18-05-2011, 12:32 AM
Üldiselt ma enda autodest õliseid pävikuid ei pea, vaid püüan need koledad tööd ruttu unustada. Sellegipoolest veetsin tänase õhtu garaazis ja lahkasin Mercedest. Mind nimelt jubedalt huvitas, kuhu kadus elekter, miks pole laadimist ja kuidas need asjad omavahel seotud võiks olla. Vanatehnika on selles mõttes tore, et tema parandamiseks pole tihti vaja mitte diagnostikaseadmeid ja USB ühendusi, vaid paari pädeva sõbra telefoninumbrit.
Esmalt mõõtsin ära aku mahalaadimise määra. Mõistlik oleks mingi 0,05-0,1 amprit. Minu autol leidis aset 3,6A mahalaadimine. Sisuliselt võrdub see ca 45W seadme töötamisega. Kahtlustasin immobilaiseri lühist, kuid laadimise puudumine sundis keskenduma siiski generaatorile. Eemaldanud geneka küljest "+" juhtme, näitas tester kohe ilusat 0,05A mahalaadimist. Selge, et viga on generaatoris. Lasin seda eelmisel aastal remontida, mille käigus vahetati ka pingeragulaator koos harjadega. Olin jumala kindel, et minu moodne pingeregulaator on läbi põlenud ja lühises. Üldiselt tundsin end jube targana, sest olen alati arvanud, et kui vana kooli autol mingi jama tekib, siis süüdi on tavaliselt kas ise paigaldatud lisaseadmed või B kategooria varuosad.
Omamata erilisi teadmisi elektrist, olen püüdnud oma elu elada nii, et kui mina ei puutu elektrit, ei puutu elekter mind. Õnneks sattus garaazi juurde üks meie garaazikooperatiivi helgemaid päid, kes kuulas mu päevakava ja tekkinud teooraid ära, nokitses veidi ja teatas malbelt, et ma võin oma geneka prügikasti visata. Umbes sama asja püüdis mulle selgitada juba aasta tagasi see generaatorite remontija, kuid mina kahtlustasin teda spekulatiivsetes kavatsustes mulle tutikas genekas pähe määrida.
Ma nüüd ei teagi, kas olla pettunud või mitte. Mercedes ei saanud isegi 500 000 km täis, kui juba genekas tuksis.
Esmalt mõõtsin ära aku mahalaadimise määra. Mõistlik oleks mingi 0,05-0,1 amprit. Minu autol leidis aset 3,6A mahalaadimine. Sisuliselt võrdub see ca 45W seadme töötamisega. Kahtlustasin immobilaiseri lühist, kuid laadimise puudumine sundis keskenduma siiski generaatorile. Eemaldanud geneka küljest "+" juhtme, näitas tester kohe ilusat 0,05A mahalaadimist. Selge, et viga on generaatoris. Lasin seda eelmisel aastal remontida, mille käigus vahetati ka pingeragulaator koos harjadega. Olin jumala kindel, et minu moodne pingeregulaator on läbi põlenud ja lühises. Üldiselt tundsin end jube targana, sest olen alati arvanud, et kui vana kooli autol mingi jama tekib, siis süüdi on tavaliselt kas ise paigaldatud lisaseadmed või B kategooria varuosad.
Omamata erilisi teadmisi elektrist, olen püüdnud oma elu elada nii, et kui mina ei puutu elektrit, ei puutu elekter mind. Õnneks sattus garaazi juurde üks meie garaazikooperatiivi helgemaid päid, kes kuulas mu päevakava ja tekkinud teooraid ära, nokitses veidi ja teatas malbelt, et ma võin oma geneka prügikasti visata. Umbes sama asja püüdis mulle selgitada juba aasta tagasi see generaatorite remontija, kuid mina kahtlustasin teda spekulatiivsetes kavatsustes mulle tutikas genekas pähe määrida.
Ma nüüd ei teagi, kas olla pettunud või mitte. Mercedes ei saanud isegi 500 000 km täis, kui juba genekas tuksis.
Terve aasta poole aastaga