13-05-2011, 02:17 AM
(12-05-2011, 12:25 AM)Karl Kirjutas: See lause pani küll pehmelt öeldes muigama, väga hea
Tegelikult ma mõistan, et W124 ON üks autotööstuse lipulaevu oma kvaliteedilt. Aga minu jaoks on kontrast suur, sest olen eelnevalt kokku puutunud peamiselt monumentaalse kvaliteediga vana kooli luksusklassi autodega. Lisaks enda autodele oli hiljuti vajadus veeta üks päev sõbra W116 450SEL salongi lahates. Ütleme nii, et selle kõrval on isegi W126 odav plastmassauto. Ühel teisel heal sõbral on W100 kerega 600, millega võrreldes on ka W116 täitsa taburet. See 600 on üldse nii valus auto, et vääriks eraldi käsitlust. Et kokkuvõttes sõltub kõik mõõtkavadest ja võrdlusmomentidest. Võrreldes populaarse E36 kerega BMWga on W124 näol tegu muidugi täitsa monoliitse tükiga.
Mul pole endal siiani ühtegi juppi katki läinud, sest õnneks on W124 professor Taunol alati käsi telefonil. Kuid enne mind on praktikandid jõudnud üle käia ja uste seest korjasin kokku mitmeid väikseid plastikjuppe. Uksepappidel olid alaosad lahti, mõned aasad murdunud. Kõik uksepapid tahtsid kuskilt liimimist. Istmete lahates veendusin, et erinevate kronsteinide katteplastid on nii võimatult kehva ehitusega, et nende eemaldamine tervelt on sisuliselt võimatu. Näiteks parema esiistme tagumiste kinnituste katted. Näidake mulle meest, kes väidab, et need on hästi lahendatud. Enamustel autodel on nad üldse puudu olen märganud.Tagumisi C-piilari katteid ei julgendudki eemaldada, sest nad olid sellise olemisega, et elusalt nad end kätte ei anna. Ja seetõttu jäigi aknalaud välja võtmata ja korralikult puhastamata. Et üldiselt ... masstoote kohta küll muljetavaldav kvaliteet, kuid paraku ei saa mööda vaadata faktist, et tegu on moodsa omahinna surve all valminud masstootega. Ma olen kindel, et W123 teeb silmad ette enamustes aspektides.
Uksepolstrid pesin toas puhtaks ja liimisin katkised kohad kokku. Puit sai poleeritud. Väga ilusti said külge tagasi. Peaaegu kõik aasad on kah olemas, äkki ei jäägi nagisema. Nii detailides vaadates on W124 ikka väga ilus. Võib tunduda haige inimese sonimsena, aga no küll on kenad uksepolstrid. Nii puhaste joontega, nii lihtsad, nii klassikaliselt ilusad. Ärge pange mind tähele, ma niisama heldin korraks. 80-ded olid ikka head ajad autodisainis.
Seejärel eemaldasin ka esiistmed. Istmetega on mul omad plaanid. Lisaks sain nii ligi turvavöödele ja põrandavaibale. Istmete all leidus ikka aastakümnete kõntsa.
Otsustasin põrandavaipa mitte eemaldada ja püüdsin teda kasida moodsa vaibapuhastuse vahendiga. Kahtlane värk. Eks näis kui ta on ära kuivanud. Pesin põhjalikult puhtaks ka armatuurlaua koos kõige sinna juurde kuuluvaga. Kruvisin tagasi ka osad puitplaadid. Kuidagi sümpaatsem sai, mis sest et lõpuni komplekteerimata.
Istmetega läks nii nagu tavaliselt. Mina ei leia kontakti autoga, kui juhiiste on istumise all lõtv. Iga kord sisse istudes tekitas see väsinud padjaga iste minus ärritust. Sõbrad mersumehed proovisid ka sõita ja ei kaevanud sugugi. Aga mind jubedalt segas, sest parempoolne iste tõestas, et ta peaks palju parem olema. Ega valikuid ei rohkem jäänud, kui tõin lammutusest musta polstriga väga tugeva olemisega kaassõitja istme ja lõhkusin enda oma ära. Kusjuures vanasti maksid korralikud Mercedese istmed terve varanduse, täna antakse neid 15 euro eest tükk.
Veendusin, et minu juhiistmel oli vedrupakk pehmeks vajunud. Väga kergesti vajusid vedrud kummist tugipukside sisse. Kusjuures pange tähele, et W124-l on ainult neli spiraalvedru istme sees. Ime ka, et need paar kõverat traati 20 aastaga ära väsivad. W116 istmes on vedrusid suurusjärgus 30 tk.
Kuna parempoolse istme patja ei saa juhi poolel kasutada, tuli valida raskem tee. Valtsisin enda istmepõhja küljest vana vedrupaki lahti ja eemaldasin lammutusest toodud istme küljest samuti vedrupaki. Nüüd jäi üle ainult värskem vedrupakk oma istmepõhja külge valtsida. Nii sain sisuliselt uue istmepõhja.
See polnud aga veel kõik. Mercedese istme väga oluline osa on segakiududest matt vedrude ja polstri vahel. Isegi kui ta tundub terve, vajub ta aastatega läbi ja muutub pehmeks. Tema seisukorda saab hinnata, kui ajada käsi polstri sisse ja katsuda seda matti polstri poolelt. Enamasti on nad vanadel istmetel keskelt pehmed. Tuli teise istme küljest see matt ära harutada ja enda istme sisse panna.
Paraku pole ma istet siiani kokku saanud panna, sest seljatoe üks kinnitusi oli pooleks murdunud ja vajab keevitamist. Ja üldse on kogu auto alles lootusetult pooleli.
Samas hakkan muutuma juba lootusrikkamaks selle diiselauto osas. Äkki ta siiski võimaldab odavalt ja töökindlalt liikuda, kui raatsin ta ühe korra põhjalikult üle käia. Täna näiteks lasin teha oma moodsale VW Golfile rutiinse 60 tuhande tehnohoolduse koos 3 aasta hooldusega. Arve oli "kõigest" 640 EUR. Blin, moodsad autod my ass. Mercedesele annab sellist summat ikka kulutada.
Terve aasta poole aastaga