17-03-2011, 09:38 PM
Twin-turbo ei pea alati parem olema. Sõltub vajadustest.
Kui tegemist on tänava-hobiautoga, siis eelkõige tahetakse saada ökonoomsust ja sportlikkust ühes tükis.
1 keskmine (mitte suur) on kompromiss. Maanteesõit on nö vabalthingav, küttekulu minimaalne, keskpööretel hakkab juba turbo vedama ja käib lõpuni välja.
Twinturbo puhul on efekt siis, kui nad on üpris väiksed, panna laadima maast madalast, mis tähendab tundetut jõudu (nagu suured vabalthingavad), see väljendub selles, et pole tunda kui "turbo tuleb järgi". Vaid puhub kogu aeg, see tähendab kogu aeg ka päris palju suuremat kütusekulu (hobesed tahavad ju söönuks saada).
Teine asi on kõrged pöörded, 2 väikest turbot võivad jääda suurtel pööretel takistuseks. Siit tuleb turbolaaduri põhiprobleem ehk kompromiss välja. Tavalise hariliku turboga pole võimalik saada kõike head ühes: Hakkab vara laadima ja efektiivne ala on terves pöördevahemikus.
Ja veel teadmiseks: Turborõhk ja õhukogus, mis läbi turbo pumbatakse on kaks erinevat asja. Paraku isegi turboklubi rahvas ei saa sellest aru ja vaatavad sind kui poolearulist, kui rõhk jääb alla 2 bar`i.
Kes arvab ära, mitme keskmistmõõtu tööstushoones oleva õhkukogus käib keskmisest turbost 1 minuti jooksul läbi? Päris palju. Vahepeal on selliseid asju hea ette kujutada. Siis saad aru, mis elu mootor elama hakkab ja kui palju õhku sealt läbi pumbatakse. Mootor on ju õhupump.
Eks minu pihta on ka näpuga näidatud, et näe, missugune kapotialune. Ei kannata ju "show" pillidega võrrelda jne.
Eks minu puhul on alati olnud oluline: "All show no go".
Teistpidi on tegemist ka kliendi endaga. Kui ei olda nõus maksma ilusate(ei tähenda reeglina head efektiivsust) vidinate eest või lisa näiteks torude poleerimise ja üldise kapotialuse pesemise eest, siis esimene olen mina, kelle pihta näpuga näidatakse.
Samas seda ei tea keegi, et mulle on öeldud, et ei taha bling-blingi ja selle eest tasu ei saa.
Nagu värvijate töö. Lastakse müügiauto teha, müüakse maha vms. Ostja saab üle perse tehtud auto ja kohe on süüdi värvija, et ei oska värvida ja kvaliteet on sitt. Tegelt on m*nn aga hoopis tellija, kes koonerdas või püüdis liigkasumit.
Olen ise mitmeid twinturbo W124 näinud, enamus on neist Soomest ja mitte TurboTechnics`i toodang, vaid ikka oma tehtud.
Kui tegemist on tänava-hobiautoga, siis eelkõige tahetakse saada ökonoomsust ja sportlikkust ühes tükis.
1 keskmine (mitte suur) on kompromiss. Maanteesõit on nö vabalthingav, küttekulu minimaalne, keskpööretel hakkab juba turbo vedama ja käib lõpuni välja.
Twinturbo puhul on efekt siis, kui nad on üpris väiksed, panna laadima maast madalast, mis tähendab tundetut jõudu (nagu suured vabalthingavad), see väljendub selles, et pole tunda kui "turbo tuleb järgi". Vaid puhub kogu aeg, see tähendab kogu aeg ka päris palju suuremat kütusekulu (hobesed tahavad ju söönuks saada).
Teine asi on kõrged pöörded, 2 väikest turbot võivad jääda suurtel pööretel takistuseks. Siit tuleb turbolaaduri põhiprobleem ehk kompromiss välja. Tavalise hariliku turboga pole võimalik saada kõike head ühes: Hakkab vara laadima ja efektiivne ala on terves pöördevahemikus.
Ja veel teadmiseks: Turborõhk ja õhukogus, mis läbi turbo pumbatakse on kaks erinevat asja. Paraku isegi turboklubi rahvas ei saa sellest aru ja vaatavad sind kui poolearulist, kui rõhk jääb alla 2 bar`i.
Kes arvab ära, mitme keskmistmõõtu tööstushoones oleva õhkukogus käib keskmisest turbost 1 minuti jooksul läbi? Päris palju. Vahepeal on selliseid asju hea ette kujutada. Siis saad aru, mis elu mootor elama hakkab ja kui palju õhku sealt läbi pumbatakse. Mootor on ju õhupump.
Eks minu pihta on ka näpuga näidatud, et näe, missugune kapotialune. Ei kannata ju "show" pillidega võrrelda jne.
Eks minu puhul on alati olnud oluline: "All show no go".
Teistpidi on tegemist ka kliendi endaga. Kui ei olda nõus maksma ilusate(ei tähenda reeglina head efektiivsust) vidinate eest või lisa näiteks torude poleerimise ja üldise kapotialuse pesemise eest, siis esimene olen mina, kelle pihta näpuga näidatakse.
Samas seda ei tea keegi, et mulle on öeldud, et ei taha bling-blingi ja selle eest tasu ei saa.
Nagu värvijate töö. Lastakse müügiauto teha, müüakse maha vms. Ostja saab üle perse tehtud auto ja kohe on süüdi värvija, et ei oska värvida ja kvaliteet on sitt. Tegelt on m*nn aga hoopis tellija, kes koonerdas või püüdis liigkasumit.
Olen ise mitmeid twinturbo W124 näinud, enamus on neist Soomest ja mitte TurboTechnics`i toodang, vaid ikka oma tehtud.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Elbe Engineering