10-01-2011, 01:31 AM
Ükspäev valmistasin Mercedest veidi ette keretöödeks. Tahtsin teha keevitajale ja maalrile töö mugavamaks, eemaldades ise üleliigse nodi. Alustasin sellest, et avastasin veel ühe häiriva roostekolde - juhipoolsel esimesel katusepostil ronib perekond Rooste liistu alt välja.
Eemaldasin dekoratiivliistu ja tuvastasin nördimusega kahjude ulatuse. Ta on siit ikka päris roostes. Ega pole ka midagi imestada, arvestades, kui palju sodi liist enda alla korjab. Igaks juhuks eemaldasin ka teise poole liistu. Roostet siin veel polnud, kuid liistu alla kogunevas kompostihunnikus idanevad roostekollid hästi.
Ma naudin autode lammutamise-ehitamise juures seda avastamisrõõmu, kuidas auto teatud sõlmed on inseneride poolt lahendatud. Näiteks Mercedese katuseliistude kinnitused on minu hinnangul täitsa geniaalsed. Esiklaasi juurest kinnitub ta kolme rõht-metallklambriga, mis on sellise ehitusega, et liist tuleb sealt kindlasti tervelt lahti klamber ise jääb kindlasti terveks. See on vajalik, sest klaasivahetuseks peab neid liiste ikka vahest lahti võtma ja neid saab klaasitööde ajal piisavalt kõrvale keerata, et katuselt ei pea liistu lahti laskma. Katuseklambrid on põneva lahendusega. Ilma ühegi auguta kinnituvad klambrid kõvasti renni sisse. Keerulise ehitusega umbes 4 osast koosnevad klambrid surutakse renni sisse kinni klambri külge ehitatud lukustiga kiiluga. Nende sees olevad metallklambrid võivad liistu eemaldades katki minna. Loodetavasti saab neid sisusid eraldi vahetada ja ei pea kogu keerukat klambrit ostma.
Lisaks eemaldasin igaks juhuks kogu auto külgede plastiku. Tahtsin lihtsalt veenduda, et seal all on kõik korras. Midagi nii hullu polnud mida ei saaks kerge vaevaga remontida.
Omamoodi elamusi pakkus mulle kärukonks. Minu autodel enamasti kärukonkse pole. Nad ei meeldi mulle. Samas teisaldatav konks on hea alternatiiv, kuna vajaduse korral saab siiski selle agraarse elemendi oma mustale sedaanile lisada. Minu autol polnud keegi seda konksu vist kunagi eemaldanud. Lasin rämedalt õli igale poole vahele ja sain lõpuks lukusti liikuma. Siis kolkisin teda suuremate ja väiksemate vasaratega, kuid täiesti tulutult. Seejärel otsustasin, et läheb see konks kogu komplektiga minema. Tegemist oli tehase originaal detailiga. Tema paigaldamiseks polnud keresse ühtegi auku tehtud, vaid ta kinnitus spetsiaalsetesse keermestatud punktidesse tagumistes poolraamides. Ühesõnaga tema eemaldamine oli käkitegu.
Aga edasi läks huvitavaks. Selgus, et tehase konksu ei olegi võimalik viisakalt eemaldada, kuna konksu pistiku juhtmestik on auto juhtmestiku lahutamatu osa. Kogu tagatulede elekter käib sealt läbi ja mingit eraldi pistikuga konksu juhtmestikku polegi. Loomulikult oleks võinud lihtsalt kimbu läbi lõigata ja otsad isoleerida, kuid see mõte oli vastuolus minu põhimõtetega. Seega otsustasin konksu lihtsalt tagasi panna. See ostutus hiljem väga õigeks otsuseks, kuna paigaldamisel tundsin käega kerget lõtku konksu juures. Otsustasime jätkata haamriga kolkimist. Ca 10 minuti pärast oli detail käes. Jumala originaal tükk. Nüüd tuleb ta korralikult roostest puhastada, värvida ja siis saab vajadusel kasutada.
Tänaseks on auto viidud Tartusse remonti. Elame näeme, mis siit välja tuleb. Paari nädala pärast ootan Tartust kõnet.
Eemaldasin dekoratiivliistu ja tuvastasin nördimusega kahjude ulatuse. Ta on siit ikka päris roostes. Ega pole ka midagi imestada, arvestades, kui palju sodi liist enda alla korjab. Igaks juhuks eemaldasin ka teise poole liistu. Roostet siin veel polnud, kuid liistu alla kogunevas kompostihunnikus idanevad roostekollid hästi.
Ma naudin autode lammutamise-ehitamise juures seda avastamisrõõmu, kuidas auto teatud sõlmed on inseneride poolt lahendatud. Näiteks Mercedese katuseliistude kinnitused on minu hinnangul täitsa geniaalsed. Esiklaasi juurest kinnitub ta kolme rõht-metallklambriga, mis on sellise ehitusega, et liist tuleb sealt kindlasti tervelt lahti klamber ise jääb kindlasti terveks. See on vajalik, sest klaasivahetuseks peab neid liiste ikka vahest lahti võtma ja neid saab klaasitööde ajal piisavalt kõrvale keerata, et katuselt ei pea liistu lahti laskma. Katuseklambrid on põneva lahendusega. Ilma ühegi auguta kinnituvad klambrid kõvasti renni sisse. Keerulise ehitusega umbes 4 osast koosnevad klambrid surutakse renni sisse kinni klambri külge ehitatud lukustiga kiiluga. Nende sees olevad metallklambrid võivad liistu eemaldades katki minna. Loodetavasti saab neid sisusid eraldi vahetada ja ei pea kogu keerukat klambrit ostma.
Lisaks eemaldasin igaks juhuks kogu auto külgede plastiku. Tahtsin lihtsalt veenduda, et seal all on kõik korras. Midagi nii hullu polnud mida ei saaks kerge vaevaga remontida.
Omamoodi elamusi pakkus mulle kärukonks. Minu autodel enamasti kärukonkse pole. Nad ei meeldi mulle. Samas teisaldatav konks on hea alternatiiv, kuna vajaduse korral saab siiski selle agraarse elemendi oma mustale sedaanile lisada. Minu autol polnud keegi seda konksu vist kunagi eemaldanud. Lasin rämedalt õli igale poole vahele ja sain lõpuks lukusti liikuma. Siis kolkisin teda suuremate ja väiksemate vasaratega, kuid täiesti tulutult. Seejärel otsustasin, et läheb see konks kogu komplektiga minema. Tegemist oli tehase originaal detailiga. Tema paigaldamiseks polnud keresse ühtegi auku tehtud, vaid ta kinnitus spetsiaalsetesse keermestatud punktidesse tagumistes poolraamides. Ühesõnaga tema eemaldamine oli käkitegu.
Aga edasi läks huvitavaks. Selgus, et tehase konksu ei olegi võimalik viisakalt eemaldada, kuna konksu pistiku juhtmestik on auto juhtmestiku lahutamatu osa. Kogu tagatulede elekter käib sealt läbi ja mingit eraldi pistikuga konksu juhtmestikku polegi. Loomulikult oleks võinud lihtsalt kimbu läbi lõigata ja otsad isoleerida, kuid see mõte oli vastuolus minu põhimõtetega. Seega otsustasin konksu lihtsalt tagasi panna. See ostutus hiljem väga õigeks otsuseks, kuna paigaldamisel tundsin käega kerget lõtku konksu juures. Otsustasime jätkata haamriga kolkimist. Ca 10 minuti pärast oli detail käes. Jumala originaal tükk. Nüüd tuleb ta korralikult roostest puhastada, värvida ja siis saab vajadusel kasutada.
Tänaseks on auto viidud Tartusse remonti. Elame näeme, mis siit välja tuleb. Paari nädala pärast ootan Tartust kõnet.
Terve aasta poole aastaga