22-12-2010, 08:34 PM
(22-12-2010, 01:18 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Ta ei tundugi nii raskepärane ja uimane kui ma kartsin, kuid sõidu tunne on ikka hoopis teistsugune kui bensiinimootoriga. Ikka väga teistmoodi. Kui muidu on W124 hästi kergesti sõidetav ja kasutatav, siis R6 vabalt hingav diisel ise on igapäevaselt kuidagi harjumatult aeglaste pööretega, sitke, sealjuures jubedat väändejõudu omav masinavärk. Tänaste diislitega võrreldes täitsa veoauto mootor. Alguses tundus see kõik maru äge, ent kui mõelda, et ma peaksin temaga veel näiteks 3 aastat sõitma, võtaksin mõtlemisaja. See võib väsitada.
Olles ise sõitnud viimased 5 aastat automaatkastiga S124 250TD-ga, siis olen õppinud, et sellise väheste kW-dega vabalthingava diisliga tuleb kasutada sõitmisex teatavat maneeri, et ta ei tundux nii raskepärane aeglaste pööretega traktor.
Kuna kõige magusam pööretevahemik on tal u 2500-3500 pööret, siis tuleb kõik kiirendamised ja pidurdamised teha selle arvestusega, et pöörded (taas)kiirendamisel püsix enam vähem selles vahemikus. Seega tuleb gaasipedaaliga mõnevõrra mängida, et automaat oma käiguvahetused korralikult teex. Pressida pedaal peaaegu põhja, et ta vahetax madalama käigu ja siis vaikselt hakata pedaali järgi andma, et mootor üle 3000-3500 pöörde ei lähex. Kui pöörded on u 2000-eni ja veidi alla selle langenud on vaja kick downi vajutada, muidu ei vaheta automaatkast käiku alla ja mootor venib kuni jõuab pööretega selle magusa alani ehk u 2500-ni.
Kurvid tasub läbida mõõduka kiirusega (ei tähenda, et peax ringi rallima) säilitamax liikumismomenti, sama kehtib valgusfooride, ristmike ja muude kohtadega, kus on vaja kellegile teed anda - hoog varakult vähemax võtta kontrollimax kas keegi tulemas või kui fooris punane tuli, aga võimalusel mitte täitsa seisma jääda, kuna kohapealt liikuma saamine või väga väikse hoo pealt kiirendamine on nende mootorite (tegelikult kõigi mootorite) puhul kõige vaevalisem.
Kuigi selline sõidustiil võib tunduda võhikule veidi rullnoklik on see minu hinnagul pigem reibas ja liiklusolukordi ette vaatav/mõtlev + ökonoomsem.
Veel tasux kontrollida kapoti alt gaasi- ja käigukasti hoovastikke, et äkki on neis liiga palju tühja liikumismaad, mis muudab ka auto väga loiux, kuna siis vahetab kast käigud varem üles. Neid peax saama pingumale reguleerida. Minu omal oli kasti hoovastikus väga palju tühja maad ja mootor töötas enamus aega madalamas pööretevahemikus, kuna kast vahetas käigud varem üles. Olles lõtku välja reguleerinud ,aga nii, et tross päris pingesse ei jääx oli kohe kuidagi kergem sõita.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!