24-09-2010, 07:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-09-2010, 07:14 PM ja muutjaks oli hents99.)
(24-09-2010, 02:40 PM)ralak Kirjutas:(24-09-2010, 10:04 AM)hents99 Kirjutas: Tunde järgi on kindlasti sinna 200kW kanti. Minu 3.2 kutsikal sai mõõdetud ca185kW, aga turbokal on kindlasti rohkem jõudu.
Hea oleks mõõta muidugi.
Hetkel on ka vähe ülerõhku, 0.7 bar`i.
Btw. 2.3-16V näitaks 0.7 bar`i juures ca 350hp (rattast?)
Kui 2,0 originaalis on 90kW kas siis turbo peale panek lisab üle 100kW?
Tavaliselt jah, lahja rõhuga on ca +100% võimsusest, muidu poleks asjal jumet (hind vs tulemus), see on nagu tavaline taks.
+200% standardvõimsusest peaks enamvähem iga õigeotsaveolise (EURO) mootor originaalsisuga vastu pidama. Elu on näidanud, et MB, BMW, Volvo kannatavad kõvasti rohkemgi.
Üldiselt ise turbotatud mootorid on umbes nii - 100kW originaalis ja saadakse 250-350kW. Edasine eeldaks juba veidi kangemaid detaile mootoris, mõistagi ka suuremat turbot.
See pole nii lihtne, kui tundub, et panen turbo, siis kui palju juurde tuleb.
Asi on mõnevõrra keerulisem. Sõltub kollektoritest, turbo suurusest (rõhk ja maht), litraazist, seadest jne jne.
(24-09-2010, 07:10 PM)sm. pelle Kirjutas:(24-09-2010, 02:40 PM)ralak Kirjutas: Kui 2,0 originaalis on 90kW kas siis turbo peale panek lisab üle 100kW?
Ralak, ei saa võtta rusikareeglina seda, oleneb kui suur turbo, milline seade on, kasutatud juppidest, kuidas ehitatud jnejne, pm saad täpselt niipalju jõudu kui hästi ehitatud.
Kõige ekstreemsemad näited on vast 80'ndate F1 mootorid kus kvalifi seades oli 1300hp ja seda 1.5l mootorist
Kes Tartus Legendide Drag`il käisid, need nägid seda 1.5l töömahuga BMW M1.
Juppide kestvuse (nt käigukast, mis tundub suht hand-made ja ülikallis) huvides on rõhku muidugi maha keeratud, seadet muudetud, siiski 1.5 mootorist ca 650-700hp alles.
Originaalis ca 3-4 bar`i ülerõhku. 2 erineva suurusega turbot jne jne = ca 1500hp
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Elbe Engineering