26-06-2010, 12:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2010, 03:33 AM ja muutjaks oli ralak.)
Tsitaat:Minu jaoks veidi arusaamatu on see 560 fenomen. Laiemad koopad, kõva varustus ja kõigile teada-tuntud prestiiž on küll tore, kuid tehnilises mõttes tundub ta kuidagi labane haip olevat. Mootor vaid 20kW võimsam, väänet on isegi 40 Nm rohkem. Kõik oleks OK, kui ta kasutaks 500-g sama tagasilda ja saavutaks oma parema dünaamika pelgalt mootori arvelt. Aga ei. Tema tagasild on oluliselt aeglasem kui kõigil teistel V8-tel (2,65). Siit võiks oletada, et tegu on ikka eriti raju kärbsega, kuid kiirendus ainult 0,3 sekundit parem. Kus siin loogiga on? Küll aga hoiab ta maanteel 100 km/h juures peaaegu 2200 pööret ja võtab sealjuures arvestatavalt rohkem bensu - 11,1/13,6/17,6.
Targutaks ka vähe kaasa kuna mul on olnud au olla 420 SEL, 500 SEC ning 560 SEC 2.gen masinate omanik oma mersuajaloo jooksul. 420 sõiduelamus on Sm.Tihhonovil juba otsast lõpuni lahti harutatud ja nii ongi ka minu arvates. Suuremate litraazide korral olen pisut teisel arvamusel oma reaalsetele kogemustele põhinedes.
5,0 ja 5,6 vahe 0-100 kiirenduses on tõesti täiesti minimaalne aga... vahe tulebki sisse just sealt edasi ehk 100km/h alates, tehke mis tahate kuid siin pole 5,0-l vs 5,6 midagi teha kuna ülekanded mängivad kiiruse/tuuletakistuse suurenedes üha enam rolli tehnika suutlikuses. Eestis tõesti pole eriti midagi selle tulemusega peale hakata kuna Haapsalus käiakse mõni kord aastas või harvemgi gaasi põhjas hoidmas, ent autod on ehitatud ju ikkagi kogu laia maailma jaoks. Teine, väheke puudutavam argument 5,6 kasuks on möödasõidud 90 km/h juures, nimelt 5,6 on sellel kiirusel just väga mõnusas nö stardivalmiduses - vajutades parasjagu gaasipedaalile vahetab kast viimaselt käigul ühe võrra alla ning tagatud on konkreetne ja turvaline möödasõidu kiirendus kuni varvas pedaali taas vabastab. Tegelikult ka viimase ehk 4-käigu korral on jõudu ülearugi et lihtsalt mitmest autost mööda kiirendada ilma mootorit ärritamata. Mida teeb aga 5,0 oma 2,24 ülekandega samas olukorras? 4-käik on täiesti võrreldamatu kiirendusefektiga versus 5,6 ning teinekord ka 3-ndast jääb väheks ütleks mina...aga kindlasti hätta ei jää, sest teine käik on nii pikk millega kickdowni kasutades saab hõlpsasti ligi 150 km/h kätte kui käigukast kenasti toimib. Ütlen ausalt, see on ka ainuke 5,0 nõrk koht, samas 1600 rpm juures ühtasel 90km/h kulgemisel võtab muige näole küll.
Teine teema on küttekulu, üsna mõttetu on tegelikult neid tehaseandmeid näpuga taga ajada... näiteks minu 420 SEL oli peetavatest kõige janusem maanteel.... siis 500 sec ning kõige ÖKONOOMSEM just 560 SEC... käsi südamel tunnistan viimase maantee crusimise tulemuseks 100km/h juures 9-9,5L, korduvalt proovitud fakt ja seda ümber lükata ei saa lihtsalt. 60% maantee ja 40% Tartu linna moodustas paagitäie keskmiseks 13,3 kõige soodsamatel tingimustel. Sel samal põhjusel kasutasin igapäevasteks toimetusteks mõni suvi tagasi just seda sama vanakooli korras pritsungiga V8-t kogu hooaja vältel.
Puhtsalt linnas sõitmiseks tarbitav kogus on hoopis omaette teema, mida mina mitte kunagi udupeeneks ajama ei hakka, lihtsalt liiga individuaalne millest see sõltub - kui tihedaliiklusega linn, külmkäivtuste ning lühiotsade osakaal, mootori ülessoojenemise aeg jne jne.
Seega, vabandused Tauno ees sellise romaani poetamise eest antud teemasse, ent w126 on minu jaoks lihtsalt kõige enam emotsioone ning huvi tekitavam Mercedes-Benz üldse ning teiseks ega ma tavaliselt ennast hästi ei tunne kui Tauno mõne uue "pereliikme" esitust meie koduses foorumis teeb... eks friigid mõistavad mida ma mõtlen
Soovin kõike head autoperemehele ning loodan seda järjekordset kaunitari ka reaalselt Tartu linna kaunistamas näha.
Tervitusi,
Rainer
setud sõitsid seciga