26-06-2010, 01:29 AM
Ma siin tahaks kohe pikemalt targutada.
Delegatsioon pealinnast sõitis kohale ainult sellesama auto pärast. 420 mootoriga S oli minu jaoks täiesti proovimata asi. Samas vägagi huvipakkuv. Oleme vist juba aastaid Taunoga kulutanud pikki õhtuid vaidlusele, millise mootoriga luksusautod ikka need kõikse õigemad on. Tauno on veendunud 300 austaja, mina jällegi pooldan alati suurema litraažiga autot. Mis sest, et mul endal on üldse 260 - saatuse vastu ei saa eksole.
Mul on VÄGA hea meel, et mõistliku hinnaga W126 soetamine on muutunud täna juba nii raskeks, et valida pole eriti midagi. Sest Tauno põdes seda 420 mootorit ikka jupp aega ja olekski selle ostmata jätnud, kui samadel tingimustel oleks olnud saada samaväärne 300. Nüüd sain selle 420 ära proovida ja olen veendunud, et minul oli algusest peale õigus . 420 V8 on väikse R6-ga võrreldes NII PALJU parem auto, et tegu oleks justkui klass kõrgema mudeliga. Ta ei lähe küll liiga hästi edasi, kuid ta sõidab sundimatult, ta on rahulik, kindel ja vaikne, rafineeritud ja W126 üldise olekuga väga sobiv mootor. Võrreldes mõne proovitud 500-560-ga käib vee väike V8 hästi pehmelt ja vaikselt, peaaegu sama häälega nagu R6. Emotsioone pakub küll vähe, alumise otsa vääne on imelikult nõrk, kuid sõita tõsiselt mugav. Konkreetse auto tehniline pool on muidugi taaskord muljetavaldavalt korralik.
Läksin koju ja tegin veidi kodutööd. Minul on 260SE ja ma ei ole tema sõiduomadustega väga rahul. Mind absoluutselt ei häiri tema nõrk kiirendusvõime. Minu jaoks on kiirendusvõime S-klassi Mercedese juures täiesti teisejärguline suurus. Mind häirib hoopis see, et temaga on maanteel ebamugav sõita. Kiirusel 100 km/h hoiab ta pööret ca 3000 rpm ja sellised pöörded on luksusautole täiesti kohatud. Liiga palju lärmi ja väsitav sõita. Minu Audi V8 hoiab ca 2000 pööret ja BMW 750i ca 1700.
Mind hakkas nüüd huvitama Tauno poolt kiidetud 300SE, justkui siis "see kõige optimaalsem" variant. Avasin kataloogi ja süvenesin veidi arvudesse.
Minu 260SE kasutab neljakäigulist automaatkasti ülekandearvudega: I 4,25; II 2,41; III 1,49 IV 1,00 ning tagasilla reduktorit ülekandega 3,46. See tagab talle kiirendusvõime paigalt sajani 10,9 ning 100 km/h sõites on pöördeid 2924 rpm. Sama tagasild on kasutusel ka manuaalil, kuid manuaalil on viies käik ülekandega 0,8. See teeb maanteesõidu oluliselt mugavamaks kuna 100 km/h juures on pöördeid 2336 rpm.
Ma lootsin, et äkki 300 on mõneti parem kui 260, aga pidin pettuma. 300SE kasutab täpselt sama käigukasti ja täpselt sama tagasilda. Seda nii manuaali kui automaadi juures. See tähendab, et natuke võimsam mootor tagab küll minimaalselt parema kiirendusvõime (sajani 9,4 sekundit automaadiga), kuid maanteel on pöördeid sama palju ja seega sõidumugavus sama närb mis 260SE-ga. Kütusekulu on suht samal tasemel: 260SE 9,1/11,5/13,8 ning 300SE 9,4/11,8/14,2.
Sellega mina tembeldaksin 260 ja 300 vahe sisuliselt olematuks ning minu jaoks on 300SE täpselt sama malts luksusauto nagu 260SE.
Mina olen alati olnud S-klassi juures V8 usku ja veendunud, et nende mõneti suurem ülalpidamiskulu kompenseeritakse kuhjaga sõiduomadustes. Entry level - 420SE kasutab juba suurte V8-mersude käigukasti, kuid viimase käigu ülekanne on ikka 1:1. Suurim erinevus tuleb sisse tagasillaga. 420SE tagareduktor on 2,47. See tähendab, et maanteel 100 km/h sõites pöördeid 2083 rpm. Ja see on juba hää, isegi väga hää maanteeauto. Kiirendus natuke parem - 8,3 sekundit kuid kütusekulu maanteel isegi väiksem kui baasautodel, linnas ainult minimaalselt suurem - 9,1/11,3/15,4. Seega 4,2 pole küll oluliselt kiirem kui baasautod, kuid ta pole ka sugugi janusem ning sealjuures kõvasti paremate sõiduomadustega.
Minu lemmik on alati olnud 500. Temal on käigukast sama, mis 420-el, kuid tagasild veel kiirem (2,24) ja maanteel 100 km/h juures pööreteks vaid 1890 rpm. Kiirendusvõime on juba luksusautole kohaselt 7,5 sekundit sajani ning kütusekulu siiski ka veel baasautodega suht samal tasemel - 9,4/11,7/16,2. Tema hääl on ka juba oluliselt jämedam kui 420 oma. Ise ostakski võimalusel just 500, sest see tundub mulle kuidagi kõige optimaalsem variant olevat.
Minu jaoks veidi arusaamatu on see 560 fenomen. Laiemad koopad, kõva varustus ja kõigile teada-tuntud prestiiž on küll tore, kuid tehnilises mõttes tundub ta kuidagi labane haip olevat. Mootor vaid 20kW võimsam, väänet on isegi 40 Nm rohkem. Kõik oleks OK, kui ta kasutaks 500-g sama tagasilda ja saavutaks oma parema dünaamika pelgalt mootori arvelt. Aga ei. Tema tagasild on oluliselt aeglasem kui kõigil teistel V8-tel (2,65). Siit võiks oletada, et tegu on ikka eriti raju kärbsega, kuid kiirendus ainult 0,3 sekundit parem. Kus siin loogiga on? Küll aga hoiab ta maanteel 100 km/h juures peaaegu 2200 pööret ja võtab sealjuures arvestatavalt rohkem bensu - 11,1/13,6/17,6.
Üldiselt tahan ma öelda seda, et Taunole kobatas suurtele hirmudele vaatamata väga hea valik. Ihaldatud 300 oleks olnud kehv valik S-klassi fiilingu loomiseks. Ta on ikka sama säästukas nagu 230E ning ei anna väga hästi edasi W126 nii suurt üleolekut taksomersust. Samas päris suured V8-d oleks ehk olnud liiga "edasijõudnute" variandid.
Delegatsioon pealinnast sõitis kohale ainult sellesama auto pärast. 420 mootoriga S oli minu jaoks täiesti proovimata asi. Samas vägagi huvipakkuv. Oleme vist juba aastaid Taunoga kulutanud pikki õhtuid vaidlusele, millise mootoriga luksusautod ikka need kõikse õigemad on. Tauno on veendunud 300 austaja, mina jällegi pooldan alati suurema litraažiga autot. Mis sest, et mul endal on üldse 260 - saatuse vastu ei saa eksole.
Mul on VÄGA hea meel, et mõistliku hinnaga W126 soetamine on muutunud täna juba nii raskeks, et valida pole eriti midagi. Sest Tauno põdes seda 420 mootorit ikka jupp aega ja olekski selle ostmata jätnud, kui samadel tingimustel oleks olnud saada samaväärne 300. Nüüd sain selle 420 ära proovida ja olen veendunud, et minul oli algusest peale õigus . 420 V8 on väikse R6-ga võrreldes NII PALJU parem auto, et tegu oleks justkui klass kõrgema mudeliga. Ta ei lähe küll liiga hästi edasi, kuid ta sõidab sundimatult, ta on rahulik, kindel ja vaikne, rafineeritud ja W126 üldise olekuga väga sobiv mootor. Võrreldes mõne proovitud 500-560-ga käib vee väike V8 hästi pehmelt ja vaikselt, peaaegu sama häälega nagu R6. Emotsioone pakub küll vähe, alumise otsa vääne on imelikult nõrk, kuid sõita tõsiselt mugav. Konkreetse auto tehniline pool on muidugi taaskord muljetavaldavalt korralik.
Läksin koju ja tegin veidi kodutööd. Minul on 260SE ja ma ei ole tema sõiduomadustega väga rahul. Mind absoluutselt ei häiri tema nõrk kiirendusvõime. Minu jaoks on kiirendusvõime S-klassi Mercedese juures täiesti teisejärguline suurus. Mind häirib hoopis see, et temaga on maanteel ebamugav sõita. Kiirusel 100 km/h hoiab ta pööret ca 3000 rpm ja sellised pöörded on luksusautole täiesti kohatud. Liiga palju lärmi ja väsitav sõita. Minu Audi V8 hoiab ca 2000 pööret ja BMW 750i ca 1700.
Mind hakkas nüüd huvitama Tauno poolt kiidetud 300SE, justkui siis "see kõige optimaalsem" variant. Avasin kataloogi ja süvenesin veidi arvudesse.
Minu 260SE kasutab neljakäigulist automaatkasti ülekandearvudega: I 4,25; II 2,41; III 1,49 IV 1,00 ning tagasilla reduktorit ülekandega 3,46. See tagab talle kiirendusvõime paigalt sajani 10,9 ning 100 km/h sõites on pöördeid 2924 rpm. Sama tagasild on kasutusel ka manuaalil, kuid manuaalil on viies käik ülekandega 0,8. See teeb maanteesõidu oluliselt mugavamaks kuna 100 km/h juures on pöördeid 2336 rpm.
Ma lootsin, et äkki 300 on mõneti parem kui 260, aga pidin pettuma. 300SE kasutab täpselt sama käigukasti ja täpselt sama tagasilda. Seda nii manuaali kui automaadi juures. See tähendab, et natuke võimsam mootor tagab küll minimaalselt parema kiirendusvõime (sajani 9,4 sekundit automaadiga), kuid maanteel on pöördeid sama palju ja seega sõidumugavus sama närb mis 260SE-ga. Kütusekulu on suht samal tasemel: 260SE 9,1/11,5/13,8 ning 300SE 9,4/11,8/14,2.
Sellega mina tembeldaksin 260 ja 300 vahe sisuliselt olematuks ning minu jaoks on 300SE täpselt sama malts luksusauto nagu 260SE.
Mina olen alati olnud S-klassi juures V8 usku ja veendunud, et nende mõneti suurem ülalpidamiskulu kompenseeritakse kuhjaga sõiduomadustes. Entry level - 420SE kasutab juba suurte V8-mersude käigukasti, kuid viimase käigu ülekanne on ikka 1:1. Suurim erinevus tuleb sisse tagasillaga. 420SE tagareduktor on 2,47. See tähendab, et maanteel 100 km/h sõites pöördeid 2083 rpm. Ja see on juba hää, isegi väga hää maanteeauto. Kiirendus natuke parem - 8,3 sekundit kuid kütusekulu maanteel isegi väiksem kui baasautodel, linnas ainult minimaalselt suurem - 9,1/11,3/15,4. Seega 4,2 pole küll oluliselt kiirem kui baasautod, kuid ta pole ka sugugi janusem ning sealjuures kõvasti paremate sõiduomadustega.
Minu lemmik on alati olnud 500. Temal on käigukast sama, mis 420-el, kuid tagasild veel kiirem (2,24) ja maanteel 100 km/h juures pööreteks vaid 1890 rpm. Kiirendusvõime on juba luksusautole kohaselt 7,5 sekundit sajani ning kütusekulu siiski ka veel baasautodega suht samal tasemel - 9,4/11,7/16,2. Tema hääl on ka juba oluliselt jämedam kui 420 oma. Ise ostakski võimalusel just 500, sest see tundub mulle kuidagi kõige optimaalsem variant olevat.
Minu jaoks veidi arusaamatu on see 560 fenomen. Laiemad koopad, kõva varustus ja kõigile teada-tuntud prestiiž on küll tore, kuid tehnilises mõttes tundub ta kuidagi labane haip olevat. Mootor vaid 20kW võimsam, väänet on isegi 40 Nm rohkem. Kõik oleks OK, kui ta kasutaks 500-g sama tagasilda ja saavutaks oma parema dünaamika pelgalt mootori arvelt. Aga ei. Tema tagasild on oluliselt aeglasem kui kõigil teistel V8-tel (2,65). Siit võiks oletada, et tegu on ikka eriti raju kärbsega, kuid kiirendus ainult 0,3 sekundit parem. Kus siin loogiga on? Küll aga hoiab ta maanteel 100 km/h juures peaaegu 2200 pööret ja võtab sealjuures arvestatavalt rohkem bensu - 11,1/13,6/17,6.
Üldiselt tahan ma öelda seda, et Taunole kobatas suurtele hirmudele vaatamata väga hea valik. Ihaldatud 300 oleks olnud kehv valik S-klassi fiilingu loomiseks. Ta on ikka sama säästukas nagu 230E ning ei anna väga hästi edasi W126 nii suurt üleolekut taksomersust. Samas päris suured V8-d oleks ehk olnud liiga "edasijõudnute" variandid.
Terve aasta poole aastaga