19-06-2010, 09:09 AM
(18-06-2010, 03:38 PM)Tauno Mõts Kirjutas: ...
Kindlasti kulub sellel vanal ja ebaefektiivsel mootoril vaid 165 kW tootmiseks üüratul hulgal kütust, kuid asi on vahel harva seda siiski väärt. Kiirendustel tekib korraks tunne, et auto tagarataste alt surutakse maa suunas jämedast torust õhku ja masina taha kerkib sarnaselt veoautodele isegi korralikul teel pööristena tolmupilv, esiots tõuseb nii kõrgele, et lühem mees ei näeks üle kapoti serva välja vaatama, aga sealjuures on mootori ja käigukasti töö jätkuvalt filigraanne. Ei mingit lärmi või rapsimist. Lihtsalt vaikne mõmisev jõud, mida pole ülearu, aga mis su ligi kahetonnise auto laisa liigutusega trahvikviitungini lennutab.
Kruiisides umbes 100-ga mootori 2000 pöörde juures on ainsaks tõeliselt häirivaks asjaks usksepolstrite pidev nagin, mis on vist selle mudeli puhul alati olnud põhiliseks murelapseks. Õnneks oli mul eile nahktagi seljas ja see nagiseb ka ise kõrvulukustavalt, muidu oleks silme eest lõpuks väga mustaks läinud. Loodan selle müra vastu Martini Riigikantselei autobaasi masinast saadud kogemuste baasilt rohtu leida.
...
Ma kaldun arvama, et tegelikkuses ei tõuse esiots ega lange pära. Kuid rooli taga on tõepoolest selline tunne - litsud gaasi KD-ni ja seejärel auto natke mõtleb. Nagu kohendaks ennast pakkudele. Ning seejärel ongi minek - senine vaikne umin muutub kurjemaks urinaks ja sees olles tekib tõepoolest selline tunne, et nüüd on minek... Kusjuures "...mitte vähem, kui 20 km/h..." tuleb ikka väga kergesti meie teedel.
Kuigi eks füüsika ikka sunnib esiotsal natuke tõusma - pikk auto ja pehme vedrustus määravad selle. Ilmselt kerkib lühema SE korral nina isegi rohkem kui SELli puhul.
Minu südamlik kaastunne igatahes - peale kuute kipuvad kõik teised autod olema liikumise abivahendid
Üks pahatahtlik küsimus ka: dekoodri järgi peaks sellel olema kliimaseade. Aga minu vanurisilm ei seleta küll kliima olemasolule viitavaid nuppe...