06-02-2010, 03:47 PM
Tegelesin sel nädalal ASD korda saamisega, kuna jääraja päev lähenemas ja kuna olen Tallinnas mitu korda autoga maja ees kinni olnud.
Alustasin näidikuteplokis olevate pirnide vahetamisest, kuna osad neist (ASD omad sealhulgas) ei põlenud. Kiskusin ploki välja, mis tuli tõmmates, kuigi avaldas mõningast vastupanu. Eriti ma pirnidele ligi ei pääsenud, kuna spidoka trossi tõttu ei tule näidikuteplokk armatuurist täitsa välja, kuid ASD pirni sain mõnigase pusimise peale siiski vahetatud. Edasi otsustasin siiski näidikute ploki tagant spidomeetri trossi eemaldada, et saax ka ülejäänud pirnid ära vahetada.
Peale seda kui olin pool armatuuri laiali lammutanud ja avastanud, et armatuuri all on niipalju juhtmeid ja muud kola, et ligipääs spidomeetri trossile on peaaegu olematu, olin valmis alla andma ja armatuuri kokku lappima hakkama. Üritasin siiski viimast korda kätt kuidagi sellest juhtmerägastikust läbi pressida ja suure pusimise peale ulatusin spidomeetritrossi kinnituseni ja keerasin selle näidikuteploki küljest lahti. Olles ploki eemale tõmmanud nägin, et spidoka taga oli pistik lahti (kolmnurga tulukese oma). Ühendasin selle tagasi, vahetasin läbipõlenud prinid välja (kütusetulukese unustasin ikka, doh') ja lappisin kõik kokku tagasi.
Autot käima pannes hakkas ootuspäraselt ASD tuli põlema, tegin foorumis kirjeldatud dignostikaprotsessi läbi ja tulemusex sain 8. veakoodi. Selle järgi eeldasin, et viga piduritulede lülitis. Proovisin vana puhastada ja seejärel uut lülitit, aga ei midagi. Veel sai proovix ASD relee ära vahetatud, aga ka ei midagi. Magnetklapi kohta, mida ka 8. veakoodi all märgiti, ei osanud aga keegi midagi öelda, et mis ja kus see võix olla.
Mind aga aitas lõpux see, et läxin Hiteh-isse Kristjani juurde difri küljes olevat andurit kontrollima (tagumine ABS andur asub difris). Kristjan ütles, et need ABS andurid pommikindlad ja kui just ise sinna haamriga pihta löönud ei ole, siis on väga ebatõenäoline, et viga selles. Kahtlustas ta hoopis ülepingereleed, mis asub aku ja asd relee taga. Ülepingereleel olevaid kaitsemeid olin juba ennem kontrollinud ja need olid terved kuid releed ennast ei osanud kahtlustada. Kristjan võttis ülepingerelee laiali ja nägi kohe, et osad joodised vajavad üle jootmist. See tehtud, pani ta releed tagasi, kustutas veakoodi ja voila, peale seda toimetab ASD nagu ei kunagi varem. Lumes on läbitavus 2x parem kohe.
Siinkohal veelkord suured tänud Kristjanile Hiteh-ist ja kui kellelgi esineb elektriprobleeme autol soovitan soojalt tema poole pöörduda, eriti kuna ta on kunagi 90-ndatel isegi 5 aastat MB esinduses töötanud ja tunneb vanemate MB-de hingeelu eriti hästi.
Alustasin näidikuteplokis olevate pirnide vahetamisest, kuna osad neist (ASD omad sealhulgas) ei põlenud. Kiskusin ploki välja, mis tuli tõmmates, kuigi avaldas mõningast vastupanu. Eriti ma pirnidele ligi ei pääsenud, kuna spidoka trossi tõttu ei tule näidikuteplokk armatuurist täitsa välja, kuid ASD pirni sain mõnigase pusimise peale siiski vahetatud. Edasi otsustasin siiski näidikute ploki tagant spidomeetri trossi eemaldada, et saax ka ülejäänud pirnid ära vahetada.
Peale seda kui olin pool armatuuri laiali lammutanud ja avastanud, et armatuuri all on niipalju juhtmeid ja muud kola, et ligipääs spidomeetri trossile on peaaegu olematu, olin valmis alla andma ja armatuuri kokku lappima hakkama. Üritasin siiski viimast korda kätt kuidagi sellest juhtmerägastikust läbi pressida ja suure pusimise peale ulatusin spidomeetritrossi kinnituseni ja keerasin selle näidikuteploki küljest lahti. Olles ploki eemale tõmmanud nägin, et spidoka taga oli pistik lahti (kolmnurga tulukese oma). Ühendasin selle tagasi, vahetasin läbipõlenud prinid välja (kütusetulukese unustasin ikka, doh') ja lappisin kõik kokku tagasi.
Autot käima pannes hakkas ootuspäraselt ASD tuli põlema, tegin foorumis kirjeldatud dignostikaprotsessi läbi ja tulemusex sain 8. veakoodi. Selle järgi eeldasin, et viga piduritulede lülitis. Proovisin vana puhastada ja seejärel uut lülitit, aga ei midagi. Veel sai proovix ASD relee ära vahetatud, aga ka ei midagi. Magnetklapi kohta, mida ka 8. veakoodi all märgiti, ei osanud aga keegi midagi öelda, et mis ja kus see võix olla.
Mind aga aitas lõpux see, et läxin Hiteh-isse Kristjani juurde difri küljes olevat andurit kontrollima (tagumine ABS andur asub difris). Kristjan ütles, et need ABS andurid pommikindlad ja kui just ise sinna haamriga pihta löönud ei ole, siis on väga ebatõenäoline, et viga selles. Kahtlustas ta hoopis ülepingereleed, mis asub aku ja asd relee taga. Ülepingereleel olevaid kaitsemeid olin juba ennem kontrollinud ja need olid terved kuid releed ennast ei osanud kahtlustada. Kristjan võttis ülepingerelee laiali ja nägi kohe, et osad joodised vajavad üle jootmist. See tehtud, pani ta releed tagasi, kustutas veakoodi ja voila, peale seda toimetab ASD nagu ei kunagi varem. Lumes on läbitavus 2x parem kohe.
Siinkohal veelkord suured tänud Kristjanile Hiteh-ist ja kui kellelgi esineb elektriprobleeme autol soovitan soojalt tema poole pöörduda, eriti kuna ta on kunagi 90-ndatel isegi 5 aastat MB esinduses töötanud ja tunneb vanemate MB-de hingeelu eriti hästi.