11-01-2010, 03:24 PM
Kernus oli täna akna taga -23, autode platsil natuke rohkem. Nina külmumisastme järgi pakuks -25. Eelmise akuga oleksin kohe alla andnud ja aku pliidi kõrvale sooja vedanud.
Üsna ootusärevalt läksin katsetama, mida Optima punapea siis suudab.
Esimene käivitus - hakkas lubama, aga siis jahtusid küünlad maha ja sosss. OK, teine sats õhku soojenema ja uus üritus. Seekord sai juba parem, kuid jälle jäi veidi puudu ning starteri hoogki hakkas raugema.
Kuna mul oli täna kindlasti vaja teatud kellaajaks kohal olla, siis kolmandat korda ei hakanud akut piinama, vaid lohistasin auto kõrvale traktorite käivitamisel abivoolu andma mõeldud trafo. Mõned vanemad olijad ehk mäletavad: halli kaanega mustas plekk-kastuid, ELVI EKB peale kribat. Vot, teie mäletate, aga mul on... kui tsiteerida vanameistrit...
Klemmid külge, küüüüüünalt ja siis...sssstttaaaaaaerrteeeeriiiiiiiiiiiiiit.
42 sekundit, siis hakkas mootor pöördeid tõstma ja edasi läks, nagu minu korduvalt postitatud video lõpusekundeil...
Enda jaoks sai kirja järgmised punktid...
1) Positiivse üllatusena tuli see, et sügisene vegetariaanlus on mõjunud positiivselt mootori tööle - külma ilmaga käivitub mootor kiiremini ja käib esimestel minutitel ühtlasemalt, kui kahel eelneval talvel.
2) Optima aku kannatab paar käivitusüritust ilusti. Auto jäis seisma reede õhtul ja vahepeal on päris märgatavalt külma olnud.
3) Mootorisoojenduse element tuleb vist ikkagi külge panna - ega enne soojaks ei lähe. Tegelikult peaks proovima, kas soojenduse installile järgneb vahetu ja põhjalik sula. Äkki saab nii Tartu maratoni jälle ära jätta...![Eusa_whistle Eusa_whistle](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_whistle.gif)
4) Nivoosüsteemiga on ikkagi mingi jama. Nüüd on õhk sees paremas amordis - auto on sinnapoole lääpas ja kolksub kah paagikorgi poolt... Eks vaatame, kuhupoole asi areneb.
Üsna ootusärevalt läksin katsetama, mida Optima punapea siis suudab.
Esimene käivitus - hakkas lubama, aga siis jahtusid küünlad maha ja sosss. OK, teine sats õhku soojenema ja uus üritus. Seekord sai juba parem, kuid jälle jäi veidi puudu ning starteri hoogki hakkas raugema.
Kuna mul oli täna kindlasti vaja teatud kellaajaks kohal olla, siis kolmandat korda ei hakanud akut piinama, vaid lohistasin auto kõrvale traktorite käivitamisel abivoolu andma mõeldud trafo. Mõned vanemad olijad ehk mäletavad: halli kaanega mustas plekk-kastuid, ELVI EKB peale kribat. Vot, teie mäletate, aga mul on... kui tsiteerida vanameistrit...
Klemmid külge, küüüüüünalt ja siis...sssstttaaaaaaerrteeeeriiiiiiiiiiiiiit.
![Eusa_whistle Eusa_whistle](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_whistle.gif)
Enda jaoks sai kirja järgmised punktid...
1) Positiivse üllatusena tuli see, et sügisene vegetariaanlus on mõjunud positiivselt mootori tööle - külma ilmaga käivitub mootor kiiremini ja käib esimestel minutitel ühtlasemalt, kui kahel eelneval talvel.
2) Optima aku kannatab paar käivitusüritust ilusti. Auto jäis seisma reede õhtul ja vahepeal on päris märgatavalt külma olnud.
3) Mootorisoojenduse element tuleb vist ikkagi külge panna - ega enne soojaks ei lähe. Tegelikult peaks proovima, kas soojenduse installile järgneb vahetu ja põhjalik sula. Äkki saab nii Tartu maratoni jälle ära jätta...
![Eusa_whistle Eusa_whistle](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_whistle.gif)
4) Nivoosüsteemiga on ikkagi mingi jama. Nüüd on õhk sees paremas amordis - auto on sinnapoole lääpas ja kolksub kah paagikorgi poolt... Eks vaatame, kuhupoole asi areneb.
![Retard Retard](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/retard.gif)