Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190E 1983a 2,0 90kw
#1
Auto seisis üle 10 aasta kuivas garaazis, kuid ühe suve lõpus lükati ta sealt välja ning pandi esialgu seisma hoopis kehvematesse tingimustesse.
[Pilt: yks.jpg]
Minu ahastuseks mässiti ta veel erinevate kilede sisse, et kindlasti sügisene niiskus sealt kusagile ei pääseks. Sellest mul pilti alles ei ole.
W201 mulle tol hetkel veel eriti ei meeldinud, W124 millega ka igapäevaselt sõitsin tundus hoopis parem ja ilusam, kuid see arvamus hakkas vaikselt lahtuma.
[Pilt: kaks.jpg]
[Pilt: kolm.jpg]
Auto seisukord ning teda ees ootav kohutav tulevik hakkas mind niipalju häirima, et lõpuks ei muutnud mu meelt ka see, et käivitades ta isegi mitte ei lubanud. Ostsin auto ära.

Esimene remondituhin läks muidugi talve tulekuga mööda. Garaazis puudus küte, seal oli õudsalt kitsas, see kõik häiris mind. Õnneks sain autot edasi hoida suhteliselt stabiilsetes tingimustes. Järgmine hoog tuli peale uuel suvel, ehk 2015 aastal, jõudsime sõbraga sinnani, et mootori lonkavaid hääli sai kuuldud kuid see oli ka kõik. Mind tabas taas suur masendus. Seda ravisin seekord juba ühe teise aparaadiga.
[Pilt: ascirmsch.jpg]

2015 sügisel õnnestus leida üks meeldiva suurusega vaba garaaz. Olemas on kanal ning võimalus sinna ka valgustus ehitada. Auto ümber saab vabalt toimetada, tegelikult saaks ka Ascona siia kõrvale seisma mahutada kui kanalile katted teha. Üldpilte pole teinud, kuid paar tükki siiski.
[Pilt: neli.jpg]
[Pilt: viis.jpg]

Tegelikult jukerdan ma selle mootoriga siiamaani, Esimesest pildist on vähemalt poolteist aastat praeguseks möödas. Olen ka foorumis C-klassi alajaotuses selle kohta avalikult oma progressi(tust) jaganud.
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=36642
Lahenduse saabudes lõpetan ka tolle teema kindlasti ära, võibolla kavatseb keegi sama võhik veel kunagi KE-Jetronicut elustama hakata ning leiab sealt mõne vihje.

Vigadest peaks tegelikult veel rääkima, juba sellepärast, et need endal meelest ei läheks:
*Juhiiste on ära vajunud, sisu on ka pleekinud. Parim lahendus oleks ilmselt leida korralikum sisu.
*Salongielekter tahab süvenemist, ma ei suudagi hetkel meenutada mis seal kõik valesti on kuid kindlasti oli. Odomeetrilt võib muuseas lugeda 300 tuhat ja peale.
*Karbid tuleb üle käia ja värvida, rattakoobastest olen paarist kohast mõned pindmise rooste täpid avastanud, kuid kuna seal pole isegi mitte mingit mastiksit olnud siis võib seda vast heaks tulemuseks lugeda. Põhi on roostevaba, loodan, et selle Krowni ainega pihta hakates suudan teda ka sellisena hoida.
*Neljane manuaalkast pidi vist ka mingisuguse veaga olema, eks see selgub juba sõites.
*Uuesti registreerimine ning seekord õigema sünniaastaga. Autol on veel sinine pass kust võib lugeda 1988, selles julgen ma aga kahelda.

Plaanid? Mõttes ning sõpradega omavahel arutledes on seal vahel olnud juba vähemasti 3 erinevat mootorit, kuid reaalsus on hetkel see, et proovin ikka seda sama neljasilindrilist originaalina tööle panna. Mercedest ostes sai oma teadmisi ja oskusi kindlasti tugevasti ülehinnatud, elu õpetab. Parim plaan oleks vast esialgu jõuda sinnani, et võiks seda kokku tassitud vanatehnikat enda autohobiks nimetada. Selleks aga peab ka arendama oma võimalusi, et nende kallal üldse töötada saaks.



Vasta
#2
Tegelikult ongi vana mb ehituselt väga lihtne masin. Ehitamise eeliseks paljud detailid on eri mudelitega vahetatavad isegi 2000+ aasta omadega just tehnika poolepealt.
Naftapress.
Vasta
#3
Väga sile ja mõnusa väljanägemisega. Euroopa PFL 201 võrreldes USA PFL'iga näevad minu arvates tihti kuidagi väga odavad välja, kuid see on tõeline erand. Mingeid lisasid ka?
Vasta
#4
Väga hea, et selle teema tegid, nii Ascona kui 190E näevad lahedad ja suhteliselt hästi säilinud välja! Nii hästi säilinud SignalRot värviga 190-et (või muud MB-d) pole ma Eestis vist näinudki, kõik on ära pleekinud, tuhmunud. Kui ta värske ja särav välja näeb, on tegu ikka väga ilusa värviga MB värvipaletis. Ja antud kontektis sobivad isegi need kitsad liistud ja vana tüübi stanged autole hästi, paistab kaugelt välja, et tegu on hästi säilinud vanuriga - Ellujääjaga.

Antud 190E puhul on kindlasti tegu 83 või 84 aasta autoga, kuna kojamees ja kapott on teistsugused ja kapotil on vaid üx pesur. Kuna neid algusaastate 190-neid väga tihti ei näe, siis võib arvata, et heas korras exemplarid võivad mingi hetk hinda minna oma teistsugususe ja harulduse poolest. Porsche 911 stiilis hinnatõusu oodata ei maxa, aga teatav lisaväärtus aja jooxul kindlasti tekib. Varuosadega võib sul muidugi huvitavax minna, sest mootori poole pealt oli vist ka mingeid erinevusi võrreldes hilisemate exemplaridega, seega kõik varuosa kataloogid ei pruugi sinu masinale sobivaid spetsiifilisi juppe näidatagi.

Kas sa tagasilda oled täpsemalt vaadanud? Nimelt levib välismaistes foorumites linnalegend, et algusaastate 190-etel oli tagarataste külgkalle sillatala poolsetest õõtsapoltidest reguleeritav, ametlikku infot selle kinnitamisex või ümberlükkamisex pole, kuna enamikel on uuema aastaarvuga masinad.

Kojamehest võid siia ka pildi panna, kuna enamik pole sellist näinudki. Tegu on teleskoop varrega kojamehe eelkäiaga, millel puudub teleskoop funktsioon, kuid millel on lisax tava luuale ka miniluud, et kogu klaasipind puhtax saax. Omapärane lahendus, mis ei andnud siiski vist MB inseneride soovidele vastavaid tulemusi, et hilisematel mudelitel tehniliselt keerukama ja kallima teleskoop variandi vastu vahetati. Nagu ülemiselt pildilt näha, asetseb vanem kojamehe variant puhkeasendis paremal pool, mitte vasakul nagu uus variant.

W201 on W124-jaga võrreldes rahulikul maantesõidul peaaegu sama mugav ja vaikne sõita, aga kurvilisel teel tuleb massierinevus välja ja väixema autoga on palju lõbusam ja julgem kurvidesse tormata.

Kui saladus pole, siis palju sa sellise hästi säilinud kerega exemplari eest raha pidid välja käima?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#5
Jah, lisadest on käsitsi tõmmatav katuseluuk! Ma polnud sellist kunagi varem näinud, esimese hooga proovisin hooba ikka keerata. Sellega muidugi asi ka piirdub, isegi käigukangi ümber olev plaat on must plastik mitte zebrano puit.

Sõber tõi kunagi ühe originaal kolmanda piduritule, selle tahaks külge kruttida, kahjuks pole aga originaal bracketit. Muus osas ei hakka interjöörile suurt tähelepanu esialgu pöörama. Kui midagi huvitavat silma jääb siis eks tuleb tegutseda.

Mul on olemas ka 3,2 pidurisadulad W124 küljest nii ette kui taha, kuid kuna seal tehasest ABS-i ei ole siis peaks uurima kõigepealt kas ja kuidas selle retrofit võimalik on.

Werewolf, klaasipuhastaja kohta räägid tõtt, mul polnud see enam meeleski endal. Ning sellist taustalugu ma samuti ei teadnud.
[Pilt: luud.jpg]
[Pilt: luud2.jpg]

Tagasilda pole sellise pilguga vaadanud, teen seda homme.

83 aasta tundub ta mulle endalegi, see number leidub nii mootoriplokil kui erinevatel juppidel. Mul on olemas ka mäletamist mööda mingisugune service raamat kus esimene sissekanne vist sealt algusaastatest oli. Seda 100% originaalsust ma ilmselt säilitama ei hakka, kuid see on ka kindel, et läbi mõtlemata ma midagi ei tee. AMG monoblockid on originaal pre-merger 16 tollised. Neid keerati päris kindlasti tol ajal ka W201 alla. Hella blackid said asendama eri paaridest tagatulesid, mis küll korralikud olid, kuid mulle meeldivad need. Häbenemata keeraks külge ka French-spec esituled.

Leidsin veel ka ühe pildi sellest hetkest kui aastate tolm maha sai pestud, ehk siis poleer ning õiged kaitsevahendid võiksid päris kena vaatepildi tekitada tõesti, siin on auto lihtsalt märg.
[Pilt: kuus.jpg]

Raha taheti algul neljakohaline summa kuid sain ta siiski alla selle.
Vasta
#6
Tundub et keegi on keretöödega omal ajal päris kõvasti vaeva näinud, väga hea näeb välja. Oranz suund jäta kindlasti alles ja ära mingit läti tuningut tegema hakka.
Vasta
#7
Kuna auto on minu sõbra peres olnud oma Eestis oldud aja siis teati rääkida, et siin riigis on auto elanud üle ühe kergema tagaosa avarii. See seletab ka erinevaid tagatulesid. Mina pole vähemalt väliselt aru saanud kummal pool see kõks oli, seest pagasiruumi plastikuid ka lahti pole võtnud. Kui sünnimaal keretöid tehtud pole siis muus osas võiks ta ju originaal värvi all olla. Samas seda ei saa enam kunagi teada ning lõpuks pole ju vahet ka.

Ahjaa legendi järgi olevat erinevad kärgveljed sattunud autole rehvitöökojas töömehe eksimuse läbi. Tagumised on Melberi toodang, ning esimesed vist Exip.
Vasta
#8
83a polnud kindlasti värvitud stangesid ja karpe, kere on raudselt üle käidud.

Tehasest peaks ta selline olema:

[Pilt: 190E_001.jpg]

Vasta
#9
ilus punane! Thumbsup
Vasta
#10
Punane sobib kutsikale.

Kannatust elushoidmisel, juurde neid enam ei tehta.

Kusjuures anno 2016 suudab heas toonuses säilinud MB kaheksakümendate toodang pakkuda kahele inimesele oluliselt meeldivamat küüti, kui lõviosa täna toodetavast "kaubast".
Vasta
#11
Väga hea näeb väljaThumbsup Soovin sulle ikka pikka kannatust ja ära alla anna.Thumbsup
The best or nothing

Ebaühtlane tühikäik ei ole probleem vaid eesmärk.
Vasta
#12
+1 värvi suhtes, tõesti hea näeb välja. Loodan et saad käima ka.

(02-03-2016, 10:51 AM)v6sa Kirjutas: Punane sobib kutsikale.

Kannatust elushoidmisel, juurde neid enam ei tehta.

Kusjuures anno 2016 suudab heas toonuses säilinud MB kaheksakümendate toodang pakkuda kahele inimesele oluliselt meeldivamat küüti, kui lõviosa täna toodetavast "kaubast".

Kusjuures mul nüüd on olnud igapäevaseks kasutuseks 230E atm ja no on mugav. Thumbsup
Turbo
Vasta
#13
Puhastatud pihustid peal, uute tihenditega. Uus tihend ka pritsepea ning AFM vahel ja tee või tina aga käib! Esimene laks tahtis ikka veel taldrikut näppida kuid võibolla pole mu külmkäivituse jama veel lahenenud. Ma pole rohkem kontrollinud, et kas sealt käib vool ikka läbi. Teine käivitus pisut soojemalt toimis juba võtmest. Välja ei sure ka tuuritades. Minujaoks tõsine võit.

Proovin nüüd veel süüte ajastust üle vaadata, nagu hädateemas mainitud juba, siis sellel süsteemil tuleb see ise paika panna.

Werewolfile infoks, sillatalapoolsed õõtsapoldid on tavalised.
Vasta
#14
Tühikäigul(700-850rpm) võiks OK süütenurk olla 10-13 kraadi kandis enne ÜSS`i(TDC). Võiks vaadata palju tehasepoolt soovitatakse, süütenurk peaks olema kirjas kusagil kapoti all kleepeka peal kirjas.

10-kraadi on selline euro norm. Üldiselt 2-klapi tehnikas kaas tahab rohkem süütenurka võrreldes 4-klapi "pentroof" tüüpi põlemiskambriga, aga MB 2-klapi kaaned on hingamise poolest enamiku 4-klapi kaantega vähemalt sama hästi voolavad, kui mitte paremini.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#15
[Pilt: image.jpeg]

Teab keegi kuhu need pista? Üks tuleb tagaakna soojenduse lülitist ning teine tulede kõrguse regulaatorist.
Vasta
#16
Kuhugi armatuuri taha tuleb fiiberoptilised kaablid susata:
http://www.benzworld.org/forums/w201-190...-back.html
Vasta
#17
Tänud kõigile tarkuseterade eest siiani. Esimene testisõit on seljataga ja kuidagi hulga kergem on olla. Viimati liikus ta omal jõul ikka vääga ammu, ei imesta kui 2003.
[Pilt: 2016.jpg]

Kohe tuli välja muidugi see, et ta läks keema, ventilaator tundus loid, ehk on visko läbi. Termostaat ka muidugi vahetamata veel koos veepumbaga. Esisillast tuleb mingi klobin üles otsida, ning järgmist kellaplokki proovida. Suunatuled üles leida ja sumpa viimane pütt lappida. Käivitus pole ka ikka veel päris hea kuid nüüd on ikka hulga lõbusam edasi tegeleda.

Otsisin ka hooldusraamatu üles, 1000-1500km ülevaatus on toimunud täpselt minu sünnipäeval aastal 1983, Schorndorfis. Sealsamas on temaga käidud veel neli aastat kuni 60000 hoolduseni.

Eestisse on toodud ta aastal 1993, 211000 läbisõidu juures. Hinnaks 7800DM.
Vasta
#18
Ventikal on elektromagnet sidur mitte visko lase otse vool peale vaata kas tõmbab järgi, võimalik et andur ei toimi.
Naftapress.
Vasta
#19
Magnet võib ka puruks olla, minu omal olid ka kunagi mõrad sees. Ja ei võtnud ventikat järele ja läks keema. Ja noh muidugi võib andur ka vigane olla.
The best or nothing

Ebaühtlane tühikäik ei ole probleem vaid eesmärk.
Vasta
#20
Minu omal oli anduri juurest juhe purux. Aga jah, kui vool otse peale lasta, peab kostuma metalne kõlks kui magnet toimib ja silmaga peax seda ka näha olema. Toimiv ventikas rakendub 100 kraadi juures, nii et ära ära ehmata kui seistes jahutusvedeliku temperatuuri näidik 100-le lähenema hakkab. Kui 110-le, 120-le läheneb, siis on jama majas ja tulex mootor seisata ja maha jahtuda lasta ning uurima hakata, milles probleem.

Aga kadedax tegevalt hea näeb ikka nende velgede ja selle värviga välja, tahax seda millalgi oma silmaga ka näha. Pean ikka suvex oma 16v liikuma panema ja siis tiiru Eestile peale tegema ja kõik huvitavamad 190E-d üle vaatama (sinu auto, sten130 auto, TonyT auto, renkss-i auto, Tartu kandis peax mõned olema jne).

Mõne pildi sisust ka raatsid siia panna?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 47,804 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 219,529 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 17,419 30-04-2019, 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  MB 190E 3,2 90a. arts24h 266 242,354 26-08-2018, 08:44 PM
Viimane postitus: arts24h
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 55 60,109 07-07-2018, 12:33 AM
Viimane postitus: aialipp
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 11,022 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan
  MB 190E 2,3-16 , 1985 , W201 Müüdud. renkss 55 52,518 06-09-2017, 03:49 PM
Viimane postitus: hents99
  MB 190E, 3.2 w201 Mairo. Mairo. 25 24,960 25-03-2017, 03:53 PM
Viimane postitus: Mairo.
  190E 24V Mairo. arts24h 14 15,184 31-01-2017, 11:47 PM
Viimane postitus: Ott
  190E W201 '89 2.0 90kw > 2.3 97kw - TanelRist TanelRist 12 11,174 14-12-2016, 12:52 AM
Viimane postitus: Rainiskoop



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne