Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
83' W201 M102 käivitamisprobleem
#1
Lühidalt:

Kütust peale ei tule, pump on põhja all täitsa vait. Ülepingereleel on õige ja terve kaitse peal, pin'id puhtad. Kütusepumbareleel tuleb kuuest pin'ist kahe alla vool, alltoodud pildil on nendeks pin'ideks TD ning 87
[Pilt: 0015459305002.jpg]

Kuna erinevate foorumite otsingute tulemusena soovitati sillata pin'id 30 ja 87 siis seda tehes jõudis lõpuks vool ka pumbani, pump ise muidugi vait. Pumba klemmid ja sinna minevad juhtmeotsad on kenad puhtad, oksiidita.

Siit nüüd küsimus, kas see, et vool alles peale sildamist pumbani jõudis tähendab pumba või/ja relee tuksis olekut?

Auto on viimati käinud umbes 8-9 aastat tagasi, siis töötas hästi, seisnud on kuivas garaazis. Tõsi, sees oli juba siis kahtlase väärtusega bensiin, mis on seal siiani. Kuid siiski ta viimati töötas kenasti niimoodi.

Vasta
#2
Kirjutan siis veel edasi.

Kütus on nüüd olemas, jõuab see ka pihustiteni, kahjuks pole millegiga survet mõõta. Kuid uus pump, ehk ikka on piisavalt?
Tundub, et termolüliti ei tööta, sest külmkäivituspihusti pistikusse ei tule süüdet andes küll kübetki voolu, särtsupuudus on ka veel paaris pistikus mis lahti sai võetud, see mis asetseb "fuel distributori" küljes ning üks mis on mootori tagaotsas. Külmkäivituspihustile ise 12v peale andes ta tegi häält ja ilmselt ka pihustas. Kas termolüliti mõjutab veel ka muid voolusid peale külmkäivituspihustisse mineva?

Küünalde sädevahe oli täitsa paigast, sai see seatud ettenähtud piiridesse, käiamisest olid küünlad ka märjad. Kuivatatud ja õige vahega küünlad andsid sädet küll, mootori külge keerates aga käima ta ikkagi ei läinud.

Mul hakkab juhe kokku jooksma...
Vasta
#3
Probleem pole kusagile kadunud, süütesüsteem on 90% uus: küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor. Lisaks on kõrval veel teine süütepool ja kommutaator. Vahetamata on vaid süütejuhe poolilt jagaja peale, sest uue komplekti oma ei sobinud poolile.

Surved on silindrites gramm alla 10, mõõtsime kapoti alt ka kütuserõhku sissetulevast voolikust, see oli veidi hämmingut tekitav 8bar, teame, et antud mootoril pump peaks andma 5,5. Kontrolliks teist manomeetrit võtta polnud.

Teine küsimärk on peaaegu vastu tuleseina asetsev tühikäigu klapp, originaal ei tee klõpsugi kui voolu anda, lammutusest sain ka sellise mis ei tee midagi. Samas on mul üks klapp mis seda teeb, kuid ei sobi külge.

Kolmas küsimärk on jagaja asend, kohati jääb netist silma, et selle asend pole nii määrav.

Võtmest käima auto jätkuvalt ei lähe, tuleb õhulugeja taldrikut veidi alla suruda ja pööret anda, siis käib. Tühikäiku pole, tuuritades on nagu enam-vähem, ei oska täpselt hinnata, esimene pisike bensiini Mercedes millega kokku puutun.

Loodan, et keegi selliste katkendlike mõttekildude seast midagi välja viitsib lugeda ja ehk plahvatab midagi.
Tean ka, et Tallinnas on olemas mehed kes selle käima paneks ilma eriliste probleemideta kuid minu ja auto asukoht on selleks väga ebasobiv, Lõuna-Eestis veel mõtleks.
Vasta
#4
(25-07-2015, 12:26 PM)Yksix Kirjutas: Probleem pole kusagile kadunud, süütesüsteem on 90% uus: küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor. Lisaks on kõrval veel teine süütepool ja kommutaator. Vahetamata on vaid süütejuhe poolilt jagaja peale, sest uue komplekti oma ei sobinud poolile.

Surved on silindrites gramm alla 10, mõõtsime kapoti alt ka kütuserõhku sissetulevast voolikust, see oli veidi hämmingut tekitav 8bar, teame, et antud mootoril pump peaks andma 5,5. Kontrolliks teist manomeetrit võtta polnud.

Teine küsimärk on peaaegu vastu tuleseina asetsev tühikäigu klapp, originaal ei tee klõpsugi kui voolu anda, lammutusest sain ka sellise mis ei tee midagi. Samas on mul üks klapp mis seda teeb, kuid ei sobi külge.

Kolmas küsimärk on jagaja asend, kohati jääb netist silma, et selle asend pole nii määrav.

Võtmest käima auto jätkuvalt ei lähe, tuleb õhulugeja taldrikut veidi alla suruda ja pööret anda, siis käib. Tühikäiku pole, tuuritades on nagu enam-vähem, ei oska täpselt hinnata, esimene pisike bensiini Mercedes millega kokku puutun.

Loodan, et keegi selliste katkendlike mõttekildude seast midagi välja viitsib lugeda ja ehk plahvatab midagi.
Tean ka, et Tallinnas on olemas mehed kes selle käima paneks ilma eriliste probleemideta kuid minu ja auto asukoht on selleks väga ebasobiv, Lõuna-Eestis veel mõtleks.

Mu autol oli ka käima saamisega raskusi. Olin enne sellise murega oma vana sõitukiga kokku puutunud ja teatsin mida uuelt sõidukilt üle vaadata. Vaakum voolikud olid iidamast-aadamast küljes ja kui natukese neid kiskuda siis purunesid. Kontrollisin ka 0 asendi üle ja jagaja seisukoha ning vahetasin voolikud välja ja ka vaakumikausi mis asus kütuse turustaja all kuna see oli ka läbi. Õhuvõtu koda sai ka üle vaadata. Kui kütusesurve oli järgi ja sõrmega õhuavast taldrikut vajutada siis liikus aga ei saanud aru et oleks raskelt liikunud. Kui kütusevoolikud lahti võtsin ja siis proovisin seda taldrikut liigutada selgus et ei liikunud üldse nii vabalt kui pidi. Ka selle lammutasin laiali ja puhastasin ära, võll oli jubedat jamaga koos.
Kui remondiga lõpuni sain siis polnud enam käima saamisega muret.
Vasta
#5
Natuke on jälle motti tekkinud ning näpin edasi. Panen enda jaoks siia midagi kirja ka taaskord. Vahel hea mälu värskendada. Üldiselt plaanin ikka mingil hetkel Speedsterisse aja kinni panna. Olen päris palju uurinud infot selle KE-Jetronicu häälestamise kohta ning see tundub küll väga huvitav kuid vahest on parem ikka kindla peale minna.

Erinevaid andureid on seal ka vahetatud, kuid kõik siiani kasutatud kujul. Ei mäletagi milline enam originaal oli või hiljem pandud. Mootorijuhtimise uuendused kajastuvad ka andurite erinevuses, uuematel on rohkem pin-e. Minu vahepeal ilma kodutööd tegemata ostetud eraldi Ke-Jetronic süsteem osutuski andurite osas kasutuks ostuks. Kipun ikka ainult enda vigadest õppima. Mõttetöö säästab raha!

Alustasin siis põhimõtteliselt jälle nullist, ega ei mäletanud mis kohapealt eelmine tuhin üle läks. Panin alustuseks parema juhtme poolilt jagajale. Siis läks süütelukk mingi hetk tuksi, selle sain Nursist järgmise, kuid enne jõudis see mind niipalju nöökida, et kahtlustasin juba vigast starterit.

Igatahes hetkel on asi niikaugel, et kui AFM taldrikule paras kruvikas vahele lüüa, siis käivitub täitsa võtmest. Ilmad muidugi pole kuigi külmad, et ma ei tea kas mu külmkäivituspihusti hakkas tööle või mitte. (Multimeeter!) Käib muidugi üsna kehvasti, gaasi väga puutuda ei saa ning tühikäik on kehv, soojalt käis vähe paremini. Lisamärkusena võib öelda, et vast esimest korda minu käes sain lasta mootoril täitsa soojaks käia, ilmnes kohe ka väljalaske kolle leke, see sai lihvi ning uued tihendid.

Jagaja asend minu mootoril ikkagi mängib rolli, see on M102.961, ning kõige "lihtsama" KE-Jetronicuga, isegi mitte lambdat pole. Seega on mul vaja strobot, mingisuguse ma ka sain tuttavalt, kuid sellel on miskipärast neli juhet küljes, töökord ka teadmata. Süüde tahab kindlasti tähelepanu, sest eelmisel suvel pandud uued küünlad olid täitsa ära tahmanud.

Edasi plaanin Artsi käest saadud konelt tühikäigumootori ümber kruttida, eelpool olen ise kirjutanud, et ega need vist ei toiminudki. (Artsilt saadud mootor olla enne maha tõstmist hästi toiminud, vast toimib see ka.) Siis peab leidma multimeetri ning võibki hakata oma kesiseid teadmisi elektroonika alal täiendama, materjale selleks on päris palju bookmarkitud. Profülaktika mõttes on ka veepump ja termostaat tellitud.

Eesmärk on hetkel jõuda sinnamaale, et spetsialistil poleks vaja teha muud kui reguleerida ja seadistada. Tähendab see seda, et pean leidma ja vahetama ennem niipalju vigaseid juppe kui mu mõistus lubab. Sel aastal võiks ikka lõpuks juba sõita kah, siis saab juba edasi mõelda missuguste sõlmede parendamisega edasi liikuda. 3,2 pidurisadulad on igatahes juba ootel.

Vasta
#6
Esimesed asjad, mida kontrolli, on kõik mootori küljes olevad vaakum ja kummidetailid. Päris tihti on AFM taldriku ja gaasiklapi vaheline kummimuhv purux ja mootor saab sealt õhku, mida ta ei näe (kuna õhk ei käi läbi AFM-i).

Ülepinge relee võid igax juhux lahti võtta ja luubiga joodised üle vaadata, ega mõni neist kehv ole (justkui krae on ümber).

Jagaja asendi kohta ei oska midagi kosta, üldiselt väidetaxe, et selle keeramisest palju ei sõltu, kuna aju korrigeerib ise süüte tagasi sellisex nagu vaja, samas vanema otsa KE-Jetronicul võib äkki jagaja asend rohkem rolli mängida, peab katsetama.

Tühikäigu mootor peax neil toimima kogu aeg üles alla hõljudes, et ta ei olegi otseselt klapp, mis olex kas kinni või lahti.

Kui oled ta enamvähem käima saanud (kütus ja säde tulevad ja vaakumi ning õhu detailid on kõik korras), siis netis on juhiseid AFM-i potentsiomeetri ja kütuse reguleerimise kohta. AFM-i potentsiomeetrit pole ma ise näppinud, aga kütust on üsna lihtne paika keerata kui aku lähedal diagnostika pistik olemas on. Minu autol on ka lambda, nii et sinu autol on vb keerulisem seda paika keerata (üv puntis gaasianalüsaatori abil näitex).

Minu auto puhul tuleb panna multimeeter massi ja diagnostika pistikus oleva pinni (äkki oli nr 5, pead netist otsima) vahele ja läbi õhufitri korpuses oleva augu keerama pika peenikese kuuskandiga (4 vist oli suurus) küttekruvi. Reguleerimisex tuleb küttekruvi kuuskandiga alla suruda ja vaixelt veerand pöörde haaval ühes või teises suunas keerama hakata, kunix multimeeter näitab poolt aku pingest (töötava mootori korral peax aku pinge olema umbes 14V, mõõda see kõigepealt üle) ehk umbes 7V. Mina käisin peale auto ostu ülevaatusel ja kuigi auto käis enam-vähem normaalselt olid gaasid täitsa paigast ära. Reguleerisin eelpool nimetatud viisil kütuse paika ja nüüd olen mitu korda ülevaatusel käinud ja gaasid on normis (kuigi nad peavad mõnevõrra peenestama, et katalüsaator piisavalt kuumax saada).

KE-Jetronicu puhul on kõige tähtsam, et õhu ja vaakumi pool olex korras ja et süüte (jagaja kaas, rootor, süütejuhtmed, küünlad) ja elektrisüsteem (ÜPR, pumba relee, genekas, andurid jne) olex korras. Kütuse poolega väga tihti probleeme pole, see võib kulunud olla, aga kui kõik muu on korras peax mootor ikka veel enam vähem käima, kui just kütusesüsteemis mustust sees pole või midagi kinni jäänud pole.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#7
Voolikud ja nende kummiliited tunduvad päris korralikud, see auto on üsna puhtana seisma pandud kunagi. AFM alune kummimuhv saab teistkordselt kindlasti üle vaadatud, kuid minumeelest oli see ok.

Sellist "pool aku pinget" teooriat ma polegi veel ise avastanud. Minul on see pistik kommutaatori ligiduses lanseka peal. Seni arvasin, et mul on vaja duty cycle võimalusega multimeetrit, nagu siin videos.
https://www.youtube.com/watch?v=njs4-rAowrw
Vasta
#8
See ümar pistik kommutaatori kõrval on ka minu autol, aga mina pidasin silmas seda kandilist pistikut aku juures. Võib-olla ma exin oma metoodikas, aga fakt on see, et esimese korraga auto ülevaatuselt läbi ei läinud, aga peale seda kui eelpool mainitud viisil kütusesegu keerasin, on ta paar korda ülevaatuselt puhtalt läbi läinud. Tõsi, tühikäigul mu auto mootor 100% puhtalt ei käi ja jätab kergelt vahele, aga kuna käivitub ja sõidab normaalselt ja heitgaasid on korras, ei ole ma asjasse rohkem süüvinud.

Edit: Kaevasin veidi netis ja sain teada, et see kandiline pistik on veakoodide lugemisex vilkkoodi meetodil, nii et mul pole aimugi, mix või kuidas mul selle abil õnnestub kütusesegu paika reguleeida, aga kuidagi see on mul siiani õnnestunud.

See Duty Cycle variant on tõenäoliselt kõige õigem ja täpsem, aga vajab jah veidi kallimat multimeetrit, mis seda näidata suudab. Samas on vist ikkagi võimalik ka tavalise multimeetriga mõõta ja veidi arvutada, kui ma sellest juhendist õigesti aru sain:

http://www.landiss.com/mixture.htm
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#9
(20-02-2016, 12:29 AM)Werewolf Kirjutas: See ümar pistik kommutaatori kõrval on ka minu autol, aga mina pidasin silmas seda kandilist pistikut aku juures. Võib-olla ma exin oma metoodikas, aga fakt on see, et esimese korraga auto ülevaatuselt läbi ei läinud, aga peale seda kui eelpool mainitud viisil kütusesegu keerasin, on ta paar korda ülevaatuselt puhtalt läbi läinud. Tõsi, tühikäigul mu auto mootor 100% puhtalt ei käi ja jätab kergelt vahele, aga kuna käivitub ja sõidab normaalselt ja heitgaasid on korras, ei ole ma asjasse rohkem süüvinud.

Edit: Kaevasin veidi netis ja sain teada, et see kandiline pistik on veakoodide lugemisex vilkkoodi meetodil, nii et mul pole aimugi, mix või kuidas mul selle abil õnnestub kütusesegu paika reguleeida, aga kuidagi see on mul siiani õnnestunud.

See Duty Cycle variant on tõenäoliselt kõige õigem ja täpsem, aga vajab jah veidi kallimat multimeetrit, mis seda näidata suudab. Samas on vist ikkagi võimalik ka tavalise multimeetriga mõõta ja veidi arvutada, kui ma sellest juhendist õigesti aru sain:

http://www.landiss.com/mixture.htm

Ma arvasin ka et mu auto on viimase peale korras ja nii tunduski kuid esimeste külmadeni. Kippus ristmikutel seisma jääma ja sai 2X kindlasti diagnostikas käidud ja nende arvatest oli viga koguaeg kõrvaltatud. Vihastasin sellepeale ja võtsin ise käsile. Käisin poes et osta multimeeter mis näitab % ja hakkasin murega tegelema. Õhuvoolu andur näitas 0.69 aga seda on vähe ja seadistasin 0.80 peale ja siis ühendasin multimeetri % näiduga diagnostika pesasse (ümar) pin 2 ja pin 3 ja näit oli üle 80% aga peaks olema 50% +/-10. Lasin mootori 80 kraadipeale. Nüüd hakkasin kuuskkandiga nr.3 segukruvi keerama vähemaks. Kui temperatuur on madalam siis % näit ei ole ka õige ja % kõikuda ei tohi. Kui kõigub kas on vigane hapnikuandur või juhtseade mis asub rattakoopapeal.
Ühenda voltmeeter pesa 5 ja mass. Lülita süüde.
Voltmeeter peaks näitama aku pinge (umbes 12 volti), muidu kontrollida elektrijuhtmete skeemid
Kontrolli voltmeetri pinge erinevust diagnostikapesas
4 ja 5 kontakti. Täpsustus: 0 volti.
Hoiatus:
Kui mõõdetud väärtus on suurem kui 0,1 volti, kohe välja lülitada süüde
ja asendada juhtseade.
Küünlajuhtmetel oli plekid ümber ja sealt kaudu läks vool keresse aga eemaldasin plekid ära ja ei ole nõrka turtsumist ka.
.
Vasta
#10
Hea info!

Arengut hetkel niipalju, et viisin ühe komplekti pihusteid ultrahelisse, kahjuks muidugi võtsin need mis kõige kauem seisnud olid. Saab näha kas neist saab asja. Kui saab siis loodan juba ühtlasemat tühikäiku kuulda, uued pihusti tihendid on ka olemas. Siis oleks tarvis mõõta ikkagi ka kütusesurve.

Originaal AFM-i otsisin kah riiulist üles, ning selle kummipõhi on kindlasti täitsa pragudevaba, puhastasin veidi viisakamaks ning panen selle tagasi, vahetan veel korra ka pritsepea, originaalkoodiga jupi vastu.

Pusin vaikselt edasi, sel aastal on kuidagi rohkem isu selleks. Mõistan, et ega ei peagi kõike kohe oskama, saab koos autoga areneda. Smile
Vasta
#11
Kui neid vahetad siis kindlasti kontrolli hoolikalt liikuvad osad üle et ei oleks takistustega. Kütuseturustaja tüüsi liikumist tuleks nii kontrollida sellises asendis nagu see peal asetseb siis on näha kui vabalt tüüs välja liigub, kui aga seda tagurpidi asendis teha siis ei liigu tüüs korralikult välja ja jääb mulje et vedru on nõrk.
Kui kontrollid õhutaldriku liikumist kätevahel (ei ole mootori küljes) siis peaksid kuulma kuidas taldriku vabastamisel tagasi tuleb ja vastu piirajat käib. Seda liigutust võid ka teha aeglaselt ja siis on premini tunda või kuulda.
Kui seda kuulda pole tuleks see laiali võtta ja võll ära tuhastada ja pärast õigesse asendisse võll tagasi panna.
Vasta
#12
Peaaegu võib teema lugeda lõpetatuks. Lõplikult siis kui leian lahenduse probleemile, et miks ta külmalt käiamist tahab, kahtlus lasub külmkäivitusel.

Jättes see nüüdseks juba pisiasi kõrvale siis nüüd on tegemist töötava mootoriga. Allub gaasile ning välja ei sure. Segu tahab tõenäoliselt veel üle vaatamist.

Mis siis reaalsed vead olid algusest peale?

1. Kinni jäänud kütusepump
2. Rikkis kütusepumba relee
3. Kinni jäänud pihustid, üldiselt tasuks need igal juhul ultrahelis puhastada lasta!
4. AFM ning pritsepea vaheline rõngastihend (vist läks 25mm)
5. Süütepoolilt jagajale jooksev juhe
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Heart W201 MB 190 küsimused EnricoN 0 69 23-03-2024, 02:43 PM
Viimane postitus: EnricoN
  w201 2.5d käigukast MarkiJeg 1 192 03-11-2023, 09:43 PM
Viimane postitus: v6sa
  W201 varuosad Fred_W201 0 238 19-06-2023, 04:10 PM
Viimane postitus: Fred_W201
  W201 1.8 66kw 1984 ,Millest peale hakata? Treufeldt 3 614 09-08-2022, 08:50 PM
Viimane postitus: Rolz
  W201 190E 2.3 autom. -90 vaakumi jama? alambe 8 2,829 22-08-2020, 11:30 AM
Viimane postitus: alambe
  Jeep Wrangler W201 C 250 D mootori leke HarryPokker 2 2,108 31-07-2020, 04:58 PM
Viimane postitus: HarryPokker
  w201 velje sobivus karl190 5 4,002 26-03-2020, 10:45 PM
Viimane postitus: v6sa
  W201 bodykit karl190 12 6,730 17-02-2020, 10:56 AM
Viimane postitus: hents99
  W201 käigukastide teemadel indrek 1 2,774 25-07-2018, 02:12 PM
Viimane postitus: Ott
  W201 ei saa kütet kätte 3.0 müttaja 4 5,856 04-04-2018, 11:53 PM
Viimane postitus: rayaju



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne