Teema hinnang:
  • 3Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB S124 250 TD - v6sa
Ei oska siis keegi öelda midagi kindlat nende külmapunnide kohta?

Vahekokkuvõtteks nii palju, et auto sai täna ülevaatuse. Mõned märkused tehti, kuid üldiselt loeti liikluskõlbulikuks.

Seoses ülevaatuse läbimisega on päevakorda tõusnud taas vedruküsimus - kui kellegi on ülearune paar tagavedrusid, mis tema arvates on liiga kõrged, siis neid võib kohe kindlasti mulle pakkuda. Ning kõrgeid vedrupatju võiks kah üks paar katsetamiseks olla - praegused 3 nagaga jäävad ikkagi väheks. Olid vist ikka 4 nagaga olemas?

Ega muud oskagi öelda, sõidame veel...Badgrin
Vasta
Külmapunnide osas ei oska kahjuks nõu anda, lootsin seda oskusteavet isegi siit omandada.

Ma proovisin M117 al. ploki seest punne kätte saada aga suutsin kandid maha keerata - kuna mul neid plokke veel vedeleb, võtan kasutusele veidi lämmastikku ja proovin punni enne külmutada.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
Ma eelmisel kevadel sinnani jõudsin, et kandid hakkasid järele andma. Tookord loobusin...

Valepidine keere peaks ju olema märgitud sälkudega...

Asja teeb huvitavamaks see, et see külmapunn on ilusti kollektori ja summuti ühenduskoha taga. Andis kombineerida, et saada kokku selline "võti", et sellega keerata kah jõuaks.
Vasta
Jah, valepidist keeret ei tohiks olla. Kontaktpind on lihtsalt väga suur.

Aga ma proovin külmaga ära, mul plokid laiali kistud ja mugav katsetada. Kui toimib, siis on lihtsalt ekstreemtingimustes kindlapeale minna.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
Pole ammu seda teemat surkinud. Aga kuna nüüd sõidan igapäevaselt sellega mina, siis tekib nagu põhjust...

Talv möödus valutult. Esiteks ei olnud väga külm ja teiseks oli meil plokisoojendus... Punni saime maha lõpuks mutrit peale keevitades. Ning mitte esimesel korral. Punn on terasest ja plekist stantsit. Ning isukalt korroloomaga sõbrustanud.Crybaby

Üldiselt sõidab. Veel...Icon_twisted

Kuigi pehme on kere küll. Esinurkadest enam originaaltungiga tõsta ei kannata.Crybaby Aga padjast kääriga küll. Samas, eks see oli ka ette teada...Icon_cry

Samas sõites ei saa arugi, et asi nii kehva on - jube hea katus on sadakakskendneljal ikkagi - hoiab koos kardaanitunneliga auto täitsa kenasti vormis.Icon_cool

Kuid jube uimane on küll. Eriti nüüd, kus meil on too HH kõrval... Liikluse rütmis püsimine eeldab parema jala kasutamist on/off stiilis. Ning sellega seoses tuleb ka kütusekulu vastav - alla 8 pole ammu saanud.

Samas pole enam midagi kaotada ja saan hakata pumbaga eksperimenteerima. Vaatame, mida nii kulunud mootorist annab välja võtta pelga pumbanäppimisega.Badgrin Igatahes juhend on olemas:
soomekeelsed juhised
Vasta
(13-05-2011, 11:33 AM)v6sa Kirjutas: Kuigi pehme on kere küll. Esinurkadest enam originaaltungiga tõsta ei kannata.Crybaby Aga padjast kääriga küll. Samas, eks see oli ka ette teada...Icon_cry

Mis mõttes originaaltungiga ei kannata tõsta? Karbi sees ju tõstekronstein ja kui alt padjast kannatab tõsta, peax ka originaaltungiga kannatama, kuna tegu ju sama tükiga. Meie universaalil olid ju ka karbid tungikohta ümbert täitsa ära roostetanud, kuid kronsteinid on siiamaani kõvad, kuigi roostes.

Missuguse plokisoojenduse sa paigaldasid? Eriti huvitab muidugi, palju see maxis?

Vaadates pregust trendi on meie universaalid varsti ainukesed siin foorumis, kuna kõik ju punnuusku nüüd minemas, oot, sa ka ju punnuusku juba, ma siis varsti üxi siin S124-jaga. Ok Hentsil ja Janekil on ka veel hetkel.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
(13-05-2011, 08:01 PM)Werewolf Kirjutas: Vaadates pregust trendi on meie universaalid varsti ainukesed siin foorumis, kuna kõik ju punnuusku nüüd minemas, oot, sa ka ju punnuusku juba, ma siis varsti üxi siin S124-jaga. Ok Hentsil ja Janekil on ka veel hetkel.

natuke OT, aga klubi liikmetest veel minul, muhulasel ja ka vist Kalevil veel s124 on Smile otsing andis vist isegi mõne veel lisaks.

Aga mulle tundub sama, et need karbid ja kronsteinid omavahel päris otsesõltuvuses ei ole... mul ka karp ühest tungi-kohast suht mäda, kuid tõsta saab veel ilusti originaal tungrauaga.
Martin
Vasta
(13-05-2011, 08:34 PM)Blaze Kirjutas:
(13-05-2011, 08:01 PM)Werewolf Kirjutas: Vaadates pregust trendi on meie universaalid varsti ainukesed siin foorumis, kuna kõik ju punnuusku nüüd minemas, oot, sa ka ju punnuusku juba, ma siis varsti üxi siin S124-jaga. Ok Hentsil ja Janekil on ka veel hetkel.

natuke OT, aga klubi liikmetest veel minul, muhulasel ja ka vist Kalevil veel s124 on Smile otsing andis vist isegi mõne veel lisaks.

Aga mulle tundub sama, et need karbid ja kronsteinid omavahel päris otsesõltuvuses ei ole... mul ka karp ühest tungi-kohast suht mäda, kuid tõsta saab veel ilusti originaal tungrauaga.

No jah tegelt see olukord nii hull ei ole, ma lihtsalt tögan neid, kes 124-ja pealt punnule üle läinud, et 124 hakkab nii varsti klubis haruldasem olema kui punnsilm.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
Njaa, mina ei lähe kunagi punnile üle, disain absoluutselt ei istu. Kui finantsi piisavalt, siis pigem 211 vms. Uuem kaubalift võiks olla siiski 204 kerega.
Vana rondiga on ikka hää sõita.
Mul tungiavad veel värvi all ja roostega probleeme pole (punane värv ju), juhipoolse esitiiva peal mõni väike roostemull kusagil lambi koha peal suht keskel, äär ise ilusti terve. Samamoodi kogu põhi.

Läbisõitu pole ka vast väga palju, usun, et jääb kusagil 500-750k km`i vahele. Reaalselt ei tea vist seda enam keegi Icon_biggrin
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
Ei ole midagi teha - see nurk on kord juba üles ehitatud. Nagu näha, tegi pleku tööd halvasti. Teisest küljest - ma ju paariks aastaks tahtsingi...Eusa_whistle

Ma ei lasknud asjal purunemiseni minna. Lihtsam oli võtta käärid ja nendega opereerida. Korra või paar vast veel kannatab ka originaali, kuid ragin oli tookord igatahes võimas...Icon_eek

Soojendus on Defa oma. Maksis miski tuhatkond endist raha. Pluss sama palju juhtmestiku eest. Kallis küll, aga paarikümnekraadise pakasega oli mõnus kah. Panid eelmisel õhtul taimeri peale ja hommikul käivitasin sooja auto. Muide, kinnitamata andmetel sobib sama spiraal ka HH kapoti allaUnibrow

Ei tasu vast nutta - meite Säästukas ei ole just parim eksemplar. Foorumis on oluliselt viisakamaid isendeid ning kindlasti leidub neid, kes jäävadki austama sadakakskendnelja. Nii, nagu mina õhkan endiselt 123 järele...Nod

Punni disaini kohalt olen üsna sama meeltDoubt, kuid sellel on mõningaid eeliseid 124 ees igapäevakasutuses.
Mõned näited:
1) tagaistme ees on rohkem ruumi. Kui neljas lükata esiiste lõpuni taha (sest muidu ei ulata turvavööd kinni turvatooli või -hälli ümber kinni) siis sinna taha mina oma koibi enam ära ei mahuta;
2) kojamehel puudub üksik käik. Kolm käiku on tarbetu nühkimine, kui tahad vaid kahte piiska kaotada;
3) nelja tagaluugi avamise nupp on talvel üks õnnetus. Määri nii palju, kui tahad, ikka on ta tuisuga jääs. Ning paksu kindaga ei õnnestugi luuki avada näpud lihtsalt ei mahu vahele.

Eks neid on veelgi. Kasvõi too ukse sisemiste käepidemete plastnagadega kinnitamine. uuena oli see ju hea, kuid meie paarikümneaastastel autodel on need kas juba puruks või kohe-kohe minemas. Ning teha ei ole midagi - materjal vanub.

Ning ei tasu unustada ka turvalisuse aspekti - pere peamine liikumisvahend peab olema nii turvaline, kui rahakott lubab. Ning 210 on turvalisem, kui roostest puretud 124, siin pole kahtlustki. On ju meie foorumiski sellest (S210 turvalisusest) näide olemas...

Ei tasu unsutada, et täna maksab korralik 124 sama palju, kui 210. Või teisipidi peaks vist ütlema, et korralikku 124 lihtsalt ei liigu mõistliku raha eest. Need on kollektsionääride ja tõeliste harrastajate pärusmaa.

Aga ei tasu veel muretseda ühti. ühelt poolt on mul ikkagi kaks 124 veel registris ja teiselt poolt on mul plaan Säästukat oluliselt ümberlõigatuna veel pikalt oma majapidamises mootorkäruna pruukida. Aga seda alles peale ülevaatuse lõppu. Seni aga, anname tuldBadgrin
Vasta
ega turvahälli pole mõistlik esiistmele paigaldada niiikuinii kui õhukotti välja lülitada ei saa. turvahäll käib peaga sõidusuunas ju. turvahäll taha ja turvatool ette.

ja ise istud roolis oleva naise seljatahaNod
Vasta
(13-05-2011, 10:56 PM)punnsilm Kirjutas: ega turvahälli pole mõistlik esiistmele paigaldada niiikuinii kui õhukotti välja lülitada ei saa. turvahäll käib peaga sõidusuunas ju. turvahäll taha ja turvatool ette.

ja ise istud roolis oleva naise seljatahaNod

Säästukal pole ühtegi patja.Rolleyes Selles mõttes on hea auto - saab hälli juhi kõrvale panna ja ei pea kogu aeg taha kiikama,kui miski imelik hääl autosse tekib... HH seda luksust lubada ei saaCrybaby

Samas on 1. seeria nelja originaalvööd nii lühikesed, et MaxiCosi turvatool ette ja sama tootja häll taha enam ära ei mahu - tuleb panna üks vasakule, teine paremale. Mis tähendab seda, et keegi peab istuma olematu jalaruumiga kohal...

Mina lahendasin probleemi illegaalselt - võtsin vöö kiirliftist. Ka 2. gen esimene vöö on kriitilised 20 cm pikem...

Muide, meie peres on minul iste roolile lähemalEusa_whistle
Vasta
Oskab keegi mulle kätte juhatada, kust ma peaksin otsima pistikut, mis viib pideva toite keskluku vaakumpumpa? Lülitatav toide on, kereühendus on, kuid pidevat netu... Ning loomulikult ei toimi siis ka kesklukk.Crybaby

Skeemi järgi peaks olema pistik kusagil. Kas see on juhi jalgade kohal? Või keskkonsoolis, raadio all?
kaitsmel on vool olemas, mõlemas otsas.

Ühelt poolt tahaksin uksed siiski lukustuma saada, teiselt poolt ei viitsi väga lammutada enam selle kallal.Eusa_shifty
Vasta
Pideva voolu kui ka voolu mis süüte sissekeeramisel tuleb saab juhi jalgade piirkonnast, jalkari kangi taga-kusagil seal on...
Vasta
selle skeemi järgi, mida marasjagu vaatan, võib veel eeldada, et see n.ö. elus ots hargneb kuskil, jagunedes siis vastavalt lülititesse ja pumpa. Lisaks eraldi pidev, orto istmetega seoses.

terv
Vasta
(08-11-2011, 06:03 PM)Hanno Kirjutas: selle skeemi järgi, mida marasjagu vaatan, võib veel eeldada, et see n.ö. elus ots hargneb kuskil, jagunedes siis vastavalt lülititesse ja pumpa. Lisaks eraldi pidev, orto istmetega seoses.

terv

mh, seda punkti Z (Tuleb skeemi pos. 30 pealt pumba klemmile 3) ma kahtlustangi süüdlaseks olema. Ainult, kust seda leida auto peal? Skeemil on kenasti keset lehte...
[Pilt: 58467-ElskeemKesklukk.png]

Kus pesitseb pistik X30? Mulle tundub, et minu probleem pesitseb tolle pistiku klemmi 1 ja punkti Z vahel - ka uste lukulülititest ei tule voolu. Needki toituvad samast Zpunktist.

Pump ise on nõus kenasti urisema, kui vastavalt talle voolu pakkuda.

Alati jääb muidugi võimalus, et signapaigaldajad on teinudmõne "huvitava" lülituse, mis nüüd on ära iganud...Eusa_wall
Vasta
paar lehte allpool, stw skeemi peal on ka kaitse antud, "fuse C, terminal 30". Midaiganes see tähendab. Sul sealt tuleb välja midagi? S-il on see x30, nagu ülevalpool öeldi, juhipoolse kickpaneli taga, kuskil seal vasakul .
Vasta
Ongi kaitse C. Kenasti pinge all, vool läbi käib. Eile võtsin isegi kaitsmekarbi põhja lahti, et välistada juhtme lahtitulek - vool oli ka peale kaitset kenasti olemas.

Lülitatav vool käib läbi kaitsme A. Ka sellega on kõik hästi.

Aga juhtme teises otsas voolu ei ole...
(08-11-2011, 06:13 PM)v6sa Kirjutas: ...
Kus pesitseb pistik X30?
...

Ise küsin, ise vastan. Tundub, et eluneb seisupiduri pedaali all, plastkaane taga.

[Pilt: 73628-X30.jpg]

Nii, keegi hea saksa keele oskaja võiks mulle lahti seletada, mida siin üritatakse öelda:
[Pilt: 65459-Tagaluuginupp.jpg]
Vasta
halb saksakeeleoskaja tõlgib nii:

turvajulla tagaseinauksel (luugil) näitab kinni- või lahtilukustamist
asend 1 : sõiduk lukustamata
asend 2 : Sõiduk on juhiuksest lukustatud
asend 3 : sõiduk on tagaluugist lukustatud, tagaluuk on täiendavalt lukustatud, (elik võti on peale lukustamist vertikaalasendis välja tõmmatud ja luuk ei avane enam muidu kui võtmest)
Vasta
Pildil see X30 sealt saavad voolu kõiksugused lisaseadmed: el. aknad, el. reguleeritav rool, el. kardin, el. istmed jne. Ehk voolu tuleb sinna kui süüde sees. Sammuti saab sealt voolu armatuuri ja igasugu muude nuppude valgustuseks, mis alluvad kellaploki reguleeringule. Seal lähedal on veel üks el. karp, kuhu juhtmed kinnituvad M8 poltide alla, sealt saab voolu koguaeg, olenemata süüte asendist.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S212 E350 CDI BlueEfficiency 4Matic - v6sa v6sa 121 26,311 18-11-2024, 08:30 AM
Viimane postitus: v6sa
  W463, G350, 1995- v6sa v6sa 31 5,416 02-04-2024, 06:49 AM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic Avantgarde AMG S212 ´13 - Alkohoolik Alkohoolik 10 3,389 06-02-2024, 11:42 AM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz E250 DIESEL, 1996 (FACELIFT), S124 OM605 83kW 2.5 R5 20V - nostromo nostromo 61 67,669 24-04-2023, 01:21 PM
Viimane postitus: Erkkin
  S124, E320, 1995 - Eero_S Eero_S 20 12,395 01-08-2021, 08:00 PM
Viimane postitus: Eero_S
  Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa v6sa 107 157,336 17-07-2021, 11:23 PM
Viimane postitus: Ester
  S124 E220T - v6sa v6sa 58 78,054 12-07-2021, 12:11 PM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes Benz 250, 1976 jansa 21 22,974 15-01-2021, 12:08 AM
Viimane postitus: Mike22
  MB S124 2.2td 87a. 124STD 124STD 11 12,007 26-07-2017, 11:31 PM
Viimane postitus: k2igukast
  MB S124 300TE Muhulane 3 6,238 09-07-2017, 03:02 AM
Viimane postitus: "kutsikas"



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne