Teema hinnang:
  • 2Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
500 SL, 1991, R129
Puhume ka siis tomu vanalt teemalt maha. Tõsiselt (minu jaoks) palju aega ja finantsi on garaaži sisustamisele läinud, kuid nüüd on vähemalt koht kus auto üles tõsta ja lodetavasti hakkab projekt uuesti käivituma.

Kevadel Saksamaal olles leidsin Müncheni lähedalt mingid vene pätid kes lammarit peavad. Ostavad pauku saanud luksautosid ja müüvad siis neid laiali. Ferrarid, Porsched, AMGd, VIPERID jne jne mida iganes vastu puid ja poste ära lõhutud.
Need, kes minu preparaati näinud teavad, et momendiga tuleb tegeleda ja parim valik selleks on MB käigukastid mida paigaldatud ..... (loe mu eelmist postitust). Igatahes keegi frits oli oma CL600 TT vastu seina laiaks sõitnud ja müügis oli katkise korpusega 722.649 käigukast. Tavaliselt (noh tavaliselt neid ebays ei müüdagi) maksavad nad ca 3000 € kanti kuid kuna too isend oli korpusest katki, siis sai oluliselt odavamalt. Enne Stuttgarti sõitu (MB sõidukoolitus milles ma osalesin) võtsin käigukasti Münchenist peale ja nii ta seal õli välja ajaski kuni suure ringiga lõpuks läbi Taani ja Rootsi koju jõudsin. Edasised 6 kuud seisis ta igatahes nurgas.

Kuukene tagasi hakkasin kasti lahti kangutama, et katkine korpus ära asendada. Võrdlsein tootekoode ja numbreid ja sain aru, et 500 hj originaalis taluvad kastid omavad paksemaid võlle ja rohkem sidurikettaid koos tugevamate hammikatega. Ka korpuse numbrid on käigukastidel erinevad - aga noh lootus oli, et see on tingitud ainult mõnest metallkõrvakesest ja seega istuvad kõik korpused kõigi sisudega. Tutkiti nad istuvad. 722.649 (Maybach, V12 bi turbo, AMG 65) ja 722.648 (SLR) omavad samasugust korpust ja see on ca 1,5 cm teistest analoogidest pikem (näiteks ka AMG 55 omast), sest ta peidab endas rohekm kettaid ja suuremaid hammakaid. Igatahes sinna mu üritus seisma jäigi. Lisam homme mõned pildid.

Tellisin tihendikomplekti kastile ära - kui garaaž soojaks saab, siis hakkab töö jälle pihta. Vaja muidugi kastile uus korpus osta (hind venekeeles), sest see mis mul vedeles oli 400CDI oma ja nagu ma juba seletasin tiba liiga lühike.
Vasta
Küsin ka vahele, kuidas VEMS seadistusega lood on? Oled korralikult liikuma asja saanud? Palju seal praegu võiks jõudu olla? Kas kompressori max rõhk sama mis orig. 55K-l?
Selliste asjade peale pole mõelnud? : [Pilt: photo39.jpg]

Eniveis, edu ja häid jätkuvaid pühi Smirk

Vasta
Jõudu ei oska öelda - arvan, et 450 kuskil. 270 km/h on välja "pigistatud "ja see ei olnud piir. VEMSi seadistus on enda kodutöö, siiamaani on vastu pidanud. Kütet on praegu liiga palju peal - gaas põhjas ei saa kiirendada. Kuid ilma selletagi on raske teel püsida.

Torukolle peale olen muidugi mõelnud ja kunagi see asi ka tuleb. Kuid esmalt kast, siis kasti aju, siis kasti aju seadistud, siis differ, siis rihmaratas, siis suurem drosselklapp, siis..... jne jne ning lõpuks siis VEMSi seadistus.
Vasta
Nonii, eks näis, varsti saame ehk joonelegi panna mõne klubiürituse raames.

Sul küll juba asi valmis, mul alles 5% sellest valmis.

Torukolle oleks sul lihtsaim, kuid mitte kõige kiirem asi, mida teha.
Ma pigem sinu asemel laseks aju korralikult seadesse panna, siis alles kasti, sest mida sa sellest kastist seadistad, kui mootor oma seadet kätte pole saanud.
Muidu tuleks ilmselt ikkagi 2x kasti seadistada.

Vb ma üritan valelt poole läheneda...kuid see on minu arusaam.

Kui suur drosselklapp sul hetkel on? 80mm?

Ma ise mõtlesin oma peaaegu sama litraazi juures kasutada 100mm drosselit, kuid see oleks ka overkill, sest pudelikael on hoopis mujal, alustades torudest, lõpetades kaantest. Aga enivei vaja uut sisselaset, et temp`i vähendada.

Sul on asi muidugi "imemises" et kompressorit toita, see on teine ooper.

270km/h tundub päris hea tulemus btw, mitte küll veerandmiili peale, aga siiski.
Vasta
Ei mäleta enam drosseli suurust, äkki oligi 80 mm - igatahes originaal. 600se oma on tiba suurem.
Kasti aju seadistamisest kõige keerulisem on seda õrnal kiirendamisel sujuvalt vahetama saada. Teine asi on trahvo lukustiga mängimine. See on hullumaja mida originaal soft ikka teeb - libistamise protsent on väga värieeruv sõltuvalt kiirusest, kiirendamisest jne. Gaas põhjas on asi lihtne - käiguvahetusel tuleb piuks ja seda ära ei saa Smile
Seetõttu ma ei näe vajadust hakata VEMSI enne kasti häälde panema. Pigem nii, et muud asjad on korras ja siis VEMSi täiega "retsima".

Karta on, et kui sa omad föönid laulma saad, siis saan tagatulesid veerand miilil nautida. Ega ma eriti üle 600 sealt välja pigista. Kui nukad ja kaaned maha võtta siis saaks ilma nitrota võibolla sinna 700 kanti. Asi ei ole pöördepill lihtsalt ja ei jõua lõpus hingata. Kolvikäik on ka suht suur (boreConfusedtroke 92:97). Momendi monstrum madalatel on selle mootori eripära paraku.
Vasta
Bore=stroke peaks muidu olema ideaalne pöördepill, kui mujal pudelikaelu pole.
Sa saad veel silindri suurust järele aidata Icon_twisted
Huvitav, et käik on suurem, kui silindri diameeter, seda just eriti tihti ette ei tule.

Minu jaoks oligi anaalkasti kasutuselevõtt otseselt seepärast, et seda on lihtsam/odavam kasutada minu jaoks.
Kuigi vanakooli 4`st kasti oleks saanud samuti kasutada, vb veits modida, kui vajadus oleks tekkinud. Aga mul polnud 560 kasti kohe olemaski, ei osanud ette ka näha, et jupid nii odavalt liikvele lastakse, nagu praegusel ajal.

Eks kui sina kasti aju seadistamise ära teed ja asja selgeks saad, teab kuhu hiljem pöörduda, ega see anaalkast õige pole.


Ega ma seda joonele panekut nii ei mõelnud, eks kompressor vs turbo on kaks väga erinevat asja ja neid pole mõtet nii võrrelda.

Pigem mõtlesin ajaliselt, loodetavasti saan suveks tehnika laulma, kere+salongiga kahjuks ise tegeleda ei saa/oska, tuleb leida vahendeid, et oma ala asjatundjatele tasuda.
Aga peaasi, et sõidaks, kasvõi rotika kerega, ongi huvitavam.

Edu, mis muud. Peaasi, et sa selle eluka ükskord täies jõus tööle saad.
Vasta
Sattusin kuidagi siinsesse, enda jaoks juba unustatud teemasse ja tuli meelde, et vahepeal on ikka miskit tehtud. On ostetud mõned AMG summutid, et siis nende järgi mingi tagumine pütt meisterdada (mudel on olemas vaja keevist kasutada); samuti kast lõplikult kokku pandud ja veendutud, et asi on ikka tugevam kui muud kastid. Üks asi on siduriketaste arv, kuid kast on pikem ikka sisemiste ülekannete tõttu. Allpool väike pildiseeria ning võrdlus tava 600 vs 600TT.

[Pilt: 12022011439.jpg]

[Pilt: 12022011430.jpg]

[Pilt: 12022011433.jpg]

[Pilt: 12022011429.jpg]

[Pilt: 12022011453.jpg]

[Pilt: 12022011455.jpg]

[Pilt: 12022011451.jpg]
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 200D 1991, W124 - Haasma Haasma 139 78,927 06-12-2024, 08:57 PM
Viimane postitus: Haasma
  W124, 300D Turbo, 1991 - Priit Priit 254 262,685 06-06-2023, 09:48 AM
Viimane postitus: Priit
  MB R129 SL500 Sport,1998, .Alar. .Alar. 46 38,396 22-08-2018, 04:55 PM
Viimane postitus: .Alar.
  MB 200E,1991.a. W124 Helkur 64 65,730 05-01-2018, 01:26 AM
Viimane postitus: kubilius
  MB 250TD 1991 S124 - Werewolf Werewolf 33 35,217 18-06-2017, 08:52 PM
Viimane postitus: renkss
  MB 560SEL 1991 a. W126 HotPapa 115 145,435 23-02-2015, 07:03 PM
Viimane postitus: HotPapa
  Minu E 500 Limited W124 martiini 78 82,288 05-12-2012, 03:11 PM
Viimane postitus: martiini
Wink MB 500 SEL, 1992, W140 - Marten Marten 64 77,425 15-11-2012, 10:55 PM
Viimane postitus: Karl
  MB 500 SEL 1986a. W 126 boysel 3 5,383 17-10-2011, 08:37 AM
Viimane postitus: HotPapa
  560_SEC, 1991 ralak 53 42,402 30-11-2010, 08:21 PM
Viimane postitus: ZE_KA



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne