15-07-2011, 04:29 PM
Tere kõigile!
Kuna see foorum on olnud mulle eeskujuks ja suureks abiliseks siis mõtlesin,
et kirjutan ka enda auto loo siia ära, ehk on kellelegi abiks.
Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122
Mark: Mercedes-Benz W123 300D
Väljalaskeaasta: passis 1976, kere 83
Läbisõit: 400'000
Võimsus: 65kW
Mootori valem: 3.0 rida 5
Pikkus: 4725 mm
Täismass: 1965 kg
Lisavarustus:roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk, iluliistud salongis (puitdekoor), tulede korrektor, peatoed esiistmetel, käetugi ees, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid,
Auto sai soetatud juuni alguses 2011. Kuna vanaisal oli ka üks sedaan 123 kunagi siis jäi see auto heas valguses silma ja nüüd aeg nii kaugel, et endale ka autot vaja.
Stiimulid olid siis sellised, et kuna umbes 2000 euroga nagunii ei saa eriti head ja teab mis super korras autot ning sellist raha polnud ka kohe välja korraga käia siis mõtleisn, et hea küll, teen siis ise endale hoopis auto!
Vähemalt tean läbi ja lõhku mis tal viga on ja ei tule enam mingeid üllatusi.
Mõeldud tehtud. Vaatasin kuulutusi ja leidsingi ühe universiaal 123'e Põlvamaalt. Käisin vaatasin üle ja ega seal midagi rõõmustavat polnud, tööd oli vaja palju teha. Enamus juppe oli olemas õnneks ja masin ise komlpektne. Auto käivitus pea esimesest pöördest olles eelmise omaniku jutu järgi 4 kuud seisnud. Paagis loksus muidugi traafoõli ja see tossas parasjagu.
No mis seal ikka, vaja masin ligi võtta ja tegema hakata. Kuna endal (piinlik tunnistada) lube hetkel veel pole siis ajasin sõbrad kokku ja käisime tõime auto Tartusse ära. Käigud paistsid töötavat ilusti, mootor ei teinud ka mingit nalja ja kõik paistis toimivat.
Järgmisel päeval tuli siis suurem pesu ja puhastus, et aru saada üldse mis seal muda ja pori kihi all peidus on ja tuligi välja punane värv ja hunnik roostet. Edasi sai auto sisu kõik peale armatuuri välja võetud ja vaikselt tegema hakatud.
Kõige pealt siis keevitustööd. Põhjas olid mõned augud mis sai kinni lapitud, siis esimesed karpide nurgad uued tehtud, tagavararatta juures põhjas vaatas suur auk vastu ja muidugi põhja all esimesed poolraamid olid ussitanud.
Teha oli ikka omajagu. Kuskil kuu ajaga sain auto nii kaugele, et kõik keevitus tööd kerel tehtud, põhi puhtaks pestud, roostesurm, lappidele silikoon peale, Terosoni põhjamastiks, karbid vaha täis, seest puhastatud, silikoon paikadele peale, roostesurma, üle krunditud ja pigimatt peale.
Edasi algas väljast kere lihvimine ja pahdeldamine ja eeltööd värvimisele, mis võtsid aega umbes nädalapäevad ning see järel värv selga.
Värviks sai "Mercedes 191" toon, see on selline must kerge roheka alatooniga ning sinaka pärliga ja peale kriimukindel lakk. Mõnda jooksu tuleb lihvida ja poleerida veel kuid pole hullu - kõik peale keevitamise olen selle auto juures ise teinud ja siiani rahul.
Nüüd tuli aeg sisuga tegeleda. Kõik vaibad pesin survepesuriga puhtaks ja plast/nahk detailid said lihtsalt nühitud puhtaks. Sisu sai päris ilus puhas ja kõik istub oma kohale hästi!
Istmetega ainult ei tea mida nüüd teha. Maru plekilised on. Juhi istmekatte sain maha ja pesin ära just, ootan nüüd kuni ära kuivab, et näha kui puhas sai ja saaks peale tagasi panna. Ilmselt peab võtma ka teistelt istmetelt katted maha, puhtaks pesema ja tagasi kokku laduma. Tuleb ikka odavam kui kuskil keemiline pesu lasta teha. Tagaiste tuleb vist ikka lasta keemilises teha puhtaks.
Praegu on siis asi nii kaugel, et auto kere on valmis. Uksed, kapott ja tagaluuk vaja veel värvida, klaasid ette, liistud paika, tuled ja viled külge ja ülevaatusele. Paaki reaalne kütus pandud ja vana solk välja lastud, filtrid/õlid vahetatud mootoris.
Muidugi on vaja veel vahetada käiguosa õli ja jahutusvedelik ja veel palju pisiasju aga see on juba köömes võrreldes tehtud tööga.
Alla tahaks penta velgi, kui kellelgi on siis ootan mõistlike pakkumisi!
Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122
Autol on teostatud soomes 1996 kerevahetus ja seega passis on 1976 tootmis aasta aga kere on ise 83. Ehk on siis mootor aastast 76. Kindel pole.
Vastan heameelega igasugustele küsimustele!
Parandage mind kui midagi valesti on.
Tervitades,
Margus
52 32 319
mcremz@msn.com
Kuna see foorum on olnud mulle eeskujuks ja suureks abiliseks siis mõtlesin,
et kirjutan ka enda auto loo siia ära, ehk on kellelegi abiks.
Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122
Mark: Mercedes-Benz W123 300D
Väljalaskeaasta: passis 1976, kere 83
Läbisõit: 400'000
Võimsus: 65kW
Mootori valem: 3.0 rida 5
Pikkus: 4725 mm
Täismass: 1965 kg
Lisavarustus:roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk, iluliistud salongis (puitdekoor), tulede korrektor, peatoed esiistmetel, käetugi ees, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid,
Auto sai soetatud juuni alguses 2011. Kuna vanaisal oli ka üks sedaan 123 kunagi siis jäi see auto heas valguses silma ja nüüd aeg nii kaugel, et endale ka autot vaja.
Stiimulid olid siis sellised, et kuna umbes 2000 euroga nagunii ei saa eriti head ja teab mis super korras autot ning sellist raha polnud ka kohe välja korraga käia siis mõtleisn, et hea küll, teen siis ise endale hoopis auto!
Vähemalt tean läbi ja lõhku mis tal viga on ja ei tule enam mingeid üllatusi.
Mõeldud tehtud. Vaatasin kuulutusi ja leidsingi ühe universiaal 123'e Põlvamaalt. Käisin vaatasin üle ja ega seal midagi rõõmustavat polnud, tööd oli vaja palju teha. Enamus juppe oli olemas õnneks ja masin ise komlpektne. Auto käivitus pea esimesest pöördest olles eelmise omaniku jutu järgi 4 kuud seisnud. Paagis loksus muidugi traafoõli ja see tossas parasjagu.
No mis seal ikka, vaja masin ligi võtta ja tegema hakata. Kuna endal (piinlik tunnistada) lube hetkel veel pole siis ajasin sõbrad kokku ja käisime tõime auto Tartusse ära. Käigud paistsid töötavat ilusti, mootor ei teinud ka mingit nalja ja kõik paistis toimivat.
Järgmisel päeval tuli siis suurem pesu ja puhastus, et aru saada üldse mis seal muda ja pori kihi all peidus on ja tuligi välja punane värv ja hunnik roostet. Edasi sai auto sisu kõik peale armatuuri välja võetud ja vaikselt tegema hakatud.
Kõige pealt siis keevitustööd. Põhjas olid mõned augud mis sai kinni lapitud, siis esimesed karpide nurgad uued tehtud, tagavararatta juures põhjas vaatas suur auk vastu ja muidugi põhja all esimesed poolraamid olid ussitanud.
Teha oli ikka omajagu. Kuskil kuu ajaga sain auto nii kaugele, et kõik keevitus tööd kerel tehtud, põhi puhtaks pestud, roostesurm, lappidele silikoon peale, Terosoni põhjamastiks, karbid vaha täis, seest puhastatud, silikoon paikadele peale, roostesurma, üle krunditud ja pigimatt peale.
Edasi algas väljast kere lihvimine ja pahdeldamine ja eeltööd värvimisele, mis võtsid aega umbes nädalapäevad ning see järel värv selga.
Värviks sai "Mercedes 191" toon, see on selline must kerge roheka alatooniga ning sinaka pärliga ja peale kriimukindel lakk. Mõnda jooksu tuleb lihvida ja poleerida veel kuid pole hullu - kõik peale keevitamise olen selle auto juures ise teinud ja siiani rahul.
Nüüd tuli aeg sisuga tegeleda. Kõik vaibad pesin survepesuriga puhtaks ja plast/nahk detailid said lihtsalt nühitud puhtaks. Sisu sai päris ilus puhas ja kõik istub oma kohale hästi!
Istmetega ainult ei tea mida nüüd teha. Maru plekilised on. Juhi istmekatte sain maha ja pesin ära just, ootan nüüd kuni ära kuivab, et näha kui puhas sai ja saaks peale tagasi panna. Ilmselt peab võtma ka teistelt istmetelt katted maha, puhtaks pesema ja tagasi kokku laduma. Tuleb ikka odavam kui kuskil keemiline pesu lasta teha. Tagaiste tuleb vist ikka lasta keemilises teha puhtaks.
Praegu on siis asi nii kaugel, et auto kere on valmis. Uksed, kapott ja tagaluuk vaja veel värvida, klaasid ette, liistud paika, tuled ja viled külge ja ülevaatusele. Paaki reaalne kütus pandud ja vana solk välja lastud, filtrid/õlid vahetatud mootoris.
Muidugi on vaja veel vahetada käiguosa õli ja jahutusvedelik ja veel palju pisiasju aga see on juba köömes võrreldes tehtud tööga.
Alla tahaks penta velgi, kui kellelgi on siis ootan mõistlike pakkumisi!
Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122
Autol on teostatud soomes 1996 kerevahetus ja seega passis on 1976 tootmis aasta aga kere on ise 83. Ehk on siis mootor aastast 76. Kindel pole.
Vastan heameelega igasugustele küsimustele!
Parandage mind kui midagi valesti on.
Tervitades,
Margus
52 32 319
mcremz@msn.com