W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 (/showthread.php?tid=23767) Lehed:
1
2
|
W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - kabanoss600 - 15-07-2011 Tere kõigile! Kuna see foorum on olnud mulle eeskujuks ja suureks abiliseks siis mõtlesin, et kirjutan ka enda auto loo siia ära, ehk on kellelegi abiks. Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122 Mark: Mercedes-Benz W123 300D Väljalaskeaasta: passis 1976, kere 83 Läbisõit: 400'000 Võimsus: 65kW Mootori valem: 3.0 rida 5 Pikkus: 4725 mm Täismass: 1965 kg Lisavarustus:roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk, iluliistud salongis (puitdekoor), tulede korrektor, peatoed esiistmetel, käetugi ees, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid, Auto sai soetatud juuni alguses 2011. Kuna vanaisal oli ka üks sedaan 123 kunagi siis jäi see auto heas valguses silma ja nüüd aeg nii kaugel, et endale ka autot vaja. Stiimulid olid siis sellised, et kuna umbes 2000 euroga nagunii ei saa eriti head ja teab mis super korras autot ning sellist raha polnud ka kohe välja korraga käia siis mõtleisn, et hea küll, teen siis ise endale hoopis auto! Vähemalt tean läbi ja lõhku mis tal viga on ja ei tule enam mingeid üllatusi. Mõeldud tehtud. Vaatasin kuulutusi ja leidsingi ühe universiaal 123'e Põlvamaalt. Käisin vaatasin üle ja ega seal midagi rõõmustavat polnud, tööd oli vaja palju teha. Enamus juppe oli olemas õnneks ja masin ise komlpektne. Auto käivitus pea esimesest pöördest olles eelmise omaniku jutu järgi 4 kuud seisnud. Paagis loksus muidugi traafoõli ja see tossas parasjagu. No mis seal ikka, vaja masin ligi võtta ja tegema hakata. Kuna endal (piinlik tunnistada) lube hetkel veel pole siis ajasin sõbrad kokku ja käisime tõime auto Tartusse ära. Käigud paistsid töötavat ilusti, mootor ei teinud ka mingit nalja ja kõik paistis toimivat. Järgmisel päeval tuli siis suurem pesu ja puhastus, et aru saada üldse mis seal muda ja pori kihi all peidus on ja tuligi välja punane värv ja hunnik roostet. Edasi sai auto sisu kõik peale armatuuri välja võetud ja vaikselt tegema hakatud. Kõige pealt siis keevitustööd. Põhjas olid mõned augud mis sai kinni lapitud, siis esimesed karpide nurgad uued tehtud, tagavararatta juures põhjas vaatas suur auk vastu ja muidugi põhja all esimesed poolraamid olid ussitanud. Teha oli ikka omajagu. Kuskil kuu ajaga sain auto nii kaugele, et kõik keevitus tööd kerel tehtud, põhi puhtaks pestud, roostesurm, lappidele silikoon peale, Terosoni põhjamastiks, karbid vaha täis, seest puhastatud, silikoon paikadele peale, roostesurma, üle krunditud ja pigimatt peale. Edasi algas väljast kere lihvimine ja pahdeldamine ja eeltööd värvimisele, mis võtsid aega umbes nädalapäevad ning see järel värv selga. Värviks sai "Mercedes 191" toon, see on selline must kerge roheka alatooniga ning sinaka pärliga ja peale kriimukindel lakk. Mõnda jooksu tuleb lihvida ja poleerida veel kuid pole hullu - kõik peale keevitamise olen selle auto juures ise teinud ja siiani rahul. Nüüd tuli aeg sisuga tegeleda. Kõik vaibad pesin survepesuriga puhtaks ja plast/nahk detailid said lihtsalt nühitud puhtaks. Sisu sai päris ilus puhas ja kõik istub oma kohale hästi! Istmetega ainult ei tea mida nüüd teha. Maru plekilised on. Juhi istmekatte sain maha ja pesin ära just, ootan nüüd kuni ära kuivab, et näha kui puhas sai ja saaks peale tagasi panna. Ilmselt peab võtma ka teistelt istmetelt katted maha, puhtaks pesema ja tagasi kokku laduma. Tuleb ikka odavam kui kuskil keemiline pesu lasta teha. Tagaiste tuleb vist ikka lasta keemilises teha puhtaks. Praegu on siis asi nii kaugel, et auto kere on valmis. Uksed, kapott ja tagaluuk vaja veel värvida, klaasid ette, liistud paika, tuled ja viled külge ja ülevaatusele. Paaki reaalne kütus pandud ja vana solk välja lastud, filtrid/õlid vahetatud mootoris. Muidugi on vaja veel vahetada käiguosa õli ja jahutusvedelik ja veel palju pisiasju aga see on juba köömes võrreldes tehtud tööga. Alla tahaks penta velgi, kui kellelgi on siis ootan mõistlike pakkumisi! Pilte näeb: http://album.ee/album/519485/50281122 Autol on teostatud soomes 1996 kerevahetus ja seega passis on 1976 tootmis aasta aga kere on ise 83. Ehk on siis mootor aastast 76. Kindel pole. Vastan heameelega igasugustele küsimustele! Parandage mind kui midagi valesti on. Tervitades, Margus 52 32 319 mcremz@msn.com RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - ReinGSM - 15-07-2011 Väga tubli! Paistab 1 ilus asi tulevat. Värvivalik oli sul ideaalne. Universaal 123 läikiva mustana on mega ilus. Jõudu ja jaksu! Muide mul on arvuti taustapildiks ka must universaal 123 On ikka ilus asi küll RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - HotPapa - 15-07-2011 Väga hea, Tartus on puudus sellistest intusiastidest ja mersusid ka väheks jäänud Lõuna osariiklaste ridades. Kui auto valmis saab siis anna ikka teada, korraldame mingi ülevaatuse sulle RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - Karl - 15-07-2011 Vägev värk, ära lase hool raugeda! RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - kabanoss600 - 22-08-2011 Tere jälle üle pika aja! Vahepeal on toimunud mõned muudatused auto tegemises ja tulemusi näeb siit: http://album.ee/album/519485/50281122?page=3 Juhi ukse peaks saama ka selle nädalaga valmis ja siis peaks väljast ja seest valmis olema. Järgmisena siis veermik ja mootor üle kontrollida ja timmida. Peale seda peaks saama muretuid kilomeetreid ja aastaid nautida. Tervitades, Margus 52 32 319 RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - kabanoss600 - 27-09-2011 Tere, Hakkan vist talveunne ära vajuma. Ei ole olnud mahti postitada miskit kuid auto on valmis ja sõidab ringi. Avastamis rõõmu ikka jätkus varuosade vahetusega enne kui masin liikuma sai aga siiski on tal nüüd uus elu sees ja liputab saba. Vahetasin ära kõik võimalikud mahlad, kõik võimalikud filtrid, ees uued kettad/klotsid, käsipiduri klotsid(need juba irdusid üksteisest), veepumba, ees all sarniirid, kardaani vibrasummuti... ja sain originaal veljed talverehvide tarbeks. Suveks tuleks siiski miskit natukene suuremat otsida. Näeb täitsa auto moodi välja lõpuks. Mõni pilt ka: RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - v6sa - 27-09-2011 Täitsa kena! Kas auto on igapäevases kasutuses? RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - Werewolf - 27-09-2011 Päris ilus ikka. Kas need on 14'' rattad? Tunduvad kuidagi veidi väiksevõitu, aga samas, seda parem on kiirendus, kuna velgede mass väixem. RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - kabanoss600 - 27-09-2011 (27-09-2011, 04:52 PM)v6sa Kirjutas: Täitsa kena! Täitsa igapäevaselt kasutuses jah, mitte küll otseses mõttes kuna on 2 autot aga garaazis ta tolmu ei kogu. Eks sõita ta tahab sõita veel kuna on seisnud pea 8 kuud või rohkem, et praegused 400km alles hakkavad välja näitama kas tuleb veel vigu esile. Üldises pildis on kõik hea. Saaks nüüd juba need siduripeapumba mansetid ka kätte... (27-09-2011, 04:58 PM)Werewolf Kirjutas: Päris ilus ikka. Kas need on 14'' rattad? Tunduvad kuidagi veidi väiksevõitu, aga samas, seda parem on kiirendus, kuna velgede mass väixem. 14 jah, ei leidnud kuskilt orig. 15" Eks suveks vaatab miskit muhedamat. RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - sm. pelle - 27-09-2011 inc13'l on ju kahed 16" pentad müügis. Sobiksid ideaalselt RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - canyondrift - 27-09-2011 Hea küsimise peale müün minagi oma 15" "pentad" maha RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - ulst - 27-09-2011 Väga kena auto oled valmis saanud, minu lugupidamine! Korralikku universaalkerega W123 on alati hea meel näha. Kollaste suundadega näeks asi muidugi veel parem välja, usu mind Indrek RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - põhh - 27-09-2011 Nõustun ulstiga, kollased suunad on kohustuslikud sellele Eest võiks äkki tiba madalam ka olla? Aga eks teiste velgedega on vaatepilt igal juhul moodsam Jaksu! RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - v6sa - 28-09-2011 Kollane suund mustal autol ei anna nii palju välimusele juurde, kui heledamatel värvidel... Veljed on huvitavad... Kas neil mingi MBkood ka on? Ma polegi enne märganud selliseid randiga velgi. Mis mõõduga rehv all on? KAs autol on nivoovedrustus taga? Kas see toimib? Praegu tundub küljelt vaadatuna, et tagarattad on liialt koopas. 123 ongi selline kõrge auto. RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - kabanoss600 - 28-09-2011 (28-09-2011, 08:01 AM)v6sa Kirjutas: Kollane suund mustal autol ei anna nii palju välimusele juurde, kui heledamatel värvidel... Ei vedrustus on pandud ikke see odavam lahendus,ehk tavalised. Vast selle pärast ongi taga ots nii ära vajunud, et vedrud vast on väsinud. Kuigi võiks olla ikka originaal lahendus kuna taga ots viskab maru järsku kui näiteks lamavastpolitseist üle sõita. Aga see ei karju preagu ja kannatab liikuda küll hetkel. Veljed on jah omamoodi mõõduga. 6,5Jx14 ja ET 30, rehvid on hetkel 185/70 pastel lamell aga talveks tahaks naela. Enam väiksemad ei mahu ka sinna, piduri kaitseplekid riivavad velge muidu. Intra toodang ja lääne saksast pärit nagu kirjas on. Tundub, et isegi originaal värv peal aastast 76 kui see on seal aasta nr. Kood velje peal on 65145 ( Mis Te arvate kas 185 või 195? või mis? Pole endal mingit kogemust kunagi talverehvidega ja see pärast küsin. Usun, et kui pakiruumi piisavalt raskust lisada ja uued naelad all siis peaks hakkama saama küll ) Ideaalis tahaks selliseid velgi nagu all pildil vasakult teisel mustal all on. Aga need on ilmselt mignid udupeened kas eritellimusel või väga kallid. RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - siimruz - 28-09-2011 Mulle meeldiksid need esimesed mis sellel alumisel pildil on RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - nostromo - 29-09-2011 Kui jutt juba kolme mitteoriginaalide peale läks siis meeldivad ka vasakult esimesed AMG-d rohkem Ja kindlasti kollaste suundadega. Minu meelest annavad just musta värviga enim kontrasti. Need teised võivad kusjuures mingid hiina/itaalia replikad olla a'la 75.-/tk RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - cornah - 29-09-2011 AMG velgede asemel eelistaksid seda pornot mis vasakult teisel all on? RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - Kaltsyum - 29-09-2011 kolmandad ja viiendad veljed sobiksid ka minuarust. mul olid w126el tagavara velg selline nagu sul all. minuarust olid 126 originaalid sellised. paljudes filmides ka näinud. aga peab tunnistama, väga head tööd oled teinud! http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc&feature=related tulevikuks ka midagi RE: W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 - ReinGSM - 01-01-2012 Kas isu sai täis vana ja stiilse auto omamisest? http://auto.motors24.ee/vehicles/348804-Mercedes+Benz-300-1976.aspx?pg=0&sort=paid |