Teema hinnang:
  • 7Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W123 200 [77'-] canyondrift
Diiselpress liigub ikka veel. Sõidetud hetkese umbkaudse arvestuse järgi ~9000km ja pole näha väga palju urisemist millegi üle. Tegelikult tahaks esimesed amordid vahetust, sest parempoolne õliamort on ilmselt õli välja löönud ja kui autot kohapeal õõtsutada siis on lurtsuv heli kuulda. Sellest tuleb ka vähe konarlikumal maanteel sõites imelik kolks.
Kuna värv sai valitud natukene valest seeriast ja kas pritspahtel või silikon on tagumiselt vasakult tiivakaarelt midagi üles keetnud, siis läheb tagaots oma mõningate vigadega ülevärvi. Seekord loodan kasutada Glasurit rekkavärve ja saada korralikult tugeva tulemuse. Praegune värv on saanud sinna samasse koopaserva juba peale nii lühikest maad selliseid kahjustusi.
Kust saada sellele mootorile mõningaid tihendikomplekte, näiteks pumbatihend ja etteande pumba tihendit? Tegelikult oleks mul etteandepump vaja üldse välja vahetada, sest üks kinnituskõrv on natukene murdunud ja ei hoia enam end nii hästi pesas, seepärast on mootori külg ka natukene õline. Samuti kust oleks võimalik saada õlikorgi tihendit?
Vahepeal on ka peast läbi käinud mingisuguse ülelaadimise installeerimine odavversioonis - kui võimalik/võimatu selline asi oleks 616 mootori puhul? Mootor iseenesest paistab olevat korras ja tööjõuline, õlirõhk on täiesti normaalses seisus kui tühikäigule lasta.
Tihendite hinnad Silberis ei olnudki nii röögatud. Uuri esmalt sealt ja siis mõtle, kas tahad ise hakata lõikuma...

Etteandepump võiks tulla koos tihendiga... Tõsi, seda tasub küsida tarnijalt. Kust mägieestlased oma mersujuppe saavad, ma ei tea. Kilulinna mõjualamad hangivad pahatihti Mustamäe teelt, Teeme Varuosade kaudu.

OM61x mootorid kestavad ülelaadimist hästi. Ainult raudvara peab korras olema ja rahakott heas toitumuses - vajalikud tükid ei ole odavad. Ning kuna süües kasvab isu, on esmalt mootori ja hiljem ka jõuülekande laialilaskmine vaid vormistamise küsimus.
Loe läbi, mida mina ja mõni muu oleme kirjutanud märksõna "superturbo" kohta. Seal on viiteid mujal (loe: jõukamate huviliste) tehtule.
Mind häirib juba pikemat aega üks väike ülearune heli esisillas, milleks on amordikolks. Mõlemad (originaalamordid) on oma töö lõpetanud ja õli välja paiskanud. Viimase ülevaatamise käigus tuvastasin, niiet mul oleks vajaka uute amortide järgi. Aga kuna nüüd otsisin normaalset amorti ja nägin neid teada tuntud tootjatelt, aga ainult gaasiamordi versioonis.
Mis on vahet gaasi ja õliamordil? Kumb neist oleks sellisele rahulikule autole parem, kui tee mida sõidan pole kohati mitte väga tasane, vaid treppis. Tunda on ka ülemäärast ujumist, aga õnneks teelt välja ei kisu, ilmselt see paras stabilisaator teeb oma tööd.

Lugesin küll, et mis gaasiamort on, aga ei saanud siiski nii targaks, et teha neil vahet.

Kui kellegil on kogemusi mõne amordiga, siis ootan soovitusi, sellist osa ka vaja ei ole mis 10kkm pärast koos õliga vahetusse läheb.
(31-10-2011, 01:32 AM)canyondrift Kirjutas: Mis on vahet gaasi ja õliamordil? Kumb neist oleks sellisele rahulikule autole parem,

Gaasiamordil on lisaks õlile veel ka pisuke gaasirõhk sees. Selleks, et mööda treppe sõites õli väga vahutama ei hakkaks...
Aga üldiselt pole vahet, millise alla paned, vaata pigem, et tegija julgeks oma nime peale kirjutada (Ntx. Koni vms Eusa_dance) ja et hind oleks hea.


Täna tellisin Sachsi amordid, 50€ tükk. Pakuti ka KYB'i ja Monroed, aga mõtlesin et pole vist nii rikas, et osta odavaid asju.
Praegused on ikka parajalt õhtus, õli välja ajanud.

Ülevaatus sai ka tehtud, ei mingeid pretensioone, kiitis ainult, et hästi säilinud, tuled, viled töötavad, kuluosad korras. Pidurid kinni ikka peavad ja umbkaudne auto kaal ka teada, milleks on 1500kg.
Nüüd saab jälle muretult kulgeda.
[Pilt: 73295-DSC03319.JPG]

[Pilt: 28436-DSC03318.JPG]
(31-10-2011, 01:32 AM)canyondrift Kirjutas: Mis on vahet gaasi ja õliamordil? Kumb neist oleks sellisele rahulikule autole parem, kui tee mida sõidan pole kohati mitte väga tasane, vaid treppis. Tunda on ka ülemäärast ujumist, aga õnneks teelt välja ei kisu, ilmselt see paras stabilisaator teeb oma tööd.

Gaasamort(gaas-õli) on jäigem ja võiks kaasa aidata täpsemale juhtimisele.
Õliamort on pehmem aga tal see oht, et treppis teel sõites võib õli vahtu peksta ja siis ei toimi asi nagu peab.
Natuke selline nö maitse asi teema see ka.

Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
(04-11-2011, 12:42 AM)canyondrift Kirjutas: Täna tellisin Sachsi amordid, 50€ tükk. Pakuti ka KYB'i ja Monroed, aga mõtlesin et pole vist nii rikas, et osta odavaid asju.

Praegused on ikka parajalt õhtus, õli välja ajanud.

Ülevaatus sai ka tehtud, ei mingeid pretensioone, kiitis ainult, et hästi säilinud, tuled, viled töötavad, kuluosad korras. Pidurid kinni ikka peavad ja umbkaudne auto kaal ka teada, milleks on 1500kg.
Nüüd saab jälle muretult kulgeda.

OfftopicEusa_angel Muideks nii Sachs kui KYB teevad mõlemad amorte autotootjatele (OE). seega pole päris tõene väide odavate asjade ostmisest. Samas on tore, et Antslas elavad rikkad autoomanikudIcon_razz


(05-11-2011, 08:07 PM)kaupo51 Kirjutas: OfftopicEusa_angel Muideks nii Sachs kui KYB teevad mõlemad amorte autotootjatele (OE). seega pole päris tõene väide odavate asjade ostmisest. Samas on tore, et Antslas elavad rikkad autoomanikudIcon_razz
See kui ma maksan 7€ amordi pealt rohkem ei löö veel jalust maha, lihtsalt KYB on jätnud endast halva mulje, olen amorte vahetanud küll ja nagu tavaks on kujunenud siis igal automargil peavad erimargi amordid erinevalt...

Muidu sai üleeile alla talverehv ja originaal ilukilp. Väga hea näeb nüüd välja oma originaalsuses. Pesin auto ilusti puhtaks, et jõuaksin pilte teha, aga sekeldusi nii palju ja pimedaks läheb ka nii ruttu, et ei jõua.

Amordiootuses istun ikka veel, lubati mulle neid umbes kuu lõpuks või järgmise kuu alguseks. Juhipoolne paistab ikka mõnuga kolisevat ja nüüd sain viimaks aru kuidas on sõita nn noogutava autoga. Vähemalt kolm teepealt välja ei lenda, nagu enamusel kombeks on esiamordi vea puhul.
Rehve vahetades nägin ka ülemise õõtsa pukse ja mis ma nägin ei olnud eriti rõõmustav, aga küllaltki neutraalne, sest teadsin et mul on head osad doonorist üle. Tund aega ja mõlemapoole õõtsad vahetatud. Soovitan igaleühele tõrva panna igasuguse veermikudetaili poldi vahele, ma pole tükk aega saanud auto kallal nii hõlpsalt polte keerata kui nüüd. Kui seda kokku panin, siis lasin seda kraami ikka mõnuga, nüüd on tulemus näha, remont on lust ja lillepidu Eusa_dance

Stiilinäide, milline puks välja nägi:
[Pilt: 09169067700e9f.jpg]
[Pilt: 09169068753c20.jpg]
[Pilt: 091690691e10ac.jpg]

Päris katkised olid teised, kolksusid ka vastu kere mõnuga. Nüüd on enamvähem vaikus, kui amort välja arvata või siis mõni muu osa, eks näis mis peale amordivahetust saab.
Amordid käes, tulid kaugelt Saksamaalt vist jalgsi. Tellisin eelmise kuu alguses, täna kell kolm jõudsid siia. Igatahes maksid 50€ tükist ja karbist tulid välja ilusad puutumata amordid. Ega seal palju midagi polnud, tolmukate, mingi läbilöögi puks mida minul muidu polnud, uued puksid, mutrid, poldid. Viskasin asjad ka kohe alla ja sõit muutus hoopis paremaks. Kui varem oli tunda, et läbi augu sõites jäi auto pikka aega koogutama, siis ütleksin, et pole ka ime. Vasak amort oli täiesti piixus, vajus sisuliselt kohe alla kui mutrid ülevalt lahti sain ja teise poole peal töötas vaid ülemine osa, keskmine oli ka nagu jalgrattapump. Ära võtta oli vähemalt kerge, ei pidanud erilist jõudu kasutama. Tagasi panemine oli juba natuke tegemist, kuna uue amordi kokku surumiseks on ikka päris head jõudu vaja.

[Pilt: 09204427947c33.jpg]
[Pilt: 0920442894ea2a.jpg]
[Pilt: 092044303fd429.jpg]
[Pilt: 0920443057c214.jpg]
Pikemat aega on peas olnud juba mõte see diiselmootor vilistama panna. Kui juba paljud seda nagunii teevad ja selliste vahenditega, nagu mul endal võimalusgi hetkel on, siis miks ka mitte ise teha midagi säärast. Sai mõeldud ja kukalt kratsitud, et see 2.4 mis siin võre taga istub võiks ikka vähe rohkem elu üles näidata, nt mingil natuke suuremal tõusul ei langeks kiirus nii trastiliselt kui ta praegu seda teeb. 53'st allesjäänud umbes 3X kw on tõenäoliselt vähe seda autot liigutamaks, eriti veel kui mul on all 3.42 sild. Aga ega midagi muud ei olegi kui võtsin tuttava autode lammutamisega tegeleva inimesega ühendust, käisin riiulite vahel natukene ringi, leidsin 2.5 Ford Scorpio turbo, mis ei lõtku ja ostsin ära, samamoodi ka 525BMW intercooleri. Hetkel on vl kollektori flantsid tegemises treiali juures, turbo flantsi tegemise jaoks pean veel šablooni viima. Plaan iseenesest on paigas, kuidas asju paigutada ja mida teha, ilmselt talvevaheaeg rändab see kaalikas kapoti alla ka. Turbole keevitada torukollektor, torud õnneks trastilist raha ei nõua, uued tihendid organiseerida, vedada õhu jahutustorustik, leida sobiv õhufilter, puurida karterisse õlijauhutuse jaoks auk ja ehk saab ka asja. Intercooleri mõtlesin paigutada radiaatori kõrvale, umbes nagu on 3.0'il õlijahutus, aga hetkel vaatasin ühte esiosast tehtud pilti ja nägin et see cooler ei mahu nii ära nagu mulle vaja, seega läheb vistist ikkagi kas pikuti radiaatori juurde alla otsa või siis läheb teine Audi 100 oma kuskile peitu.

[Pilt: 092143621bc365.jpg]
Eile kiskusin tagaklaasi küljest ära kuna nägin pagasiruumis vasakul rattakoopal niiskust. Ja asi oli tegelikult nii hull, et kui klaasi eest ära sain siis renn ujus seest. Siis tuletasin aga meelde, kuidas klaas sai komplekteerimisel ette pandud, siis polnud ka suur ime. Ma panin klaasi niisama ette, ilma tihendusmaterjalita, mida oli isegi originaalis, originaali kakkusin loomulikult eest ära. Vasakus servas rennil on auk, millest kondentsvesi vms ära jookseb, minul aga oli seda seal nii palju juba, et vesi jooksis kas siis tihendi vahelt või mööda tagaakna renni ja aknalaua vahet salongi. Panin seda alles siis tähele kui salongis nägin, et tagumine iste on läbimärg.
Eest ära, kuivatama, tihendusmaterjali Wurthi oma, seekord panin ikka paksult, et midagi ei juhtuks, ning klaas ette tagasi. Võtsin ka aknalaua välja ning kõlarid. Kinnitasin kinnitusplaadid kõlarite jaoks korralikult ära ja sain kõlarid ka korralikult kinni kurvida. Alustasin kell neli, lõpetasin ~8 paiku õhtul.
Kuidas istmelt ära saada kuivanud vee plekke?

[Pilt: 092194649fb86f.jpg]
[Pilt: 092194657a09ea.jpg]
Äkki Kleen aitab, leidub autovaruosade poodides. 6-7 eur pudel, rohelist värvi. Sain kogu sisu täiesti puhtaks sellega mitmel autol.
Mu mersul on hele riide sisu,kiidan väga STP toodangut nimega "tuff stuff".
Turboteema on paar päeva aktuaalne olnud, muretsetud on kõik torupõlved, flantsid, turbo, torud ja muu säärane, siia juurde kuuluv kraam. Üleeile alustasin kollektori keevitamisega, mis esialgu nägi välja et on päris kerge kuniks juppe hakkasin välja lõikama. Et saada asjad max serv-servaga kokku ilma et suurt vahet kuskile ei jääks, siis käia ääres passimist tuli isegi rohkem kui kapoti all mõõtmist. Tänasega lõpetasin kollektori ühteviiva osa ära, nüüd on vaja flantsi pool ja üleminek neljalt torult üheks teha. Mõtlesin küll, et mul on seal maru palju ruumi mässamiseks, et keera turbot ringi kuidas tahad, aga tegelikult on asi hoopis kitsam, aga sain siiski välja mõeldud kuhu turbo asetada.
Õhuvõtu tahaks teha nii, et leida mingisuguse auto originaal õhuvõtu karp ja see parema esitule taha keerata nii, et õhku saaks võtta parema tiiva seest, õhk rändaks läbi turbo ja jõuaks võibolla vahejahutini, võibolla otse kollektorisse. Õlitus tuleb veel teha ja turbost endast summuti kokku keevitada Audi B4 torust, ja mõningatest põlvedest.

[Pilt: 09259040350db9.jpg]
[Pilt: 09259041110d2a.jpg]
[Pilt: 0925904178304d.jpg]
[Pilt: 0925904010d6ab.jpg]
Täna keerasin väheke kütust peale pumbast ja tühikäigu reguleerkruvi, kuna tühikäik läks peale kütuse lisamist liiga kõrgeks. Liigub natuke paremini, praeguse lumega polnud probleemi teise käiguga peeneks lasta. Läks vist isegi kiiremini soojaks, kui varem. Eks näis mis nüüd tühikäik teeb, kui täiesti külma mootoriga käivitada, kas jääb iseseisvalt käima. Tagaotsast sain musta tossu kätte küll, niiet hetkeks peaks aitama. Keerasin 1 tiiru võrra.
Tegin ka turboõlituse otsa ära, mingisuguse auto küttetoru stutsi sai selleks kasutatud, millest augu läbi puurisin ja otsa keevitasin paraja poldi, millesse keerata õlirõhu anduri ots. Väga hea sai, lekkeid praegu ei tuvastanud.
Reguleerisin ära ka klapid, mootor käib nüüd vaiksemalt. Kõikil neljal silindril olid väljalaske klapid liiga tihedalt peal, kahel ka sisselase tahtis väikeseid korrektuure.
Kui homme kõvasti tööd teha, siis saan turbo õlitussüsteemi valmis, (karterisse vaja auk puurida ja keermestada ning kuusk sinna keerata) saab kollektori ära lõpetada ja esimese käivituse teha. Downpipega on veel probleem, kuna mul pole sobivat flantsi, mis turbo külge end kinni keeraks korralikult, seega tuleb selle tarbeks ka midagi välja mõelda, äkki isegi ise mingisugune flants valmis keevitada ja välja lõigata, parem oleks muidugi treiali tehtud. Tegelikult oleks pidanud video tegema enne/pärast versioonis mingit teelõiku, aga proovin siiski asja kirjeldada väheke. Turborõhu andur tuleb ka veel kuskile asetada, siis saab tegevusel silma peal hoida, et äkki pole turbo otsi andnud.
Kui kellegil äkki Kollektori teipi on odava hinnaga, siis võib pakkuda, mingi kuumakindla värviga oli alguses mõte see kolle üle teha, aga laitsin mõtte maha kui mõistus jälle koju tuli.
Mul omal on ka selle intercooleriga üks suur jama, sai soetatud samasugune cooler nagu sul (e34 525tds), mis ei sobinud ja veel lisaks e39 525tds-i oma, mis ka siiski porikoopasse päris nii ei mahtunud nagu mina tahan. Väidetavalt Saab 900 cooler on heade mõõtudega.... samas 123-me peale paigaldus näeb välja kuidagi keerukas http://www.124performance.com/images/Sup...ab_IC1.jpg

Hea on vaadata et asjasse on suhtutud mõistlikult ehk siis alustatud pisikese turboga, neid suuri projekte on juba omajagu väljamaa foorumites. Kuigi olen üsna kindel et 1 tiir peale keeratud pumbaga rahulolu ei saabu Unibrow
1 tiiru keerasin praegu lihtsalt, et musta suitsu saaks väheke kätte tagant otsast. Pumba keeramine tegi aga ka midagi paha, külmalt ei taha enam hästi käima jääda, tühikäik on parajalt lahja, käib ainult nn käsigaasi peale keeramisel. Kui soe on, siis on tühikäik jälle kõrge. Võtan otsakaane jälle maha, keeran seal paari kruvi, üritan asja normaalsuse piiridesse saada. Välja kipub ka surema, kui nn jõudu vaja on, nt manööverdamisel.
hannes'e poolt tema teemas toodud lingi põhjal üritan asja jälle korda saada, natuke seda pumba majandust õppida.

Turbo kiskusin ka peaaegu et täiesti pulkadeks, puhastasin ära, õlitasin ja panin labad ilusti jooksma. Äravoolu jaoks ei leidnud kahjuks nn tavalise keermega toru, tollikeermelõikajat garaaži all ei ole ja pidin minema seda teed, et sissetulev jubin on enamvähem sama, aga ainult kaks korda väiksem kui äravool. Kahe vaskseibi vahele keeratav ühendusots. Pealevool hakkab olema sama mis mul kütusetoru, 8mm välisseinaga, äravool umbes 14mm seinaga.

Nüüd tahaksin leida õhufiltri kopsikut, ükskõik milliselt autolt, peaasi et see asetseks parema esitule taga, rattakoopa peal ja võtaks õhu kas siis radiaatori juurest või paremast tiivast. Ise võtaksin tiivast. Cooler veel näis, miline tuleb, Saabi oma soovitas mulle ka üks tuttav, seega tuleb kuskilt neid otsima minna. Pean ka otsima parajad lõdvikupõlved, mis sisselaske kollektori otsa istuksid. Karteri tuulutus tuleb ka kuskile teise kohta viia..

Pole see töö midagi nii kerge kui arvasin Eusa_think
(04-01-2012, 12:36 AM)canyondrift Kirjutas: ...parajalt lahja, käib ainult nn käsigaasi peale keeramisel. Kui soe on, siis on tühikäik jälle kõrge. Võtan otsakaane jälle maha, keeran seal paari kruvi, üritan asja normaalsuse piiridesse saada. Välja kipub ka surema, kui nn jõudu vaja on, nt manööverdamisel.
...

Nii see ongi - kui lihtsalt peale keerata, läheb tühikäik paigast. Niikuinii ei saa ideaalset tulemust ilma regulaatorit osandamata ja vedrude pingsusega mängimata. Aga seda saab teha stendis...

Samas saab pruve mõistusega (ja oma tegevust rangelt dokumenteerides!) ka üsna rahuldava tulemuseni jõuda. Vaadates Su seniseid toimetamisi, ka jõuad.Eusa_dance

Rahvaauto Passatil on sihuke kopsik näituseks, üsna odava filtriga.
(04-01-2012, 09:32 AM)v6sa Kirjutas: ... Rahvaauto Passatil on sihuke kopsik näituseks, üsna odava filtriga.

Kaasaarvatud Golf ja Vento (mk3).


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 280CE -W123 - Kuldar Kuldar 176 166,342 18-04-2021, 10:11 AM
Viimane postitus: Kuldar
  Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S siim_sipsaka 79 71,294 21-07-2020, 06:00 PM
Viimane postitus: siim_sipsaka
  W211 E320 - canyondrift canyondrift 35 20,131 01-07-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: ignar
  MB W210 E300 97' canyondrift canyondrift 57 52,116 11-03-2018, 11:07 PM
Viimane postitus: herki
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 30,350 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
  Minu 240d;´82 a;w123 vaatamind 14 12,312 05-11-2011, 12:35 PM
Viimane postitus: vaatamind
  Minu W123 merslane 5 6,948 03-06-2009, 01:30 PM
Viimane postitus: merslane
  MB, E 200, w124, 1994a HotPapa 10 9,870 18-10-2008, 06:47 AM
Viimane postitus: HotPapa
  MB, C 200 Kompressor, 2000, W203 rakk 3 4,664 17-09-2008, 12:21 PM
Viimane postitus: rakk
  Minu 200d, 1977, W123 110aab 6 8,920 14-05-2007, 10:12 AM
Viimane postitus: nordrainbow



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne