Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
Selline lugu siis et esineb väike anomaalia, kus MB230CE mootoril (M102 bensukas, manual) on kohe PEALE käivitamist mingi 3-10 sekundi jooksul kuulda kerget klõbinat, mis sarnaneb natuke diisli klapiklõbinaga-kuid kostub vaiksemalt kui diislil. Aga hääletooni poolest on peaaegu sama klõbina moodi. Kuulda ei ole seda mitte igal käivitamisel, vaid umbes igal kolmandal. Mingit loogikat ma täheldanud ei ole- see juhtub nii siis, kui auto niiskes ja külmas seisnud, kui ka siis kui suvel päikese käes kuumuses- mingit vahet pole. Samuti pole vahet kas auto on seisnud kaldes või täiesti igatpidi loodis asfaldil. See juhtub täiesti suvaliselt. Ainult üks reegel on- et juhtub ainult täiesti külma mootorit käivitades. Sooja või soojapoolset mootorit käivitades ei kosta kunagi. Mingi 5-8 tundi peab auto ikka vahepeal seisnud olema. Siis on umbes igal kolmandal korral kuulda.
On keegi kokku puutunud sellise asjaga? Klapisääretihend? Mingi klapi serv kulunud? Või midagi muud?
Postitused: 393
Teemad: 38
Liitus: Jun 2007
Maine:
0
terv!sorry et sinu teemas oma muret kurdan aga mul ka sama mure!?
autox siis w124 230ce.90.a.
tarkade klubi palun abi!!
ette tänades
priit
Postitused: 384
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Atman67 Kirjutas:Selline lugu siis et esineb väike anomaalia, kus MB230CE mootoril (M102 bensukas, manual) on kohe PEALE käivitamist mingi 3-10 sekundi jooksul kuulda kerget klõbinat, mis sarnaneb natuke diisli klapiklõbinaga-kuid kostub vaiksemalt kui diislil. Aga hääletooni poolest on peaaegu sama klõbina moodi. Kuulda ei ole seda mitte igal käivitamisel, vaid umbes igal kolmandal. Mingit loogikat ma täheldanud ei ole- see juhtub nii siis, kui auto niiskes ja külmas seisnud, kui ka siis kui suvel päikese käes kuumuses- mingit vahet pole. Samuti pole vahet kas auto on seisnud kaldes või täiesti igatpidi loodis asfaldil. See juhtub täiesti suvaliselt. Ainult üks reegel on- et juhtub ainult täiesti külma mootorit käivitades. Sooja või soojapoolset mootorit käivitades ei kosta kunagi. Mingi 5-8 tundi peab auto ikka vahepeal seisnud olema. Siis on umbes igal kolmandal korral kuulda.
On keegi kokku puutunud sellise asjaga? Klapisääretihend? Mingi klapi serv kulunud? Või midagi muud?
hüdrotõukurid.On aidanud õlile puhastusaine lisamine,peale seda korralik õli sisse.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
03-10-2008, 01:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2008, 01:51 PM ja muutjaks oli Atman67.)
Tänud vihje eest !
Hakkasin foorumist nende hüdrotõukurite asja uurima ja leidsin sellise suht sarnaseid asju sisaldava jutu: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=8710
Lugesin sealt et hüdrotõukurite vahetus näiteks 230CLK'i võib maksta kusagil 5k ringis, noh 230CE muidugi vanem, seega võibolla siis vähem, eks oleneb kohast ka.
Teiseks üritasin aru saada mis on hüdrotõukuri täpne ülesanne ja lugesin hetkel niipalju välja et "hoiab klapivahet õlisurve abil". Täpselt ei saanud pihta millist klapivahet mõeldakse (kas klapi avatust või mida)ja millise takti ajal, aga olgu... võibolla õnnestub hiljem täpsemalt teada saada.
Arvan et sellest õli puhastusaine lisamisest tasub alustada esialgu... midagi halba ta teha ei saa niikuinii.
Postitused: 505
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
ära raiska raha, vaheta kohe need hüdrotõukurid.
Kogu ooper peaks alla 2k jääma sellel mootoril ju.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
OK. Suurusjärk 2k-2,5k vastab selle auto puhul tõele küll, kontrollisin just järgi. Kui viga justnimelt hüdrotõukurites on.
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
mina küll aru ei saa, mis selles nähtuses paranormaalset on...
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
nii...
järjekord on siis nii: nukkvõll, hüdrotõukur, klapp.
hüdrotõukur asub siis nukkvõlli ja klappide vahel. iga klapi jaoks on eraldi tõukur. tõukuri mõte on selles, et ta hoiaks siis nukkvõlli nukkide ja vastavate klappide vahele jäävat vahet ühtlasena.
tõukuriklõbin tekib aga sellest, et tõukur ei suuda enam hoida seda vahet (nn. klapivahet) ühtlasena(loe olematuna). sinna tekib vahe sisse ja siis kui nukk hakkab klappi suruma, siis see vahe surutakse olematuks. ja sel hetkel mil see vahe kaob, tekibki nö. klõps. kuna aga klappe on palju, siis saabki sellest klõbin.
pmtslt lase klapiga mobla kinni, või löö raamat kinni keskelt. tekib samasugune effekt.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
Nustu826 Kirjutas:nii...
järjekord on siis nii: nukkvõll, hüdrotõukur, klapp.
hüdrotõukur asub siis nukkvõlli ja klappide vahel. iga klapi jaoks on eraldi tõukur. tõukuri mõte on selles, et ta hoiaks siis nukkvõlli nukkide ja vastavate klappide vahele jäävat vahet ühtlasena.
tõukuriklõbin tekib aga sellest, et tõukur ei suuda enam hoida seda vahet (nn. klapivahet) ühtlasena(loe olematuna). sinna tekib vahe sisse ja siis kui nukk hakkab klappi suruma, siis see vahe surutakse olematuks. ja sel hetkel mil see vahe kaob, tekibki nö. klõps. kuna aga klappe on palju, siis saabki sellest klõbin.
pmtslt lase klapiga mobla kinni, või löö raamat kinni keskelt. tekib samasugune effekt.
Tänud!
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
Nõuanne osutus õigeks. Lasin Imre juures need hüdrotõukurid ära vahetada, nüüd enam seda klõbinat ega "stopperitiksumist" mootorist kuulda ei ole kui hommikul auto käima panna ja sõitma hakata. Niiet vahetamine aitas. Alguses proovisin õlivahetusega (nagunii oli aeg peaaegu käes). Panin täis-sündi sisse, uus filter ka. Siis läks pärast nädalast sõitmist olukord kull paremaks, kuid mingit ebamäärast tiksimist kostis sõidu alguses ikka. Nüüd aga täitsa OK.
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
Atman67 Kirjutas:Nõuanne osutus õigeks. Lasin Imre juures need hüdrotõukurid ära vahetada, nüüd enam seda klõbinat ega "stopperitiksumist" mootorist kuulda ei ole kui hommikul auto käima panna ja sõitma hakata. Niiet vahetamine aitas.
M.O.T.T.
Postitused: 125
Teemad: 6
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
mis see imre küsib sihukese töö eest? endal täpselt sama jama. kas klapid on ka äkki ära mõtet vahetada ja sooveldada (?) ja mis see veel maksta võiks ?
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
kui juba klappe soveldada/vahetada tahad, siis tuleb plokikaan maha võtta, tõukurite vahetuseks seda teha ei ole vaja. õigupoolest saab vähegi oskajam mees kes enne võtit käes hoidnud ka ise kodus tõukurite vahetusega hakkama.
kaane mahavõtt ja klappide soveldamine hoopis teine teema. ega ta muidu halba ei tee, aga kui surved mootoris normaalsed ja mingeid probleeme ei esine, siis ei näe eriti mõtet sellel. arvesta ise, et kaane tegemine(klapid) on umbes päevatöö vähemalt.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
argonaut Kirjutas:mis see imre küsib sihukese töö eest? endal täpselt sama jama. kas klapid on ka äkki ära mõtet vahetada ja sooveldada (?) ja mis see veel maksta võiks ?
Ma ise arvasin alguses ka et äkki mingi klapp jamab. Aga kuna "kõrvaga kuuldavad sümptomid" olid autol väga täpselt samad, millest nii siin foorumis otsides mõnes kohas juttu oli pluss veel mõned mehed asja kinnitasid siis sisetunne ütles et vist ikkagi tõukurites asi. Imre juures saab 2k' -ga hakkama kui selline vana tüüpi mootor on- M102 (R4, 2,3L). Ise oleks üritanud muidugi tõukureid lähemalt vaadata ja vahetadagi kui oleks olnud see koht kus seda teha.
Kle mida nimetatakse klapi "sooveldamiseks"? On see klapiserva lihvimine või misasi?
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
klapi soveldamine on klapisrva ja klapipesa omavaheline kokkusobitamine spetsiaalse pastaga lihvides.
Postitused: 1
Teemad: 0
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
Tere-tere! Oskb keegi äkki aidata?! Selline jama,et paar päeva tagasi hakkas mingi tõukur klõbisema ja 6-es silinder ei tööta miskipärast! küünlad ja juhtmed on korras,aga ikka ei tööta. autoks siis 190.2.6 118kw aut.
oskab keegi äkki midagi soovitada.!?
|