Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik
#21
Tavaline kleebis see, mitu vigast olen küüntega maha nokkinud.
Vasta
#22
Tervist, härrased.

Nädalavahetus mööda saadetud ja taaskord uusimaid muljeid pajatada.
Alustame mõistest "ratsionaliseerimine".

Ilmselt mitte keegi ei ole ratsionaliseerimistöös nii hoogsalt edenenud kui Nõukogude autotootjad. Volga puhul kohtab seda igal sammul ning 1981 aastaks oli väga vähe head järel sellest Volgast, millised väljusid aastal 1971. Kunstnahk asendus plastikuga, kroom taaskord plastikuga ning keerukamad tehnilised lahendused lihtsamate ja odavamatega.

Kuid ka Mercedese tehase insenerid pole teab mis papist poisid. Ratsionaliseeringut kohtab w124 auto juureski ning midagi positiivset selles näha on väga keeruline. Järjekordse ratsionaliseerimisprojekti otsa komistasin, kui hakkasin vahetama iluvõre kroomliiste. Tegelikult polnudki selleks niiväga põhjust, sest vanad olid veel sirged küll. Aga ikkagi kivitäketega. Soetasin siis kenasti komplekti liiste ja asusin neid maru rahulolevalt vahetama. Keskmine (vertikaalne) liist saigi ilusti külge. Kuid jõudnud horisontaalliistude juurde avastasin korraga ennast nõutult liistukimp pihus seismast. Probleem oli ilmselge - liistud on teistsugused.
[Pilt: MB_230E_20080825_3.jpg]

Ka selle kinnitus võre külge on tehtud nii, et uusi originaalliiste otse paigaldada ei ole võimalik.
[Pilt: MB_230E_20080825_4.jpg]

Esialgu jäin päris nõutuks - kõik on originaal, aga külge ei sobi. Pärast pooletunnist internetis surfamist selgus, et nii ongi. Aastate jooksul on liistukomplektist üle käinud ratsionaliseerijate brigaad, mistõttu on liiste ilmselgelt odavam toota. Selleks, et need iluvõre külge saaks, on Mercedese insenerid mõelnud välja järjekordsed plastiktüüblid, mida tuleb 16-kroonise tükihinnaga soetada tervelt 24 tk (vist on 4 kinnitust igal liistul?!). Ura!

Väidetavalt istuvad uuemad liistud nende plastiktüüblitega kinnitades kuidagi halvemini (mitte nii tihkelt vastu võret), mistõttu käsi neid tellima ei tõuse. Taaskord väidetavalt (sest need väited on kõik internetiavarusest kokku korjatud) saab õigesti kinnitatud liistudega iluvõre, kui tellida see kogu komplektina. Ilmselt tuleb seda kunagi teha. Esialgu aga müün tuliuusi liiste, sest minu käsi neid auto külge panema ei tõuse, kuni vanad on ka enamvähem korras. Piisavalt vastumeelseks on tekkinud igasugused ratsionaliseeritud lahendused juba Volgade juurest.

Mootori poole pealt veel nii palju, et kuna autol läks põlema ABS tuli pärast keretöid, arvasin, et nüüd ongi ABS-iga ühel pool ja mina kahjuks teisel pool. Õnneks nii ei olnud. Ka mootori tühikäigupöörded olid kuidagi valed - külmalt madalad ja soojalt kõrged, mistõttu vaatas üks asjalikum elektrimees auto üle ning teatas, et üks mootori kaitse on läbi. See asendatud töötab kõik laitmatult. Rohkem seni tehnikapoolele etteheiteid ei ole.

Ajah, tagasi salongi juurde tulles, siis käetugi sai ära korrastatud. Oli teisel plastikrõngas puudu küljest. Ja käetoe peal olid mingid valge värvi lärakad (ühed paljudest, sest lõpuotsas oli auto ehitusmeeste käsutuses ja seda oli näha), mis samuti seebi ja harjaga töödeldes maha läksid.
[Pilt: MB_230E_20080825_1.jpg]

Üldse mõnevõrra olen vahepeal salongi puhastada suutnud. Põrandamatid on nüüd maas ja vaatamata sellele, et korralikum pesu on veel täiesti tegemata (auto on piinlikult must ikka veel), on ust avades juba päris kutsuv pilt avanemas. Kusjuures, ükspäev just mõtlesin välja, et ostan järgmisel esinduse külastusel igaks juhuks uued matid veel ka tagavaraks - no lihtsalt on selline Nõukogude inimese komme Volgadega tegelemisest juures, ehk mõistate.

Vaade paradiisi:
[Pilt: MB_230E_20080825_7.jpg]

[Pilt: MB_230E_20080825_5.jpg]

[Pilt: MB_230E_20080825_6.jpg]

Ja siis täitsa juhuslikult tuli ükspäev töö juurest koju sõites vikerkaar välja. Oleks teadnud, oleks ennem pesulaski ära käinud.
[Pilt: MB_230E_20080825_2.jpg]

Üldiselt saab veel asja. Nii mõndagi tuleb endiselt ära teha, aga hakkab juba looma ja see teeb tuju paremaks.

Tauno
Vasta
#23
Auto on seest Thumbsup Väga kena ja puhas näeb välja.

126 võre liistudega mul muret polnud, istusid kenasti. Lohuta ennast sellega, et väga kallid nad ei olnud (vist), kuuel mäletamist mööd paarsada krooni. Küll aga oli kuuel iluvõre vahetamine problemaatiline, avamikeele auk võres polnud tepse mitte samas kohas kui vanal võrel. Nii et ei pääsenud ka W126 ratsionaliseerimisest. Unibrow
Vasta
#24
ilusa töö oled ära teinud. jätka igatahes samas vaimus. tahaks ka kunagi hästitasuva töö peale saada et saaks südamerahuga esindusest 20 aastat vanale autole uusi sise ja välisdetaile osta. vajadus selleks oleks igatahes olemas. seni aga kruvin mõlemale enda autole kasutatud või B osi külge.
Vasta
#25
Sisu on väga ilus küll, kusjuures juhiistme seljatoe uksepoolne külg on täiesti terve(see mis sisse-välja ronides ära kipub kuluma), mul ühel tuttaval on samasugune ainult et tumehall sisu ja istme nurga oleks nagu koer ära närinud.Icon_smile
Vasta
#26
Olen nüüd ikka selle autoga ringi sõitnud. Päris naljakas ja kuidagi südantsoojendav on näha sellist asja kaasaegsete pereautode seas parkimas. Nii mõnigi kord parklas auto poole kõndides tuleb muie näole ning hinge valdab enesega rahulolu. Mitte niivõrd selle pärast, et auto väga korralik ja kena veel oleks, vaid pigem selle pärast, et niisuguse tehnikaga liigeldes on kuidagi erinev - parema inimese tunne.
[Pilt: MB_230E_20080928_1.jpg]

Kuid tagasi tegemiste juurde. Mäletatavasti lõppes auto pagasiruumi komplekteerimine kärukonksu eemaldamisega ja midagi enamat seal sees ei olnud. Alustada võis pagasiruumi küljepolstritest - nendel olid sees kärukonksu toestuste jaoks pilud.
[Pilt: MB_230E_20080821_6.jpg]

Uued polstrid maksavad ümmarguselt 1800 kr tükk, seega enam kui 3600 kr pagasniku kohta. Suhteliselt ebamõistlik investeering minu hinnangul, kui arvestada, et tegu on ikkagi pagasiruumiga, mille esteetilised nõuded ei ole päris nii kõrged kui juhikohalt nähtavate detailide puhul. Sestap ostsin mitu tuubi liimi ja asusin otsusekindlalt tööle. Peab ütlema, et liim oli päris raju - detailile asetades emiteeris ta nii palju suitsu ja auru, et nägin ausalt täitsa nutune välja ja vahepeal pidin liimimisest silmi puhkama. Igatahes said polstrid liimitud.

Kus on pilu? Kui hästi vaadata, on näha, aga kui asju pagasnikusse laadid ja spetsiaalselt pilguga ei otsi, siis midagi aru ei saa.
[Pilt: MB_230E_20080821_7.jpg]

Ok, polstrid said paika. Keskmine plastikkate tuli lihtsalt uus osta, sest vana oli värvipurkide vedamisest päris ära kahjustunud. Siin siis võrdlusmoment. See kate ei olnud kallis (veidi üle 300 kr) ja seetõttu puudus igasugune motivatsioon teda lammutustest otsida.
[Pilt: MB_230E_20080814_4.jpg]

Vana plastikkatte küljes oli rehvirõhu kohta hoiatus. Ka see oli kole ja pooleks. Pealegi ei ole võimalik katet ennast ühe tüübli asetuse tõttu selle hoiatuskleepsu all nii ära võtta, et kleepsu ei eemaldata.
[Pilt: MB_230E_20080928_7.jpg]

Tulede tagused plastikud, samuti tihendid ja plekkosad läksid päris hästi puhastusvahenditega puhtaks ning tänu sellele, et MB targad insenerid on nõudnud ka kleepsude peale artiklinumbrite trükkimist, siis sai võimalikuks ka selle uue tellimine. Vaevalt ma ilma artiklinumbrit teadmata teda varuosasüsteemist leidnud oleks.
[Pilt: MB_230E_20080928_2.jpg]

Seega võib öelda, et pagasnik on nüüd täitsa rahuldaval moel koos ja esteetiline. Üldpildi teen endale mälestuseks pärast põhjalikumat pesemist, kuid ka praegusel kujul on puhtuse tase rahuldav ja pole näiteks mingit hirmu heledat kergestimäärduvat tuulepluusi (nii üheksakümnendad) sinna varjule panna.
Vasta
#27
Mõne sõnaga tehnilisematest küsimustest. Paaril hommikul autot käivitades kostis kusagilt väljalaske juurest imelikku metallikõlinat. Pilk kanalist põhja alla reetis läbiroostetanud summutiklambri, mille peal kammits lahtiselt kõlises. Imelik, tavaliselt roostetavad ära ikka torud ise.
[Pilt: MB_230E_20080928_5.jpg]

Selle remontimiseks on kaks teed. Esimene on keevitada klambrile uus ots ja paigaldada uus kammits. Kuna ma ei ole keevitamises teab mis käsi, otsustasin minna teist teed ja ostsin uue klambri ja selle remondikomplekti, milles on olemas kõik mutrid, poldid, isegi kummipuksid tema käigukasti külge kinnitamiseks. Seega oli kogu vahetusprotsess väga lihtne. Aga seda ei pea tingimata nii tegema, sest keevitus oleks ilmselt ka asja ära ajanud.
[Pilt: MB_230E_20080928_4.jpg]

[Pilt: MB_230E_20080928_6.jpg]

Aga ilus ikka, kui uus asi põhja alt vastu vaatab.

Ilusat õhtut soovides,

Tauno
Vasta
#28
Tõsiselt kena on küll, müts maha Smile
Tore, et keegi viitsib vanemaid mersusid ka taastada.
Vasta
#29
Tauno teksti lugedes, kus ta pargib teiste autode kõrvale, tekitas minule täieliku "Dejavu" tunnet. Sesmõttes, asi toimib minul juba teab mis võluna, kuid siiski parklas seistes imetlen ikkagi oma sihti nende liisingu autode kõrval. Mercedes-Benz insenerid on tabanud rahuloleva pilgu auto kujundamises, et tõepoolest silm puhkab.

Kuid jõudu ja jäksu oma sõbraga!
UK Garaaž
Vasta
#30
Imestusega vaatan, et viimasest postitusest on juba hulk vett merre voolanud ning aastanumbergi uus. Head uut aastat siis kõigile ka minu poolt.

Lisaksin eelmise aasta toimetustele veel vaid kommentaari, et millalgi enne lume tulekut leidsin vanurile pasliku garaaži, milles tal hea kuiv ning soe talvituda olema peaks, pesin auto puhtaks ja nüüd ta seal seisab. Vahepeal käin ikka vaatamas.

Ühtlasi sain kätte ka e-bayst ostetud originaalraadio - Becker Europa 2000. Veatus korras nagu lubatud ja väga kena. Aitäh müüjale. Monteerisin selle enne pühi millalgi sisse ning seega on paneel taas veidi ilusam.

Kokkuvõtteks võib öelda, et ilus vanatehnikasügis oli ning ootan juba põnevusega kevadet, et saaks autoga jälle edasi tegelda.

Sügisel järve ääres:
[Pilt: MB_230E_20081005_1_640x480.jpg]

Volgaga koos eelmise aasta viimasel ringkäigul:
[Pilt: 20081005_Gaz_24_1978_1_640x480.jpg]

Parimate soovidega,

Tauno
Vasta
#31
vot see neli on maasikasThumbsup
Rendin pukseerimishaagist Pärnus !!!
56765050 pukseerimishaagis@hot.ee
Vasta
#32
OMG kui kena pill!
Vasta
#33
Väga supper tulemus!
Vasta
#34
Hmm, see teema minu silmade alt välja jäänud siiani, aga seda toredam oli lugemisrõõm praegu.

VÄGA TUBLI, Tauno!!!!
Vasta
#35
Kas silmad petsid või oli see auto müügis vahepeal? Hind oli seal 80k kandis.
Vasta
#36
Martini ja Tauno autode lood annavad inspiratsiooni endalegi jalle tegutsema hakata...
Vasta
#37
Õhtust, härrased,

Tahtsin lihtsalt taivo112 väite vastuseks öelda, et müügikuulutus on siiani üleval, kuid see on tegelikkuses lihtsalt "keskmise autoostja" irriteerimiseks mõeldud huumor, kuna vastava autokaupluse elektroonilisel seinalehel seisvate müügikuulutuste administreerimise nagu öeldakse jäme ots on siinkirjutaja käes seoses veebihaldusega. Kindlasti ei ole sellist kuulutust põhjust tõlgendada müügisoovina, sest seda kaugeltki ei eksisteeri ning ühtlasi ei kataks kuulutuses seisev hind tänaseks autole tehtud kulutusi koos ostuhinnaga.

Vot sedasi on lood. Kuid möödunud nädalavahetus pealinnas mõjus üle mitme kuu väga tervendavalt ning vaatamata sellele, et Riigikantselei Autobaasi MB-d sedapuhku ei külastatud, sai siiski proovida AAK numbritega sõiduautot meie idanaabritelt. Tundub, et õhus on kevadet ja see tähendab peatselt algavat hooaega - rahutus on hinges ja käed sügelevad uutele tegudele.

Sm. Västrik
Vasta
#38
Jah, hoidsin Taunot täiesti teadliku plaaniga Riigikantselei AAK-autode garaazist eemal. Ja viisin kodaniku sõitma ainult täiesti poolelioleva Vene projektautoga. Sest teades Taunot - oleks kärbes saanud kasvõi korraks end Mercedese polstrile libistada, oleks tema inspiratsioonilaks juba nii kõva olnud, et veel samal õhtul oleks must W124 läbi lörtsi ümber garaazide sõitnud ... no esimesed tiirud ... silmis sünge anarhisti pilk.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#39
Tere.
Millest selline mootori valik? R4
Muidu tume kere ja hele sisu on kena.Ja mersule iseenesest mõistetav atm kast on väga OK.
W123 230E igapäevatöös.

Sigmar Avald
56 913 150
Vasta
#40
Talv on möödas ja auto oma esimesed sõidud jälle teinud. Midagi olulist parendada veel ei ole jõudnud, küll aga sai nädalavahetusel enne kupee demonteerimist pisut tegeldud roostetõrje profülaktilise poolega ja karbid mingit löga täis tulistatud. Sõitmise koha pealt jääb üle ainult öelda, et pärast pikka "eemalviibimist" on kvaliteetse vanatehnikaga kulgemine tõeline nauding, nii et tegime perega koguni pikema tiiru Lõuna-Eestis lihtsalt selleks, et kevadpäikest nautida.

Härra tank siin küsis, et millest selline mootorivalik. Vastan lihtsalt - mulle meeldib. Kui ma ise täna läheksin esindusest autot ostma, ei telliks ma seda suure mootoriga. Rahuliku loomuga kodanikuna ei suuda ma kergelt taluda seda, et auto kütusekulu on mõttetult suur ning mootori hooldus ja varuosad kallimad. Ei tähenda, et tegu on vanatehnikaga - see on põhjendamatu. Lisandub minu personaalsest kasutatud autodega (ja üldse mitte Mercedestega) kokkupuutest aja jooksul tekkinud isiklik foobia suure mootoriga autode puhul, mis liiga paljudel juhtudel on tõeks osutunud - nimelt on väga tüüpiline see, et suur mootor ei käi ilusti või on tal lihtsalt käivitumisprobleemid või vajutab ta ära esisilla jne. Sageli on see tingitud muidugi jälle sellest, et omanik ei jaksa seda mootorit korralikult hooldada. Aga see ei loe - kasutatuna on keskmiselt väikse mootoriga autod minu arust paremas korras kui suure mootoriga masinad. See pole objektiivne tõde ja selle üle pole mõtet vaielda. Kuid M102 2,3 liitrit on täpselt see variant, mille oleksin 1992 aastal endale ostnud. Tänaseks on tegu vanatehnikaga, ent versioon ise oli minu arust tol hetkel optimaalne. Minu jaoks "see õige".

Nädalavahetusel käis ka Sm.Tihhonov pealinnast lõunarajoonis kiirvisiidil ning arutasime võimalusi teha lähiajal üks autopoleerimiskampaania. Minu poolt materjal, autod ja õlled ja tema poolt seadmed ning teoreetilised ja praktilised teadmised. Eks näis, millal meil selleks aega leidub. Sel nädalal pidin minema pealinna Riigikantselei Autobaasi masina istmete koostamise kvaliteedikontrolöriks. Kevad on tegusid täis.

Parimate soovidega,

Tauno
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  190 E 2,6, 1992, W201 - Sm. Västrik Sm. Västrik 59 56,794 09-12-2024, 09:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 79 91,052 28-11-2024, 12:35 PM
Viimane postitus: kodutu
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,288 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,615 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,259 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 5,807 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 911 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  SL 280, 1996, R129 - Sm. Västrik Sm. Västrik 20 19,016 26-11-2022, 05:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 84,968 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 3,006 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne