26-12-2007, 10:49 AM (Seda postitust muudeti viimati: 26-12-2007, 11:02 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Ega ma termostaadivahetusest pääse - mootori temperatuur üle 80 ei tõuse... Seda on nagu vähevõitu, peaks ikka rohkem olema.
Aga see on hetkel kolmanda järjekorra teema.
Hoopis põletavam on nivoopaunade teema. Kui need vahetatud ja soojenduse klapp korras, siis jõuame ka termostaadini.
Ega mingeid erilisi plaane polegi. Peamiselt sõita ja sealjuures hoida tehniliselt korras... Muidugi oleks tore, kui suudaksime ajada masina top zustand konditsiooni, kuid seda esialgu plaani võtta ei julge. Aga mine tea...
v6sa Kirjutas:Ega ma termostaadivahetusest pääse - mootori temperatuur üle 80 ei tõuse... Seda on nagu vähevõitu, peaks ikka rohkem olema.
Aga see on hetkel kolmanda järjekorra teema.
Super! Ootame siis huviga "remondi ise" alla uut teemat Biggrin
Terve sügis on möödunud kuue ostust ja seda enamus osast kuue imetlemise tähe all, kuna pean autot liiga väärtuslikuks, et käia sellega tööl ning vedada temaga tööträni. Seepärast on ta sõnasõnalt pühapäeva auto
Üht-teist aga on vaja veel masinaga kindlasti ette võtta, kuid enamus plaanitud töödest on siiski masina veel paremaks tegemise eesmärgil mitte nii hädavajalikud, et sõita ei saaks:wink:
Peamisteks probleemikolleteks on, nagu v6sa poolt kirjeldatud, nivoo padjad, soojenduse klapp ja termostaat, kuid endal mõttes kindel plaan kevadel väike värvimistöö teha lasta - kuid värvuselt mangaanpruunmetallikuks jääb ta kindlasti edaspidigi. Mõttes ka üks töö, millega ise võiksin hakkama saada, nimelt nahkistmete hooldus. Teoreetiline teadmistepagas selle koha peal vääägagi väike, kui eks ma veel uurin enne, kui tegutsema asun....
Homne plaan oli aastalõpu viimane töösõit teha kuuega, kuid plaani rikkus ära õhtul algav lumesadu. Irooniline! Ootasin paljudega valgeid pühasid! Kuid lõbusõit kuuega jääb nüüd seetõttu ära, kuna olen võtnud kindla seisukoha, et temaga mitte sõita soolaliivastel teedel. Ehk ei roosteta metallosad siis nii aktiivset illy::bigsmile:
v6sa Kirjutas:Sai siin neid õhuklappe torgitud, tundusid lahti olema. Et selle poolest peaks nagu täitsa hingama. Tõsi, ma stanget maha kiskuma ei hakanud. Stange alla kiigates tundus kõik puhas olema...
Usu mind see seal on puhas. Siim isiklikult pesi nuustikuga stange alt kõik puhtaks ka kroomliistu alt nühkis puhtaks. Sellest peaks ka pildid olema:bigsmile: Stange maha võtmine ja tagasi panek võttis ainult neli õlut kahepeale:hump:
Lubasin Jansale mujal, et lahkame siin salongi hingamist.
Igatahes 126-l lahkub salongiõhk läbi pakiruumi stange alla. Seal on luuk, millel väljapoole avanevad lamellid. Ehk õhk välja pääseb, sisse mitte. Kurb on muidugi see, et samad luugikesed koguvad rõõmsasti ka saasta külge.
Pluss kõik see träni, mida on nii mugav säilitada küljeõnarustes, surub kinni õhu liikumisteed.
Eks peab millalgi proovima, kas õhk liigub kolast sõltuvalt...
Krt, mõnus oli küll täna üle paari nädala masin ellu äratada. Urahtas kohe ja käis ühtlaselt... Kohe kahju, et sellega pikemale sõidule minna ei saanud - nivoopaunad pole veel kohal ja jäiga vedrustusega ringisõitmine pole just minu arusaam hobiautotamisest SELliga.
no ma lähen vaatan homme seda asja. See õhk peaks siis kuidas liikuma? Pleki ja plasti (okok, sellil on vast mistra vahelt või? Need ribid on siis nagu küljepeal?
Mainiks veel seda, et rattakoopas, kus stange lõppeb, käivad stange külge (stange lõppevate otste külge) sellised plastikust latakad, mis ei lase solgil sinna lamellidele koguneda...
99% autodest on need muidugi läinud ajaga.....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Rolz Kirjutas:Mainiks veel seda, et rattakoopas, kus stange lõppeb, käivad stange külge (stange lõppevate otste külge) sellised plastikust latakad, mis ei lase solgil sinna lamellidele koguneda...
99% autodest on need muidugi läinud ajaga.....
Sellel masinal olid need 100% olemas ja sodi ei ole seal vahel kübetki, kui just uued omanikud ple kruusateidpidi kolistanud:bisou:
Uued omanikud on autot sihtotstarbeliselt pruukinud.:tongue: Näiteid saab tehase demovideost, mille kunagi 140 teemasse postitasin. Tõsi, düünihüpped on veel tegemata. Aga jõuab...
Sellest hoolimata on klapid lahti ja puhtad.:cool_rsvd:
Noid Rolzi maintud lapakaid tähele ei pannud, aga kaen uuesti, ehk jäid lihtsalt kahe silma vahele...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Stange küljes olevad poritõrjelapakad on SELlil täitsa olemas Ja lamelle torkisin kah - liiguvad täitsa vabalt! Tõsi, ma ei saanud toda polstrit kuidagi pakiruumist välja. Ikka jäi kuhugi taha kinni. Aga teisest küljest ei viitsinud väga võimelda kah...
On siin mingi nipp või tuleb lihtsalt keerata-pöörata ja õigel ajal tõmmata?
OT kah: panete tähele, kuidas tuleb autot hooldada? Isegi kaablivitsad on hooldusainega üle tõmmatud und läigivad kut pühademunad...
Rolz, kas Sul on juhust olnud niiske ilma ja täis pakiruumiga sõita? Kas õhk lahkub salongist takistusteta või on hingamine takistatud?
ma siiski ei viitsinud nädalavahetusel sellele aega raisata, seega 'remondin' siin virtuaalis edasi:
kuidas see 'mittehingamine' väljendub? Mul on nii, et sõidu ajal puhub klaasid klaariks (tagumised mõistagi hiljem, aga kunagi ikka), aga niikui seisma jääd, on udu peal. Mida niiskem ilm, seda rajum udu. On seotud nende aukudega?
siis teine kild on see, et istud hommikul selgete klaasidega autosse (ööga lahtub õhtune udu ära), käivitad, ja tervitusena auto poolt lähvad klaasid uduseks. On aukudega seotud? Mingit viltert ei tohiks olla, mul vanakooli pill.
joptvajumatid on ka muidugi märjad, kus neid ikka kuivatada.
mind nagu muidu ei häiri see hingamine-mittehingamine, peaasi, et sõidu ajal normaalne on. Mida ka on.
Udu ei häirigi - selle saab puhvaika varrukaga ju laiali hõõruda. Aga mind häirib luugi siseküljele tekkiv kondents. Mis ei kao ka pikema seismisega päris ära. Tõsi, nüüd pole kütva autoga ühtegi rohkem, kui tunniajalist sõitu teinud, äkki kuivaks ära kah... Udu igatahes hajub poole tunniga tagaukse akendelt.:cool_rsvd:
Eks näis, äkki ongi põhjust suusanädalavahetusele tulles autot kuivatada (kui korralik lumi&külm saabuma peaksid).
Joptvaju... on meil kuiv. Kontrollitud.
Aga pakiruum ikkagi niiske. Vedasin sealt põhjavaiba tuppa, on vähemalt seegi soe ja kuiv külje alla visata...
Karl Kirjutas:Mina näiteks ei kurda eriti niiskuse üle, kuigi ühel pool tööriistakohver ja teisel pool muu träni ikka aeg-ajalt.
sul ei saagi niiskust ju tekkida, temperatuuride erinevust ei teki, lund sisse ei tassi, märgade riietega lääd autosse ainult mõnel suvisel klubiüritusel... kopitand hais tekib ainult! palju sul see aastane läbisõit oli? 1000km tuleb ikka ära? :lol::lol:
v6sa Kirjutas:Udu ei häirigi - selle saab puhvaika varrukaga ju laiali hõõruda. Aga mind häirib luugi siseküljele tekkiv kondents. Mis ei kao ka pikema seismisega päris ära. Tõsi, nüüd pole kütva autoga ühtegi rohkem, kui tunniajalist sõitu teinud, äkki kuivaks ära kah... Udu igatahes hajub poole tunniga tagaukse akendelt.:cool_rsvd:
27-01-2008, 10:44 PM (Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2008, 10:44 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Eile sai pikalt vindunud nivoopatjade saaga lõpuks traagilise lahenduse.
Traagilise selles mõttes, et ka selles lahingus oli langenuid - kufti varrukad ligunesid nivooõliga nii läbi, et tuli maha kanda. Urgitsemist oli üksjagu ja kuna ma laisa inimesena ei viitsinud ei bensupumpa ega summutit alt lammutada, tuli nokkida üsna peenest vahest. Aga vahetatud need said. Ma südamest loodan, et Silberist toodud padjad on kaks korda paremad, kui netipoes müüdavad. Igatahes varosakood on mõlemal sama.illy:
Täna hommikul sai esimesed prooviringid tehtud - hoopis teine auto. Behme...:demond:
Süüdlane oligi, nagu eeldatud, parem rõhuaku, milles polnud enam mitte mingit gaasi sees. Vasakus paunas oli mõningane vastupanu veel olemas. Igaks juhuks sai riiulile tõstetud - ehk läheb taris... Nimelt on nii SEllil kui minu kolmel samad paunad.:cool_rsvd:
Nüüd on siis üks kolmest teadaolevast veast likvideeritud. Järgmisena on plaanis parem aknatõstuk.
Soojenduse klapiga pole hetkel väga kiiret, kuid suveks peab ka selle ostmiseks finantse eraldama. Maksab tervelt 3600.-...illy:
Ütleme nii, et letihind oli 2600 eeku tükist. Mina sain väheke alla. Aga mitte mainimisväärselt.
Hologrammidega karpides, ilusti korduvkasutatud paberist pehmendustesse keeratud.
Esimest korda sai päris õiget ja hologrammiga purgis pesitsevat õli kah ostetud. Originaalne ZH-M maksis tervelt 240 krooni liiter. Karm... Aga see-eest oli ilusti roheline.
09-03-2008, 09:26 PM (Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2008, 09:53 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Natuke uuemat juttu kah.
Täna sai siis taas SELlitud.
Nimelt jõudis nädalavahetuseks kohale kliima monoklapp. Seda sai siis täna paigaldatud.
Alguses arvasin, et vahetan ikka kogu täiega. Aga peale mõningast urgitsemist loobusin: mina ei suutnud oma käbaraid mitte mingi valemiga alumiste voolikute klambriteni toppida. Sõrmeotstega kompimisest on vähevõitu kasu, pärast peab neid voolikuid-klambreid ju otsa venitama.
Peale pooletunnist punnitamist sügasin veidi pead ja otsustasin vahetada vaid tõrkuva osa ehk monoklapi südamiku. Mõeldud-tehtud. Veerand tunniga oli asi küpse ja uus südamik vanas kestas.
Mõningase kätevärinaga sai mootorisse elu sisse puhutud ja kiiresti ninapidi kapoti alla tagasi poetud - kas peab?
Pidas küll:cool_rsvd: Ja klõpsis kah ilusti...
Proovisõit - toimib!
Pikem proovisõit - ikka toimib!
Ehk ikkagi tundub, et meie kütmiseprobleemi põhjuseks oli just katkine membraan. Hea, et asi nii läits. Kurb on muidugi see, et Bakt seda vidinat ei müü üldse ja ainsana pakkus seda Silber. Tänud siinkohal Aarele Keila Silberist, kes mu hala ära kuulas ja selle vidina mulle ära tellis.
Seega võin lugeda kulutatud 3200.- eeku õigesse kohta läinuks. Proovisõidul käitus kliimaautomaat täitsa oma nime kohaselt - temperatuuri muutumist ei pannud tähelegi.
Soojendusesüsteemi edukast remondist tiivustatuna võtsin kohe käsile ka parema elektriakna. Lammutamine oli lihtne ja kiire, mulle ka valutu. Eelmine kord oskasin kuidagi oma pöialt väänata, seekord sain ilma hakkama. Pilt, mis avanes, oli nukker. Aknamootor oli miskises naljakas plastkestas, mis oli lõhki und märg... Igatahes polnud lõhnagi kruvidega koostatud Boschi konstruktsioonist, vaid mootor oli miskine naljakas needitud käkk... Igatahes osutus see needitud käkk täitsa surnuks: mähise takistus oli küll ~3 ohmut, kuid mootor liikuda ei jõudnud.
Lootsin salamisi, et saan kasutada juhiukse mootorit. Mootorit oleks ilmselt isegi saanud, kui tiguajam oleks olnud algupärane. Aga ei, seal oli miskine käkk, millele Boschi mootor külge ei istu mitte kuidagi.ad:
Ja tigureduktori kinnitus on vasakul ja paremal poolel erinev.:mad:
Seetõttu palun mulle teada anda, kui kellegi vedeleb parema poole aknatõstuki mootorit. Mulle võib märku anda ka siis, kui kellegi on vedelemas parema poole tõstuki mootor, millel Boschi mootor küpse on. Ajam peaks olema siis uuema tüübi oma ehk selline, millel tigureduktori ajam hambub otse tõstesektoriga, mitte vahevõlli hammasratastega.
Või pakkuge kogu lifti, koos mootori ja tõstemehaanikaga. See võib olla nii uuem kui vanem lift, peaasi, et toimib
Väike abipalve kah: kas kellegi on võimalik vaadata, mis numbriga mootor seal pesitsema peaks? Venelaste leheküljel pole selle kohta ridagi... Ehk sobib ka mõne teise mudeli mootor.