Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W201 190D 2.0 55kw
#1
Tervitused, Kõigile head kaasfoorumlased!

Loodan, et kõigil on hästi läinud ja lumine ilm pakub juba meeldivat jõululist meeleolu.

Teen siia foorumisse juba teise blogi. Olen teisele ringile läinud oma lemmik-Mercedesega ja tundub, et seekord on perspektiiv palju parem. 

Kunagi omasin üht 190D'd, mille katki sõitsin, maha müüsin, tehti see kuskil nurga taga korda ja nostalgiaemotsioonides sai tagasi ostetud. Panin aasta-kahe jooksul sinna hunnik raha, kuid pool-elutut asja ei elusta. Vahet ei ole kuidas taastad, ikka jäävad häirima detailid, mis ei ole õieti paigas, ei tee õiget häält ja nii edasi. Usun, et pedandid teavad millest räägin. Tolle autoga sai selgeks, et 'ei ole mõtet pintsakut nööbi külge õmmelda' ning müüsin ta maha. Siin selle auto kohta juttu ka: https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=51425

Ja nüüd uutest seiklustest - vahepeal küll vaid grammike targemaks saanud, kuid siiski piisavalt, et mõista, et hobiauto ostu puhul on olulisim valida võimalikult viisakas auto. Selline, mille toorik kestaks veel pikalt ja mida oleks lust hooldada. Hakkasin kevadest saadik foorumites ja portaalides jälgimistegevust pidama ning kui aus olla, siis ega vist väga enam 190D normaalses seisus polegi leida. Sügise alguseks kaalusin juba Saksast toomist. Küsisin erinevaid pakkumisi, kuid jäin passiivseks otsustajaks ja mõtlesin, et kuni kevadeni ei hakka kiirustama ja otsustan siis. Üleeile panin isegi siia foorumisse ostukuulutuse ja eile mõtlesin, et kiikan korra A24 ning enda õnneks avastasin ühe kobedama isendi. Hind tundus soodne ja pildid sellised, mida kannatas zoom'ida, et kogu auto üle käia luubiga. Tundus ilus. Müüjaga kiirelt kontakti vahetades oli võimalus minna kohe vaatama ja haarasin härjalt sarvist. 

Kohale jõudes oli kutsikas mattunud paksema lumekihi alla. Igat harjatõmmet tehes, et autot puhastada, tundsin ärevust, kas nüüd tuleb siit lumekihi alt mingi raibe või miskit paremat? Õnneks iga tõmbega läks naeratus aina laiemaks. Sisse kiigates oli ka salong täpselt selline nagu olema peab - kõik detailid omal kohal ja olemas, ükski ei ole liigse kulumisega ning nii seest kui väljast nägi auto viisakas välja. Kapoti altki katastroofe ei leidnud ja proovisõitu tehes hindan autot 'üle keskmise' sõiduks. Ostsin ära, hind sellise tooriku kohta oli minu jaoks soodne. Peaasi, et kere ja välis- ning sisedetailid olemas, muu on lihtsa vaevaga leitav ning remonditav. Oli ka õnn näha, et on automaat. Kas keegi oskab välja fish'ida data't palju diisleid tehti automaatidena? Proovisin leida, kuid ei õnnestunud. Tundub haruldane.

Head:
- Kere (olematu rooste, mõned kriipsud ja uksemõlgid). Uksed, kapott ja pagaasnik käivad nagu uuel autol
- Välisdetailid kõik olemas, terved ja oma koha peal (s.h. võre)
- Sisudetailid (absoluutselt kõik on väga heas seisukorras, teades oma eelmise projekti kogemusi, siis kõige raskem on komplekteerida sisu, sest neid detaile enam ei leia!)
- Taastatud ja tutikad pidurid

Mõned pildid ostuportaalist:
[Pilt: 179489798.jpg]
[Pilt: 179489838.jpg]
[Pilt: 179489850.jpg]
[Pilt: 179489858.jpg]

Koduhoovis tehtud kiire klõps:
[Pilt: WhatsApp_Image_2023-11-29_at_08.04.55.jpeg]


Vead:
- Õli tosooli sees
- Mootori alt poolt väike õlileke
- Tüüpiline reduktori kolks
- Esisilla veermik vajab näppimist
- Audio kehv
- Puitdekooril lakk pragunenud
- Antenn marginaalse levikuga
- Makita madaldus
- Veidrad e-klassi veljed all

Kindlasti nipet-näpet veel, auto läheb nüüd töökotta ja täis ülevaatusele. 

Mis edasi? Eesmärk on ühe talvega auto viia stock ja enamvähem ideaalsesse konditsiooni (kere ei kavatse puutuda, pigem veermiku, tehniline ja elektriline pool).

PS - kui kellelgi on pakkuda 15'' kaevukaasi + uueväärset orig antenni, siis olen huvitatud. Kaevukaaned võivad olla ka lamellrehvidega Smile
Vasta
#2
E-klassi veljed on ülikõvad asjad sõna otseses mõttes, sepistatud, väga kerged ka. Edu autoga!
Vasta
#3
(29-11-2023, 10:01 AM)Ott Kirjutas: E-klassi veljed on ülikõvad asjad sõna otseses mõttes, sepistatud, väga kerged ka. Edu autoga!

Vabandan vale sõnastuse eest - pidasin silmas, et nad seal veidralt all. Olen originaalifänn Smile Tänan väga!
Vasta
#4
Vigade listis on kirjas- makita madaldus. Mis asi see on? Makita on minu silmis üks tuntud tööriistade tootja. Kas plaan on autoga ka talvel kulgeda (äkki igapäevaselt?) või teha temast ilusa ilma suvine hobiauto? Antennist ning helikvaliteedist. Mind näiteks häirib selline asi. Vaatad mingit 25+ aastat vana hobiautot, näha on, et inimene on natukene vaeva näinud ja ajanud taga seda, et auto näeks välja võimalikult originaalilähedane. Siis kiikad salongi ja näed seal värviliste vilkuvate tuledega Pioneer, JVC jne raadiot. Minu silma näiteks riivab selline asi. Ma olen sellel arvamusel, et autol võiks olla ajastukohane (võimalusel originaal) raadio. Kas see mängib hästi või halvasti ei olegi minu jaoks nii oluline, tähtsam on visuaal, kuidas ta auto sisemuses välja näeb. Kui tegu on hobiautoga, millega kulged max paartuhat km aastas, siis ei peagi seda raadiot alati kuulama.
Vasta
#5
"Makita madaldus" tähendab relakaga originaalvedrude lühendamist. Kiiretee vedrustuse perssekeeramiseks.

Audio järgiaitamine ei pea tähendama roosade hüppavate delfiinidega headuniti sissenügimist. Võib tähendada ka kvaliteetseid ja venimata diafragmadega kõlareid originaalpesades ja miskit ajastukohast hi-end seadet.

Kiidan teemat autovalikut. Jälgin kerge kadedusega ja loodan, et innustus ei rauge.
Vasta
#6
(29-11-2023, 09:01 PM)kaupo51 Kirjutas: Vigade listis on kirjas- makita madaldus. Mis asi see on? Makita on minu silmis üks tuntud tööriistade tootja. Kas plaan on autoga ka talvel kulgeda (äkki igapäevaselt?) või teha temast ilusa ilma suvine hobiauto? Antennist ning  helikvaliteedist. Mind näiteks häirib selline asi. Vaatad mingit 25+ aastat vana hobiautot, näha on, et inimene on natukene vaeva näinud ja ajanud taga seda, et auto näeks välja võimalikult originaalilähedane. Siis kiikad salongi ja näed seal värviliste vilkuvate tuledega Pioneer, JVC jne raadiot. Minu silma näiteks riivab selline asi. Ma olen sellel arvamusel, et autol võiks olla ajastukohane  (võimalusel originaal) raadio. Kas see mängib hästi või halvasti ei olegi minu jaoks nii oluline, tähtsam on visuaal, kuidas ta auto sisemuses välja näeb. Kui tegu on hobiautoga, millega kulged max paartuhat km aastas, siis ei peagi seda raadiot alati kuulama.

Makita madaldus on kõnekeelne släng, mis võimendab konteksti - selle asemel, et osta viisakad coilid mõtlevad mõned vennad kui tuus oleks madal auto, aga raha ei raatsi kulutada ja veermiku tervis neid ei kõneta ning haaravad relaka ja tuimalt võtavad mõne keeru maha. Sarnast slängi, mis seotud mõne kaubamärgiga kasutatakse mitme praktilise nähtuse kirjeldamiseks - Kemppi differ, Tesla ekraan jne. Annab parema tunnetuse.

Plaan pigem autot soolast eemal hoida ja nautida suvisemaid ilmasid. Seoses audioga - mu meelest siin ei ole valet vastust, seetõttu ka nõustun Sinu arvamusega. Mul on olnud vanemaid 100% orig. MBsid ajal kui bluetoothiga telefoni sillutamine polnud veel teemas ja eelistasin ka alati Beckerit muudele vilkuvatele makkidele. Kuid sellel eksemplaril on juba taha visatud kehvakesed ovaalid ning võin raha vahele panna, et ees on tehase surnud papp-Clarionid. Need ei tee enam häältki. Makist ei hakka ma üldse rääkimagi.

Mu jaoks on see otsus praktilistel kaalutlustel: 1) Kuulan palju podcaste, seega peab olema BT makk ja hea heli, 2) Telefoni laadimine - kutsikaga on valikuid kaks: kas laed otse makist usb juhtmega või sigaretisüütajast. Mu meelest on oluliselt koledam kui see alumine huul on koguaeg avatud, kus süütaja/tuhatoos + ebapraktilisem, sest selle alt olevast taskukesest raskem asju haarata kui tuhatoosi huul avatud.
Vasta
#7
(29-11-2023, 09:21 PM)v6sa Kirjutas: "Makita madaldus" tähendab relakaga originaalvedrude lühendamist. Kiiretee vedrustuse perssekeeramiseks.

Audio järgiaitamine ei pea tähendama roosade hüppavate delfiinidega headuniti sissenügimist. Võib tähendada ka kvaliteetseid ja venimata diafragmadega kõlareid originaalpesades ja miskit ajastukohast hi-end seadet.

Kiidan teemat autovalikut. Jälgin kerge kadedusega ja loodan, et innustus ei rauge.

Madalduse osas - Õige jutt Smile Kahju, et mõni ikkagi peab seda heaks praktikaks.

Tänan heade sõnade eest! Hea meel, kui jälgitakse ja inspireerib alati auto hingeelu jagamist foorumis.
Vasta
#8
Kõigile taas tervitused,

Sai nüüd auto eelmisel nädalal töökotta veetud ning asjad üle vaadatud - pilt oli täpselt selline nagu ootasime. Kere poolest on auto väga hea ja tundub, et talvel väga temaga sõidetud ei ole siin teedel.

Asusime analüüsima mootorit, et tuvastada lekke ja segunenud mahlade põhjuse - 3ndra silndri vahelt tuleb tosooli. Kaas läks lihvimisse ja sellega vahetame ka mootoril vajalikud tihendid välja.

Mootori sisse piilumine:
[Pilt: 370217153_754018596055777_1248099741764840891_n.jpg]
[Pilt: 366794474_732753625416018_553661838695237225_n.jpg]

Muus osas:
Klapid, kolvid heas korras ja kett kenasti pingul. Seega võib öelda, et läks lihtsasti ja saab lihtsalt komplekteerida kogu asja

Veermiku poolest olid paljud asjad üsnagi väsinud ning võtsime eesmärgiks kogu veermik taastada uueväärseks. Nii ees kui taga lähevad vahetusse praktiliselt kõik jupid. Puutumata jäävad piduriosad ja poolteljed. All olid esialgu miskid Koni sportamordid, seega kui kellelgi on huvi, siis võin need loovutada kommiraha või nt parempoolse Mercedes-Benz tule eest. 


Reduktor oli okei vaatlusel ja hoopis tegi kolksu puuduvad kardaanipadjad. Needki tulevad nüüd. 

Audio poolelt otsustasin veel mitte kõlareid vahetada ja tuleb vaid uus BT makk:

[Pilt: IMG_7494.HEIC]

Kokkuvõtvalt siit tuleb väga kena remont, millega saab korda tehtud kogu veermiku ja mootori osa. Ootan juba huviga arvet. Edaspidi vaja veel detailid paika saada ja kui keegi saab aidata, siis otsin neid osi:

- Tagatulede komplekt või ainult parempoolne tuli. Terved ja ilma mõradeta.
- Kellaplokk millel odomeeter töötab ja näidikud mittepleekinud (oranžid)
- Juhipoolne turvavöö set, et kinnituks hästi pandlasse
- Kapoti müramatt
- Uus/uueväärne aku alus
- Uus sihik
- Stange puksiiriaugu kate

Väike pildike ka millisena töökotta jätsin:

[Pilt: IMG_7429.HEIC]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  190 E 2,6, 1992, W201 - Sm. Västrik Sm. Västrik 59 56,805 09-12-2024, 09:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  W201 hinnad MMBrogan 4 903 03-02-2023, 08:26 PM
Viimane postitus: Mike22
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 47,838 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB W201 190D '87 - maxim1655 maxim1655 19 8,682 25-01-2021, 11:47 PM
Viimane postitus: väikemees
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 219,670 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB 190, w201 x mitu -Oldschool Oldschool 101 116,322 06-09-2019, 12:58 PM
Viimane postitus: Oldschool
  MB w201 92a swap OM606 Marks07 mrmikumike 32 30,595 11-07-2019, 11:18 AM
Viimane postitus: Marks07
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 17,433 30-04-2019, 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  190D 2,0 53kw Turbo. 92a.-arts24h arts24h 62 52,185 18-09-2018, 05:33 PM
Viimane postitus: arts24h
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 11,041 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne