Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Kui jahutusvedeliku leke läheb suureks, siis näed tahavaatepeeglist käivitamisel kuidas summutist valget suitsu tuleb. Jahutusvedeliku kadu võib lõppeda mootori jaoks kurvalt. Aga kui kadu on veel väike ja kogu aeg silma peal hoida, siis mingi aeg kannatab niimoodi liigelda.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(17-08-2022, 09:28 PM)kaupo51 Kirjutas: Kui jahutusvedeliku leke läheb suureks, siis näed tahavaatepeeglist käivitamisel kuidas summutist valget suitsu tuleb. Jahutusvedeliku kadu võib lõppeda mootori jaoks kurvalt. Aga kui kadu on veel väike ja kogu aeg silma peal hoida, siis mingi aeg kannatab niimoodi liigelda.
Jah, ma tean. Seetõttu ka julgen niimoodi edasi lasta, kuivõrd mingeid märke jahutusvedeliku silindrissesattumisest veel ei ole.
Jahutusvedeliku kadu on olemas: 4000 km peale kulus 300 ml. Kui palju (ja kas üldse) lahkus läbi surve tekitava prao ja kui palju auras minema läbi irvakiloleva (ja seetõttu ettenähtust väiksemal töörõhul toimiva jahutussüsteemi) korgi vahelt, jääbki teadmata.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(17-07-2021, 10:57 PM)v6sa Kirjutas: ...
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
...
Loomkatsega sai selgeks, et viimase kriipsu pool vahet on umbes 5 l, kuna 80l paaki mahtus ilma meelitamata 75 l sisse.
Ma endiselt ei mõista selle "disaineri" mõttekäiku, kelle arvates on just viimaste tilkade puhul oluline kuvada infotabloole tankimise meeldetuletust graafilisel kujul, selmet jätkata eeldatava läbisõidu rehkendamist...
Postitused: 550
Teemad: 50
Liitus: May 2006
Maine:
4
Karma jätkub...
Pere ühe hõbenoole "asenduseks" võetud sinine "väsis" täna ka nii ära, et tuli treileril koju tuua
Mis täpsemalt juhtus, kirjutab Taavi.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
26-08-2022, 08:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-08-2022, 09:48 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Esikardaan
Esiveo siduripakk ka kõrbenud Liikuda jaksab, aga esikardaan on kole häälekas selle juures. Esivedu tuleb enne taha, kui tagaratastele momenti jagama hakatakse.
Kaasnevate kahjude ulatus pole veel selge - ma ei võta praegu autot estakaadile jalgu, kuna teha ma seda niikuinii ei jõua.
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Võttis omadega miskit veel kaasa see kardaan? DMG mehed minul leidsid kogemata sealt loksu, sõites vibratsiooni veel polnud ning sai lastud korda teha. Hirmutasid katkise käigukasti ja DPFiga, ei soovinud rohkem mõelda töö vajalikkuses.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
20-10-2022, 04:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2022, 04:13 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Esialgu on hukkunute nimekirjas kardaani kuumuskaitsekilp ja selle kinnitus. Raskelt vigatatute nimekirjas on üks tundmatu hüdraulikatoru ja turbiinikoja nurk.
Mis toru see üldse on? Kastijahutuse tagasivool? Kolmikuga pealevool vaevalt on lahendatud. Umbes kolmandiku jagu on kokku vajunud.
Turbiinikoja nurk on kosmeetika, aga see toru paneb natuke mõtlema...
Nelimaatikumeeste rõõmud.
Kui kellegi vedeleb mainitud plekki, mille koodiks suutsin jäänustelt välja lugeda A2213320188, siis mulle võib seda pakkuda. Koos kinnitusklambriga.
Postitused: 148
Teemad: 8
Liitus: Feb 2014
Maine:
1
See on käigukasti õlitoru mis tuleb radikast kasti tagas jah, üks ots läheb kasti nagu pildilt näha ja teine läheb tahapoole, vahekasti.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Uuel aastal uue hooga.
Eile oli siis see õnnelik hetk, kui lõpuks naiseliku energia, kosmilise kokkusattumuse või lihtsalt kogunenud kogemuste abil klõpsas katalüsaatori toru ülalt flantsi ja klamber sai (vist... ) õigesti kokku tõmmatuna oma kohale. Edasine oli lihtnekokkumuterdamine
Kardaani allapanek oli kukepea (kuigi ka selle juures sai ära proovitud kümmekond erinevat mittetoimivat lahendust) selle krdi klambri paikasaamise kõrval. Kahe nädala jooksul sai vast kümmekond tundi proovitud küll hea, küll kurjaga. Erinevalt GLK-s pesitsevast 190 kW erimist on sel pajal miski nukk (VL kollede ühenduspõlv?) täpselt selle koha peal, kust peaks klamber alla liikuma. Kui klambrit eest ei saa, siis tõusev toru tõukab selle ääriku huule ja pesa vahele. Kätte seda enam vinkli harude poolt ei saa. Millegiga tõukama ei ulatu (tahmafilter on ju ka ees). Teise serva sudimine palju kriitilist kohta ei mõjuta.
Ma saan täitsa aru, miks mitmed töökojad seda tööd teha ei soovi
GLK-l oli kuidagi rohkem ruumi igal pool. Mitte palju, aga mill siit ja teine sealt - nii see ruum tekkis.
Ühesõnaga - TS sõidab jälle!
Aga viga on sees. Mootori pöörded üle 1500 ei lähe, mootorituli põleb.
Kas tegelik viga oli juba enne sees, ei teagi, kuivõrd kardaani purunemise järel augusti lõpus ju keegi üle 1500 pole vajutanud... Kuni selleni on kõik hästi - mootor käib puhtalt (kerge tiks paremas pooles nagu oleks... ) ja jõudu on ka. Aga siis hakatakse pihusteid katkestama ja mootor jääbki 1500 kanti "põrkama".
Paagitäis suvist kütet on ka sees
Postitused: 364
Teemad: 53
Liitus: Nov 2005
Maine:
1
(22-08-2022, 04:50 PM)v6sa Kirjutas: (17-07-2021, 10:57 PM)v6sa Kirjutas: ...
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
...
Loomkatsega sai selgeks, et viimase kriipsu pool vahet on umbes 5 l, kuna 80l paaki mahtus ilma meelitamata 75 l sisse.
Ma endiselt ei mõista selle "disaineri" mõttekäiku, kelle arvates on just viimaste tilkade puhul oluline kuvada infotabloole tankimise meeldetuletust graafilisel kujul, selmet jätkata eeldatava läbisõidu rehkendamist...
Paljud autotootjad kasutavad seda, välistamaks hilisemaid vaidlusi teemal: "Auto näitas, et saab veel 2km sõita aga suri juba peale 1km sõitu ära! Kes katab treila ja muud kulud???"
Ma endal muutsin selle ära selliseks, et näitab jääki kuni nullini ja lisaks näitab ka mitu L hetkel paagis arvab olevat.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(02-01-2023, 10:43 AM)v6sa Kirjutas: ...
Aga viga on sees. Mootori pöörded üle 1500 ei lähe, mootorituli põleb.
...
Viga käes: turbo aktuaator kutu. Kas tapsin ise mingil tähelepanematuse hetkel peale vajutades või tegi auto sihtostarbeline kasutamine (iga gaasivajutus sõidutab geomeetriat ühest äärmusest teise) lihtsalt otsa peale, jääbki selgusetuks. Igatahes läheb peale taastatud turbo koos uue kalibreeritud ajamiga. Näis, kas saame lõpuks sõitma.
Geomeetria ise liikus väga pehmelt ja takistusteta.
Seekord ostan töö tuimalt sisse varuosa tarnijalt: ma ei suutnud varasema summutiklambritravestia käigus ühtegi oma võtmekomplekti varianti panna turbo väljuva toru alumisele poldile. Näpud lühikesed ja töntsid. Külm on ka. Laseme Märjamaa meestel oma oskusi näidata
Postitused: 199
Teemad: 28
Liitus: Apr 2014
Maine:
3
Sinna alla käib E-padrun pluss lühike pikendus pluss ideaalis liigendiga narre.
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Õige, täpsemalt E14.
Ning GT 3/8 komplekti kardaanliigend on sobiva pikkusega ka. Paraku keerata tuleb ristiga, sest komplekti "ergonoomiline" nare käepide on liiga kumer. Lühem pikendus jääb pikaks. Paraku on minu näpud nii lühikesed, et kui ma poldi ükskord kätte saaksin, siis tagasi selle toppimine on täiesti pimelend kardaaniga... Ei ulatu mu näpud selleni.
Ehk läheb töökotta seekord.
Postitused: 210
Teemad: 0
Liitus: Dec 2020
Maine:
6
06-01-2023, 12:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2023, 12:22 PM ja muutjaks oli vreps.)
(05-01-2023, 01:57 PM)v6sa Kirjutas: (02-01-2023, 10:43 AM)v6sa Kirjutas: ...
Aga viga on sees. Mootori pöörded üle 1500 ei lähe, mootorituli põleb.
...
Viga käes: turbo aktuaator kutu. Kas tapsin ise mingil tähelepanematuse hetkel peale vajutades või tegi auto sihtostarbeline kasutamine (iga gaasivajutus sõidutab geomeetriat ühest äärmusest teise) lihtsalt otsa peale, jääbki selgusetuks. Igatahes läheb peale taastatud turbo koos uue kalibreeritud ajamiga. Näis, kas saame lõpuks sõitma.
Geomeetria ise liikus väga pehmelt ja takistusteta.
Seekord ostan töö tuimalt sisse varuosa tarnijalt: ma ei suutnud varasema summutiklambritravestia käigus ühtegi oma võtmekomplekti varianti panna turbo väljuva toru alumisele poldile. Näpud lühikesed ja töntsid. Külm on ka. Laseme Märjamaa meestel oma oskusi näidata
See aktuaatori surm on tüüpviga neil ja pooltel juhtudel pääseb sildade jootmisega, raskemal juhul vaja tigu ja hammasratas vahetada. Pole küll minu asi aga milleks vahetada turbot kui geomeetria liigub normaalselt. Aktuaatori vahetus on paarikümne minuti töö ja nt. minu jeebil kus on sama mootor hakkas nn. uus taastatud aktuaator ilusti tööle ilma kalibreerimata ja ega see kalibreerimine pole ka mingi kosmoseteadus. Hinna vahe antud juhul tuleb u. 5 kordne.
numerus stultorum, infinitus est
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
V6sa, ma ei alahinda Teie suurepärast sooritust, vaid lihtsalt tuletan meelde WIS'i olemasolu.
Sealt saab (kasvõi taganjärele) anda hinnangu oma kulunud töö ajale ja võrrelda seda tootja poolt ettenähtuga.
Seejärel saad ise endale hinnanguid anda!
Nali naljaks, selliste tööde puhul teenust sisse ostes tasub mõelda, kas anda see teha tunnihinde alusel "kohalikele nobenäppudele" kes võivad seda
teostada XXX tundi, mille Sa kokkuleppeliselt töö tellinuna kenasti kinni maksad... Või laste seda teha kõrgema tunnihindega margiesinduses, kes
ei saa Sulle müüa rohkem töötunde kui WIS annab.
Seda tasub selliste valikute korral endale aeg-ajalt meelde tuletada, isegi siis, kui tunni hind erineb 2-3 korda.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
06-01-2023, 03:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2023, 03:49 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(06-01-2023, 02:57 PM)TRolz Kirjutas: ...
Või laste seda teha kõrgema tunnihindega margiesinduses, kes
ei saa Sulle müüa rohkem töötunde kui WIS annab.
Seda tasub selliste valikute korral endale aeg-ajalt meelde tuletada, isegi siis, kui tunni hind erineb 2-3 korda.
Märkusel on muidugi jumet normaalsete inimeste jaoks, aga...
Sa ometi tõsiselt ei soovitanud praegu mul minna 300+ kkm sõitnud autoga Vehosse uut turbot paigaldama? Tegema lihtsat, kuigi kitsast ja ebamugavas asendis mehaanikutööd SELLISE tunnihinna eest?
Võib-olla on nüüd Vehos asjad tõesti teistmoodi, aga aastaid tagasi väga kasutatud Mitsubishi remonti tehti Silberautos küll tööd tunnihind korda kogunenud tunnid. Ma väga sügavalt kahtlen, et Põlluste või ühe siinse foorumlase minionide käes (kummal enne vaba aken tekib) see töö oluliselt kauem aega võtab, kui klaasmaja palju õppinud mehhaanikutel. Palju WIS turbo vahetuseks aega ette näeb?
Sellega olen nõus, et tänapäeva maailmavaate jaoks on auto ise remontimine juba sellisena arusaamatu asi
Sestap natuke esikardaani vahetamise reaalsest ajakulust: - auto demontaaž kardaani eemaldamiseni 2 h (erinevad katted maha, voolikud lahti, õhufilter maha, andurid summutilt küljest elusalt lahti, summuti maha);
- vana kardaani väljakangutamine ilma midagi ära lõhkumata ning rikutud poltide avamine flantsil ning üldine puhastamine-õgvendamine - 1 h;
- kardaani allapanek - 1 h (pluss 3 h vales asendis asja allatoppimise tagajärjetutele üritustele). Kõige tüütum oli flantsipoltide kinnitamine üksi ratastel seisval autol - käi aga rattast keeramas ja siis polti sobitamas. Kui kord esimese joonele sai, läks edasi kiiresti;
- summuti klambri paikapaneku luhtunud üritused võtsid vast 6 tundi kokku neljal päeval. Kas lugeda neid kulunud aja hulka?
- auto lõplik kokkupanek 2 h. Summuti klamber klõpsas ühel hetkel paika minutiga ja edasine oli lihtne kokkumuterdamine.
Kokku seega tulemuslikku tööd 6 tundi ja vähemalt 9 tundi (minuteid ju ei lugenud ja vahepeal tegin üldse frustratsiooni vähendamiseks mingeid südantrahustavamaid kõrvalisi asju) tulutut (kuid harivat ) ähkimist kolme kuu jooksul. Palju WIS väidab õige olema?
Täiendavad tööd olid jahutusvedeliku vahetus, esitulede kõrgusanduri hoova paigaldus ja põhjakatete kruviklambrite kohendamine. Need toimusid vaheldumisi tulutu ähkimisega.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Sa ei saanud mu jutu mõttest aru.
Esindus võtab mahu WIS'i järgi. Jah, SELLISE tunnhinde järgi.
Mitteesindus teeb nii palju tunde, kui tal reaalselt kulub. Oma XX tunnihinde järgi.
Lihtne matemaatiline lõpptulem osutub sageli SELLISE tunnihinde kasuks, kuna kordaja on oluliselt väiksem....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,230
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
06-01-2023, 05:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2023, 05:52 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(06-01-2023, 04:32 PM)Rolz Kirjutas: Sa ei saanud mu jutu mõttest aru.
Esindus võtab mahu WIS'i järgi. Jah, SELLISE tunnhinde järgi.
Mitteesindus teeb nii palju tunde, kui tal reaalselt kulub. Oma XX tunnihinde järgi.
Lihtne matemaatiline lõpptulem osutub sageli SELLISE tunnihinde kasuks, kuna kordaja on oluliselt väiksem....
Sain ikka. Sa reklaamid Vehot (sest alternatiivi meil ei ole), kuna seal peaks olema teadmised, kuidas asju õigesti teha.
Praktika kinnitab, et teadmistest ilma oskusteta on null kasu.
Oskajaid on seal vähe. Või nad lihtsalt mingil põhjusel peidavad oma oskusi.
Reaalsuses muutub minu nikerdamine suvalise töökoja tööst kallimaks alles siis, kui ma teen seda neli korda kauem. Veho tunnihind on praegu palju? 54? Seega peaks nemad tegema kardaanivahetuse ära tunniga, et mul tasuks nende juurde minna.
Ma saan aru vajadusest minna esindusse rangelt margispetsiifiliste asjade jaoks: mingi eritarkvara või -rakis, mida kuskilt mujalt ei leia ja ilma milleta on asja tegemine võimatu või ebaotstarbekalt kallis. Täiesti nõus. Aga mida erilist on turbovahetuse juures vaja, et peaks MB esindusse pöörduma?
Eks näeme, kaua seda turbot siis vahetatakse. Esialgne hinnang oli 6 tundi tööd.
WIS on tore asi, aga kui mingit polti ikka ei ulata keerama, siis ei ulata ja mitte ükski valmistaja sertifitseeritud tööjuhis seda ei kompenseeri.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Sa ei ole WISi kasutanud, räägid risti vastupidist reaalsusele!
WIS lähtub "valgekraest töömehest" siiski, mitte "kõikeoskajast universaalõlinäpust"!
Filtreeri mu jutt enda jaoks selliseks, et kui ise kodus teed, võta WIS'sit enesele tööjuhend ette, lihtsam.
Viib kiiremini ja muretumalt sihile, kui "naiselik energia, kosmilise kokkusattumus või lihtsalt kogunenud kogemused"
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 148
Teemad: 8
Liitus: Feb 2014
Maine:
1
06-01-2023, 06:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2023, 06:50 PM ja muutjaks oli shed.)
Selle turbo vahetus 2-3h töö kui mees on eelnevalt teind ja eeldusel et väljalaskepoldid keeravad ja tuju on hea. Ma ei paneks never toimiva tehaseturbo asemele mingit poolas/lätis/leedus taastatud käkki. Minu kogemuse järgi 90% juhtudest on pärast rõhk paigast ära. Kas autoomanik sellest ilmtingimata aru saab on iseasi, aga kogenud kõrv ja tagumik küll. Lase vana aktuaator remontida (ei pea midagi kalibreerima) vôi pane uus (tekib oht et on vaja seadistada jah, kuna see pärineb ka ilmselt kuskilt lôunanaabrite juurest)
Ps. Tagumise flantsi alumise poldi paigalduseks tuleb polt enne padruni külge paigaldada ja siis padrun 3/8 kardaani otsa ja siis saab ta paika, paljast polti suht vôimatu jah näppudega sinna keerata.
|