04-10-2019, 02:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2019, 08:24 PM ja muutjaks oli põhh.)
Tervitused
Trügin minagi ilusate ja huvitavate margikaaslaste postituste vahele oma kaheukselise tööratsu looga.
Jätsin me peres üle 10a teeninud Ford Transiti augulise põhja, puudulike pidurite ja irduda soovivate ustega puhkusele, kuni selle viimse Kuusakoski teekonna tarbeks õhemaks lammutan.
Samas leidsingi kaubikule veidi praktilisema asenduse Mercedes-Benz Transporteri näol. Minu jaoks on veidi segane, mis kere või mudelina seda kutsuda, seega üritan seda 308D-na mainida, kui jutuks tuleb.
Loodan, et vaatamata vanusele veereb minu tagument MB roolis eelkäijast kauemgi. Kümne aasta taimeri panin käima eile õhtul pimedas ostu-müügi lepingut allkirjastades.
Täna päevavalges palju pettuma ei pidanudki, 26 aasta vanusena on salongis esindatud algne tehase oranz värv, mootor podiseb omas taktis enamjaolt ühtlaselt, kabiinist jalaga läbi ei astu ja raam pooleks minemisega ei ähvarda. Tundub, et eelnevad omanikud on rahuldavalt hoidnud.
Emotsioon on esialgu hea, salong on pisut kitsam, kui eelmisel masinal. Olles 2m pikk mahub pea ning lae vahele pool rusikast, põlvedel palju mänguruumi pole ja asendi muutuseks variandid puuduvad. Õnneks pikemaid retki sellega ette pole plaanis võtta, seega seljavalud ja kangeks jäämised ei hirmuta.
Mineku osas jääb ta 2.5l Fordile alla ja tundub lärmakam, kuigi seda soosib kindlasti salongist ligipääsetav mootor. Vasalemmast Kadrinasse sõites langes kiirus kohati 75km/h kanti ja gaasipedaali mistahes asend ei muutnud midagi paremaks. Kas asi oli vastutuules või milleski muus, on hetkel teadmata. Enamuse ajast püsis veok kenasti 90km tunnikiiruse juures. Rohkemat ei tahtnud kõrvade heaolu mõttes proovidagi
Olen väga rahul veokasti põhja kõrgusega, mis pole palju kõrgem, kui järelhaagisel, aga mille igast küljest avatavad ported muudavad kindlasti mugavamaks.
Erinevatest portaalidest ja Maanteametist kogutud info kohaselt on tegemist alljärgneva kombinatsiooniga:
VIN/reg. nr: WDB6023181P220105 / 390TDK
Mudel/kere: MB 308D madel
Väljalase/esmane reg: 05.02.1992 / 1993
Mootor: OM601.940 58kW
Täismass/tühimass/kandevõime: 3500kg / 2000kg / 1500kg
Külge poogitud varustuse nimekiri on nähtaval mbdecoder.com lehel saksa keeles, seega keeleosavamad kodanikud või koodidega tuttavamad spetsialistid võivad julgelt parandada mu sisestatud andmete õigsust. Millegipärast on tunne, et osad neist tähe-numbri kombinatsioonidest on nimekirjas vaid tehnilise viperduse või süsteemi vigase tõlke tõttu.
2603 Tieforange
- sügav oranz värv, kuigi rohkem tundub erksamat tooni olevat. Praegu on see säilinud vaid salongi siseselt, kuid mistahes värvimistöödeks kasutan ikka originaaltooni
A50 Vorderachse Mit Erhöhter Traglast
- suurema kandevõimega esisild. vaadates-võrreldes teiste samasugustega lubab see 200kg raskemat koormust taluda
B22 No Code Designations Currently Available
-seisupidurihoova kummist kate/ümbris, tänud onu_siim
C28 No Code Designations Currently Available
-ei tea millega tegu
C42 Stabilisator Hinterachse Unter Rahmen
- tagasilla stab. varras, mis tundub kõigi sarnaste baasvarustuses olevat
F40 Frontscheibe Verbundglas
- lamineeritud esiklaas, ilmselt kunagi vahetades eelistaksin ülevalt toonitud ribaga, sest pikkuse tõttu varjaksid päikesesirmid liialt vaadet
F61 Innenspiegel
- tahavaatepeegel, mis on endiselt terve ja omal kohal
J35 Betriebsstundenzähler
- tõlge annab vastuse, et tegemist on tunniloenduriga, aga kuna seda kuskil näha pole, siis teab ehk keegi paremini, kuhu vaadata või millega tegu?
L12 Scheinwerfer In Halogen-Technik
- salongivalgus, toimib erksalt nii uksi avades kui niisama nupust lülitades
M14 MANUAL CONTROL TO P.T.O.
-jõuvõtu kang käigukasti küljes
MG7 Motor OM 651 DE 22 LA 100 KW (136 PS) 3800/Min
-või ENGINE M266 E20 95KW (129HP) 5500RPM, igal juhul pole ükski vastustest veel seda koodi päris täpselt tabanud
N07 Nebenantrieb Vorgelegewelle MB, (2b)
-varuosakoodidest ja tõlgetest tulenevalt võiks seda seostada mingisuguse vaakumi/voolikute süsteemiga jõuvõtule?
N80 Getriebesperre Für Nebenantrieb
-käigukasti külge poogitud jõuvõtu lukusti?
R65 Reserveradhalter Unter Rahmenende
- varuratas kasti all, mida enam seal pole ning tulevikus tõenäoliselt leiab selle pigem kabiini tagant, kasti paigutatuna
S30 Kopfstütze Für Fahrersitz
S32 Kopfstütze Für Beifahrersitz
- mõlemal istmel olevad peatoed, mis on ka alles
S68 Sicherheitsgurt Automatik Fahrersitz
S69 Sicherheitsgurt Automatik Beifahrersitz
- kerivad turvavööd ilmselt, ka needki on töökorras
Kuna sel aastal pole väga palju aega suksuga tegelemiseks, siis suurt aktiivsust siin teemas ei prognoosi. Kuna tegemist on rohkem tööautoga, mida kohandan enda mugavust arvestades, siis tõenäoliselt rikun originaalsust veidi mõne moodsama lülitiga armatuuril või mõne teisest autost pärit istmega, aga üldjoontes proovin oma sõidukeid ikkagi ajastu- ja stiilikohaste lisadega täiendada.
Pisemat nokitsemist jagub sel niigi:
-juhipoolne peegel loksub
-juhi aknatõstuk ei liiguta akent, hüppab nuudist üle
-kõrvalistuja aknavänt on puudu
-mootori temp. näidik valetab tühipööretel
-kütusepaagi kork kadunud
-võtmeks vaid üksik pisike metallroots, mis taskus ära kaduda tahab
-kõrvalistuja poolne kojamees ei liigu teisega kaasa, ilmselt nuudid kulunud
-gaasipedaal on puudu
-puhuri nupud/paneel on puudu
-gaasipedaali plastik on kadunud
Suurematest vigadest, millega ilmselt tegeleda tuleb:
-kütusetaseme seier ei toimi
-salongipuhur on väga nõrk, aknaid kuivaks ei tee kummaski asendis
-tagumine differentsiaal läheb 2-3km läbides väga kuumaks. Praeguste jahedate ja märgade ilmadega aurab kõvasti, eks temperatuuri kontrollides ja häält kuulates selgub kas on põhjust ka paanikaks.
Päris paljud kohad on makroflexi täis lastud ja pealt klaaskiuga parandatud. Kuna otseselt midagi nähtavalt küljest ei kuku ega plekist näppu läbi ei suru, jäävad ka metallimured uude aastasse.
Hooldusraamatu ainus kanne pärineb 22.01.1998, mil oli 308D Saksamaal 39215km läbisõiduga ja jälgides Eesti ülevaatuste märkeid on järgnevad 200tuh km ilmselt veerenud Tartumaal, kust pärast 2015 aastat liikus põhjapoole, Harjumaale. Nüüd algab Mercedes-Benz uus peatükk Lääne-Virumaal.
Tänan tähelepanu eest!
Trügin minagi ilusate ja huvitavate margikaaslaste postituste vahele oma kaheukselise tööratsu looga.
Jätsin me peres üle 10a teeninud Ford Transiti augulise põhja, puudulike pidurite ja irduda soovivate ustega puhkusele, kuni selle viimse Kuusakoski teekonna tarbeks õhemaks lammutan.
Samas leidsingi kaubikule veidi praktilisema asenduse Mercedes-Benz Transporteri näol. Minu jaoks on veidi segane, mis kere või mudelina seda kutsuda, seega üritan seda 308D-na mainida, kui jutuks tuleb.
Loodan, et vaatamata vanusele veereb minu tagument MB roolis eelkäijast kauemgi. Kümne aasta taimeri panin käima eile õhtul pimedas ostu-müügi lepingut allkirjastades.
Täna päevavalges palju pettuma ei pidanudki, 26 aasta vanusena on salongis esindatud algne tehase oranz värv, mootor podiseb omas taktis enamjaolt ühtlaselt, kabiinist jalaga läbi ei astu ja raam pooleks minemisega ei ähvarda. Tundub, et eelnevad omanikud on rahuldavalt hoidnud.
Emotsioon on esialgu hea, salong on pisut kitsam, kui eelmisel masinal. Olles 2m pikk mahub pea ning lae vahele pool rusikast, põlvedel palju mänguruumi pole ja asendi muutuseks variandid puuduvad. Õnneks pikemaid retki sellega ette pole plaanis võtta, seega seljavalud ja kangeks jäämised ei hirmuta.
Mineku osas jääb ta 2.5l Fordile alla ja tundub lärmakam, kuigi seda soosib kindlasti salongist ligipääsetav mootor. Vasalemmast Kadrinasse sõites langes kiirus kohati 75km/h kanti ja gaasipedaali mistahes asend ei muutnud midagi paremaks. Kas asi oli vastutuules või milleski muus, on hetkel teadmata. Enamuse ajast püsis veok kenasti 90km tunnikiiruse juures. Rohkemat ei tahtnud kõrvade heaolu mõttes proovidagi
Olen väga rahul veokasti põhja kõrgusega, mis pole palju kõrgem, kui järelhaagisel, aga mille igast küljest avatavad ported muudavad kindlasti mugavamaks.
Erinevatest portaalidest ja Maanteametist kogutud info kohaselt on tegemist alljärgneva kombinatsiooniga:
VIN/reg. nr: WDB6023181P220105 / 390TDK
Mudel/kere: MB 308D madel
Väljalase/esmane reg: 05.02.1992 / 1993
Mootor: OM601.940 58kW
Täismass/tühimass/kandevõime: 3500kg / 2000kg / 1500kg
Külge poogitud varustuse nimekiri on nähtaval mbdecoder.com lehel saksa keeles, seega keeleosavamad kodanikud või koodidega tuttavamad spetsialistid võivad julgelt parandada mu sisestatud andmete õigsust. Millegipärast on tunne, et osad neist tähe-numbri kombinatsioonidest on nimekirjas vaid tehnilise viperduse või süsteemi vigase tõlke tõttu.
2603 Tieforange
- sügav oranz värv, kuigi rohkem tundub erksamat tooni olevat. Praegu on see säilinud vaid salongi siseselt, kuid mistahes värvimistöödeks kasutan ikka originaaltooni
A50 Vorderachse Mit Erhöhter Traglast
- suurema kandevõimega esisild. vaadates-võrreldes teiste samasugustega lubab see 200kg raskemat koormust taluda
B22 No Code Designations Currently Available
-seisupidurihoova kummist kate/ümbris, tänud onu_siim
C28 No Code Designations Currently Available
-ei tea millega tegu
C42 Stabilisator Hinterachse Unter Rahmen
- tagasilla stab. varras, mis tundub kõigi sarnaste baasvarustuses olevat
F40 Frontscheibe Verbundglas
- lamineeritud esiklaas, ilmselt kunagi vahetades eelistaksin ülevalt toonitud ribaga, sest pikkuse tõttu varjaksid päikesesirmid liialt vaadet
F61 Innenspiegel
- tahavaatepeegel, mis on endiselt terve ja omal kohal
J35 Betriebsstundenzähler
- tõlge annab vastuse, et tegemist on tunniloenduriga, aga kuna seda kuskil näha pole, siis teab ehk keegi paremini, kuhu vaadata või millega tegu?
L12 Scheinwerfer In Halogen-Technik
- salongivalgus, toimib erksalt nii uksi avades kui niisama nupust lülitades
M14 MANUAL CONTROL TO P.T.O.
-jõuvõtu kang käigukasti küljes
MG7 Motor OM 651 DE 22 LA 100 KW (136 PS) 3800/Min
-või ENGINE M266 E20 95KW (129HP) 5500RPM, igal juhul pole ükski vastustest veel seda koodi päris täpselt tabanud
N07 Nebenantrieb Vorgelegewelle MB, (2b)
-varuosakoodidest ja tõlgetest tulenevalt võiks seda seostada mingisuguse vaakumi/voolikute süsteemiga jõuvõtule?
N80 Getriebesperre Für Nebenantrieb
-käigukasti külge poogitud jõuvõtu lukusti?
R65 Reserveradhalter Unter Rahmenende
- varuratas kasti all, mida enam seal pole ning tulevikus tõenäoliselt leiab selle pigem kabiini tagant, kasti paigutatuna
S30 Kopfstütze Für Fahrersitz
S32 Kopfstütze Für Beifahrersitz
- mõlemal istmel olevad peatoed, mis on ka alles
S68 Sicherheitsgurt Automatik Fahrersitz
S69 Sicherheitsgurt Automatik Beifahrersitz
- kerivad turvavööd ilmselt, ka needki on töökorras
Kuna sel aastal pole väga palju aega suksuga tegelemiseks, siis suurt aktiivsust siin teemas ei prognoosi. Kuna tegemist on rohkem tööautoga, mida kohandan enda mugavust arvestades, siis tõenäoliselt rikun originaalsust veidi mõne moodsama lülitiga armatuuril või mõne teisest autost pärit istmega, aga üldjoontes proovin oma sõidukeid ikkagi ajastu- ja stiilikohaste lisadega täiendada.
Pisemat nokitsemist jagub sel niigi:
-juhipoolne peegel loksub
-juhi aknatõstuk ei liiguta akent, hüppab nuudist üle
-kõrvalistuja aknavänt on puudu
-mootori temp. näidik valetab tühipööretel
-kütusepaagi kork kadunud
-võtmeks vaid üksik pisike metallroots, mis taskus ära kaduda tahab
-kõrvalistuja poolne kojamees ei liigu teisega kaasa, ilmselt nuudid kulunud
-gaasipedaal on puudu
-puhuri nupud/paneel on puudu
-gaasipedaali plastik on kadunud
Suurematest vigadest, millega ilmselt tegeleda tuleb:
-kütusetaseme seier ei toimi
-salongipuhur on väga nõrk, aknaid kuivaks ei tee kummaski asendis
-tagumine differentsiaal läheb 2-3km läbides väga kuumaks. Praeguste jahedate ja märgade ilmadega aurab kõvasti, eks temperatuuri kontrollides ja häält kuulates selgub kas on põhjust ka paanikaks.
Päris paljud kohad on makroflexi täis lastud ja pealt klaaskiuga parandatud. Kuna otseselt midagi nähtavalt küljest ei kuku ega plekist näppu läbi ei suru, jäävad ka metallimured uude aastasse.
Hooldusraamatu ainus kanne pärineb 22.01.1998, mil oli 308D Saksamaal 39215km läbisõiduga ja jälgides Eesti ülevaatuste märkeid on järgnevad 200tuh km ilmselt veerenud Tartumaal, kust pärast 2015 aastat liikus põhjapoole, Harjumaale. Nüüd algab Mercedes-Benz uus peatükk Lääne-Virumaal.
Tänan tähelepanu eest!