Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Olen asja juba ammu käima saanud, vaakumite õigesti ühendamine ja skeemi lugemine on tegelikult kõvasti lihtsam, kui ma arvasin.
Hetke seisuga olen saanud ka hoovastiku ära ühendada käigukastiga, käigud lülituvad väga ilusti ja pehmelt. Muidugi oli tükk tegemist hoobade reguleerimisega ja ka painutamisega, sest suutsin ühel hooval alumiiniumist otsa ära lõhkuda.
Painutama pidin sellepärast, et oma lollusest unustasin nad kord doonorauto alla lohisema ja vedamisel tõmbas kõveraks.
Hetkel takistab veel sõitmist siduritoru ja esiklaas, millest jookseb korralik mõra läbi - õnneks on esiklaas teine olemas.
Järgmise korrani, üritan veel selle aasta sees asja liikuma saada.
Postitused: 692
Teemad: 133
Liitus: Sep 2012
Maine:
6
Ohoo, sina ka siin
Tore et auto lõpuks hoolitseva omaniku sai
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Täna sai summuti alla pandud, kardaan külge, radikas kinni, tagurdustuledele lüliti külge installitud, parktuledele ja mujale kus polnud ka pirnid sisse.
Ühe uue asja olen veel avastanud, mis on vaja teha. Ühel pool seisupidur ei toimi, õnneks on doonori küljest võtta kohe terve süsteem jne.
Pilt korrastatud mootoriruumist:
EGR-le ka vaakumit külge ei ühendanud, nii vanal mootoril pole sellest küll mingit kasu, pigem piirab asja. Õhufiltri kopsikus klapi fikseerisin ka lahtisesse asendisse. Hiljem otsin ilma EGR-i jamata sisse ja väljalaske kollektorid.
Postitused: 517
Teemad: 124
Liitus: Sep 2014
Maine:
0
näita mulle seda tagurdustulete lüliti värki, endal pean ka tegema selle kuna ennem oli autom
Mersuhull olen ja Mersuhulluks jään :)
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
18-12-2016, 11:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-12-2016, 11:23 PM ja muutjaks oli kodutu.)
(18-12-2016, 10:49 PM)Rainiskoop Kirjutas: näita mulle seda tagurdustulete lüliti värki, endal pean ka tegema selle kuna ennem oli autom
Vaja on sul originaal tagurdustulede lülitit, mis käib manuaal hoovastiku külge. Lihtsam on mingisuguse vana manuaalkäigukastiga raipe küljest see lüliti koos lüliti külge käiva pistikuga ära lõigata, siis on endal pärast lihtsam ühendada.
Kuna sul on eelnevalt automaat olnud, siis peaks see lüliti juhe kusagil all käigukasti juures ripendama.
Automaadil peaks olema selline pistik.
Selle pistiku sees teoreetiliselt peaks olema punane ja hall juhe, mis kokku saades lülitavad tagurdustuled. Sinu eesmärk on see punane ja hall juhe saada selle manuaal hoovastiku lüliti külge.
___________________________________________________
Täna sai vasakpoolne seisupidur korda tehtud, tahtis väheke regullimist saada, nüüd võtab väga edukalt. Kuna ratas oli alt, siis märkasin, et tagasillakinnitusel oli roostekirme peal.
Andsin siis relakale valu ja tulemus oli kõvasti parem, kui ootasin.
Sai puhtaks ära tõmmatud, seejärel krunt selga, ootasin kuni krunt ära kuivab ja bituumenmastiks peale. Eks näis kaua kestab.
Avastasin veel ka, et ka taga paremal pool amort on õline. Doonori küljest amordi võtma ja siis korraga mõlemad juba ära vahetada profülaktika mõttes.
Siduritoru on ikka veel puudu, ehk on kellelgi manuaalile siduritoru. Koos selle kummist osaga.. Vajadusel pilt täpsustuseks vms.
Postitused: 199
Teemad: 51
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Kas happekrunt? Jääb seline lahendus ka kestma? Üks tuttav kunagi lasi ka rooste minema, pind haljas, kruntis, pani kivikaitsme peale. Mõni kuu ja mullitas taaskord, vb tegi kehvasti , kes teab.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
(19-12-2016, 09:58 PM)MelEst Kirjutas: Kas happekrunt? Jääb seline lahendus ka kestma? Üks tuttav kunagi lasi ka rooste minema, pind haljas, kruntis, pani kivikaitsme peale. Mõni kuu ja mullitas taaskord, vb tegi kehvasti , kes teab.
Panin tavalise krundi, eks näis kuidas kestab. Samas, kui õhk ligi ei pääse asjale siis ega ta roostetama ka ei hakka enam vist?
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
25-12-2016, 09:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-12-2016, 09:28 PM ja muutjaks oli kodutu.)
Tervest autost ka mõned pildid.
Pildil esiots natukene laiali, sai kapotihinged ära vahetatud ja tahtsid väheke reguleerimist, seega pidin poritiivad eemaldama. Kapoti sain enamvähem ilusti istuma, kuigi tahab natukene reguleerimist veel saada.
Samal ajal, kui poritiivad maas olid, siis märkasin, et kere ühenduskohtadel poritiiva taga oli vähe roostet, jälle andsin relakale valu ja mökerdasin pärast ära.
Lõpptulemus selline:
Panin ka toonklaasi külge, võtsin vanalt autolt klaasid ja tõstsin enda omale. Lihtne töö, ühe ukse klaaside vahetamiseks kulub maksimaalselt pool tundi.
Toonklaas enam ei meeldi, siis on õnneks täiesti korralikud tavalised klaasid võtta.
Siduritoru peaks ka lähipäevil jõudma ja saab asja liikuma, seejärel esiklaas ära lasta vahetada ja siis vaatab, mis edasi saab.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Postitused: 1,360
Teemad: 157
Liitus: Apr 2012
Maine:
2
Väga kena!
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
24-11-2017, 07:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-12-2017, 11:27 AM ja muutjaks oli kodutu.)
Vahepeal sai raibe välja aetud varju alt, antud kohas on ta seisnud juba viimased 5 kuud ajateenistuse tõttu. Vahepeal üritasin ülevaatust läbida aga ilmnesid vead.
Vahetamist vajavad:
šarniirid (mõlemad)
tagasilla suured puksid
parem tagumine pidurivoolik (mõistlik mõlema poole omad korraga ära vahetada)
Tagasilla suurte pukside koha pealt niipalju, et puksid olemas aga aega ei ole. Mai kuu lõpus otsustas siduri töösilinder üles öelda, selle jõudsin alles septembris puhkuse ajal ära vahetada, ühesõnaga sidurdab ja pidurdab. Huvitav on muidugi see, et seisnud nii kaua ja käivitub siiani ideaalselt.
Suudeti pilt nii hästi ajastada, et suunad põlesid.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
11-12-2017, 11:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-12-2017, 06:43 PM ja muutjaks oli kodutu.)
Eile leidsid oma tee uued tagasillapuksid ja šarniirid auto külge. Tagasillapuksid läksid FEBI omad, šarniirid MOOG - eks näis kuidas ja kaua kestab.
Minu imestuseks tulid kõik 4 tagusilla polti lahti.
Nüüd veel vaja vahetada tagumine pidurivoolik ja peaks saama ülevaatuselt läbi. Peale pukside vahetust proovisin sõita ka, mitte mingisugust jõnksutamist ei olnud ega kolinat tagumisest otsast ei kostunud.
Kui tagasilda tagasi hakkasin panema, siis sai kõik poldid määrdega kokku tehtud, et hiljem ikka lahti tuleks, kui sild näiteks alt on vaja kakkuda.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
27-12-2017, 05:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-12-2017, 05:45 PM ja muutjaks oli kodutu.)
Olen pattu teinud, lubasin, et talvel ei sõida aga muud ei jäänud antud olukorras üle. Selleks, et soolal mitte lasta kahju teha, lasen mingi paar-kolm korda nädalas koopad ja karbid veega üle, mis uhab selle soola ja muu jama maha. Samuti näeb auto üsna tihti ka pesulat, seega peaks säilima küll.
Ühesõnaga, ülevaatus on olemas. Käivitub, sõidab, sidurdab, pidurdab ja sooja ka puhub.
Kuidagi ei saanud ilma probleemideta, roolivõimu pumbal murdus kronstein ära ja ennetasin süüteluku kinni jäämise probleemi, ehk siis vahetasin ära terve süüteluku, koos põhja ja roolilukuga. Lihtne vahetus, maksimum ajakulu 1h - JUHUL, kui võti veel keerab.
Hetkel veel ootan, kuni uued oranžid suunatuled kätte saan - valge suund väga ei meeldi.
Muidugi hoolimata sellest, sõidab pehmelt, sujuvalt ja mugavalt.
Kuradima hea auto on ikka küll.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
18-01-2019, 12:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-01-2019, 12:30 AM ja muutjaks oli kodutu.)
Jah, ta täitsa sõidab veel ja hetkel täidab igapäeva auto rolli.
Roostetab ja ussitab nagu neil kombeks. Kevadel ootab küljekarpide vahetamise rõõm ees, uut juhiust ja esimesi poritiibasid samuti vaja.
Mõned pildid ka:
Eks näis mis temast hiljem saab, plaanis ongi tegelikult igapäeva autona teda edasi kasutada. Ilmselt hakkavad keretööd siis olema iga paari aasta tagant.
Igaljuhul, kui miskit toimuma hakkab siis kostitan roostet täis piltidega..
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Alustasin esiotsa parandamist ning karpide vahetamist.
Lisaks on vahetada vaja veel tagumised tulede ümbrused ning osa tiivakaart.
Ühe poole küljekarbi vahetasin ära:
Teisel pool küljekarbil peaks siit-sealt kerge roostetõrje tegema ja peaks täiesti okei olema - siiski sai igaks juhuks ka kõrvalistuja poolne karp tellitud, kunagi ei tea, mis ees ootab.. Tõstekohad tunduvad ilusad ning tungikoha ümbrused samuti terved.
Kui karbiplekk jms sai lahti puuritud, siis üllataval kombel seespoolt oli sisemine karbiosa nagu uus, ei mingit roostekirmet isegi, tõstekohad kõik ilusad - ilmselt on välimine karbiplekk kuidagi kahjustada saanud ning roostetama hakanud. Pilti nagu ikka ei viitsinud teha, sest midagi huvitavat ees ei oodanud.
Samuti sai ees lanseka nurk ära tehtud. Ühtlasi pidin osa ka stangetalast ära vahetama, läks sile plekk asemele, ei viitsinud painutada seda süvendit sinna sisse. Tähtis on, et jääks tugev ja kestaks aastaid.
Sebisin Pärnumaalt tagumised tulede ümbrused plekid ka, parempoolsel all stange serva juurest roostene aga tolle kohani nagunii ei kavatse plekki vahetada.
Uued esitiivad läksid samuti värvimisse, ostetud said B varuosa Klokkerholmi tükid, eks näis kuidas ette istuvad. Kui keevitused jms valmis saavad, siis läheb ülejäänud auto ka värvimisse, kus värvitakse tagumised tiivad ja juhiuks ära. Katust, 3 ust, tagaluuki ja kapotti ei ole mõtet värvida, sest antud detailidel kahjustused puuduvad.
Puudu on veel korralik roostevaba juhiuks, ideaalis võiks olla 147 Arctic White värvitooniga, kuid kahtlen, et leiab. Pigem on eesmärgiks leida puuduva roostega uks.
Loodan, et ilmataat lubab ilusat ilma ja saan oma keevitustööd valmis teha - hetkel seisab auto muidugi vihmase ilma eest katte all.
Seniks aga päikest.
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
13-05-2019, 08:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-05-2019, 08:46 PM ja muutjaks oli kodutu.)
Alguses oli plaan, et vaja on ainult juhiust aga pakuti mõlemaid esimesi uksi ja ei saanud kuidagi keelduda. Uskumatu, kuid tõsi - täiesti roostevabad.
Muidugi on taguotsa suhtes ka kerge areng olnud. Teine pool ka teha ja siis saab tiivakaare ja karbi juurde oma tegemistega liikuda.
Kõik haljas plekk jne punktikohad said epokrundi alla ja kerehermeetikuga kokku mäkerdatud. Värvi alla saab, siis õõnsused seespoolt kerevahaga üle käia ja peaks mõned aastad vast muretud olema.
Postitused: 146
Teemad: 13
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
Väga mõnus tegemine . Jõudu !!!
Postitused: 566
Teemad: 102
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
Asjalood sealmaal, et mõned parandused veel teha ja saabki värvimisse viia. Stangekinnitused ka vaja uued tehad, nii stangele endale, kui ka auto külge.
Tagaluugile ostsin mingiaeg heckblende ka, minuarust täitsa hästi sobib - kuigi tahaks uuesti lakkimist. Lakkida siis tuledega koos, et ühtlasem oleks.
Tehnilise poole pealt ei olegi otseselt midagi autoga teha. Mingisugused nipet-näpet asjad, nagu amordipadjad jms. Õlid filtrid vahetasin enne keretööde tegemist ära.
Eks hiljem vaatab, mis mootoriga saab - kerge jõulisa ei teeks paha või äkki hoopis midagi edevamat kapoti alla? Elame näeme.
|