Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
10-11-2018, 01:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-11-2018, 12:25 PM ja muutjaks oli OnkelMats.)
Tere,
Juba tükk aega on piinanud mind idee ühest korralikust 124-st. Kuna esimene MB oli just sedasama. Et asju veel huvitavamaks teha oli/on minu väikene salaunistus omada 4-kohalist, igasuguste muude eripäraliste eksemplaride kõrval. Arvasin, et ainuke eksisteeriv variant on E 500 / 500 E, millele paraku hammas ilmselt ei hakka peale. Kuid ühel ilusal hommikul sirvides automüügiportaale oleks peaagu kohvilonks kurku jäänud kui avastasin, et on olemas ka alternatiiv - vaese mehe 500-ne. Mõeldud tehtud, saatsin vahetuspakkumise oma senise W110 vanuri vastu teele. Ja ennäe imet, sisuliselt samal õhtul olid otsused tehtud. Linnukesed - 124, korralik, 4-kohaline - olid täidetud. Ainuke kriteerium, mis ideaalis kirsi tordile paigutaks, oleks olnud ka V-kujuline süda. Väga sobivaks asenduseks osutus seekord 162 kW 3.0, kuigi passis see ei kajastu. Esimene õnnetu pildike, millel näha ka 2 esmalt likvideeritud elementi:
Nädalakese jooksul likvideerisin esmalt kõige häirivamad ja ohtlikumad detailid - läikivad koopaservad. No ei, pole mulle neid vaja. Õnnetuseks oli kõrvalistujapoolsed korraliku majapidamishermeetikuga kinnitatud. Nagu ka arvata oli, siis esimesed poritiivad peitsid endas kõigi vanaautode sõpra roostet. Õnneks ei midagi hullu, pääseb mõningase eeltöö ja värvimisega, kui just kellegil ei vedele sama värvi detaile - sealhulgas ka kapotti, millel lakk tuhmunud ja koorub. Veel õnneks fakt, et tagumised tiivaservad on OK. Jällegi arvutist vaadates tunduvad pildid ikka õudsa kvaliteediga, ehk käsi värises liialt ärevusest.
Juhipoolsed:
Kõrvalistujapoolsed:
Põhjaalune inspektsioon rahustas südant. Otsus oli hea. Vaid üks auguke pumpla juures - plastikkatte kinnituskruvi asemel. Ja kütuseimmitsus, pole hullu.
Lisaks käigukastiõli jahutuse leke. Kutsikal oli kunagi sama mure, ei heiduta.
Veel mõned põhjaalused udused kaadrid:
Ja muudatus nr. 2, mis häiris silma olid lühikesed numbrid. Jah, kui 124 on pärit üle lombi - miks mitte. Aga Euro-spec eksemplaril peavad olema Euro mõõdus numbrid. Silm puhkab. Lisaks, et tagumise ''ilupaneeli'' alt on väga kena (pagasiluuk).
Lõpetuseks sisu, mis on väga heas seisus - isegi kõige väiksemad tulukesed toimivad nupukestel, mis on minu jaoks esmane . Kuigi puudub tehasevarustusest üks minu jaoks tundmatu detail, milleks on AMG rool. Kellelegi ta vast riiulisse kaunistuseks pandud on, ja asendatud vana lõhkise nässiga. Kui keegi teab, võib mind valgustada, misasi on täpsemalt see koodiga 281 rool. Ning ühtlasi ka mõni poosepilt hetkelise jutukaaslasega parkimiskohal.
Tulevasteks jalavarjudeks ihkan 16'' 8-hole rattakesi. Lihtsalt meeldib ja minu arvates sobib 124 alla valatult.
Seniseks aga parimat,
Mario
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Esitiivad maha võtad ja koopa puhtaks kraabid siis seal alla on veel seda vanade autode lemmik sõpra
Mis aga puutub euroopa autole lühikesi numbreid, siis sellest ma ka aru ei saa. Et oleks erilisem= eriliselt totter näeb välja, hea, et ära vahetasid.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
Tere,
Tubli mees. W124-sid ei ole kunagi liiga palju.
281 koodiga on tegelikult lihtsalt väiksema diameetriga ehk oma aja kohta hullu moodi sportlik rool. Kujult selline nagu siin pildil näha võib:
Parimate soovidega,
Tauno
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Väike sabin on sees ikka tiivaaluste suhtes, hetkel veel ei torma alla vaatama . Rooliga siis selge, pole õnneks midagi erilist. ''Tavaline'' meeldib rohkem, lihtsalt korralikuma leidma.
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Reedene õhtu õnnestus rääkida Mercedes-Benz remondi kasuks. Prioriteetsed vead - käigukastiõli leke ning kütuseimmitsus leidsivad oma lõpu. Vedasin terves ulatuses, ehk siis radiaatorist käigukasti ja tagasi, mõlemad uued torud. Isegi vedelik tundus olema veel täitsa kena, aga mõni ime ka kui seda pidevalt juurde oli vaja valada.
Avastasin veel köögialust puhastades, et immitseb veel jahutusvedelikku ning ilmselt ka õlivanni vahelt mootoriõli. Täiskomplekt nagu ikka. Ainuke kuiv Mercedes-Benz põhjaalune oli mu W220 S500-l, mis oli tõeline ime. Ülejäänul kõigil mingisugune loik alati all.
Hakkas natuke küüs taha ka roostekohtadele esitiibadel. Haljaks lastes tundub, et tõesti keevitust vajab ainult juhipoolse tiivakaare keskmine lätakas, mis on esimese postituse teisel pildil näha. Ülejäänu täitsa kõva metall. Aga nagu Laur ennist mainis siis selgub tegelik tõde ilmselt alles kevadepoole kui värvimine teemaks tuleb .
Ja enne töökojast väljumist puhastasin ja määrisin ka ukselukke - nüüd ei pea võtmega enam rappima ja ragistama, et üldse keerama hakkaks.
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
09-01-2019, 09:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2019, 09:13 AM ja muutjaks oli OnkelMats.)
Mõnda aega möödunud viimasest sissekandest. Uuel aastal uue hooga, nagu öeldakse. Tekkis võimalus 124 taas tõstukile ajada lootuses likvideerida kõikvõimalikud lekked. Esialgse plaani kohaselt arvestasin ettevõtmist kui ühe õhtu tööd, välja kukkus aga tegelikkuses 2-päevane pea ja liigeste ragistamine, nagu ikka. Peamiselt siis eelmiste mekaanikute kapsaaed põhjuseks. Samas ka insenerid, teatud asju oleks võinud lihtsamalt teostada. Pole varem bensiiniga 124-ja remontida saanud, seega oli minu jaoks kõik uus ja huvitav ning omaette väljakutse. Aga see-eest tundub, et asi sai lõpuks enam-vähem puhtaks ning mis peamine, kuivaks. Kõik mahl paikneb oma ettenähtud kohas.
Tehtud tööd:
Õlijahuti rõngastihendid
Õlivanni tihend
Veepumba tihendid
Termostaat
Paisupaagi kork
Hooldus
Stabilisaatori puksid
Tõsine puhastustöö
Ja veel nipet-näpet, mis hetkel enam ei meenu.
Peale seda saagat usun, et ennem kevadet selle autoga ei juhtu enam midagi - mõneks ajaks isu täis
Vähemalt on uued ''õiged'' rattad ootamas, värvimisplaan paika pandud ning tehtud enda jaoks veel väike nimekiri, millised pudinad vajaksivad vahetust või värskendust.
Postitused: 73
Teemad: 35
Liitus: Feb 2015
Maine:
0
Mul on täpselt selline rool üle muide.
(10-11-2018, 03:08 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Tere,
Tubli mees. W124-sid ei ole kunagi liiga palju.
281 koodiga on tegelikult lihtsalt väiksema diameetriga ehk oma aja kohta hullu moodi sportlik rool. Kujult selline nagu siin pildil näha võib:
Parimate soovidega,
Tauno
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Meeldib rohkem selline nagu praegu peal on. Võimalik, et harjunud nendega lihtsalt
Postitused: 73
Teemad: 35
Liitus: Feb 2015
Maine:
0
22-01-2019, 10:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2019, 10:42 AM ja muutjaks oli audiophile.)
Tegelikult peaks vist sinu autos olema kas selline rool (vasakpoolne)
või selline rool:
Või kui option code näitab airbagi siis airbagiga pre-facelift sportline rool peaks olema selline:
(21-01-2019, 09:10 PM)OnkelMats Kirjutas: Meeldib rohkem selline nagu praegu peal on. Võimalik, et harjunud nendega lihtsalt
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
22-01-2019, 10:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2019, 10:40 PM ja muutjaks oli OnkelMats.)
Kurjamit, siis tundub ikkagi ''õige'' asi olema, kui esimesel pildil vasakut vaadata ja enda oma võrrelda. Kuigi suurus nagu ei klapi... Aga õmblused ning all keskel liitekoht küll. Airbagi lisades ei näidanud.
Postitused: 73
Teemad: 35
Liitus: Feb 2015
Maine:
0
Tegelikult saad sellest aru kui vaatad üle selle ala suuruse mis jääb roolirõnga ja selle keskmise osa vahele..parempoolse rooli proportsioon on ju hoopsi teine (need neli punkti mis keskmist osa välimisega ühendavad on palju pikemad Lisaks on keskmise osa kuju veidi teine.
M
(22-01-2019, 10:35 PM)OnkelMats Kirjutas: Kurjamit, siis tundub ikkagi ''õige'' asi olema, kui esimesel pildil vasakut vaadata ja enda oma võrrelda. Kuigi suurus nagu ei klapi... Aga õmblused ning all keskel liitekoht küll. Airbagi lisades ei näidanud.
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Olgu, jätan meelde. Vaatan täpsemalt üle kevadepoole
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
23-01-2019, 10:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2019, 10:22 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Härrased, kui siin juba roolide lahkamiseks läks, lubagem täpsustada.
1989 kuni 1993 toodetud ehk esimese mudeliuuenduse läbinud W124 autodel oli kasutusel täpselt 2 erinevat rooli, millest mõlemat leidus nii turvapadjaga kui ilma ja nii lihtsalt plastikust kui nahaga kaetud rõngaga.
1. Nö tavarool oli läbimõõduga 400 mm ja see on hr audiphile poolt lisatud esimesel pildil vasakul ja kolmandal pildil (erinevus on turvapadjas).
2. Sportrool koodiga 281 oli diameetriga 390 mm ja selle pilt on minu poolt lisatud pildil ja audiophile poolt lisatud pildil nr 2 (samuti on erinevus vaid turvapadjas).
390 mm ehk nö sportrool oli Sportline paketiga autodel paketi osa, kuid väidetavalt 500E puhul siiski eraldi tellitava lisavarustuse nimekirjas.
Lisaks ühinen siinkohal autoomaniku arvamusega, et 400 mm ehk "tavarool" on tegelikult kuju poolest ilusam.
Parimate soovidega,
Tauno
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ühel tõupuhtal taksomersul peab olema ikka rool, millel on haaret Sportroolid jäägu KK jaoks.
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Väga hästi öeldud - tõupuhas taksomersu.
Postitused: 73
Teemad: 35
Liitus: Feb 2015
Maine:
0
Hmm..
See on huvitav info.
Siin on näha W124 tava rool ilma airbagita, tõeliselt suur baranka. Ma ütleks et see on no tavarool.
See väikese diameetriga sama välimusega rool peaks olema
"281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL". Täpselt selline rool on mu enda sportline paketiga universaalis.
Lisaks on sarnast rooli paigaldatud ka tehasest W201 EvoII-le. Kas tõesti pandi sinna tavaline rool?
https://rmsothebys.com/en/auctions/LF18/...-ii/708758
Mul on ka Sportline 300E, aastast 1992, millel sama lisavarustuse koodiga on selline rool:
Võin mõõdulindi peale panna sellele univeraaalis olevale roolile ja ära mõõta.
(23-01-2019, 10:21 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Härrased, kui siin juba roolide lahkamiseks läks, lubagem täpsustada.
1989 kuni 1993 toodetud ehk esimese mudeliuuenduse läbinud W124 autodel oli kasutusel täpselt 2 erinevat rooli, millest mõlemat leidus nii turvapadjaga kui ilma ja nii lihtsalt plastikust kui nahaga kaetud rõngaga.
1. Nö tavarool oli läbimõõduga 400 mm ja see on hr audiphile poolt lisatud esimesel pildil vasakul ja kolmandal pildil (erinevus on turvapadjas).
2. Sportrool koodiga 281 oli diameetriga 390 mm ja selle pilt on minu poolt lisatud pildil ja audiophile poolt lisatud pildil nr 2 (samuti on erinevus vaid turvapadjas).
390 mm ehk nö sportrool oli Sportline paketiga autodel paketi osa, kuid väidetavalt 500E puhul siiski eraldi tellitava lisavarustuse nimekirjas.
Lisaks ühinen siinkohal autoomaniku arvamusega, et 400 mm ehk "tavarool" on tegelikult kuju poolest ilusam.
Parimate soovidega,
Tauno
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
24-01-2019, 11:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2019, 12:52 AM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hr audiophile, Sinu viimase postituse kahel esimesel pildil on ju kuni 1989 toodetud autod. Kusjuures tõesti õnnestus välja nuhkida, et kuni 1986 aastani oli standardroolide läbimõõt 410mm ehk tõeliselt suur "baranka".
Jutt käib siinkohal siiski vahemikust 1989-1993 ehk esimeses faceliftist, millesse mahub ka teemaomaniku W124.
Kuid olgu kuis on, mis me ikka läbustame. Lubame parem omanikul siin ikka enda autost rohkem pajatada.
Parimate soovidega,
Tauno
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
25-03-2019, 10:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2019, 10:58 PM ja muutjaks oli OnkelMats.)
Niisiis... kuna vahelduva eduga hakkab kevadet lubama siis mõtlesin, et peaks hakkama vaikselt teiste projektide kõrvalt ka Mersuga vaikselt tegelema. Tegin ühe proovivärvimise. Tulemus meeldib väga. Antud veljel mitte tähele panna mingeid täkkeid ning muid ebakõlasi - tegu on nö varuveljega, mis loodetavasti peale pagasiruumi põhja sisustamise muud otstarvet ei leia. Ei näinud mingit erilist vaeva eeltööga . Lähiajal ilmselt võõpan ülejäänud 4 siis ka üle. Ülevaatust on mäletamistmööda juuni lõpuni. Võiks mõne tiiru jõuda teha. Ehk tuleb mõni vigagi välja. Tehnilise poole pealt enne talve seisma jätmist ei mäletagi, et midagi pahasti oleks olnud. Võib-olla soonrihm ja pinguti välja vahetada, ehk küünlad.. hoolduse tegin viimase remondi käigus ühe soojaga ära. Palju on pisiasju, mis vajavad kohendamist üleüldiselt. Ja siis elevant toas, nina värvimine.
Postitused: 210
Teemad: 32
Liitus: May 2013
Maine:
0
Kuidagi... kõrge tundub
Suvejalanõud on valmis ja jalas. Vaja veel mõned pisiasjad korda seada ning ilmselt lähiajal hakkan sõitma. Ei ole jõudnud töö kõrvalt nii palju tegeleda kui tahaks. Poolpiduse produktiga ei taha ka liiklema hakata. Küll jääb värvimine veidi hilisemaks.
Lisaks küsin ega ei ole olemas konkreetselt 72mm välismõõduga keskkapsleid? Kasutaja Rai66 valikut sai tuhlamas käidud, kuid päris õiget ei olnud. Tahaks saada ikkagi MB logoga asja. Naljakas, et varem tähele ei pannud. 2 velge 72mm ja 2 velge 75mm keskkapsliga.. Ilma on ikka väga kole ning mingit jama aretada nagu väga ei ihka. 75mm kapsleid on mul hunnikuga.. nagu ikka.
Postitused: 146
Teemad: 13
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
(14-04-2019, 12:35 AM)OnkelMats Kirjutas: Kuidagi... kõrge tundub
Suvejalanõud on valmis ja jalas. Vaja veel mõned pisiasjad korda seada ning ilmselt lähiajal hakkan sõitma. Ei ole jõudnud töö kõrvalt nii palju tegeleda kui tahaks. Poolpiduse produktiga ei taha ka liiklema hakata. Küll jääb värvimine veidi hilisemaks.
Lisaks küsin ega ei ole olemas konkreetselt 72mm välismõõduga keskkapsleid? Kasutaja Rai66 valikut sai tuhlamas käidud, kuid päris õiget ei olnud. Tahaks saada ikkagi MB logoga asja. Naljakas, et varem tähele ei pannud. 2 velge 72mm ja 2 velge 75mm keskkapsliga.. Ilma on ikka väga kole ning mingit jama aretada nagu väga ei ihka. 75mm kapsleid on mul hunnikuga.. nagu ikka.
Mis on sinu velgede mõõt ?
Mul on 16 x 7,5 ET35
Minu mäletamist mööda on minu omad W140 originaalid, ovaal avad erinevad.
Olid ka kapslid puudu ja need sain Valdeku 120 autovaruosade poest. Hetkel läbimõõtu ei mäletaag tk. hind ehk 6.-
|