02-11-2018, 04:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-11-2018, 05:58 PM ja muutjaks oli indrekly.)
Vahepeal on palju aega mööda läinud ning omajagu ka auto juures tehtud.
Eelmine talv sai ostetud siis üks w202 kerega masin ning sealt pealt siis om605 mootor koos 722.6 kastiga võetud.
Samm 1. Kõrgsurvepumba ümberehitus. Viskasin sisse 605 elektrilise pumba 6mm plunserid. Pump käis stendis ning sai seadistatud 90cmm peale. Pumba pesemine on küllaltki rõve tegevus, aga ega elementide vahetus ei ole küll eriline raketiteadus.
Samm 2. Kuniks pump ootas stendimist sai vahetatud välja kogu auto esisild koos pidurisüsteemiga. Välja ei vahetanud veel ainult vedrusid, kuna plaanis on nii eest kui tagant autot jäigemaks/madalamaks lasta.
Samuti sai esisild endale 3.2CDI pidurid ja kettad. Asjalikumad kui orignaal monoliitsed pidurid. Samuti sai oma koha intercooler. Stange taha mahub kõik ilusti ära. Torustiku ehituse mõtlesin peas läbi ning õnnestus ilma lõikumiseta kõik ära paigaldada.
Samm 3. Kuna ikka ootasin veel pumpa stendist tagasi, siis sai tehtud otsast lõpuni 2.5'' summuti koos kahe Simonsi pütiga. Ei lärma, kuid vajutades laulab rida 5 päris ilusalt. Pildi lisan järgmine kord kui summuti alt võtan.
Samm 4. Panin pumba 602 mootori peale tagasi, all 2.5'' summuti. Stock rõhuga sõitsin tervele eestile tiiru peale. Nii kui rõhku peale keerasin lendas plokikaane vahelt tihend välja. 722.3 kast libises ka igal käigul läbi. Väike video siis 602 mootor, 2.5'' summuti ning 90ccm kütet.
https://photos.google.com/share/AF1QipM0...BGOVpfQWZB
Samm 5. Mootori vahetus. Peale istus siis:
om605 110kw mootor
om606 turbo
2.5'' sisselasketorustik
3''downpipe
2.5'' summuti
722.6 kast
Programmeeritav kontroller käigukastile
Jällegi, mootori puhastamine on ikka küllaltki rõve tegevus. Võttis 2 päeva, et mootor korralikult puhtaks saada. Alguses oli vaatepilt selline :
Oleks teadnud, et 605 mootori ja 722.6 kasti vahetus nii palju tööd nõuab, vast ei oleks asja ette võtnudki. Ei olnud isu asja prostalt teha, seega läks sinna päris hea kogus ilusaid suveõhtuid.
Kui keegi hakkab mootorit vahetama, siis teen siia kerge loetelu, et teaks mis ette võtta tarvis:
Profülaktika mõttes:
Uued hõõgküünlad
Uus visco
Uued sisselaskekollektori tihendid
Uus väljalaskekollektori tihend
Uus õlimahu anduri o-rõngas
Ehituse poole pealt tuli minul teha järgmist:
eelsüüteküünalde juhtmestik ümber teha
Dosoolivooliku üleminek mootori tagumises otsas
Käigukastile pööretelugeja ava puurida ning keermestada
Gaasihoovastiku kinnituseks plaat + gaasipositsiooni sensori kinnitus
Käigukasti juhtmestik teha
Sisselasketorustik
Õlirõhu andur võtta 602 õlifiltri korpuse küljest ning keerata 605 mootori külge. Istuvad 1:1le
Mootorikäpad istudada om602 mootori küljest
Käigukasti padja kinnitus modifitseerida. Istutasin kokku W124 padja kinnituse ning orig. 722.6 kasti padja.
Downpipe keevitada
606 turbo wastegate teha vaakumilt rõhule
Kütusefiltri korpuse võtsin 602 mootori küljest. Nii saab plastikust lahti.
Käigukasti kuliss vahetada. W202 kuliss istub 1:1le.
Spidomeeter ümber ehitada trossiga variandilt elektroonilisele. Ei ole kõige kohutavam töö, aga töö ikkagi. W126 spidomeetri trükkplaadi küljest tuleb lahti joota üks suurem relee, et mahuks W124 spidomeetri korpuse külge. Samuti tuleb W126 spidomeetri korpust lõigata.
Starteri tööle hakkamiseks tuleb lühistada mõned juhtmed, et auto ''arvaks'', et ta on park või neutraal käigul. Leitav ilusti W124 elektriskeemist. Kui kellelgi kunagi vaja peaks minema, võin otsida väljavõtte elektriskeemist ning lähemalt seletada.
Kuna minu puhul on tegemist universaalkerega autoga, siis tuli otsida ka punnsilma pealt tandempump ning vedada voolikud/torud nivoosüsteemile. Roolivõimuvoolikud istuvad pumba külge nii nagu nad on.
Kui mootor vahele istus, oli vaatepilt selline:
Samm6. Et istutada kast kokku mu originaal 66kw diffriga, tuli kardaan kahest kokku keevitada. Treipingis pooleks, punktid peale, treipingis koputadud sirgeks ning kinni keevitatud. Vibratsiooni küll ei täheldanud.
Samm 7. Nii kui auto kokku panin, sai selgeks, et pideva tõstmise tulemusega oli auto küljest lahti murdunudtagumine stabilisaatori varda kinnitus. Kivikaitse oli ilusti peal, ega andnud aimugi mis tegelikult seal all toimub. Auto viisin keretöödesse. Saadeti mulle siis selliseid pilte:
Härra kelle juurde auto remonti viisin, tundus olevat vägagi pädev. Olen kindel, et ka siinsed foorumikasutajad on härraga tuttavad. Asub Käravete lähistel.
Parandas/vahetas välja ta siis mu masinal tagasilla kinnituskohad ning tagumised stabilisaatorvarda kinnitused. Samuti käis tagasillatala pulkadeks, pritsidi liivaga haljaks ning tõmmati värv selga. Samuti läksid alla kõik uued kaikad koos puksidega.
Samm 8. Nii kui auto oli keretöödest tagasi andis endast mingi pöörlev detail kõva vibratsiooniga märku. Kuna ei olnud kindel millega tegemist on ning ei tahtnud riskida kardaani pooleks minekuga sõidu ajal lahendasin olukorra teisiti. Jäin seisma ning paugutasin koha peal rehve põletada kuni differ laiali lendas. Diffri puhul ükski võll enam teisega seotud ei olnud. Samuti oli järele jäänud 66kw leevendusmuhvist täpselt nii palju :
Alla läks 2.65 ülekandega suurema korpusega differ, 100kw w124 kardaan koos suuremate leevenditega.
Eks palju on tehtud, sellest ka pikk postitus. Proovin lisada õhtul ka mõned pildid kapotialusest. Kui tõstukile pääsen, viskan ka alt poolt mõned pildid juurde. Kui tekib olukord, siis ka videot spidomeetri nõela liikumisest.
Kui mitte sügisel, siis kevadel on kindlasti plaanis ka dünos ära käia. Eks näis mis sealt graafikutest välja näeb.
Hetkel on siis 90ccm kütet ning wastegate on keeratud 1.8bari peale. Liigub, töötab, sõidab hästi. Kuid peab uurima, ehk saab veel pumpa natuke peale keerata.
Nüüd aga läheb auto vaikselt talveks seisma. Kevadeks tuleb välja mõelda vedrustuse peale.
Kas mõni lugeja oskab ehk kommenteerida, kust võiksin leida 124 kerega universaali sportline vedrusid? Või on ehk mõnda muud head soovitust, kuidas tagaotsa veidi madalamaks ning jäigemaks lasta?
Esiosa nii suurt peavalu ei valmista, kuna sinna lihtsalt jäigem vedru.
Eelmine talv sai ostetud siis üks w202 kerega masin ning sealt pealt siis om605 mootor koos 722.6 kastiga võetud.
Samm 1. Kõrgsurvepumba ümberehitus. Viskasin sisse 605 elektrilise pumba 6mm plunserid. Pump käis stendis ning sai seadistatud 90cmm peale. Pumba pesemine on küllaltki rõve tegevus, aga ega elementide vahetus ei ole küll eriline raketiteadus.
Samm 2. Kuniks pump ootas stendimist sai vahetatud välja kogu auto esisild koos pidurisüsteemiga. Välja ei vahetanud veel ainult vedrusid, kuna plaanis on nii eest kui tagant autot jäigemaks/madalamaks lasta.
Samuti sai esisild endale 3.2CDI pidurid ja kettad. Asjalikumad kui orignaal monoliitsed pidurid. Samuti sai oma koha intercooler. Stange taha mahub kõik ilusti ära. Torustiku ehituse mõtlesin peas läbi ning õnnestus ilma lõikumiseta kõik ära paigaldada.
Samm 3. Kuna ikka ootasin veel pumpa stendist tagasi, siis sai tehtud otsast lõpuni 2.5'' summuti koos kahe Simonsi pütiga. Ei lärma, kuid vajutades laulab rida 5 päris ilusalt. Pildi lisan järgmine kord kui summuti alt võtan.
Samm 4. Panin pumba 602 mootori peale tagasi, all 2.5'' summuti. Stock rõhuga sõitsin tervele eestile tiiru peale. Nii kui rõhku peale keerasin lendas plokikaane vahelt tihend välja. 722.3 kast libises ka igal käigul läbi. Väike video siis 602 mootor, 2.5'' summuti ning 90ccm kütet.
https://photos.google.com/share/AF1QipM0...BGOVpfQWZB
Samm 5. Mootori vahetus. Peale istus siis:
om605 110kw mootor
om606 turbo
2.5'' sisselasketorustik
3''downpipe
2.5'' summuti
722.6 kast
Programmeeritav kontroller käigukastile
Jällegi, mootori puhastamine on ikka küllaltki rõve tegevus. Võttis 2 päeva, et mootor korralikult puhtaks saada. Alguses oli vaatepilt selline :
Oleks teadnud, et 605 mootori ja 722.6 kasti vahetus nii palju tööd nõuab, vast ei oleks asja ette võtnudki. Ei olnud isu asja prostalt teha, seega läks sinna päris hea kogus ilusaid suveõhtuid.
Kui keegi hakkab mootorit vahetama, siis teen siia kerge loetelu, et teaks mis ette võtta tarvis:
Profülaktika mõttes:
Uued hõõgküünlad
Uus visco
Uued sisselaskekollektori tihendid
Uus väljalaskekollektori tihend
Uus õlimahu anduri o-rõngas
Ehituse poole pealt tuli minul teha järgmist:
eelsüüteküünalde juhtmestik ümber teha
Dosoolivooliku üleminek mootori tagumises otsas
Käigukastile pööretelugeja ava puurida ning keermestada
Gaasihoovastiku kinnituseks plaat + gaasipositsiooni sensori kinnitus
Käigukasti juhtmestik teha
Sisselasketorustik
Õlirõhu andur võtta 602 õlifiltri korpuse küljest ning keerata 605 mootori külge. Istuvad 1:1le
Mootorikäpad istudada om602 mootori küljest
Käigukasti padja kinnitus modifitseerida. Istutasin kokku W124 padja kinnituse ning orig. 722.6 kasti padja.
Downpipe keevitada
606 turbo wastegate teha vaakumilt rõhule
Kütusefiltri korpuse võtsin 602 mootori küljest. Nii saab plastikust lahti.
Käigukasti kuliss vahetada. W202 kuliss istub 1:1le.
Spidomeeter ümber ehitada trossiga variandilt elektroonilisele. Ei ole kõige kohutavam töö, aga töö ikkagi. W126 spidomeetri trükkplaadi küljest tuleb lahti joota üks suurem relee, et mahuks W124 spidomeetri korpuse külge. Samuti tuleb W126 spidomeetri korpust lõigata.
Starteri tööle hakkamiseks tuleb lühistada mõned juhtmed, et auto ''arvaks'', et ta on park või neutraal käigul. Leitav ilusti W124 elektriskeemist. Kui kellelgi kunagi vaja peaks minema, võin otsida väljavõtte elektriskeemist ning lähemalt seletada.
Kuna minu puhul on tegemist universaalkerega autoga, siis tuli otsida ka punnsilma pealt tandempump ning vedada voolikud/torud nivoosüsteemile. Roolivõimuvoolikud istuvad pumba külge nii nagu nad on.
Kui mootor vahele istus, oli vaatepilt selline:
Samm6. Et istutada kast kokku mu originaal 66kw diffriga, tuli kardaan kahest kokku keevitada. Treipingis pooleks, punktid peale, treipingis koputadud sirgeks ning kinni keevitatud. Vibratsiooni küll ei täheldanud.
Samm 7. Nii kui auto kokku panin, sai selgeks, et pideva tõstmise tulemusega oli auto küljest lahti murdunudtagumine stabilisaatori varda kinnitus. Kivikaitse oli ilusti peal, ega andnud aimugi mis tegelikult seal all toimub. Auto viisin keretöödesse. Saadeti mulle siis selliseid pilte:
Härra kelle juurde auto remonti viisin, tundus olevat vägagi pädev. Olen kindel, et ka siinsed foorumikasutajad on härraga tuttavad. Asub Käravete lähistel.
Parandas/vahetas välja ta siis mu masinal tagasilla kinnituskohad ning tagumised stabilisaatorvarda kinnitused. Samuti käis tagasillatala pulkadeks, pritsidi liivaga haljaks ning tõmmati värv selga. Samuti läksid alla kõik uued kaikad koos puksidega.
Samm 8. Nii kui auto oli keretöödest tagasi andis endast mingi pöörlev detail kõva vibratsiooniga märku. Kuna ei olnud kindel millega tegemist on ning ei tahtnud riskida kardaani pooleks minekuga sõidu ajal lahendasin olukorra teisiti. Jäin seisma ning paugutasin koha peal rehve põletada kuni differ laiali lendas. Diffri puhul ükski võll enam teisega seotud ei olnud. Samuti oli järele jäänud 66kw leevendusmuhvist täpselt nii palju :
Alla läks 2.65 ülekandega suurema korpusega differ, 100kw w124 kardaan koos suuremate leevenditega.
Eks palju on tehtud, sellest ka pikk postitus. Proovin lisada õhtul ka mõned pildid kapotialusest. Kui tõstukile pääsen, viskan ka alt poolt mõned pildid juurde. Kui tekib olukord, siis ka videot spidomeetri nõela liikumisest.
Kui mitte sügisel, siis kevadel on kindlasti plaanis ka dünos ära käia. Eks näis mis sealt graafikutest välja näeb.
Hetkel on siis 90ccm kütet ning wastegate on keeratud 1.8bari peale. Liigub, töötab, sõidab hästi. Kuid peab uurima, ehk saab veel pumpa natuke peale keerata.
Nüüd aga läheb auto vaikselt talveks seisma. Kevadeks tuleb välja mõelda vedrustuse peale.
Kas mõni lugeja oskab ehk kommenteerida, kust võiksin leida 124 kerega universaali sportline vedrusid? Või on ehk mõnda muud head soovitust, kuidas tagaotsa veidi madalamaks ning jäigemaks lasta?
Esiosa nii suurt peavalu ei valmista, kuna sinna lihtsalt jäigem vedru.
Indrek.