Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Tere!
Mtlesin, et peaks ikka teema ära tegema! Masin minu käes juba mõned kuud.
Otsisin küll nelikveolist talveks kuid pool kogemata ostsin omale enda esimese Mercedes-Benz ja esimese tagaveolise üldse.
Väljavalituks osutus:
Mark: Mercedes-Benz w201, 190E
Väljalaskeaasta: 1990
Läbisõit: 290 000 peaaegu
Võimsus: 80kw
Mootor: 1.8
Värv: Must
Lisavarustus: roolivõimendi, kesklukustus, ABS pidurid, 4x vändaga akende tõstukid, katuseluuk (elektriline), elektrilised välispeeglid(1), CD stereo, iluliistud salongis (puitdekoor), peatoed tagaistmetel, tulede korrektor, peatoed esiistmetel, käetugi ees, käetugi taga, tekstiil polster 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus,
Kere võrdlemisi hea, kuid nipet,näpet kegemist tahab.
Tegemist kasutaja Ramiak8 endise masinaga. Oli tall müügis kui plokikaane tihend ära suri ja nii ma selle masina endale sain.
Toomine:
Varuosad mootori remondiks olid enne olemas kui auto toodud
Nii sai mootor kohe järgmine õhtu lahti võetud.
Selline näeb välja vanadusse surnud kaane tihend:
Järmine päev kaanele kerge lihv igaksjuhuks:
Uus tihend vahele ja õhtuks kokku.
Rohkem pole ptui-ptui remontima pidanud. Uus õli, jah vedelik ja termostaat muidugi älja arvata.
Mõni aeg sai koledate plekkidega ringi sõidetud kuid see oli ikka väga näotu ja auto sai omale ilukilbid:
Kuid ka see polnud piisavalt hea ja läbi õnneliku juhuse õnnestus sõbralt saada mõistliku diilika 16'' valukad. Korralikum pesu ja kutsikas sai päris noobli välimuse:
Edasised plaanid veel veits lahtised. Kindel on see, et kere tuleb natuke kohendada. Mootor ka ilmselt natuke suuremaks aga selle kohapealt hetkel veksleid välja loopima ei hakka. Eks elu näitab mis toimuma hakkab. Igatahes sõbrad kasutajanimedega Arts24h ja Mairo. suutsid mu vist pöördumatult Mercedes-Benz usku tuua. Nene suust muidugi muud juttu ei kuule kui 3.0 või 3,2 kapoti alla, aga las see praegu jääb.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Mõtteis mõlgub ikka natuke suurem mootor. 2,3 peaks polt-on olema. Küsimus selles kas 1.8l KE-Jetroonik suudab ära toita 2,3 liitrise mootori. Või on 2,3se pritsesüsteem oluliselt tootlikum. Tahaks swapi kulud võimalikud madalad hoida, sest tulevikus nagunii plaanid EFI'le üle minna.
Autoga erilisi probleeme pole esinenud. Eelmine nädal said uued Lemförderi rooliotsad pandud, uus kat. (vana oli täiesti tühjaks põlend ja gaasid paigast ära) õli ja küünlad vahetatud ja ÜV läbitud.
Jaajah seda ka veel, et tagumised pidurid uued, nii kettad, klotsid kui ka kässari klotsid. Sellega seoses sai natuke nalja ka Pärast klotside vaheust tegin mõned kiiremad ringid ja nautisin uusi pidureid. Hetk peale seda kui olin end mõtteis taevani kiitnud tehtud töö üle olid järgmisel ristmikul pidurid kadunud Seniilne nagu ma olen, olin unustanud ühepoole klotsi tiftid korralikult sisse lüüa ja üks tagumine tutikas klots lendas orbiidile. Õnneks olin ka kässari korda teinud Vanadest klotsidest viisakaim asemele ja Artsilt uus tift, sõit jätkub.
BTW: kui kellelgi on või teab kedagi kellel on, võib mulle 2,3 mootorit pakkuda
Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
Kui tulevikus niikuinii plaan EFI'le minna, siis mine parem kohe või siis tulevikus ka EFI mootori teed. Tuleb lõpuks ikkagi odavam kui see M102 EFI'ks teha. Ise sain M104 sõitva doonori 300€'ga. Rida neljast sobib M111, kompressoriga variandid päris kanged. Pärast seda on progeaju ainult juhtmete ühendamise vaev suht. Mõtlesin algul samat teed minna nagu sina, aga ei saa küll rohkem rahul olla, et veidi ootasin ja 2.8 M104 panin, ei ole üldse keeruline!
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Praegu oleks plaan vabaneda sellest lootusetult jõuetust ja ebaökonoomsest kärakast ja veidi reipust süstida masinasse 2,3 'se näol. Hiljem plaan minna VEMSi teed ja sealt edasi on kõik võimalik. Samas on ka 2.2 110kw võimalus. Aga see veits mahukam ettevõtmine.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Nüüd on vist jetronicu rõõmud otsapidi minuni jõudnud. Mõnel korral varasemalt on visanud pöörded käivitades 2000 peale ja siis tühikäik jäänud 1500 peale. Nüüd juba mõned päevad ongi tühikäik stabiilselt 1500p/min, külmalt isegi rohkem. Lisa õhku kuskilt nagu ei tohiks saada, pritsisin ka käimise pealt breake ckeaneriga aga olulist pöörete tõusu ei täheldanud, mis viitaks lisaöhule. Tühikäigu mootorilt, tühikäigu lülitilt pistiku eemaldamine ja veel pritsungilt kahe pistiku eemaldamine ei too kaasa mingisuguseid muutuseid mootori töös. Lahtiste pistikutega küll sõita ei proovinud aga tühikäigul mingit muutust polnud ja pöördesse jooksis samamoodi. Vaid vaakum vooliku sealt kommutaatori vms küljest lahtiühendamine alandas paarsada pööret tühikäiku
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(11-10-2016, 11:28 PM)coollaager Kirjutas: Nüüd on vist jetronicu rõõmud otsapidi minuni jõudnud. Mõnel korral varasemalt on visanud pöörded käivitades 2000 peale ja siis tühikäik jäänud 1500 peale. Nüüd juba mõned päevad ongi tühikäik stabiilselt 1500p/min, külmalt isegi rohkem. Lisa õhku kuskilt nagu ei tohiks saada, pritsisin ka käimise pealt breake ckeaneriga aga olulist pöörete tõusu ei täheldanud, mis viitaks lisaöhule. Tühikäigu mootorilt, tühikäigu lülitilt pistiku eemaldamine ja veel pritsungilt kahe pistiku eemaldamine ei too kaasa mingisuguseid muutuseid mootori töös. Lahtiste pistikutega küll sõita ei proovinud aga tühikäigul mingit muutust polnud ja pöördesse jooksis samamoodi. Vaid vaakum vooliku sealt kommutaatori vms küljest lahtiühendamine alandas paarsada pööret tühikäiku
Vaata ÜPR ja eriti selle kaitse. Edasi KE-Jeti diagnostika vastavalt isand Stihli pandud juhendile.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
(12-10-2016, 12:42 PM)v6sa Kirjutas: (11-10-2016, 11:28 PM)coollaager Kirjutas: Nüüd on vist jetronicu rõõmud otsapidi minuni jõudnud. Mõnel korral varasemalt on visanud pöörded käivitades 2000 peale ja siis tühikäik jäänud 1500 peale. Nüüd juba mõned päevad ongi tühikäik stabiilselt 1500p/min, külmalt isegi rohkem. Lisa õhku kuskilt nagu ei tohiks saada, pritsisin ka käimise pealt breake ckeaneriga aga olulist pöörete tõusu ei täheldanud, mis viitaks lisaöhule. Tühikäigu mootorilt, tühikäigu lülitilt pistiku eemaldamine ja veel pritsungilt kahe pistiku eemaldamine ei too kaasa mingisuguseid muutuseid mootori töös. Lahtiste pistikutega küll sõita ei proovinud aga tühikäigul mingit muutust polnud ja pöördesse jooksis samamoodi. Vaid vaakum vooliku sealt kommutaatori vms küljest lahtiühendamine alandas paarsada pööret tühikäiku
Vaata ÜPR ja eriti selle kaitse. Edasi KE-Jeti diagnostika vastavalt isand Stihli pandud juhendile.
Oskad äkki kohe lingi ka visata? Kunagi sirvisin küll seda teemat aga nüüd ei leia enam seda õiget üles.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Ei oskagi midagi kirjutada siia. Mitte, et poleks midagi kirjutada vaid pole eriline kirjatšura.
Viimasest postitusest jupp aega möödas juba.
Varemalt kurdetud pöörete probleemile lahendust ei leidnudki, ega ei otsinud ka eriti.
Nüüdseks nõks üle nädala ringi sõidetud 2.3 mootoriga.
Nimelt sai jõulukingiks toodud üks antud mootoriga w124. sealt ka kohe mootor maha kistud ja laiali kakutud. Plokikaas sai millimeeter õhemaks saetud, klapid kergelt sooveldatud, plokk ja paljud muud detailid suurest rokast ja hangunud õlist puhtaks pestud, pea kõikidele demonteeritud detailidele uued tihendid vahele. Mootor uuesti komplekteeritud ja lõpuks vahetatud.
Omast laiskusest reguleerib masina tööd veel 1.8se ''aju'', sai sellega käima proovitud ja tundub, et toimib. kunagi peaks vist ikka ära vahetama.
2.3 on pärit 88a. masinalt ja ilma lamda ja muu selliseta mis 91a 1.8 juba olemas oli. Praegu katt all ja lamda küljes. samuti plokikaane küljes olev nelja klemmiga andur mida 2.3l originaalis polnud. Kapotiall üldse paras kompott 1.8 ja 2.3 segust. Kuna 1.8 komutaatoriga uus mootor ei käivitunud sai see asendatud 2.3se omaga aga seega jäi üks pistik üle. Samuti tuli jätta vana tühikäigu mootor ja gaasiklapi andur kuna nende pistikud poleks sobinud 1.8 juhtmestikuga.
Selle kõige juures on aga põhuline see, et masin käin ja päris hästi. Sõiduomadused on hoopis teisest katekooriast. Eks vanal konel oli mingi viga külgest, et ta nii oimetu oli. Kiirendus oli võrreldav mu 1.9 47kw vabalthingava golf 3ga. nüüd ikka päris muhe lasta, eriti all olnud 3.64 ülekandega mis küll lahtine kuid mõnusalt aeglane
Nüüd tuleks vist veel ajud ära vahetada ja korrektsuse huvides vb ka mootori juhtmestik. Keegi kes K(E)-Jetroniku ja selle elektroonilise poolega kursis on võib komenteerida kas ja kui erinevad need juhtmoodulid on 1.8- 0 280 800 392
2.3- 0 280 800 124. Lisaks kõigele muule tuli välja, et peal oli varem üldse 2.0 või vähemalt nii on kirjas plokikaanel. Eriti naljakas on see, et eelmine aasta sai plokikaane tihendit vahetatud ja tellitud 1,8 oma ja see justkui sobis
Lisaks võib keegi postitada mulle 1.8/2.0 lamda ja katiga variandi ning samuti 2.3 ilma lamdata masina mootoripoolse elektriskeemid
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Et nüüd kõik ausalt ära rääkida, peaksin alustama algusest. Niisiis, maa piirkonnas sõbral külas käies sai pisut kruusateel hullatud. Tulemuseks väsis tagasillas midagi ära ja hakkas kolisema. Kuna ilmselt olid enamus pulkasid taga aastakümnete vanused ja mõnda vahetades tulnuks nagunii silla stendis käia sai tagasild täielikult välja vahetatud, vedrud, amordid kaasa arvatud.
Uus vedru on kaks keerdu pikkem ja suremata. Seetõttu on pepu pisut kikkis aga vast vajub pisut alla lähiajal. Ega mind esialgu väga ei sega ka see
Ilmselt samal sõidul sai ka differ millegipärast haiget ja hakkas hullult häält tegema ja paar päeva hiljem lendasid väikesed sateliidid orbiidile. Ajutise lahendusena sai differ kinni keevitatud. Kemppi lukuga on aga ebamugav sõita ja vajab lähiajal ümbervaatamist. Seda ka seetõttu, et see sama hull undamine ikka alles. Aga see selleks, selle juttu juure jõuame ilmselt kunagi tagasi.
Eelmise nädala lõpus tekkis mõte võtta salongist jalgade alused matid välja ja ülevaatuse onude rõõmuks põhjas paar suuremat auku kinni punktida. Vaikselt nokitsesin taga istme ja eest matid välja ja ühel hetkel olid järsku kõik karbi plastikud ja ustelt liisturing kadunud. Vaatepilt polnud just ilusaim.
Kõik karbi nurgad ja tõste kohad mädad. Samuti esitiivad liistude tagant ja taga ratta koobastes augud. Suurem osa aukudest nüüdseks keevitatud ja uued tiivad tellitud. Kui hästi läheb siis nädala lõpuks jupid käes, siis saab külge sobitada need ja vast kuidagi värvida ka.
Diffri jutu juurde tagasi tulles, käisin Artsiga kaasas talle diffrit toomas ja kogemata sain ka enda kutsikale natuke salongi värskendust
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
05-08-2017, 07:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-08-2017, 07:49 AM ja muutjaks oli coollaager.)
Postitused: 116
Teemad: 26
Liitus: Sep 2015
Maine:
0
Tore näha, et masin on uue hingamise saanud ja hoolitsevates kätes.
Soovitan kriitilise pilguga pagassipõhi ka üle vaadata.
Mis elu kepikast elab? mingid käigud vahepeal jebisid, minumeelest tagumine ja teine, on vist sama kohapeal ka. Katuseluugil on vist siinid ka kõverad või trossiga midagi, lahti jookseb tagasi kokku mitte mootor undab pagassis ehk see ise töötab.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
08-08-2017, 08:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2017, 09:03 PM ja muutjaks oli coollaager.)
Pagassipõhjal pole väga viga. Natuke pindmist oli, selle eemaldasin ja tõmbasin roostemuunduriga üle. Sellega ei tohiks probleeme olla. Antenni augu ümbrus vajab veel pahtlit ja värvi. Teise sisse saamine nõuab veits kogemust jah. Sai kast koos mootoriga vahetatud, aga ikka täpselt sama jama. Vb peaks hoovastiku reguleeringut kontrollima.
Mis katuseluuki puutub siis see nüüd töötab. Algselt oli just nii nagu sa kirjeldasid, kruttisin käsitsi luuki kinni ja lahti tagasi mitmeid kordi ja samal ajal pihustasin mingit trossimääret luugi trossile, samuti määrisin siinid korralikult sisse, nüüd luuk toimib.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Esimeste jahedamate ilmadega meenus eelmiste talvede suur külma mure. Äädika ja muude värkidega sai eelmine aasta tulemusteta lödistatud piisavalt. Seekord sai natuke põhjalikumalt käsile võetud:
Õnneks oli seekordest ettevõtmisest rohkem kasu kui eelnevatest protseduuridest.
Korraga sai natuke juhtmestiku korrastatud ja kellegi ensineeri kodukootud masslüliti likvideeritud.
Selline uhke vidin:
Vaikselt ikka nokitsen, näiteks said armatuuri uued pioneeri kõlarid ja tagatiivale uus motoriseeritud antenn, enam ei pea vaikuses sõitma. Aku ümruses juhtmestik korrastatud ja ajud ilusti ettenähtud raamiga oma kohale panud, ka aku ise sai korraliku alusraami ja ei matka enam ringi kapotiall.
Kojamehe mehanism sai maha võetud et sellele natuke reipust lisada, aga ei suutnud seda katet mis osaliselt kapiti serva alt välja paistab eemaldada. Kruvi võtsin küll ära ja kangutasin kruvikatega aga kate ära ei tulnud. Alumine ots küll veits irvakile tuli aga päris kätte ei saanud. Niisiiis värvisin korpuse ilusti mustaks ära ja sõidan laisa kojamehega edasi.
Unetuid öid täidavad mõtted ja plaanid diiseldamise ümber.
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Kui mingi hull mõtte juba öösiti und röövib, ega siis enne rahu ei saa kui plaanid teoks saavad. Siinkohal juhin tähelepanu eelmise postituse viimasele lausele.
Niisiis sai taaskord toodud toonor. Ehk siis 2.5d 66kw w124.
Need hädised 66kw pole kohe kindlasti päris see mis meele röömsaks teeb ja kohe kindlasti ei tekita need mingit sõidumõnu. Enne kui mootorivahetuseks läks oli vaja leida turbikit. Kuna 2.5sele on raske orig koldeid ja turbot leida, valisin w140 3.5 110kw pealt pärit komplekti. 2.5se turbo on pisike nagu võtmehoidja enivei. Teadupärast on 3.5l mootor om603 tüüpi mootor kuue silindriline ja minu 2.5l on rida viis. Järelikult tuli rauasaele valu anda.
Kui keegi peaks tahtma näiteks r5 koldest kuue silindrilist teha siis mul üks jupp pakkuda
Peen viimistlus viiliga ja natuke Artsi abi ja om602 DIY turbokolle oli sündinud
Arts sai oma keevitus oskustega veel hiilata, kuna samamoodi kui turbodiisli kolektoreid leida on pisut keeruline, on sama seis ka klapikambri kaanega.
Home made turbodiisli klapikambri kaas:
Tulenevalt w140 hiiglaslikust mootoriruumist on sealt pärinev väljalaske kolektor kutsika jaoks pisut liialt laiutav kui mahub siiski ära.
Bentsukaga seonduv juhtmestik on maha kakutud ja selle vähesega mida diisel vajab asendatud. Masin salongist käivituv ja seiskuv. Sidurdab, pidurdab ja tuuritab. Juba ka sõidetud ca 1000km. Kütusekulu teeb tuju heaks. Natuke on veel nokitseda, et masin ARKi valmis oleks. Hetkel töötab armatuuris ainult ise veetud eelsüüte märgutuli ja ABSi tuli mis põleb pidevalt. Akutuli ja teised miskipärast ei toimi. Vaja veel välja mõelda kas kuidagi saab tahoka tööle. Temp. ja õlirõhu näidik toimivad.
Rohkem ei oska hetkel midagi lisada, kui siis seda, et nüüd unistan öösel lakke vahtides 6mm elementidega pumbast. ;D
Postitused: 151
Teemad: 58
Liitus: Apr 2014
Maine:
0
Kena töö. 6mm pärast ei ole vaja lakke vahtida
Black Smoke Racing
Postitused: 26
Teemad: 7
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Rohkem kui aasta pole teemat uuendanud. Vahepeal auto saanud kõik uued sillakaikad, sillatala puksid, õõtshoova puksid ja sharniirid. Lisaks sportline vedrud.
Igasugu väikseid muterdamisi kindlasti veel. Millalgi sai ka Maanteameti bürood külastatud ja 2.5td passi kantud.
Pumbas plunsrid 6mm vastu vahetatud ja kaane tihend orbiidile lastud. Hetkel seetõttu õige mootor lahti võetud ja ootab ispiratsiooni, kapotiall tagavara mootor millega saab isu tekkides vahel väike ring külavahel tehtud. Üle öö tekkis ka mingi elektri probleem mis tõttu üks kaitse koguaeg läbi põleb sümtomiks keskluku, muusikakeskuse ja salongivalguse mitte toimimine. Viimasel ajal läheb kogu vaba aeg kuskile mujale, peaaegu pole näinudki autot sellel aastal.
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
(29-04-2019, 10:35 PM)coollaager Kirjutas: Kapoti all tagavara mootor millega saab isu tekkides vahel väike ring külavahel tehtud. Üle öö tekkis ka mingi elektri probleem mis tõttu üks kaitse koguaeg läbi põleb sümtomiks keskluku, muusikakeskuse ja salongivalguse mitte toimimine.
Tõenäoliselt on mootori vahetuse käigus mõni massijuhe korralikult kinni keeramata jäänud või mõni juhe viga saanud ja lühises.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
|