Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu
#1
Teen enda diiselkupeest ka eraldi teema. Auto sai toodud 12. oktoobril 2014 Otepäält, ühe noorema inimese käest. Eelneval päeval oli juba kokku lepitud, kuna ning mis kell kuskohas olema pidi. Kohapeal tundus pill aus, ajalugu oli teada, vigasid ei varjatud. Tehtud sai proovisõit, uuritud kõik tüüpkohad üle ning tuju oli hea, ainuke probleem oli käike libistav käigukast.

Auto on Eestisse registreeritud 15. september 2010 ning siia on ta toodud Leedust, olen auto juba ülesse tõstnud, VIN koodi järgi ära uuritud ning midagi hullu ei ole. 12 päeva peale Eestisse toomist tehti autoga mingisugune väiksemat sorti avarii, mis oli summaga kuni 500€ (plekimõlkimine?). Vahepeal on auto omanike palju vahetanud. Algselt oli auto tehtud Jaapani turule ning kunagi sealt Leetu toodud. Algne mootor oli 3.0 170kW ning käigukast oli 5k automaat. Roostet ei ole, kuid on üsnagi kehvasti üle värvitud.

Natuke tehnilist juttu ka:
Mark:  Mercedes-Benz 300CE
Väljalaskeaasta: 1991
Läbisõit: 400 000~ (nagunii ei ole õige)
Võimsus: 83kW või palju sellest järel on.
Mootori valem: OM603 3.0 R6
Lisavarustus: 4x elektriaknad, peeglite soojendused, katuseluuk, käetugi ees ja taga, nipet näpet asju veel. Samuti on märkimisväärne üsna jäik sportline vedrustus.


Esialgsed vead: Käigukast, pihusti, 2 hõõgküünalt, miski koliseb kusagil tagasillas, juhi elektriakna hammasvöö kulunud, spidoblokk tahab vahetust ning samuti tahab ka eelsüüte süsteem üle vaatamist.
*Rohelisega märgitud asjad on korda tehtud/vahetatud. Punasega tegemata/tegemisel.

Plaanid: AMG esistange ning tagaluugi spoiler, oranžid suunad ning US style,  vead ära likvideerida. Kindlasti on vaja ka põhi bituumeniga või mingi muu roostetõrje vahendiga üle käia. Kindlasti ka plokisoojendus peale.

Pildid:
Toomise päev.
[Pilt: 01079940157fd83.jpg]
Välimus
[Pilt: 0107994001801ef.jpg]
[Pilt: 010799400362983.jpg]
[Pilt: 0107994005398a9.jpg]
Niisama pilte
[Pilt: 01079940072d507.jpg]
[Pilt: 010799400900f97.jpg]
[Pilt: 01079940119e60d.jpg]
[Pilt: 0107994013e7cea.jpg]

Eks pika peale vast saab autost ikka korralik Mercedes, kuigi vead on suht köömes, võrreldes 200D-ga.
Vasta
#2
Vahepeal olen nii palju teinud, et panin iluvõrele liistud tagasi külge. Selleks pidi iluvõre eest ära võtma ning iluvõre enda ka päris korralikult laiali lammutama.
Ilma liistudeta oli päris rõve, kui aus olla.
[Pilt: 0108025191e988f.jpg]
Vasta
#3
Big Grin 
Natukene uuemaid pilte. Auto on must ja porine ja hetkel ei näe mõtet, et pesta. Päev aega sõidad ja on jälle sama must.
[Pilt: WP_20150213_14_06_13_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150213_14_07_44_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150228_12_09_51_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150228_12_10_37_Pro.jpg]

[Pilt: fbwp.jpg]

[Pilt: WP_20150213_14_07_25_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150222_16_18_14_Pro_1.jpg]

Proovisin ka suveks alla minevat kärgvelge, sobib küll aga lühikesi polte on vaja.
[Pilt: 635608120943845641_1.jpg]


Vasta
#4
Vahepeal panin suverattad alla, see kärgvelg ikka alla ei läinud kuna ees tekkis velje mahutamisega probleeme - pidurisuport hakkas vastu käima. Alla läksid mingid huvitava välimusega 15" valukad. Esialgu kõlbavad need ka, siin Lõuna-Eesti katkistel teedel ei tahagi suurema veljega sõita. Vahepeal jõudis kohale ka vajaminev pihusti ja suunatuli. Suunaka vahetasin ära, sest vanal olid kinnitused katki ning hüppas välja. Kuna ilmad olid viimasel ajal soojemad, siis sai suur purk põhjamastiksit ostetud - nüüd tuleb vaid kuhugi tõstuki peale saada ning veel soojemaid ilmasid oodata.

Pilt ka suvekatega:
[Pilt: fbwp.jpg]
Niisama üks hiljuti tehtud salongifoto:
[Pilt: WP_20150322_15_15_23_Pro_2.jpg]

Järgmine kuu tuleb ülevaatusele ka minna, eks näis kuidas läheb.
Vasta
#5
Talv tegi oma töö ning suutis kuidagi ühte poolraami augu sisse roostetada, arvan et ennem on juba roostet seal olnud ning siis on lihtsalt mastiksit või mingit muud sarnast asja peale tõmmatud. Nüüdseks sai siis ilusti asi puhtaks sealt tehtud ning too koht kinni keevitatud. 6 kuud tagasi, kui auto tõin siis oli too koht väga ilus ja kena ning ei osanudki oodata sealt midagi huvitavat. Eks kui teine pool ka peaks auku välja näitama hakkama siis tuleb ka too ära keevitada.

Enne:
[Pilt: WP_20150410_17_30_27_Pro.jpg] - ärge laske pildil petta, auk oli pöidla suurune.

Pärast:
[Pilt: WP_20150423_20_01_57_Pro.jpg]

Muidu üldpildis on põhi ikka väga heas korras, polegi nii korralikku põhja varem näinud. Leidub küll mõningaid väiksemaid roostetäppe, kuid muidu on tip top.
Vasta
#6
Läks aega palju läks, asja sai ja ülevaatuselt tagasi tuli puhta lehega.
Heitgaasid ja veermik olid korras. Et ülevaatusele minna, oli vaja otsida uus käsipidurisüsteem - kuna Eestist saada ei olnud siis telliti välismaalt, maksma läks 38€. Lisaks sellele vahetati ka esimesed vedrud ära, millel olid mõned keerud katki ja üleüldiselt olid all bensuka vedrud. Esiots tõusis natuke, kuid jäi väheke madalam kui taga.
Vasta
#7
Vahepeal pole suurt midagi tehtud, ainult kalla ja talla - sõidurõõmu jagub küllaga. Nii palju siis on uudist, et peagi läheb autole alla 3.0 diisli differ ja poolteljed.

Hetke seis siis selline:
[Pilt: 85967-kube.jpg]
[Pilt: 78422-kube2.jpg]
[Pilt: 55253-kube3.jpg]
[Pilt: 44545-kube4.jpg]
Vasta
#8
Uus differ all, alla läks 3.0 diisli oma. Kardaani tehti natukene pikemaks, mingi teistsuguse 124 kupee poolteljed läksid alla. Kogu selle töö käigus läks difrisse uus õli ja vahetati ära kardaani tugilaager, mis oli omadega väga läbi. Peale diffri vahetust sõita proovisin siis oleks nagu mingi teistsuguse autoga sõitnud, maanteel enam miski ei undanud, pöörded ei olnud ka kõrgel.

Seni kuni auto remondis oli, otsustasin midagi ette võtta talve velgedega. Kuna tegu on levinud velgedega ja neid saab odavalt igalt poolt siis mõtlesin midagi huvitavat teha. Nühkisin kogu selle musta värvi maha, selle all oleva originaal värvi ka maha. Kasutasin erinevaid liivapabereid selle töö jaoks, et all olev alumiinium pind jääks võimalikult sile ja hästi peegeldaks, liivapaberit tuleks siis kasutada nii, et alguses paksema teraga ja siis järjest peenikesema teraga... Kindlasti oleks vaja nad veel üle poleerida, kuid kuna tegu on selliste "mõttetute" velgedega siis ei ole aega ja tahtmist poleerimiseks. Jätan nii nagu nad on ja mingiaeg tuiskan lihtsalt lakiga üle.

[Pilt: WP_20150705_14_52_06_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150705_18_10_21_Pro.jpg]

[Pilt: WP_20150710_14_49_12_Pro.jpg]

Eks ta üks maitse asi ole. Icon_cool

Lisaks tekkis ka küsimus, et kas diffri vahetusega võivad käiguvahetused pehmemaks minna? Ennem käis nagu mingi kolks, kuid nüüd seda täheldanud ei ole.
Vasta
#9
Vahepeal väga palju uut tehtud ei ole, kuid siiski lõpuks paigaldasin taha korralikud kõlarid, originaal pessa.
Kõlariteks valisin seekord vene päritoluga 25GDN-3-4 kõlarid, mis sai leitud Viljandi taaskasutuskeskusest odava raha eest, paistsid töökorras olevat ja mõtlesin proovida. Selleks, et neid kõlareid panna, pidin tegema originaal pesasid natukene suuremaks. Heli on väga hea. Lisaks sellele sai eelmine kuu veetud eest lõpuni RCA juhtmed ja võimule toide, et hiljem kunagi subwoofer installida.
Kõlarite paigutusega katteid ega midagi ära ei lammutanud, nagu osadel kombeks on.
Kõlarid:
[Pilt: WP_20150814_15_43_39_Pro.jpg]
[Pilt: WP_20150814_18_39_06_Pro.jpg]
[Pilt: WP_20150814_18_42_26_Pro.jpg]
Lõpptulemus:
[Pilt: WP_20150814_18_37_23_Pro.jpg]

Kuna raadio taga oli ka paras lote näperdamas käinud, kõik asjad olid rõvedalt isoleeritud ja narmendasid siis sai ka see ilusasti korda tehtud (ennem ei olnud raadiol isegi pistikuid, vaid olid otseühendused), selleks kasutasin termokahanevaid torukesi. Kahjuks sellest jubedusest, mis raadio taga oli pilti ei teinud, kuid lisan lõpptulemuse. Termokahanevad sain K-rautast odava raha eest ja pistikud maksid oomipoes 3-4€.
[Pilt: WP_20150814_18_41_13_Pro.jpg]

Selle aja jooksul olen teisigi pisivigu likvideerinud, näiteks elektriakende lüliti ei tahtnud korralikult töötada, võtsin laiali ja puhastasin ära, mõned klemmid olid sees oksüdeerunud.

Autot kasutati pulmaautona ka venna pulmas, ikkagi kupee ju.
[Pilt: IMGP6815.jpg]

Ja pilt hetkeseisust, auto üsna must ja tolmune, sõidab pidevalt mööda kruusateid.
[Pilt: WP_20150814_18_42_52_Pro.jpg]

Sügisel tahaks auto keevitamisse saata, leidsin jälle mõne väikese augu põhjast. Lisaks augule põhjas, on ka poritiiva taga natuke keevitamist ja ka vasakpoolne esistange kinnitus (läks katki omast lollusest).
Keevitada tahaks sellepärast, et kavatsen talvel temaga sõitma hakata. Talveks on vast load käes ja seepärast seda autot üleüldse ehitangi. Tegu on minu esimese autoga ja 200D kuulub isale, mis läheb ka varsti keretöödesse ja jääb hobiautoks.
Vasta
#10
Sai lastud sõbral juhi elektriakna hammasvöö ära taastada, lõpust olid mõned hambad maas. Aega läks tund.

Enne:
[Pilt: WP_20150914_21_37_15_Pro.jpg]

Pärast:
[Pilt: 12030913_1062932667052946_3747938_n.jpg]

Nüüd pean ootama, kuni asi kohale jõuab - installin külge ja kirjutan, et kuidas töötab. Kui asi töötab ilusti, siis võib sümboolse summa eest kellelgi veel selle korda lasta teha. Huvi korral võib kirjutada postkasti või siia teemasse ja annan kontaktid.
Vasta
#11
Kas ta keevitas kulunud hammastele punktid peale ja siis lõikas relakaga uued hambad sisse?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#12
(18-09-2015, 12:43 AM)124STD Kirjutas: Kas ta keevitas kulunud hammastele punktid peale ja siis lõikas relakaga uued hambad sisse?

Midagi sarnast ta rääkis jah, et tegi. Lasen tal õhtupoole ise siia kirjutada täpsemalt, et mis ja kuidas jne.
Vasta
#13
Põhimõtteliselt sai jah kulunud koht puhtaks lastud, ning keevitatud kõrgem koht sinna, mis on kõrrgem kui terve hammas (punkt, lörakas kuidas kellegile). Siis küljed relakaga tasaseks, ning peale märgitud kuhu hambad tulevad. Seejärel relakaga ja viiliga hambad sisse ja omajagu sai rakendatud roppe sõnu ning valmis ta sai
Vasta
#14
Enamus teevad nii, kuid on olemas palju lihtsam viis seda teha. Lõikad relakaga kulunud hammasvöö juppi välja ja keevitad asemele korraliku hammasvöö juppi, mille oled eelnevalt kuskilt välja lõikanud Unibrow
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#15
(18-09-2015, 05:32 PM)124STD Kirjutas: Enamus teevad nii, kuid on olemas palju lihtsam viis seda teha. Lõikad relakaga kulunud hammasvöö juppi välja ja keevitad asemele korraliku hammasvöö juppi, mille oled eelnevalt kuskilt välja lõikanud Unibrow

Käis see mõte ka läbi, kuid polnud teist hammasvööd võtta koheselt, seega tundus tal lihtsam nii teha. Eusa_angel Eks näis, kuidas töötab. Eusa_drool
Vasta
#16
Sai siis laupäeval vöö külge pandud ja oh mis imet, asi töötas, aken jookseb nüüd ilusasti lõpuni välja.


Lisaks sellele sai ka need nn "lombivalgustid" ka uste küljes korda tehtud.
Kuna puudusid need plastikud, kuhu pirn sisse käib siis sai natukene improviseeritud ning panin külge mingitelt BMW uksepolstritelt pärit plastikud. Auke oli vaja natuke suuremaks teha, kuid ise arvan, et lõpptulemus sai päris hea. Juhtmestik oli ka juba veetud ukse sisse, seega miks ka mitte nii teha.
[Pilt: valgus2.jpg]
[Pilt: valgus1.jpg]

Kuna keegi oli armatuuri valgusega midagi nusperdanud ja need ei põlenud korralikult, siis sai need pliidinupud ära võetud koos selle puitplaadiga ning külge pandud 1.2w pirnid. Mõnes kohas ei olnud üldse pirni sees, siis mõnes kohas oli mingi punane pirn topitud, siis oli LED-e igalpool jne. Käigukangi valgus oli ka LED, seegi sai ära vahetatud ja pandud selline kollaka valgusega, nii nagu originaalis olema peab. Isiklikult arvan, et nii vanal autol ei tohiks LED-e salongis üldse olla - rikub kogu olemise ära.
[Pilt: WP_20150920_15_53_26_Pro.jpg]

Uus pirn vs vana ära küpsenud punane.
[Pilt: WP_20150920_16_08_03_Pro.jpg]

Lõpptulemus:
[Pilt: WP_20150920_18_18_32_Pro.jpg]
[Pilt: WP_20150920_18_19_02_Pro.jpg]

[Pilt: kupee.jpg]

Natukene infot ka auto kohta rohkem:
Ident. number (FIN) WDB1240511B430456
VIN WDB1240511B430456
Baumuster 124051
Sales name 300 CE-24
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes...u=--pilcep
Order number 0 0 235 01102
Delivery date 1990-12
PAINT1 481 UNDERSHIELDS
Interior color 371 No code designation available
Engine 104980 12 020498
Gearbox 722359 03 493801

281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
371A No code designation available
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
481 UNDERSHIELDS
570 FOLDING ARMREST, FRONT
620 AIR POLLUTION CONTROL
650 No code designation available
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
950 No code designation available

Pooled nendest asjadest on muidugi nagu ikka ja alati kadunud. Ideaalis tahaks seda originaal musta-ruuduliste istmetega sisu tagasi.
Vasta
#17
Vahepeal sai külge pandud diisli spidoplokk, mille tõttu siis salongi pliidinuppude jms valgused ei töötand, sai siis kombineeritud kahest plokist üks. Tõstsin bensuka ploki seest spidomeetri osa diisli oma külge ja hakkas salongivalgus ka ilusasti tööle.
[Pilt: WP_20151019_18_27_43_Pro.jpg]

Lisaks sellele sai ka lekkiv pihusti koos seibiga ära vahetatud, nüüd on pihustipesa ilusti kuiv ja enam ei aja diislihaisu ka üles.

Samuti sai ka mootoriõli koos filtriga ära vahetatud, kui odomeeter näitas 338 945km. Järgmine õlivahetus siis suvel ära teha, tark on alati enne suvist ja talvist hooaega õli ära vahetada.

Samas ka üks küsimus, et kust jookseb tahhomeetri pistik mootoriruumis? Selle juhtme leidsin üles, mis tuleb mootori tagumisest otsast, kuskilt käigukasti juurest. Kuid see pistik on lihtsalt lahtisena jäetud mootoriruumi. Kuhu tuleks see ühendada, et tahhomeeter ka kenasti tööle hakkaks? Mootoriruumis pole leidnud veel sellist kohta, tean muidugi ka seda, et kõik juhtmed saavad kaitsmekarbi all kokku, kas ka see juhe võib kuhugi sinna minna?
Vasta
#18
Sai selline huvitav asi ostetud. Tegu on siis Alpine TDA-7550RG, mis oli siin foorumis müügis, arvatavasti on see raadio üsna haruldane asi, isiklikult pole veel müügis sellist näinud.
Taga on RCA-d, AUX ja CD boksi võimalus ja ka muidugi saab kassette kuulata. Arvan, et autosse sobib päris hästi - heli on ka üsna hea.

[Pilt: johhaidii.jpg]
Vasta
#19
Stiilne makk. Sobib hästi.
Vasta
#20
(21-09-2015, 06:13 PM)kodutu Kirjutas: ...
külge pandud 1.2w pirnid.
...

1,2 kärsatab plasti ära. Ette on nähtud 0,4, mida igas poes loomulikult võtta pole.

Märkasin, et piltidel on temperatuurirullikud põhja keeratud. Kas temperatuuriautomaatika ei toimi? 124 oskab ise kütta/jahutada täisvõimsusel, kuniks rullist määratud temperatuur on saavutatud. Tõsi, selleks peab toimima temperatuuriandur laevalgusti kestas ja sellest õhku läbi imev ventilaator, mis eluneb kindalaeka taga.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB W210, E300 TD, 1998 - kodutu kodutu 11 5,712 06-10-2024, 08:02 PM
Viimane postitus: kodutu
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,180 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 298,755 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,750 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,198 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,817 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 627 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  300 CE-24, 1991, C124 Sm. Västrik 81 88,337 22-12-2023, 09:38 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,810 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 489 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne