29-04-2013, 09:31 PM
Tere,
Silberauto lahkel loal sain proovimiseks uue CLA Mercedes-Benz kupee ja mõtlesin ka jagada oma arvamusi ka foorumlastele, ehkki jah autoajakirjanike poolt seda juba kordi ja kordi testitud.
A klassi baasil ehitatud, samas C klassis pikem, kuid esiveoline Mercedes-Benz võib esmapilgul tunduda imelik kooslus, kuid mida kauem sa selle roolis olla saad seda mersulikum tunne ka tekib.
Kõik uuemad Mercedes-Benz sõidukid tulevad välja juba roolipealse käigukangiga. Alguses on see väga harjumatu ja võiks öelda, et isegi ebamugav, olles igapäevaselt harjunud kruiisima parem käsi käigukangil. Teisalt kes tööalaselt sõidab teist marki sõidukitega ja nendega mõneti ka harjunud on, muutub see roolipealne käigukang alguses kojamehe liigutajaks, aga mida ta ei tee ongi just kojameeste käivitamine.
Aga selle kõigega harjub ja takkajärgi mõeldes ja roolis istudes mõistad et selline lahendus on oluliselt turvalisem, kuna parem käsi tahab edaspidi olla roolil ja ainult roolil. Seega kaks kätt rooli küljes ja juba on oluline samm turvalisuse tagamisel tehtud.
Minule antud prooviauto oli 2 liitrise bensiinimootoriga, millel 115 jõudu ja seda kilowattides. Seega 1450 kg tühimassiga auto kohta rohkem, kui piisav, samas eelistaksin pigem diiselmootorit, mille gaasitundlikkus on sujuvam.
Automaatkast, millele juba 7 edaspidi käiku on antud oli alguses pigem laisavõitu, samas aga E reziimil rahulik ja sedasi ka seda võtma peakski.
Käiguvahetuse sai ka seadistada S ja M reziimi, millest esimene võiks olla Sport, ehkki kindel ma pole. Aga tegi ta küll seda, mida Sport tähendab, käiguvahetused üsna punase piiril ja hoidis alumist käiku üsnagi pikalt sees, kohati isegi naljakas vaadata.
Auto välimus on paljuski vaataja silmades, aga usun et on väheseid kellele see välimus ei meeldi, eriti kui silm veel ühel hetkel temaga harjuda on jõudnud.
Prooviauto sisu oli tume ja seda ka laepolster, mis tekitas õrnalt klaustrofoobilisi tundeid, kuid ka sellega harjus, harjus ka kupeeliku tahavaatepeegli ja piiratud väljavaatega.
Ja kui aus olla, siis see ongi just selline auto, et mida rohkem sa temaga sõidad, seda enam ta meeldima hakkab. Jah, ta pole ei S, ei E klass, samas pole seda ka auto hind.
Esiveoline Mercedes-Benz? Jah see on võimalik ja CLA puhul isegi üsna arusaamatu. Gaasipedaali vajutades ei olnud vaja pigistada jõuga sõrmi roolirattasse, et vältida auto omatahtsi keeramist, isegi siis, kui ratas tahtis asfaltil rohkem pöördeid teha, kui liikumiseks vajalik oleks. Seega võib öelda, et esiveoline auto on võimalik teha sellisena, et see allub juhile, mitte mootorile.
1450 kg tühimass ja 225/40/18 rehvid on omapärane kooslus, mida peab kogema, kiirteel on auto nagu vormel ja samas linnas - Tallinna linnas sai hakkama küll, seekord võitis auto
Kas ma ostaks?
Kui ma tahaks uut autot ja margieelistuses järeleandmist ei teeks, siis jah, siis ma ostaks ja usun, et järgmised 5 aastat liisinguperioodi oleks muretu ja nauditav.
Aga kui ma ei aja uut auto taga, siis pigem eelistaksin ehk liisingutagastuse E klassi, samas reaalne kulu oleks ehk suurem, kuid E klass on siiski E klass.
Egas midagi - proovige, harjuge, sõitke. Soovitan igal juhul ja tahaks proovida ka kuskil Saksamaa kiirteedel, eesti 110 alas oli siiski kuidagi igav liigelda.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868