Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
10-04-2013, 11:50 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-04-2013, 11:51 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(09-04-2013, 06:56 PM)marek Kirjutas: 2T õli tõstab tsetaaniarvu 3-5 võrra kui segada 1:200, mingid seltsimehed tegid katseid.
..
Tuletan meelde, et diislikütus, nagu ka bensiin ei ole mingi konkreetne asi, vaid segu erinevaid süsivesinikke. Mistõttu kusagil Kesk-Euroopas tehtud katsed pädevad nende kokteili kohta. Meil saaks teistsugused näidud. Mis muidugi ei tähenda, et tulemus teistsugune oleks
Väikeseks meeldetuletuseks:
Tsetaaniindeks ja tsetaanarv
Iseloomustavad diislikütuse isesüttivust ja võimet ühtlaselt põleda.
Tsetaaniindeks määratakse arvutuslikult.
Tsetaaniindeksi arvutuslikku meetodit soovitatakse kasutada siis, kui puudub vajalik aparatuur eksperimentaalseks määramiseks või kui proovi kogus ei ole piisav mootoriga määramiseks.
Tsetaanarv määratakse katsemootoril.
Kui tsetaaniarv on liiga väike (< 45) töötab mootor nn. jäigal režiimil (kloppimine) s.t. toimub kütuse hiline isesüttimine ja kiire põlemine.
Kui tsetaaniarv on kõrge (> 55) halveneb mootori kasutegur ning suureneb suitsusisaldus, sest kütus süttib kiiresti ja põleb pihusti otsa juures segunemata korralikult õhuga.
Kõrgem tsetaanarv on kütusel, mis sisaldab rohkem parafiine ja madalam tsetaanarv on kütusel, mis sisaldab rohkem aromaatseid süsivesinikke.
Tsetaanarvu saab tõsta lisandite abil. Nende lisandite puuduseks on see, et kütuse pikemaajalisel säilitamisel tsetaanarv siiski langeb. Peale selle võib vesi need lisandid välja pesta. Seetõttu tuleks selliseid lisandeid lisada vahetult enne kütuse tarvitamist.
Bensiini sattumine diislikütusesse põhjustab isesüttimistemperatuuri tõusu ja mootori jäiga töötamise. Diislikütuse ja bensiini süttivus omadused on vastupidised: bensiini isesüttimistemperatuur peab olema kõrge ja diislikütusel madal.
Pärit siit:
http://www.ttlabor.ee/lisa2.html
Leht on vana, kuid keemia ja füüsika vahepeal oluliselt muutunud ei ole. Hicksi boson ilmselt diiselmootori omaniku elu lähiajal hõlpsamaks teha ei suuda...
Postitused: 38
Teemad: 4
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(10-04-2013, 03:00 PM)bro Kirjutas: Professor Naams on minu õppejõud
Aga äkki uurid siis tema arvamust diisli ja 2T õli 1:200 segamise kohta ja annad meile ka teada?
Postitused: 143
Teemad: 28
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
12-04-2013, 09:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-04-2013, 09:04 PM ja muutjaks oli coeng.)
vanadele kõrgsurvepumpadele oli õli tõesti hea, aga kas " common rail" pritsungile...?
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(10-04-2013, 10:29 PM)marek Kirjutas: (10-04-2013, 03:00 PM)bro Kirjutas: Professor Naams on minu õppejõud
Aga äkki uurid siis tema arvamust diisli ja 2T õli 1:200 segamise kohta ja annad meile ka teada?
Internet on imeline... diislikütusest asjatundjalt
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(13-04-2013, 12:24 PM)v6sa Kirjutas: Internet on imeline... diislikütusest asjatundjalt
Väga hea leid ja huvitav lugemine, thnx. Ainuke mida otseselt kirjas pole on 2T õli segamine diisliga. Tundub, et mootoriõli segamise üldjuhul kiidab heaks (kuna meie kütustel pole piisavad määrimisomadused), aga ainult vanematele autodele kuna tõstab heitgaase ja tahmumist. Seega siit ma järeldan, et 2T õli segamine on ideaalne lahendus, kuna see ka määrib ja lisaks aitab alandada mootori tahmumist.
Statoil müüb 12.04.2013a seisuga CN 52,5 kütust.
Siin ka veel huvitavat lugemist:
http://tahaksmidagisoolast.com/Koolityki...naams4.pdf
Panin uplaod.ee'sse ka, ehk püsivad kauem:
http://www.upload.ee/files/3228788/naams3.pdf.html
http://www.upload.ee/files/3228792/naams4.pdf.html
Ma olen ise nüüd ühe nädala ja ca pool paaki 2T õliga (1:250 kuna 1L pudelil hea jägida just sellist kogust) sõitnud, üldiselt kõik on väga positiivne (pihustite terav metalliline tiksumine on kadunud ja ka hommikul käivitades vibratsioon oleks nagu väiksem). Kompuuter näitab lausa 2-3L väiksemat kütusekulu, aga seda ma eriti ei usalda. Eks sellele aitab kaasa ka see, et vahetasin õhufiltrid ja väljas on temperatuur veidi tõusnud. Eks järgmise tankimisega saab täpsemalt teada.
edit:
Leidsin veel ühe katse kus testiti erinevate "lisandite" mõju diisli HFRR parendamiseks:
http://www.natbiogroup.com/docs/educatio...esults.pdf
Kokkuvõtteks
+/- 20mikronit ei oma kulumisel mingit vahet. Seega 1/3 lisandeid katses ei muuda diisli määrimisomadusi. Kõige parema tulemuse sai biodiisel 415 mikronit ja kõige parem lisand 319 mikronit hinnaga 4.35$ tankimine. Keskmine määrimise paranemine oli 150-200 mikronit. Suvaline kõige odavam 2T õli suhtega 1:200 parandas määrimist 162 mikronit makstes ühel tankimisel 1.09$ ja oli üks odavamatest. Võiks vist öelda, et tasub lisada.
Lisan veel näite Boschi katsest kus vähendati 650 mikronilt määrimisomadusi 460 ja 400 mikroni peale. Eestis tohib müüa kütust mille määrimisomadus on kuni 460 mikronit (Standard EVS-EN 590) ja Euroopas kuni 400 mikronit:
http://www.upload.ee/files/3229417/bosch...y.pdf.html
Kui nüüd 460'st võtta maha 160 mikronit, siis saab juba väga hea tulemuse...
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Sai täna Statoilist mööda sõites ostetud pudel nende oma pakendis poolsünti ja kütusele lisada. Eks näis, kuidas häält mõjutab.
Ps Tuttav rekkamees lisab oma sõiduauto kütusele juba aastaid täissünteetilist.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
15-04-2013, 08:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-04-2013, 08:33 AM ja muutjaks oli R129.)
Kas kuskil leiab infot mis sellega kaasneb? Näiteks ei suuda sõiduk sellise "lisandiga" laboritingimustes enam EURO X normi täita vms?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(15-04-2013, 08:32 AM)R129 Kirjutas: Kas kuskil leiab infot mis sellega kaasneb? Näiteks ei suuda sõiduk sellise "lisandiga" laboritingimustes enam EURO X normi täita vms?
Olen otsinud sellist infot kuid erilisi tulemusi pole. ÜV punktist uurisin ka, öeldi ainult, et mõõdavad tahma - muu neid ei huvita. Kõige "negatiivsem" on olnud see, et mingit vahet pole. Samuti olen konsulteerinud elupõliste dislafännidega ja nemad panevad 100-200ml paagile 2T ja mootoriõli kokteili põhjendusega, et üks aitab puhtamalt põleda ja teine määrib võimalikult hästi kuna kütus on nii kuiv...
Samuti esimeses postis viidatud lingis on kirjas, et Saksamaal on G-klassi ja VW Amoki mingites brošüürides kirjas, et reisides väljaspool EU'd tuleks kindlasti kütusele lisada 2T õli. Kinnitust sellele ma pole suutnud leida kuna saksa keelt ei oska. Üldiselt i.keeles on sellest suht vähe juttu, põhiline info on just Saksa foorumites.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Kas siin võib konks selles olla, et seaduse järgi tohib paaki valada ainult seda vedelikku millelt on kütuseaktsiis makstud vms põhjus miks Daimler, VW, BMW ei paigalda süsteemi mis ise küttele õli juurde tilgutaks. Või on see lihtsalt nende jaoks tarbetu sest kõik mootorid on sarnased (loe, toitesüsteemi komponendid surevad paarisaja tuhandage ära). Et ehk ei ole see nende jaoks müügiargument ja seetõttu ei viitsita sellega tegeleda. Võibolla oleks see isegi negatiivne kui MB mootorisse peab automaatsüsteem lisaõli panema ja Audi ning BMW sõidavad puhta kütusega. Uue auto ostjat ei huvita ju kas pihusti peab vastu 200 või 400 tuhat km.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(16-04-2013, 10:34 AM)R129 Kirjutas: ...
Uue auto ostjat ei huvita ju kas pihusti peab vastu 200 või 400 tuhat km.
Bingo!
Ideaalis peab kestma paar päeva üle garantiiaja. Pikem kestvus on juba kahjulik - ilmselgelt oleks saanud kusagilt midagi ära optimeerida.
Aktsiisiteema ka, kuid see on pigem juristide pärusmaa. Kuigi Euroopa peale võiks autodes põlevat 2T õli tulla ikka üksjagu kokku.
Utreerides ei ole ju mootoris ära põleva määrdeõli pealt ka (enamus tootjaid lubab kuni liiter 1 kkm peale ) aktsiisi makstud
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Aktsiis jms ei saa teema olla, sest 2T õli ongi mõeldud paaki valamiseks (sh tänavalegaalsetele sõidukitele), mis sest, et bensiini hulka.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Tarbimisühiskonnas on vaja asju tarbida, ehk osta uusi varuosi pidevalt ja ükski asi ei tohi kesta "liiga kaua". Pumbad ja pihustid kuluvad, egr/cat/dpf tahmuvad jne jne. Kõik on täpselt nii nagu peab.
Postitused: 397
Teemad: 20
Liitus: Dec 2010
Maine:
1
Pika jutu peale - need kes proovinud, mis 2T õli olete paaki pannud? Mark...?
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Ise siis nüüd kasutanud 2T kolme paagi jagu ja eile õhtul siis üritasin DPF puhastama panna ehk lasin maanteel pikalt 3 käiguga üle 3000 pöörde. Tulemuseks ei midagi.
Ilma 2T õlita tegi ta seda ikka 600-800 km tagant.
Kui see 2T tõesti aitab vähendada tahmaosakeste kogunemist DPF-i siis mina olen igatahes rahul. Eks järgmine nädal paistab kui järgmised kaks paaki kuivale sõidetud.
Täna hommikul autot tööle pannes oli ka mootori töö kuidagi pehmem. Osaliselt võib selle vast kirjutada ka soojade ilmade kraesse.
Õliks kasutan Addinoli 2T mineraalset.
Kurjajuur
Postitused: 214
Teemad: 26
Liitus: Jan 2011
Maine:
2
Väga vinge ,et paljud kohe enda autode peal katsetama hakkavad!
Muide, mõningates töökodades paneb töömees ka diislil kütusefiltrit vahetades filtri 2T õli ääreni täis.
Ilma tahmafiltrita diislile peaks see ainult head tegema.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Ega siin pole tegu katsetamisega. 10-kond aastat tagasi sai alati küttele 2T lisatud kuna diisli kvaliteet oli lausa jube. Seega tegelikult pole selles midagi päris uut. Ainuke mis oli uuendus oli see, et seda kannatab ka DPF masinates kasutada.
Kurjajuur
Postitused: 214
Teemad: 26
Liitus: Jan 2011
Maine:
2
Pidasin silmas just tahmasisaldust mootoris, väljalaskes jms. mitte määrimisomadusi.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(17-04-2013, 01:14 AM)2015c Kirjutas: Pika jutu peale - need kes proovinud, mis 2T õli olete paaki pannud? Mark...?
Mina panen Castroli ACTEVO 2T:
http://www.castrolmoto.com/en/products/actevo_2t.php
http://balticoil.eu/castrol/castrol-moot...ct-evo-2t/
(17-04-2013, 11:17 AM)l3gion Kirjutas: Muide, mõningates töökodades paneb töömees ka diislil kütusefiltrit vahetades filtri 2T õli ääreni täis.
Ilma tahmafiltrita diislile peaks see ainult head tegema.
Nii tehakse ka väga tuntud ettevõtetes. Teeb head ka DPF'ga autodele, aint tuleb õigeid standardeid jälgida (mineraal JASO-FC, ISO-L-EGC parim).
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
R129 ja Mareki jutus tarbimisühiskonna ja komponentide kestvuse kohta on iva sees. Meenutagem.
Vana kooli MB (näit. W124) kasutas Boschi rivipumpa (Reihenpumpe) ja see kestis vabalt 500 000 km või isegi rohkem. Veoautode peal ei olnud ka 1 000 000 km läbisõit ilma rivipumba kap remondita mingi haruldus.
Boschi järgmine leiutis jaoturpump (Verteilereinspritzpumpe) enam niikaua ei kestnud. Näiteks BMW 525tds (E39 kere), mille peal selline pump oli naljalt poolt miljonit ilma remondita enam ei läbinud. Selle pumba "pea" oli üsna minev müügiartikkel. MB eriti jaoturpumpa ei kasutanud.
Edasi tuli Common Rail ning ja ka see süsteem ei ole väga "pikaealine". Pihustid kestavad ehk 200 000-300 000 km ja siis vajavad vahetust.
Ilmselt ei ole autotootjal otstarbekas ehitada ühelt poolt väga töökindlat autot ja teiselt poolt väga lagunevat autot. Auto kestvus ja vastupidavus peab olema parasjagu, et mitte tekitada kehva margiimidzit ja samas peab autodiiler ka saama ära elatud s.t tal peab olema tööd ja leiba autosid remontides ja neile varuosi müües.
|