24-03-2013, 11:20 PM
Minu arust mul sealt tagant just kõige paremini sooja üldse tulebki
W140 S350TD - DimitiS -
|
24-03-2013, 11:20 PM
Minu arust mul sealt tagant just kõige paremini sooja üldse tulebki
25-03-2013, 12:19 AM
Just käisin sõidus ja katsusin esiistmete all põrandal olevaid avasid. Juhi omast tuli sooja aga kõrvalistuja omast samal ajal külma.
25-03-2013, 10:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 10:18 AM ja muutjaks oli DimitiS.)
(13-03-2013, 02:29 PM)DimitiS Kirjutas: Võtsin täna tsirkulatsioonipumba remondi käsile. Alguses tagasi, tühikäigul jälle tuba külm! Tsirkulatsioonipump ei tööta mitte mingis asendis. Pump ise korras, kui sellele vool otse peale anda, siis töötab, aga nüüd lihtsalt voolu ei tule enam pumbale peale. Mäletan tegelt alguses ka, et voolu sinna pistikusse vahepeal ei tulnud, vahepeal jälle tuli. Aga kui pumba harjad vahetasin, siis tuli vool kogu aeg peale ja mingi aeg töötas ilusti. Kas keegi aitaks. Mis juhib selle pumba tööd? Kas ja millise kaitsme all see pump võiks olla? edit. Sain niipalju targemaks, et pluss tuleb ilusti pumbani aga millegipärast on katkestus hoopis massi poolel. Kui viia mass eraldi juhtmega pumba teisele klemmile, siis töötab ilusti.
25-03-2013, 10:23 AM
Oletan, et kliimaplokk juhib plussiga pumpa. Proovi kas kliima välja lülitades 0 nupust jääb pluss alles. Kui ei, siis on sul 2 varianti. Kas vead uue massi pumbale või hakkad otsima, kust massijuhe katkestuses on.
25-03-2013, 10:32 AM
(25-03-2013, 10:23 AM)kait Kirjutas: Oletan, et kliimaplokk juhib plussiga pumpa. Proovi kas kliima välja lülitades 0 nupust jääb pluss alles. Kui ei, siis on sul 2 varianti. Kas vead uue massi pumbale või hakkad otsima, kust massijuhe katkestuses on. MB puhul ei saa olla kindel, et juhitakse plussiga. Loodame, et seda küsimust märkab ka Heinar, kel nende loomade elektriline hingeelu vähe tuttavam...
25-03-2013, 10:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 10:49 AM ja muutjaks oli V@hh.)
Massiga juhibki kliima aju, kui vahest töötab vahest mitte siis on kusagil pistik oksüdeerunud või kliima ajuplokis külmjooted.
Seda asja peaks wdb240 tundma.
25-03-2013, 11:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 11:14 AM ja muutjaks oli kait.)
(25-03-2013, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:(25-03-2013, 10:23 AM)kait Kirjutas: Oletan, et kliimaplokk juhib plussiga pumpa. Proovi kas kliima välja lülitades 0 nupust jääb pluss alles. Kui ei, siis on sul 2 varianti. Kas vead uue massi pumbale või hakkad otsima, kust massijuhe katkestuses on. Polegi ju midagi kindlalt väitnud, pakkusin kontrollvarjandi lihtsalt. No kui kindlalt massiga siis skeem ette ja kliimaploki tagant mõõtma.
25-03-2013, 11:22 AM
Tegingi praegu nii, et vedasin ajutise massi otse pumbale. Nüüd on kohe pump järel, kui süüte sisse keeran. Lülitub ilusti tööle ka "Rest" asendis.
Kus see kliima plokk üldse asub? Äkki peaks sellele pilgu peale viskama.
25-03-2013, 11:24 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 11:29 AM ja muutjaks oli kait.)
(25-03-2013, 11:22 AM)DimitiS Kirjutas: Tegingi praegu nii, et vedasin ajutise massi otse pumbale. Nüüd on kohe pump järel, kui süüte sisse keeran. Lülitub ilusti tööle ka "Rest" asendis. Kliimaplokk on keskkoolis see mille küljes on nupud. Kui REST nüüd toimib, siis on ok. Juhitakse ikkagi plussiga siis. Kas pumba lukkab tagant kui vajutad kliima 0 või paned mõlemad temp. miinimumi?
25-03-2013, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 12:12 PM ja muutjaks oli DimitiS.)
Töötab kogu aeg, näppisin kõikvõimalikud asendid seal kliimal ära ja ikka töötab pump igas asendis.
Aga kus see kliima aju asub? Või see ongi üks ja sama selle juhtimisorganiga?
25-03-2013, 12:11 PM
25-03-2013, 02:44 PM
infot siis DimitiS-le: Sellel autol on kast remonditud(oli maksnud 800euri), oli mul ühe tuttava oma, kes müüs selle maha kasti rikega.
25-03-2013, 04:13 PM
Mis see rest nupp täpsemalt teeb üldse?
25-03-2013, 04:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 04:49 PM ja muutjaks oli DimitiS.)
Kui süüde väljas, siis seda peal hoides saad kasutada soojendust veel vist mingi pool tundi. Kasutab ära mootori jääksoojust. Tsirkulatsioonipump lööb vett ringi ja salongiventikas on madalatel tuuridel järgi.
Kui auto käib, siis seda peal hoides tekivad kliima tabloole igasugu andmed. Näiteks laadimisvool, sõidukiirus, mootori temp, freooni rõhk jne. Vaata mul eespool kuskil kirjas. See kliima värk on päris sassis. Tundub, et ei tööta ka need kraanid või klapid seal tsirkulatsioonipumba kõrval. Väljendub see sellega, et sooja maha keerata ei saa. Isegi kui panna mistahes kraadi (madalaim on 14C) või "LO" peale, siis puhub endiselt kuuma. Sellega võib varsti täitsa probleeme tekkida, sest ilmad soojenevad ja saunas sõita pole võimalik. Saab küll "OFF" peale panna, siis otseselt ei puhu kuuma, aga õhu ringlust kah pole ja läheb umbseks. Ainuke variant, mis häda pärast saab kasutada - keskavast ribid kahti ja siis sinine klahv sisse, siis puhub sealt külma aga samas esiklaasile puhub endiselt tulist. Mis vooludega neid kahte klappi või kraani seal vasakul lanzeroonil juhitakse? Kolm juhet läheb sinna pistikusse, kaks punast ja üks pruun. Ilmselt pruun on mass ja füüsiliselt oli see seal olemas ka.
25-03-2013, 04:50 PM
Ok, tänud!
25-03-2013, 07:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 07:19 PM ja muutjaks oli DimitiS.)
Tõmbasin need "Duo valve" ehk soojenduse klapid ka laiali.
Tundub, et need on vaid "on-off" klapid ning nullasendis ehk ilma pingeta on need suletud. Mulle jääb küll mulje, et mingit vahepealset või sujuvat reguleeringut seal pole. Plidil surun näpuga ühte avatud asendisse. Puhastasin ja liigutasin neid, otseselt viga seal midagi polnud. Ikkagi mis nüüd edasi teha? Kus võib viga peituda, kui soojendus puhub vaid kuuma? "LO" asendis puhub klaasile tulist õhku, kätt ei kannata kaua seal hoida...
25-03-2013, 09:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2013, 09:32 PM ja muutjaks oli kait.)
Mõõda klappide mähise takistused ka ära. Just nende klappidega reguleeritaksegi sooja/külma salongi. Vasak ja parem eraldi. Sujuv reguleering tekib sellest, kui tihti klappe suletakse/avatakse.
Niii..... kliimaplokist klemm 28 on ühine pidev pluss(kui kliima on sisse lülitatud) duoklappidele (klemm 2) ja ka pumbale (klemm 2). Pumba mass(klemm 1) tuleb kliimaplokist klemm 20. Duoklapi vasaku poole mass(kelmm 1) on kliimaplokis klemm 12 Duoklapi parema poole mass(klemm 3) on kliimaplokis klemm 21. Tegelikult saab selle kliimaplokiga lisaks parameetritele veel ka veakoode lugeda.
26-03-2013, 12:30 PM
Ilma vooluta on klapid lahti ehk kütab täie rauaga.
Klapid on lihtsad ja lollid solenoidid. Vahepealsed asendid tehakse klappe rohkem või vähem kinni klõpsides (rakendatakse pulsilaiuse moduleerimist, google tarvis siis PWM).
26-03-2013, 12:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-03-2013, 06:55 PM ja muutjaks oli DimitiS.)
Seda ma jah igalt poolt lugenud, et default asendis need lahti ja kütab täie auruga. Aga füüsiliselt need ju olid kinni, kui ma laiali võtsin. Vedru jõul on klapid kinni ja saab näpuga lahti suruda. Ma olen segaduses. Või on seal all veel mingid eraldi klapid, mida need varda otsad lükkavad?
Leidsin sellise skeemi: Kuidas ajutiselt soojendus ära killida? No päris piinav on sõita, kui soojendusest tuleb ainult kuuma. Hädapärast sai tehtud nii, et keskavast külm õhk näkku suunatud, aga klaasile puhub ikka samal ajal kuuma. Kas võin neile klappidele ajutiselt eraldi juhtmega pideva voolu peale anda? Proovisin muidu otse eraldi juhtmetega, funksivad ja lülituvad mõlemad ilusti. Kliimaplokiga ilmselt midagi väga pahasti, sest pumpa ja klappe ei suuda see kontrollida.
28-03-2013, 10:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2013, 10:04 AM ja muutjaks oli DimitiS.)
Kuna auto on ürgvana (juba 18a) ja kere selle aja peale läbi roostetanud ning nüüd aina rohkem valget aega, kus iga kriim kaugelt juba näha, siis sain hea idee, kuidas juhiuksel olevaid ja ka üle kere mujal olevaid roosteauke ja -täppe lihtsal viisil varjata. Tellin eBayst sarnaseid "bullet holes" kleepse.
|
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
|