07-02-2013, 05:18 PM
Mureks ühe S-350td jahutuse anomaailiad. Sooviks kogenumatelt foorumlastelt nõuandeid. Räägin siis asja olemusest:
Eelnevalt olgu öeldud, et mootor on hetkel üldse ilma termostaadita. Aga sümptomid on sellised: Maanteel sõites tõuseb seier järjepidevalt ülespoole kuni kuskil 15-20km järel (see on max, mis maanteel jutiga sõitnud olen) on lõpuks seier päris punase ala lähedal. Pole julgenud väga kõrgele lasta ja pole edasi sõitnud. Aga kui võtta hoog maha ja jääda seisma või sõita linnakiirustel, siis hakkab jahtuma. Ei oska praegu öelda, kas maanteel niimoodi edasi sõites ja esimeste ventikate rakendumisel hakkaks jahtuma või ei, ei oska ka öelda, kas läheks päris keema või mitte.
Kui kuumal mootoril lasta vaid tühikäigul käia, siis hakkab soojendusest tulema külma õhku. Kui hoida gaasi peal, siis hakkab vedelik ringlema, tuleb sooja ja temperatuur hakkab alanema. Ka linnaliikluses sõites hakkab temperatuur alanema. Millegipäeast ei kannata ühtlast maanteesõitu.
Algul oli asi päris hull, siis läks seier juba lühikese otsaga üles. Vendid läksid ka ees käima. Siis sai esimene suur radiaator eemaldatud ja tehtud sellele korralik pesu. Tundus, et see oli peaaegu päris kinni, ainult ülemise otsa ribid töötasid. Alumine osa oli roostepläga täis.
Ilmselgelt oleks vaja teha ka kogu mootori jahutusruumile korralik pesu, kuna tundub olema kõntsa täis.
Aga ikkagi jääb mulje, nagu ei oleks vee ringlus piisav, nagu miski takistaks seda. Ei ole ju väga loogiline, et mõne miinuskraadiga toodab see mootor nii palju kuuma, et isegi ilma termostaadita seier nii üles läheb. Pigem oleks ju loogiline, et seier üldse ei tõusekski.
Selgituseks veel olgu öeldud, et jahutusvedelik on selge, paisupaagis ei ole õli- ega tahmakihti. Lõdvikud kiviks ei lähe, ülemäärast survet süsteemis ei tundu olevat.
Nüüd küsiks - kas asi kisub ikka plokikaanetihendi lekkimisele või plokikaane mõrale ning süsteemi tekib õhukork, mis takistab ringlust?
Või kas võib olla vigane veepump, mis ei pumpa korralikult ning tingituna roostekihist jahutussüsteemi sisepinnal ei ole korralikku jahutust ning lähebki liiga kuumaks?
Paluks nõuandeid, mida veel kontrollida ning kuidas viga tuvastada.
Eelnevalt olgu öeldud, et mootor on hetkel üldse ilma termostaadita. Aga sümptomid on sellised: Maanteel sõites tõuseb seier järjepidevalt ülespoole kuni kuskil 15-20km järel (see on max, mis maanteel jutiga sõitnud olen) on lõpuks seier päris punase ala lähedal. Pole julgenud väga kõrgele lasta ja pole edasi sõitnud. Aga kui võtta hoog maha ja jääda seisma või sõita linnakiirustel, siis hakkab jahtuma. Ei oska praegu öelda, kas maanteel niimoodi edasi sõites ja esimeste ventikate rakendumisel hakkaks jahtuma või ei, ei oska ka öelda, kas läheks päris keema või mitte.
Kui kuumal mootoril lasta vaid tühikäigul käia, siis hakkab soojendusest tulema külma õhku. Kui hoida gaasi peal, siis hakkab vedelik ringlema, tuleb sooja ja temperatuur hakkab alanema. Ka linnaliikluses sõites hakkab temperatuur alanema. Millegipäeast ei kannata ühtlast maanteesõitu.
Algul oli asi päris hull, siis läks seier juba lühikese otsaga üles. Vendid läksid ka ees käima. Siis sai esimene suur radiaator eemaldatud ja tehtud sellele korralik pesu. Tundus, et see oli peaaegu päris kinni, ainult ülemise otsa ribid töötasid. Alumine osa oli roostepläga täis.
Ilmselgelt oleks vaja teha ka kogu mootori jahutusruumile korralik pesu, kuna tundub olema kõntsa täis.
Aga ikkagi jääb mulje, nagu ei oleks vee ringlus piisav, nagu miski takistaks seda. Ei ole ju väga loogiline, et mõne miinuskraadiga toodab see mootor nii palju kuuma, et isegi ilma termostaadita seier nii üles läheb. Pigem oleks ju loogiline, et seier üldse ei tõusekski.
Selgituseks veel olgu öeldud, et jahutusvedelik on selge, paisupaagis ei ole õli- ega tahmakihti. Lõdvikud kiviks ei lähe, ülemäärast survet süsteemis ei tundu olevat.
Nüüd küsiks - kas asi kisub ikka plokikaanetihendi lekkimisele või plokikaane mõrale ning süsteemi tekib õhukork, mis takistab ringlust?
Või kas võib olla vigane veepump, mis ei pumpa korralikult ning tingituna roostekihist jahutussüsteemi sisepinnal ei ole korralikku jahutust ning lähebki liiga kuumaks?
Paluks nõuandeid, mida veel kontrollida ning kuidas viga tuvastada.