Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
230 w 124 vigur mootor
#1
Question 
Mootor käitub kohati väga imelikult. Esimest korda mõtlesin et lõi niiskuse sisse kuhugi, sest oli tulnud järsku külm ja siis sula.
Praegu ühtlaselt külm olnud ja tegi täna jälle seda. Nimelt sõidu ajal vaikse hooga natukenegi kiirendades kaob jõud ära ja hakkab jõnksutama. Kast on automaat. Olen auto peatanud ja proovinud uuesti liikuma hakata, kuid siis sureb välja. Tavaliselt esimest korda käivitades läheb käima, kohapeal pöördeid lisades ei taha kuidagi neid üles võtta ja tõmbab justkui hingest kinni. Siis saab veel paar meetrit heal juhul sõita ja siis kui välja sureb ei lähe enam käima.
Imelik on see et käiates ta käiab ja käiab kuid mingi hetk pooks justkui kinni mootori ja siis hakkab jälle vedama ja kordab kinni poomist uuesti. Täna ootasin u.45 min. kui proovisin uuesti käima panna ja läks jälle poolest pöördest. Mootor oli selle ajaga maha jahtunud.

Võibolla on kellegil olnud sarnane juhus või teab mis viga võiks olla või kuhu suund võtta.

Ette tänades!
Vasta
#2
tundub, nagu oleks süütehetk vale.Pole 2.3 süütega kursis, kas saab timmida või mitte.
Vasta
#3
kuidas see süütehetk valeks saab minna ja siis jälle õigeks? sest peale pisukest puhkamist liigub jälle.
Vasta
#4
timo999 Kirjutas:Imelik on see et käiates ta käiab ja käiab kuid mingi hetk pooks justkui kinni mootori ja siis hakkab jälle vedama ja kordab kinni poomist uuesti. Täna ootasin u.45 min. kui proovisin uuesti käima panna ja läks jälle poolest pöördest. Mootor oli selle ajaga maha jahtunud.

Nu see vihjab ikka täiega sellele, et süüde on natuke liiga varane.

Ülejäänu kohta ei oskagi esialgu midagi õelda, kontrolli, kas jagaja kaane alt on ikka kõik kuiv.
Vasta
#5
Viitab juhtrõhu regullaatorile, või mingile temp. andurile
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#6
Tere, härrased, et mitte öelda seltsimehed!

Üldiselt on w124 M102 ehk vana hea rida 4 nii lollikindel, et miski muu tavaliselt ei jukerda kui jagajakaas, küünlajuhtmed ja õhutorud.

Mitte miski ei aita süütesüsteemi jamade vastu paremini kui umbes kord aastas kogu lugu välja vahetada, et alati mõnus oleks. Need asjad ei ole teab mis kallid B-varuosana. Samas võib alati oodata ka uute probleemideni ja siis välja vahetada.

Teine asi, mis tuleks kindlasti üle kontrollida, on sissepritse all asuv õhutoru, mille üks ots on ühendatud tühikäigumootoriga. See asub erakordselt halva koha peal ja kui see on pragunenud või lihtsalt viletsasti kinnitatud, kisub auto sealt õhku ja võib täiesti ettearvamatult halvasti käima hakata.

Õhutoru asja saab tegelikult kontrollida ka suvalist hästipõlevat spray-d sissepritse lähedusse (kuid mitte õhupuhastisse) pihustades. Kui õhku ja seega ka seda hästipõlevat kemikaali sisse kakub, kuuled koheselt mootori töös hetkeks muutust.

Ise kahtlustaks siiski pigem küünlajuhtmeid, jagaja kaant ja võibolla ka piipe. See on paraku vist ainus selle mootori tõeliselt nõrk koht.

Aga ega ma ka ei tea.

Tervitades,

Tauno
Vasta
#7
Tere härrased,

Minul samasugune 124, ainult 2.0 mootor. Probleem ka enamvähem sama. Aga minul läheb külmalt kenasti käima. Siiski, mida külmem ilm, seda rohkem on anomaaliat tühikäigu juures kohe peale käivitumist. Võtab pöörded üles, siis laseb maha, tahab peaaegu välja surra, siis uuesti pöörded üles. Teeb seda kuskil 2-3 korda, siis jääb kenasti töötama.

Probleemid hakkavad aga samuti kuuma mootoriga, kui temp on jõudnud üle 80 kraadi. Naljakas on aga see, et asi on toimunud vaid siis, kui väljas sajab lund või vihma. Tavalise kuiva ilmaga ei viita probleemile mitte miski, võibolla ainult see, et kuuma mootoriga on tühikäik veidi ebaühtlane. St tahhomeetri ostuti liigub 700-800 pöörde vahel ning kiirendamisel veidi samuti kakub.

Hr Tauno Mõts siin viitas jagaja kaanele, juhtmetele jne.
Ise olen vahetasin tõesti viimati 2005 suvi nii küünlad, jagaja kaane ja rootori. Muud pole vahepeal vahetanud.

TO: teemaalgataja : Kas oled vea leidnud ja kõrvaldanud? Kui jah, siis milles oli probeem?

TO: Tauno Mõts: Kus see sinu postituses viidatud õhutoru täpsemalt asub? Uuriks asja ka ise, aga olen suht võhik. Äkki on pildimaterjali sul?

Ette tänades,

jan110
Vasta
#8
Külmalt käivitub ka mul mormaalselt kuidgi võibolla peab natuke rohkem ketrama mootorit, kui ma harjunud olen, kuid siiski käima minnes jääb ilusti käima ja ei ole mingeid pöörde kõikumisi.

Keegi remondimees soovitas välja vahetada kütuse filtri. Seda ma ka tegin, kuid täna hommikul kordus asi uuesti. Sis ei olnud mootor nii kuum midagi vast 50-60 kraadi.
Täna hommikul sain kohe uuesti käima ja surusin aga pöördeid peale ja oli nii, et 1000-2500 pöördeni kakkus kinni jne aga sealt edasi laksas nagu vana mees. Lasin siis natuke rebast sumpsist välja, kuid tol hetkel ei olnud suurt tolku. hakkasin siis vaikselt liikuma, sest nüüd lasi tühikäigul liikuda, kaasi vajutades hakkas kinni pooma jälle. panin S-i peale ja proovisin siis üle kaahe tuhande pöörded saada ja sealt edas haukas jälle nagu vana mees. peale pisukest paarutamist unustas ta jälle selle jama ära ja sõitis ilusti.

Järgmiseks proovin mingi aeg vahetada välja ka küünlad ja vb midagi veel mis seal on.
Vasta
#9
timo999,

Kas sa mootorile mingit diagnosti oled teinud? Äkki aitaks see mingi vea leida meil mõlemal?
Kuna ise olen Tartus, siis helistasin yhte Võru tn ääres asuvasse firmasse, autodiagnostikud vms... kui kuuldi, et vana tüüpi 124 mootor, öeldi kohe, et ei võta ette, sest seal peab kõik asjad käsitsi mõõtma ja testima. Ja lihtsalt ei viitsita.

Oskad äkki ise mõnda kohta soovitada?
Vasta
#10
jan110 Kirjutas:timo999,

Kas sa mootorile mingit diagnosti oled teinud? Äkki aitaks see mingi vea leida meil mõlemal?
Kuna ise olen Tartus, siis helistasin yhte Võru tn ääres asuvasse firmasse, autodiagnostikud vms... kui kuuldi, et vana tüüpi 124 mootor, öeldi kohe, et ei võta ette, sest seal peab kõik asjad käsitsi mõõtma ja testima. Ja lihtsalt ei viitsita.

Oskad äkki ise mõnda kohta soovitada?


Käisin ise täna hommikul elektriku juures ja ta ütles et sellele ei saa juhtmeid külge panna ja sellist diagnostikat teha. Ütles ka et peab kõik käsitsi üle kontrollima ja see on suht aeganõudev ja kulukas.

Muidu on normaalne mees ja teab mida teeb. olen varem sealt abi saanud alati teiste uuemate autodega. Praegu autot sinna ei jätnud. See mees võtaks ette küll ma arvan, kui raha on ja järjekorra ära ootad.

http://www.autoelektrik.ee
Vasta
#11
Hmm... kusjuures ma helistasin sinna firmasse... rääkisin jutu ära. Tüüp ei osanud läbi telefoni midagi suurt öelda. Eks see ka õige ole. Ütles jah, et võtaks ette, aga järjekorrad pikad. Saaks alles 2 nädala pärast ehk.

Kas sul endal on siis asjaga kogemusi, on see kallis koht?

Muide, täna hommikul käisin ka autoga linnas ja hakkas sama jama jälle pihta. Sõitsin kesklinna, käisin 5 min ühte asja ostmas, tagasi tulles enam käima ei läinud jälle. Käias küll, aga nagu sädet vms poleks. Ootasin 2 min, proovisin uuesti. Siis läks, aga vaid tühikäik möllas ja suri kohe välja ka. Siis käisin kuskil 30 min jala linnas asju ajamas. Peale seda oli mootoritemp kuskil tagasi 60 le langenud ja läks paugust käima. Sõitsin koju ära. Proovisin veel kohe maja ees ka uuesti käivitada ja kohe läks. Mingi täielik anomaalia... ei tea ka kohe, mida asjaga ette võtta..
Vasta
#12
Mis mootor? Pritse või karburaator?

Kas küünlad ja kõrgepingejuhtmed ning jagajakaas on vahetatud?
Vasta
#13
To V6sa

Auto on MB 124 200E, 87 kw, 91 a. Kuna pole nii suur asjatundja mootori alal, siis ei tea, kas on karbuss või pritse, aga arvan, et 91 a masinal vast enam karbuss polnud, seega ikka see nn mehhaaniline pritse KE-Jetronic vms...

Küünlad ja jagaja kaas ning rootor on vahetatud viimati 2005 a suvel, juhtmeid pole vahetatud.
Vasta
#14
Mu '89 aasta W124 3,0L benss hakkas nöökima.
Käima läks kabedalt. Väike võtmepööre ning korras. Sama ka külmadega. Mõnikord seisis auto mitu päeva, keegi ei liigutanud.
Siis kui vaja sõita, keerad võtit ja voila. Käis kui kellavärk. Kuni mootori soojenemiseni. Kui mootor soojenes siis hakkas puterdama.
Alul ikka vähem. Said lühemad otsad aetud. Aga probleem süvenes.
Tühikäik veel kuidagi oli aga kui pöördeid lisada või käik sissepanna siis suri välja.
Käima enam ei läind. Ketra palju tahad. Venitas ja venistas kuni tegi vaid kolks, kolks ja signalisatsioon piiksus paar korda. (Cheetah).
Algul arvasin, et küünlajuhtmed, jagaja kaan, "tooreklapp", siis ,et "signa".
Sain Keilasse MB'sse aja ning kui hommik käes, läksin käivitasin auto ning ootasin hingevärinal, kauaks. Ei olnduki vaja pikalt oodata ~15 mintsa. Igatahes välja ta suri ning nööriotsas sõit viis Keilasse.
Paar päeva oli diagnostik mölland. Igatahes viga ta ei leidnud. :-(
Nüüd käitub auto väga viisakalt. Seda juba viimased paar-kolm nädalat.
Käima läheb hästi ning sõidud saab kõik aetud ning sellega probleeme pole
ptyi-ptyi-ptyi.
Kui ta veel peaks nöökima hakkama siis ma vahetan bensupumba välja ja vaatan kas sellest on abi. Hetkel kahtulstan, et kottermann peidab end seal.
Ainuke "kiiks" mis on tekkind (ei süüdista Keila MB'd - võibolla juhus)
Kõrvalistuja jalgade juures on mingi karp. (EDW-Steuergerät, Becker Autoradio) Mingi signalisatsiooni ja raadio vms karp. Ma ei ole saksa keeles tugev. Selles karbis miski klõpsub. Kui teed ukse lahti, vajutad pidurid, näitad suunda - siis ~15 sekundit relee plõksib. Seejärel on vait kuni järgmise pidurini, uksevamiseni, suunatuleni)
Ehk on kellelgi vihjeid.

Teine keiss
'87 aasta 201 2,3L (mootor kas '88 või '89) veab väga pika vinnaga end käima. Ja pole vahet kas soe või külm mootor. Olen vahetanud küülnad, küünlajuhtmed. Abi miskit.
Kui mootor juba käib siis ta nurrub kenasti. Aga kui kiirendada või pedaali vajutada siis poob kinni. Pole spetsialist.
Viisin ta täna Speedsterisse Hannese juurde (head kogemused varasemast ajast). Loodan, et kottermann annab ennast näole. Eks ma homme muljetan mis Hannes ütles. (hoidke pöialt, et hoop poleks väga ränk)

Henry
Vasta
#15
Väidetavalt lõppes W124 200 mudeli tootmine juunis 1990... See oli siis Strömbergi karburaatoriga.

Aga se on OT ja pole antud hetkel oluline.

Lähtume siis eeldusest, et Su autol on pritse. Kuna küünlad und jagajakaas on vahetatud aasta tagasi ning viga on korrapäratu, siis võib süütesüsteemi süüdlaste nimekirjast esialgu maha tõmmata. Kuigi, eks viimaseid hetki elavad süütejuhtmed võivad kah igasugust anomaaliat põhjustada... Aga siis peaks viga avalduma regulaarsemalt...

Kas auto ei luba ega üritagi käima minna, kui tal jälle "paha tuju" on? Tagant summutist bensiinilõhna tuleb? Küünlad märjaks lähevad? Bensiinipump ikka tööle hakkab?

Aga diagnostikut ei oska soovitada.... Keegi ei taha nende vanade pritsetega tegelda. Arvutit külge panna veel ei saa ja ise ka enam mõelda ei osata. See viimane käis siis remondimeeste pihta. Iseasi on see, et tihti ei taha klient mõtlemise eest maksta...

Rakveres oli keegi, kes nende vanemate pritsete elektroonikaga tegeles. Ehk oskab keegi tema kontakti anda...

Kusjuures minu tutvusringkonnas on vana pritsemootoriga paskat, mis aeg-ajalt keeldub käivitumast. Aga kui valada tilk bensiini, lahustit vms. põlevat vedelikku sisselaskesse, siis käivitub matsust ja jääb probleemideta käima. Samuti pole mingeid probleeme ei kütusekulu, tõmbe ega käivitumisega üldisemalt. Lihtsalt on hetki, kus auto nõuab "hommikumahla", mis paneks käima...
Vasta
#16
To V6sa:

Aitäh sulle ülevaatliku vastuse eest!
Nüüd siis asjast. Ma nagu ei taha eeldada, et autol on " päevad " vms Wink
Tegelt on asi nii, et kui ma ta eelmine kevad ostsin, siis hakkas õige pea jõnksutama kiirendamisel jne. Kevdal-suvel soojemate ilmadega sellist praegust anomaaliat polnud. Igatahes jõnksutamisest sain tollal lahti uute küünalde, jagaja kaane ja rootori abiga. Aga isegi nende uute vidinatega tegi ta sügisel ja talvel pulli, kus käivitus kenasti ja peale käivitust jamas veidi tühikäiguga ( yles-alla ) ning siis jäi kenasti paigale. Tõsi, veel külmemate ilmadega suri ka peale käivitust välja, kui just gaasiga pöördeid veidi yleval ei hoidnud. Aga peale hiljemalt kolmandat käivitust jäi asi kenasti pidama. Üldiselt ei lasnud sellest väiksest asjast end siis häirida. Endine omanik mainis ka, et on see probleem, aga tema lihtsalt peale käivitust hoidis jalga paar min gaasil, pöördeid siis kuskil 1000-1500 pöörde juures, kuni asi oli rahunenud.

Sel suvel hakkas sooja mootoriga tühikäik veidi rohkem kõikuma. Seda oli kenasti salongi kohe tunda, et vibrab ja tahhokas ka käis 700-800 pöörde vahel. Samas sellist mittekäivitumist suvel ei olnud kordagi. Praegused jamad on just tulnud talve hakul.

Üks tähelepanek on siiski, et peale suvist õlivahetust, kus panin sisse Valvoline MaxLife õli, mis pidi olema täissündi omadustega poolsünt õli, on seda veidi klapikambrikaane õlikorgi vahel välja immitsenud. Kas siis viga vedelemas õlis vms? Klapikambrikaane tihend samas ka 2005 suvi vahetatud ning ka õlikork sai alla veidi silikooni, et vahel läbi ei ajaks. Kas siis võib olla, et see immitsev õli saab piipudele ligi ja sealt need jamad? Pole just eriti suur loogik... võibolla võrdlen asjasse mittepuutuvaid asju!?

Mis puutub sellesse " paha tuju " ajal käivitusse, siis starter käiab hoogsalt ( aku on ka uus ) , süüte sisse keeramise hetkel on kuulda ka benapumba surinat. Käiab suht pikalt ja siis on kuulda mingit kolksu, käiab edasi, jälle mingi kolks vms... Peale 2-3 minutit uuesti proovides läheb käima, aga tahab kohe välja surra, gaasi lisades oleks nagu sein ees korraks... ja siis lööb pöörded ülesse... aga gaasitamisest kasu pole, sureb ikka kohe-kohe välja, kui nt panna käik sisse ja hakata püüdma liikuda. Nagu ka enne kirjutasin, peale 30 min, kui temp allpool, ei ole mingit muret.

Küünlaid pole kontrollinud, samuti seda, kas sumpast bensuhaisu tuleb.

Hr. Tauno Mõts kyll ytles, et võiks juhtmed vahetada ja uue jagaja kaane ning ega uued küünladki paha tee. Tõsi võib olla, et sain mingid kehvad varuosad, aga ei taha uskuda. 5 a võiks ikka nende asjade iga olla.
Võiksin midagi ju profülaktika mõttes vahetada. Oskate öelda, kas küünlaid, juhtmeid ja jagaja kaant saaks ka suht võhik ehk siis mina ise vahetada? Padrunvõti olemas, küünlavõti on kyll samas puudu.

Ette tänades,

Jan110



Vasta
#17
Lisan veel seda, et olen oma lollusest mingi hetk eelmine talv-kevad vene bensiiniga sõitnud. Samuti kasutanud STP kütuselisandeid paar korda. Kas ka need argumendid võivad oma osa siin mängida. A la bensiin keeras pihustid peeti või rikkus mõne küünla. Kuidas siin teistel on kogemused vene küttega? Samas ega Eestis müüdav benagi ju mujalt tule, kui sealt.
Vasta
#18
Krt, lahustit põletava mootoriga autol võivad vabalt "päevad" olla... Traktorimootoriga seda muret pole.... Aga sel on muud mured --> kangiseadus töötab raudselt.

Küünalde vahetus pole raketiteadus. Aga mõningane mutrikeeramise kogemus võiks olla, enne kergsulamist plokikaande küünalde keeramise juurde asumist. muidu võib lisaks küünaldele ka plokikaane per**keerata... Aga samas on julge pealehakkamine pool võitu ja kolmveerand ebaõnnestumist.

Üldiselt võiks küünla seisundist peale hakata küll. Vähemalt diagnostika mõttes. Aga seda küünalt peaks siis oskama ka lugeda.... Samas peaks küünalde vahetamise ja vana küünla alusel mootori seisundi hindamisega suvaline töökoda hakkama saama... Ega MB siin ei erine teistest sädesüütega sisepõlemismootoritest...

Kas mootori surved on mõõdetud? Kui ei, siis võiks küünalde vahetamisega ka selle ära teha. Samuti enamustes töökodades tehtav asi, paljudel ka kodugaraažis selleks vidin olemas.

Küsimus targematele: kas see pritse mitte karterigaaside liigse koguse korral lolliks ei lähe? Seda enam, et hää õli korgi vahelt välja trügib... Bensiinimootoril seda juhtuda ei tohiks ja ka diislil on see selge mootori üldise kulumise märk...

Mõni voolik ei lipenda kusagil? Või juhe?
Vasta
#19
Vene bensiin teeb halvimal juhul klapid kolisema vms, aga on iseenesest täiesti puhas kraam ja pihustite töös ma sümptomite põhjal ei kahtleks.

Ehk saad kapotialusest panna pildi siia. Endal selline kahjuks hetkel puudub. Siis võiks osutada torule, mida ma mõtlen.

Igatahes on nii, et kui leiad üles sissepritse juures (tagapool) asuva tühikäigumootori, siis selle külge läheb too toru, mis üsna tihti sigatseb.
Kätt sissepritse alla ajades saab seda ka kontrollida.

Siiski - kas sa eetri pihustamise varianti ei proovinud???
Vasta
#20
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=383

oli sama probleem ja see polnd hea kogemus jääda mitu korda tipptunnil lambist ringil seisma Big Grin, viisin korraliku töökotta kus töötab hea diagnostik ja leiti et oli mingi elektroonika viga, rohemat ei öeldud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W211 ukseluku mootor BadBoy 0 593 23-03-2021, 07:11 PM
Viimane postitus: BadBoy
  W210 soendus mootor umberto2ss 6 4,705 19-04-2020, 09:27 AM
Viimane postitus: madis71
  w 124 2.0d 55kw 92a. plokikaanes auk ? Merzz 3 3,518 22-12-2018, 08:32 PM
Viimane postitus: Laur
  E 430 98a. mootor ei jää võtmest seisma aavs 3 2,982 05-10-2018, 08:11 PM
Viimane postitus: aavs
  c 124 E220 110kw -93, süüde sees ei ole süüdet. 966mkr 8 6,416 09-07-2018, 10:07 PM
Viimane postitus: 966mkr
  W124 E220 ei käivitu (mootor ei käi üldse ringi) -Liitlane- 11 7,118 20-04-2018, 02:07 PM
Viimane postitus: -Liitlane-
  124 mootori temp. kõrge --Arx-- 8 7,449 28-02-2018, 03:14 PM
Viimane postitus: stihl
  124 TD tagasillaga probleem. ramli 6 5,221 18-09-2017, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  Küsimus MB 124 peaülekanne Elton 2 2,839 29-08-2017, 08:30 AM
Viimane postitus: nils_
  W211 mootor väriseb? laisad 2 3,354 19-08-2017, 11:03 PM
Viimane postitus: madis71



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne