Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W:124 3,0d 81kw Ei saa hakkama kuuenda hõõgküünla vahetusega.
#1
Mure mul endine ei saa ligi salongi poolsele eelsüüteküünlale,no mitte kuidagi ei mahu sinna vahele ühegi asjaga käed pole ka väga väikesed,kas oskab keegi aidata või kohta soovitada kes mul selle ära vahetaks mõistliku hinna eest.5 tk on vahetatud juba ammu aga see kuues kurjajuur jama selles et nüüd ei võtta selle kuuenda pärast ültse küünlaid järgi ja vaevu saan käima kui külmem ilm öösel olnud,aga alati on õnneks läinud ja isegi mitte pikka käiamise peale vaid suht hästi.kindlasti kui -15 väljas siis on aamen mul selle käivitusega.

Tervitused VANA-LÕÕTS
Vasta
#2
(07-01-2012, 11:35 PM)vana-lõõts Kirjutas: jama selles et nüüd ei võtta selle kuuenda pärast üldse küünlaid järgi ja vaevu saan käima kui külmem ilm öösel olnud...

Külma pole veel tõsist olnudki ju...?

...


Kuuldes juttu ühest mittetöötavast küünlast, tuleb alati meelde lugu sellest, kuidas benny hill (john bull, jonny english, misiganes britt) diiselmootorit tegi.
Auto kere oli valmis, projekteeriti sinna ka uuemat tüüpi diiselmootor, sedakorda 5 silindriline. Kui mootorit tehases peale hakati tõstma, selgus, et viiendat, e. kõige salongipoolsemat eelsüüteküünalt pole mootorit maha võtmata võimalik vahetada...ruumi oli nii vähe, noh...
Mis te arvate, mis siis edasi sai?
...
Sai see, et ülejäänud seda tüüpi viiesilindrilised mootorid tehti nelja küünlaga ja viiendale jäeti isegi auk kaanesse puurimata.

Auto mark oli Land Rover, mudel Discovery II ja mootor oli nende legendaarne Td5.


Mis me siit peale inglise huumori veel järeldame?
Mina seda, et läks inglise raud juba tehasest ilma ühe küünlata käima, läeb saksa raud juba ammugi. Mingi muu jama on sul seal, kontrolli oma ülejäänud uuesti üle ja see jutt, et kuuenda pärast ei rakendu teised 5, kuulub kategooriasse BS.



Kolmas asi on see, et kasuta mõistust, õigeid võtmeid ja saad hakkama. Kui õigeid tööriistu/võtmeid pole, astu esimesse töökotta sisse ja palu profil see viimane vahetada.
Tehas väidab, et õige on kasutada 3/8 otstega narret + kardaani, mina sain hakkama kombinatsioonis lehtvõti + 1/4 otstega narre + pikendus + kardaan + padrun. (järjekorra kohta palum märkmeid mitte teha)
Jah, see ei ole Spaziergang im Park, aga asi on täitsa tehtav ilma kollet maha võtmata.

Vasta
#3
(08-01-2012, 12:03 AM)stihl Kirjutas:
(07-01-2012, 11:35 PM)vana-lõõts Kirjutas: jama selles et nüüd ei võtta selle kuuenda pärast üldse küünlaid järgi ja vaevu saan käima kui külmem ilm öösel olnud...

Külma pole veel tõsist olnudki ju...?

...


Kuuldes juttu ühest mittetöötavast küünlast, tuleb alati meelde lugu sellest, kuidas benny hill (john bull, jonny english, misiganes britt) diiselmootorit tegi.
Auto kere oli valmis, projekteeriti sinna ka uuemat tüüpi diiselmootor, sedakorda 5 silindriline. Kui mootorit tehases peale hakati tõstma, selgus, et viiendat, e. kõige salongipoolsemat eelsüüteküünalt pole mootorit maha võtmata võimalik vahetada...ruumi oli nii vähe, noh...
Mis te arvate, mis siis edasi sai?
...
Sai see, et ülejäänud seda tüüpi viiesilindrilised mootorid tehti nelja küünlaga ja viiendale jäeti isegi auk kaanesse puurimata.

Auto mark oli Land Rover, mudel Discovery II ja mootor oli nende legendaarne Td5.


Mis me siit peale inglise huumori veel järeldame?
Mina seda, et läks inglise raud juba tehasest ilma ühe küünlata käima, läeb saksa raud juba ammugi. Mingi muu jama on sul seal, kontrolli oma ülejäänud uuesti üle ja see jutt, et kuuenda pärast ei rakendu teised 5, kuulub kategooriasse BS.



Kolmas asi on see, et kasuta mõistust, õigeid võtmeid ja saad hakkama. Kui mõistust või võtmeid pole, astu esimesse töökotta sisse ja palu see viimane vahetada.
Tehas väidab, et õige on kasutada 3/8 otstega narret + kardaani, mina sain hakkama kombinatsioonis lehtvõti + 1/4 otstega narre + pikendus + kardaan + padrun. (järjekorra kohta palum märkmeid mitte teha)
Jah, see ei ole walk in the park, aga asi on tehtav ilma kollet maha võtmata.

Tere.
Sellge pilt juu mul siis pole mõistust kuna tööriistad on olemas.Kardaaniga sealt vaheld sudida kuidagi ei tea kahtlane tavaliselt kardaan väänab alati kuhugi poole ära ja siis eriti lihtne see küünal ära murda.
Siin sai arutatud juba kord et mis viga olla võib kui 5 küünalt uued 1 vana,allgul töötas ja võtis järgi ja siis järk järgult aina harvemini nüüd võtab siis järgi kui mootor soe ja siis kui käivitan ja töötab 20 sek hakkab tuli põlema ja küünal järgi käimise pealt ,ajab kuumaks ära ja kustub ära jälle see hetk kui need järgi lähevad hommikul siis mootor ka käib ühtlasemalt.
Vasta
#4
Mul oli kunagi 4 silindrisel algul 1 läbi töötas kenasti ja kui veel üks läbi läks kadus eelsüüde täiesti ära. Vahetasin küünlad ja töötas jälle. Mul praegu 3,0 ja tundub ka et vähemalt 2 küünalt läbi vahetada pole ka veel viitsinud aga eelsüüde toimib.
Naftapress.
Vasta
#5
Mina võtsin õhufiltri eest, koos esimese poole plastiga muidugi. Üks hoob ka seal mis 2.-5. küünla ette jääb, sellel kuulpea. Ja altpoolt sissevõttu saab ligi. Kõik 6 sai ära vahetuatud. Kitsas natuke oli aga ei pidanud vähemalt muud midagi lahti võtma.
Äkki aitab.
Vasta
#6
Kuidas releed katsetada saab?
Muidu keegi mulle siin rääkis et arvatavasti on küünalde üld takistus vale ja siis ei võtagi järgi.
Vasta
#7
Milleks vaevata pead nn. Oomi seaduse ja üldtakistuse arvutamisele paralleel ühenduse korra. Vaheta see viimane küünal lõpuks ära ja asi MOTT.
Vasta
#8
Proovi,võib-olla saad läheneda mitte pumba poolt ,vaid mootori tagumise otsa ja kere vahel,sealt,kus lõpeb sisselaskekollektor,ülevalt poolt.Omal viiepütasel oli küll häda et külje pealt ei mahtunud kuidagi ligi, tagant aga oli paari minuti töö.

Vasta
#9
(07-01-2012, 11:35 PM)vana-lõõts Kirjutas: Mure mul endine ei saa ligi salongi poolsele eelsüüteküünlale,no mitte kuidagi ei mahu sinna vahele ühegi asjaga käed pole ka väga väikesed,kas oskab keegi aidata või kohta soovitada kes mul selle ära vahetaks mõistliku hinna eest.5 tk on vahetatud juba ammu aga see kuues kurjajuur jama selles et nüüd ei võtta selle kuuenda pärast üldse küünlaid järgi ja vaevu saan käima kui külmem ilm öösel olnud,aga alati on õnneks läinud ja isegi mitte pikka käiamise peale vaid suht hästi.kindlasti kui -15 väljas siis on aamen mul selle käivitusega.

Tervitused VANA-LÕÕTS

Mul oli sama jama, et 1 küünal oli katki ja kõik olid rivist väljas ja see oli alles üleeile, sai vahetatud ja kõik ok. Ei ole mitte teema BS. Lahti keerasin tavalise lehtvõtmega kõik küünlad. Enne muidugi võtsin sisselaske kollektori maha (turboga variant siis).

Vasta
#10
(08-01-2012, 10:08 PM)Võsa Kirjutas: [quote='vana-lõõts' pid='170560' dateline='1325968516']
Mure mul endine ei saa ligi salongi poolsele eelsüüteküünlale,no mitte kuidagi ei mahu sinna vahele ühegi asjaga käed pole ka väga väikesed,kas oskab keegi aidata või kohta soovitada kes mul selle ära vahetaks mõistliku hinna eest.5 tk on vahetatud juba ammu aga see kuues kurjajuur jama selles et nüüd ei võtta selle kuuenda pärast üldse küünlaid järgi ja vaevu saan käima kui külmem ilm öösel olnud,aga alati on õnneks läinud ja isegi mitte pikka käiamise peale vaid suht hästi.kindlasti kui -15 väljas siis on aamen mul selle käivitusega.

Tervitused VANA-LÕÕTS

Mul oli sama jama, et 1 küünal oli katki ja kõik olid rivist väljas ja see oli alles üleeile, sai vahetatud ja kõik ok. Ei ole mitte teema BS. Lahti keerasin tavalise lehtvõtmega kõik küünlad. Enne muidugi võtsin sisselaske kollektori maha (turboga variant siis).


Tere. Mulle tundub ka et sisselase vaja maha võtta kuigi mul ilma turbota.
Kas keegi Tallinnas või lähi ümbruses ei tea soovitada mõnda Mercedes-Benz spetsi kes selle ära teeks oleks suur abi?

Vasta
#11
Võid veel seda proovida, et ühendad kuuenda küünla üldse lahti.
Kui indikaatorlamp nüüd hakkab viga näitama ( = ei sütti süüte sissekeeramisel üldse) , siis on küünalde relee ise korras.
Vasta
#12
(09-01-2012, 12:59 PM)stihl Kirjutas: Võid veel seda proovida, et ühendad kuuenda küünla üldse lahti.
Kui indikaatorlamp nüüd hakkab viga näitama ( = ei sütti süüte sissekeeramisel üldse) , siis on küünalde relee ise korras.

Huvitav on see et,kui mootor töötab juba siis lähevad küünlad järgi mingi aja pärast (töötava mootoriga)?
Vasta
#13
(09-01-2012, 02:32 PM)vana-lõõts Kirjutas:
(09-01-2012, 12:59 PM)stihl Kirjutas: Võid veel seda proovida, et ühendad kuuenda küünla üldse lahti.
Kui indikaatorlamp nüüd hakkab viga näitama ( = ei sütti süüte sissekeeramisel üldse) , siis on küünalde relee ise korras.

Huvitav on see et,kui mootor töötab juba siis lähevad küünlad järgi mingi aja pärast (töötava mootoriga)?

Ja hoiab kyynlaid järel väga pikka aega ka...
Sama asja läbi teinud. Anomaalia kadus kui k6ik kyynlad said vahetatud.
Vasta
#14
(09-01-2012, 02:32 PM)vana-lõõts Kirjutas: Huvitav on see et,kui mootor töötab juba siis lähevad küünlad järgi mingi aja pärast (töötava mootoriga)?

Sa ikka vist põhimõtteliselt ei taha seda viimast küünalt vahetada?
Selle asemel peab siin jahuma...Eusa_angel

See, et hiljem süttib, näitabki, et
1. Voolutarve on liiga suur. (mõni küünal lühises) või
2. Mõni küünalkatkestusega/mõni juhe katkestusega.

Vasta
#15
(09-01-2012, 06:12 PM)stihl Kirjutas:
(09-01-2012, 02:32 PM)vana-lõõts Kirjutas: Huvitav on see et,kui mootor töötab juba siis lähevad küünlad järgi mingi aja pärast (töötava mootoriga)?

Sa ikka vist põhimõtteliselt ei taha seda viimast küünalt vahetada?
Selle asemel peab siin jahuma...Eusa_angel

See, et hiljem süttib, näitabki, et
1. Voolutarve on liiga suur. (mõni küünal lühises) või
2. Mõni küünalkatkestusega/mõni juhe katkestusega.

Tere jälleSmile
No nüüd panin hommseks aja kadaka tee Mb lammutus 22 euri h ja öeldi et üle tunni ei lähe.
Homme siis saan kirjutada kuidas läks.
Vasta
#16
Jah, see kui hõõgküünalde tuli süüte sisse keerates põlema ei hakka ja süttib alles peale mootori käima minemist ongi indikaatorix, et üx küünaldest läbi. See on lihtsalt veateade, mitte ei hoia ta küünlaid sees kui mootor juba käib.

Vasaku tiiva peal asub ka hõõgküünalde pistik, kus siis 4-6 klemmi sõltuvalt silindrite arvust. Sealt saab testida, milline küünal omadega läbi on. Annad juhtmega aku pealt plussi igale klemmile korda mööda peale ja need mis sädet annavad on korras ja see kus sädet ei teki on vigane. Seal pistiku peal on numbrid ka kirjas, milline klemm millise silindri oma on. Paljud vahetavad kõik küünlad korraga, aga mina olen viimase viie aasta jooxul niiviisi testides vahetanud välja 2 küünalt, kuna ülejäänuid pole ju mõtet maha kiskuda kui nad toimivad.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#17
Kusjuures mul toimis tuli korrektselt, st. et külmkäivitusel hoidis küünlaid pikemalt järgi kui soojal mootoril, tuli ei hakanud peale käivitamist põlema, vaid enne käivitamsit, siis kui küünlaid järgi hoidis. Ja 6st küünlast 3 oli läbi. Vahetasin siis kõik ära(2a tagasi). Kuna kollektoritihend oli olemas juba, siis võtsin kollektori maha vahetuseks. Hetkel on mul 1 küünal jälle läbi, samas tuli töötab nii nagu peab ja ei sütti peale käivitust. Samuti hoiab küünlaid sama kaua järgi nagu tavaliselt...

Peale külmkäivitust on nn. afterglow umbes 30sek.
Vasta
#18
Loodame et ikka see küünla kamm on mul sest... suvel hakkas pihta kord võtis järgi siis jälle ei...
Muidugi homme saan veel vaadata kas tekib kuuendal küünlal säde või ei.
Vasta
#19
Tuli hakkab valesti põlema juhul, kui takistus ei ole 1 või 0 oomi. 0 oomi korral on küünal täielikult läbi põlenud ega oma enam üldse takistust (küünalde tuli töötab nagu ennem, kuna relee mõõdab kogutakistuseks nii 4 kui ka 5 küünla korral 1 oomi). Üldiselt kui küünal läbi põleb on tema takistus 1 oomist erinev ning küünalde tuli nöögib kuna sel juhul on ka kogutakistus 1 oomist erinev. On ka olnud juhuseid kui küünal küll töötab aga takistus pole päris 1 oom (küünalde tuli hakkab valel ajal põlema).

Üksiku küünla takistus on 1 oom
Kogutakistuse arvutamiseks rööp/paralleel ühenduse korral
1/R=1/R1 + 1/R2+1/R3 jne
Niikaua kui kõik üksikud takistused on 1 oom siis on ka kogutakistus 1 oom olenemata üksikute takistite/eelsüüteküünalde koguarvust.

Vähemalt nii olen mina keskkooli füüsikatundidest aru saanud.
Vasta
#20
(09-01-2012, 10:41 PM)hannes_s Kirjutas: ...
Üldiselt kui küünal läbi põleb on tema takistus 1 oomist erinev ning küünalde tuli nöögib kuna sel juhul on ka kogutakistus 1 oomist erinev. On ka olnud juhuseid kui küünal küll töötab aga takistus pole päris 1 oom (küünalde tuli hakkab valel ajal põlema).
...

Oled Sa selles ühes oomis kindel? Ma nagu mäletaks teistsugust numbrit...

Veel: mis aastast tuli see afterglow? Meite säästukal (1986. aasta auto) igatahes seda ei ole.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W213 ei saa kütust paaki survega Luuri 5 1,148 05-02-2022, 04:06 PM
Viimane postitus: vreps
  W124 ei saa kütet kätte Jizz 4 3,769 17-02-2019, 01:40 PM
Viimane postitus: v6sa
  w 124 2.0d 55kw 92a. plokikaanes auk ? Merzz 3 3,518 22-12-2018, 08:32 PM
Viimane postitus: Laur
  c 124 E220 110kw -93, süüde sees ei ole süüdet. 966mkr 8 6,416 09-07-2018, 10:07 PM
Viimane postitus: 966mkr
  124 mootori temp. kõrge --Arx-- 8 7,449 28-02-2018, 03:14 PM
Viimane postitus: stihl
  W210 Käivitusprobleem, ei saa võtit keerata e200mercedes 5 3,682 09-02-2018, 05:33 PM
Viimane postitus: e200mercedes
  124 TD tagasillaga probleem. ramli 6 5,221 18-09-2017, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  Küsimus MB 124 peaülekanne Elton 2 2,839 29-08-2017, 08:30 AM
Viimane postitus: nils_
  puldiga keskluku paigaldus mb 124 ramli 5 4,819 06-07-2017, 05:51 AM
Viimane postitus: .Alar.
  W 124 250 D Afgaan124 11 8,055 14-01-2017, 01:00 PM
Viimane postitus: Afgaan124



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne