Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal?
#21
(24-07-2011, 09:13 PM)denis23 Kirjutas: Ma küsiks - kui Mercedes 220SE kupeest tehakse Mercedes 220SE kabrio, kusjuures, muudetakse ka identiteedi, ehk siis pannakse uus tehasesilt. Kas see on siis mis asi - võltsimine, replika?

Ausalt öeldes, on rake uskuda, et praktikas keegi 220SE kupeest restaureerimise käigus teeks 220SE kabrio, sest nende hinnad on võrdsed. Ideaalseisukorras 220SE kupee ja kabrio maksavad mõlemad juba vähemalt 5 aastat umber €125 tuh. Seega ei lisa kupee kabrioks tegemise vaev auto hinnale midagi. Hindu saab võrrelda näiteks Auto Salon Singeni kodulehel.

Küll aga tehakse vahel Adenaueri sedaanist restaureerimise käigus kabrio. Ideaalseisukorras Adenauer sedaan maksab umbes €100 tuh., kuid kabrio €200 tuh. Selline Adenauer võlts-kabrio ei maksa hea teostuse korral palju vähem kui tehase originaalkabrio. Seega, investeerimise mõttes, tasub tegemist.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#22
(25-07-2011, 03:16 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)

Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.

Taastamata/restaureerimata originaaliga ehk solkimata masinaga ei ole probleeme, seal on kõik ilusti näha.
Taastatud/restaureeritud masina juures on juba väga raske kindlaks teha originaalsuse astet ja päris valesid tükke.

Stanley Manni kohtuasi ise kahjuks lahti ei tule, aga juba tema kommentaar lehes on ehtne "tüklasejutt", kes Saksast platsilt autosid on toonud, see tea millest jutt on. Neil ka kõik autod enda omad või oma ema omad ja hästi hooldatud ... kokkuvõttvalt BS.
See et keegi võttis ette ja pani sellele ärile "päitsed pähe" on hea, aus olla, siis olen ma seda juba 10 aastat oodanud.

Mis puudutab restuareerimist, siis minu "kooli" kohaselt on restaureeritud masina "toorik" solkimata masin, häda korral võib kasutada sama mudeli varuosi mõne teise masina küljest, aga parima tulemuse saavutamiseks peab võimalikult palju algset säilitama. Kõik see eeldab ajalooga masinat ja algset tehase komplektsuse kirjeldust vms paberit.

Taastatud masin võib olla kokku komplekteeritud sama seeria toodangust, mõningal määral muudetud aga näeb välja nagu see "õige". Sellise masina võib teha juba suvalisest raamijupist ja koostada soovitud "õige" masina detailidest. Iseenesest on see ka juba replika, sest algset ajalugu ei ole säilinud ja kõik teevad masina oma äranägemise järgi paremaks.

Dad.
Vasta
#23
(27-07-2011, 08:45 AM)dad Kirjutas:
(25-07-2011, 03:16 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)

Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.

Taastamata/restaureerimata originaaliga ehk solkimata masinaga ei ole probleeme, seal on kõik ilusti näha.
Taastatud/restaureeritud masina juures on juba väga raske kindlaks teha originaalsuse astet ja päris valesid tükke.

Stanley Manni kohtuasi ise kahjuks lahti ei tule, aga juba tema kommentaar lehes on ehtne "tüklasejutt", kes Saksast platsilt autosid on toonud, see tea millest jutt on. Neil ka kõik autod enda omad või oma ema omad ja hästi hooldatud ... kokkuvõttvalt BS.
See et keegi võttis ette ja pani sellele ärile "päitsed pähe" on hea, aus olla, siis olen ma seda juba 10 aastat oodanud.

Mis puudutab restuareerimist, siis minu "kooli" kohaselt on restaureeritud masina "toorik" solkimata masin, häda korral võib kasutada sama mudeli varuosi mõne teise masina küljest, aga parima tulemuse saavutamiseks peab võimalikult palju algset säilitama. Kõik see eeldab ajalooga masinat ja algset tehase komplektsuse kirjeldust vms paberit.

Taastatud masin võib olla kokku komplekteeritud sama seeria toodangust, mõningal määral muudetud aga näeb välja nagu see "õige". Sellise masina võib teha juba suvalisest raamijupist ja koostada soovitud "õige" masina detailidest. Iseenesest on see ka juba replika, sest algset ajalugu ei ole säilinud ja kõik teevad masina oma äranägemise järgi paremaks.

Dad.


Mina viimasel ajal üldse mõtlen, et kõige kõrgemas segmendis (kus on tõesti võimalik uunikumi kokku panna nullist peale ning jääda turuhinna/kulude suhega plussi) ei ole mõtet vaadatagi.

Selles mõttes näiteks, müüdi Soomes hiljuti Opel Kapitän, 1939, 17000 euri, ajaloohõng oli juures, ilus originaalne auto, tõeline pärl.

Ostes 500 000 euri eest Horchi saad Hiinas ja Poolas vorbitud messingitükkid kullahinnaga (sõna otseses mõttes - sest üks replikate erinevus originaaliga on messingi lai kasutus)
(26-07-2011, 11:06 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas:
(24-07-2011, 09:13 PM)denis23 Kirjutas: Ma küsiks - kui Mercedes 220SE kupeest tehakse Mercedes 220SE kabrio, kusjuures, muudetakse ka identiteedi, ehk siis pannakse uus tehasesilt. Kas see on siis mis asi - võltsimine, replika?

Ausalt öeldes, on rake uskuda, et praktikas keegi 220SE kupeest restaureerimise käigus teeks 220SE kabrio, sest nende hinnad on võrdsed. Ideaalseisukorras 220SE kupee ja kabrio maksavad mõlemad juba vähemalt 5 aastat umber €125 tuh. Seega ei lisa kupee kabrioks tegemise vaev auto hinnale midagi. Hindu saab võrrelda näiteks Auto Salon Singeni kodulehel.

Küll aga tehakse vahel Adenaueri sedaanist restaureerimise käigus kabrio. Ideaalseisukorras Adenauer sedaan maksab umbes €100 tuh., kuid kabrio €200 tuh. Selline Adenauer võlts-kabrio ei maksa hea teostuse korral palju vähem kui tehase originaalkabrio. Seega, investeerimise mõttes, tasub tegemist.

Kallis inimene, tule googlist maa peale palun tagasi. 220SE kupee ja kabrio hinnad erinevad kaks-kolm-neli korda.

Leia minule palun 11-15 000 EURi eest sellise kabrio...

http://www.blocket.se/gallivare/Mb_220_s...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes_...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes...m?ca=6&w=3
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#24
(27-07-2011, 10:38 AM)denis23 Kirjutas: Kallis inimene, tule googlist maa peale palun tagasi. 220SE kupee ja kabrio hinnad erinevad kaks-kolm-neli korda.

Leia minule palun 11-15 000 EURi eest sellise kabrio...

http://www.blocket.se/gallivare/Mb_220_s...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes_...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes...m?ca=6&w=3

Rootsis on ikka Rootsi kroonid.. St- see hind ongi selline, nagu Riho-Peeter kirjutas.
Vasta
#25
(27-07-2011, 12:15 PM)T6nu Kirjutas:
(27-07-2011, 10:38 AM)denis23 Kirjutas: Kallis inimene, tule googlist maa peale palun tagasi. 220SE kupee ja kabrio hinnad erinevad kaks-kolm-neli korda.

Leia minule palun 11-15 000 EURi eest sellise kabrio...

http://www.blocket.se/gallivare/Mb_220_s...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes_...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes...m?ca=6&w=3

Rootsis on ikka Rootsi kroonid.. St- see hind ongi selline, nagu Riho-Peeter kirjutas.

No ega ikka ei ole ju küll sama hind. Rootsi krooni kurss Eesti krooniga võrreldes oli vanasti umbes 1,7 ja euroga 15.6466 ehk umbes 9 kordne vahe Rootsi krooni ja euro vahel.

Riho-Peeter kirjutas, et kupee ja cabrio hinnad 125 000 EUR-i, Denis tõi näitex kupeed, mille hinnad on 100 000 ja 150 000 Rootsi krooni vahel, seega u. 9 korda odavamad.

Iseasi kas nad mõlemad samadest mudelitest räägivad, kuna keegi pole tehasetähiseid maininud.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#26
(27-07-2011, 05:34 PM)Werewolf Kirjutas:
(27-07-2011, 12:15 PM)T6nu Kirjutas:
(27-07-2011, 10:38 AM)denis23 Kirjutas: Kallis inimene, tule googlist maa peale palun tagasi. 220SE kupee ja kabrio hinnad erinevad kaks-kolm-neli korda.

Leia minule palun 11-15 000 EURi eest sellise kabrio...

http://www.blocket.se/gallivare/Mb_220_s...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes_...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes...m?ca=6&w=3

Rootsis on ikka Rootsi kroonid.. St- see hind ongi selline, nagu Riho-Peeter kirjutas.

No ega ikka ei ole ju küll sama hind. Rootsi krooni kurss Eesti krooniga võrreldes oli vanasti umbes 1,7 ja euroga 15.6466 ehk umbes 9 kordne vahe Rootsi krooni ja euro vahel.

Riho-Peeter kirjutas, et kupee ja cabrio hinnad 125 000 EUR-i, Denis tõi näitex kupeed, mille hinnad on 100 000 ja 150 000 Rootsi krooni vahel, seega u. 9 korda odavamad.

Iseasi kas nad mõlemad samadest mudelitest räägivad, kuna keegi pole tehasetähiseid maininud.

Tähendab, kõige kõrgem hind mida ma olen kuulnud, et w111/112 cabrio eest maksti, oli 145 000 briti naela. Kupeed rohkem kui 50 000 eest ei ole näinud isegi pakkumises.

Aga need on 3.5 liitrised autod, need on väga haruldased. 2.2-2.5 mootoriga isendid maksavad kordades vähem.
Ahh..jah kere indeks on w111 ja w112
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#27
Ega te vist ei väsi ka vaidlemast eksole?
Mercedes keeps you going!
Vasta
#28
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9PR_rzF8ofw[/youtube]
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#29
Aga meil vist mõlemal vanad klassikalised Mersud on olemas, miks siis mitte vaidlema vahest neist?
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#30
Muidugi, vaidlemine on normaalne.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#31
Ma nagu ei saa aru, mis tähtsust on sellel, mis masin TÄPSELT maksab, selge on see, et sedaan on hinnaga a, kabrio 2 korda a, rotster 4 korda a.

Alati on võimalik, et müüja vaatab lakke ja küsib sinult oma masina eest midagi täisti naljakat ... kunagi mulle räägiti juhtumist, kus peremees tahtis oma "väikse" Lanz-i eest 56 pikka roosi ....

Dad.
Vasta
#32
Dadil on õigus, et üldiselt on rusikareegel selline, et sama mudeliseeria sedaan maksab vähe, kupee keskmiselt ja kabriolett kõige rohkem. Kuigi on erandeid. Näiteks Adenaueri kupee maksab sama palju kui Adenaueri kabriolett, sest kupee on palju haruldasem kui kabriolett. Absoluutarve vaadates on nad muidugi mõlemad suhteliselt haruldased.

Saan Denisi küsimusest aru, et jutt käib Mercedes-Benz W128 "Pontoni" 220SE kupeest ja kabrioletist. Kas Ponton kupee kabrioletiks tegemine lisab auto väärtusele või vähendab seda? Kontrollisin andmeid. Tõesti: ideaalkorras Ponton kupee maksab umbes poole vähem kui kabriolett. Denisil on õigus. Denis, kas Ponton kupeest on keegi kabrioleti teinud? Pole sellise ümbertegemisega kunagi kokku puutunud. Adenaueri sedaanist tehakse küll vahel restaureerimise käigus 4-ukseline kabriolett, sest see lisab auto hinnale juurde märkmisväärse summa. Hästi teostatud "conversion" tasub ära. Selline ise konverteeritud kabriolett maksab enam-vähem sama palju kui tehase originaal. Ideaalkorras Adenaueri kabriolett on umbes 2 korda kallim, võrreldes sedaaniga.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#33
Riho-Peeter S. mina rääkisin järgmisest mudelist, ehk siis mitte ponton, vaid heckflosse ehk w111/112. Neid kindlasti saagitakse ümber, küsimus ainult, kas keegi seda tunnistab või mitte. Pontonidest ei tea nii täpselt.
(28-07-2011, 08:12 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Dadil on õigus, et üldiselt on rusikareegel selline, et sama mudeliseeria sedaan maksab vähe, kupee keskmiselt ja kabriolett kõige rohkem. Kuigi on erandeid. Näiteks Adenaueri kupee maksab sama palju kui Adenaueri kabriolett, sest kupee on palju haruldasem kui kabriolett. Absoluutarve vaadates on nad muidugi mõlemad suhteliselt haruldased.

Saan Denisi küsimusest aru, et jutt käib Mercedes-Benz W128 "Pontoni" 220SE kupeest ja kabrioletist. Kas Ponton kupee kabrioletiks tegemine lisab auto väärtusele või vähendab seda? Kontrollisin andmeid. Tõesti: ideaalkorras Ponton kupee maksab umbes poole vähem kui kabriolett. Denisil on õigus. Denis, kas Ponton kupeest on keegi kabrioleti teinud? Pole sellise ümbertegemisega kunagi kokku puutunud. Adenaueri sedaanist tehakse küll vahel restaureerimise käigus 4-ukseline kabriolett, sest see lisab auto hinnale juurde märkmisväärse summa. Hästi teostatud "conversion" tasub ära. Selline ise konverteeritud kabriolett maksab enam-vähem sama palju kui tehase originaal. Ideaalkorras Adenaueri kabriolett on umbes 2 korda kallim, võrreldes sedaaniga.

Riho-Peeter S. mina rääkisin järgmisest mudelist, ehk siis mitte ponton, vaid heckflosse ehk w111/112. Neid kindlasti saagitakse ümber, küsimus ainult, kas keegi seda tunnistab või mitte. Pontonidest ei tea nii täpselt.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#34
Mul on Dadile küsimus, et millal restaureeritud auto ei ole "fekaal"? Muidugi on parem, kui auto on võimalikult tehasekonditsioonis. Youngtimer'i puhul on see täiesti reaalne. Mida vanem on auto, seda väiksem tõenäosus on leida tehasekonditsioonis auto. Võib-olla mõnikord haruharva on võimalik leida pealesõjaaegne ülihästi säilinud tehasekonditsioonis auto. Selline eksemplar on muidugi päris kallis ka siis, kui tegu on väga lihtsa mudeliga. Julgen väita, et ennesõjaaegset Mercedes-Benzi tehasekonditsioonis leida on võimatu. Need autod vajavad kõik taastamist. Üldjuhul isegi täielikku ülesehitamist. Kui nüüd mõni täiesti komplektne, kui amortiseerunud ennesõjaaegne auto kõrgel professionaalsel tasemel taastatakse (täielikult üles ehitatakse), kas on see siis fekaal? Selline auto lammutatakse algosadeks ja kõik jupid ükshaaval taastakse. Taastamisele kulub 3000-5000 tundi. Tulemus on vapustav, aga... see on siiski restaureeritud uunikum, mitte tehasekonditsioonis originaal.
(28-07-2011, 08:17 PM)denis23 Kirjutas: Riho-Peeter S. mina rääkisin järgmisest mudelist, ehk siis mitte ponton, vaid heckflosse ehk w111/112. Neid kindlasti saagitakse ümber, küsimus ainult, kas keegi seda tunnistab või mitte. Pontonidest ei tea nii täpselt.

Selge - rääkisin valest mudelist. Pole kuulnud, et W111/112 puhul tehakse kupeest kabriolette. Samas ei saa seda välistada, sest 3,5-liitrise kabrioleti eest makstakse juba üsna ulmelisi summasid. Nende autode hinnad on viimase 5 aasta jooksul palju tõusnud. Katsun uurida, kas neid kupeesid tehakse kabriolettideks.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#35
(28-07-2011, 08:23 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Mul on Dadile küsimus, et millal restaureeritud auto ei ole "fekaal"?

Fekaalivaba masin: õige raam, õige raaminumber, õige kere, õige kerenumber, õige pirka, õige numbriga iluvõre, tehase sillad, tehase mootor, käigukast.

Reeglina on meil siin pool masinat vale, rääkimata tehase pirkadest.

Dad.
Vasta
#36
Rahvusvaheliselt tunnustatud uunikumide võistlustel hinnatakse Dadi poolt loetletud kriteeriume ning teostuse (taastamise) kõrget kvaliteeti. Seepärast sageli võidavad võistlusi kitsa ringi restaureerimisfirmade poolt taastatud uunikumidd. Nende töö kvaliteet ja autentsus on teistest peajagu üle.

Kuid siin on üks aspekt siiski veel. Inglise keeles on käibel väljend "checkbook restoration". Nii nimetavad puritaanid veidi põlastavalt ülisuure eelarvega ideaalselt restaureeritud autosid, milles pole alles peaaegu ühtegi algupärases seisukorras detaili. Teisisõnu seisneb paradoks selles, et ühest küljest annab žürii auhinna Dadi poolt õigesti üles loetud kriteeriumide alusel, kuid teisest küljest on olemas seltskond lugupeetud inimesi, kellele sellised autod ei sobi. Need inimesed näeksid meelsasti, et näiteks salongis istmete nahk oleks algupärane, mitte asendatud, samuti võimaluse korral muudki detailid. Siin foorumis on ühe teise teema all olnud juttu kahest Eestis asuvast hästi taastatud uunikumist. Mõlemad näevad välja väga head. Ühel neist on salongis istmete originaalnahk taastatud, jäetud algupärased põrandavaibad, päikesesirmid ja laepolster. Teisel on kõik uus. Instrumendid, puit, tihendid, klaasid, nupud jms. tuleb alati taastada. Võimaluse korral tasub salongis jätta mingid detailid siiski algupärasesse seisukorda. Kuigi see on esmapilgul maitseasi, ei pruugi suure raha eest täielikult välja vahetatud autentne, kuid uus salong auto väärtusele midagi lisada. Pigem vastupidi.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#37
Mina üldse viimasel ajal mõtlen seda, et kui on võimalik saada kuskil head restaureerimata originaalmasinat, siis tuleb seda teed minna.

Teine lugu on see, et paljude masinate puhul see ei ole võimalik.

Restaureerimine sobib siis, kui kavatsed autoga palju sõita, rallides osalema, võib olla ka akna all hoida mitu kuud aastas.

Tõepoolest, restaureerimata originaalne uunikum selleks ei sobi.

Aga kui tahad kollektsiooni autot, siis tehase originaal on esimene eelis.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#38
"Chequebook restoration", mille käigus kõik nähtavale jäävad ja nähtamatud osad taastatakse, ei ole soovitav. See hävitab uunikumi hinge. Sageli restaureeritakse kõrgel tasemel täiesti uueks auto kogu tehniline osa, et uunikum oleks töökindel: mootor, sillad, elektrisüsteem, tihendid, klaasid, tuled jms. Kui salong näeb jube välja, ei tasu kiirustades ja kergekäeliselt võtta vastu otsust kõik välja vahetada või uueks taastada. Armatuurlaua näidikud, nupud ja puit tuleb üldjuhul taastada. Samas on võimalik väga sageli uksepolstrid, laepolster, põrandavaibad ja istmed, põhjalikult puhastades, esinduslikku korda saada. Istmete nahka on võimalik värviparandustega ja uute õmblustega taastada. Eriti uhke on muidugi, kui auto plekiosa on säilinud originaalvärvi all ja seda pole vaja taastada. Siis jätab auto nii seest kui väljast hästi säilinud originaali ilme, kuigi tegelikult on uunikum restaureeritud ja töökindel.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#39
Teema rohkem selles, et komplektseidd hästisäilinud masinaid pole ja restaureerimse töökojad vajavad tegevust, siit ka "taseme" langus ning iga hinna eest masinate "tegemine".

Teine pool on ka, et klientuuril on raha, et masin teha aga palju neid rostereid ikka saadaval on, kui on tõsine tahe ja suur rahakott, siis pole asi ju uued vormid teha ja "reprodutseerida" terve masin.

Dad.
Vasta
#40
(01-08-2011, 07:29 PM)dad Kirjutas: Teema rohkem selles, et komplektseidd hästisäilinud masinaid pole ja restaureerimse töökojad vajavad tegevust, siit ka "taseme" langus ning iga hinna eest masinate "tegemine".

Teine pool on ka, et klientuuril on raha, et masin teha aga palju neid rostereid ikka saadaval on, kui on tõsine tahe ja suur rahakott, siis pole asi ju uued vormid teha ja "reprodutseerida" terve masin.

Dad.

Auhindu võidavad need restaureerimisfirmad, mis taastavad heal tasemel autentseid uunikume. Auhinnatud uunikumil peavad jupid olema ikka õige mudeli omad. Kust jookseb piir, kui palju juppe peavad kindlasti olema sõna otseses mõttes (taastatud) originaalid ja kui palju võib olla 100%-lisi koopiaid? Maggiore järvest 2011.a. alguses välja tõmmatud Bugatti Brescia pannakse taastamata kujul USA-s muuseumi vaatamiseks välja, sest asendada oleks tulnud eranditult kõik detailid. Üksnes kerenumber oleks taastamise korral jäänud sama. Kui kerenumber on õige, kuid kõik detailid on ülitäpsed koopiad, kas selline auto on originaal? Ei ole, eks? Kas selline õige kerenumbriga järele tehtud auto oleks rohkem originaal kui seitsmes Bugatti Royale, mis umbes 10 aastat tagasi ühe kliendi tellimusel täiesti autentsena nullist üles ehitati (originaal-Bugatti Royale'e on tehti teatavasti kuus tükki)? Raam võiks ennesõjaaegsel uunikumil olla originaal, kuid kere tohib olla uus, et autot saaks pidada originaaliks, eks? Aga kui raam on originaal ja kõik agregaadid on ideaalselt ja õigesti järgi tehtud koopiad: kas siis saab autot pidada originaaliks?
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 4,172 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Millal saab uunikum? auto 13 25,336 12-02-2009, 01:07 AM
Viimane postitus: kalacompany
  Üks kena uunikum vaatamind 1 5,022 29-03-2007, 09:04 AM
Viimane postitus: Truck
  auto24 uunikum meqa 8 12,988 06-06-2006, 08:03 PM
Viimane postitus: Kalev



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne