Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal?
#1
Väärtusliku Mercedes-Benzi uunikumi ostmisel on vaja teada, mida ja kui palju võltsitakse, kuidas tuvastada originaali ja kui palju peab originaalautol olema kasutatud originaalvaruosi.

Väärtuslikest ja/või haruldastest autodest tehakse mõnikord koopiaid. Selliseid koopiaid kutsutakse replikateks. Põhjus, miks replikaid tehakse, on seotud originaaluunikumi liiga kalli maksumusega (näit. Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL, Porsche 356 kabriolett, Porsche 550, Bentley Speed Six jt.) ja/või siis, kui ükski originaali omanik pole nõus oma autot müüma (Bugatti Royale). Replika müümine originaali pähe on ostja petmine. See on kuritegu. Ülikalleid uunikume müüvad ainult väga hea mainega diilerid ja oksjonimajad. Nurgataguse diileri käest keegi ülikallist uunikumi ei osta. Kui mainekas diiler jääb võltsingu originaali pähe müümisega vahele, on väga piinlik ja maine igaveseks rikutud. Sellega ei riskita.

Ühes 2010.a. Daimler-Benzi ametlikus ajakirjas Classic Magazin kirjeldati detailselt, kuidas käib teenustöö korras Mercedes-Benzi originaalsuse tuvastamine. Sellist teenust on võimalik tellida Mercedes-Benzi Classic Centerist Fellbachis (ilmselt ka Irvine'is ja Brooklandsis). Kõigepealt võrreldakse muidugi analüüsitava auto komplektatsiooni tehase "data card'iga", mõõtmeid, agregaate jne. Kui kõik klapib - ja originaali puhul peab kõik klappima - siis jätkatakse detailsemate analüüsidega. Raamist puuritakse välja ümmargune mündisuurune metallitükk ja analüüsitakse selle omadusi ja keemilist koostist. Võltsingu puhul on muidugi välistatud, et metalli keemiline koostis oleks originaaliga identne. Peale analüüsi keevitatakse raami tehtud augu sisse märgistatud plomm. Originaalautole väljatatakse originaalile vastavuse sertifikaat. See teenus maksab mõni tuhat eurot. Data Card'i on, muide, võimalik iga Mercedes-Benz'i kohta Classic Centerist e-posti teel tasuta küsida.

Olen siin foorumis varem kirjutanud, et Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL on toodetud tehase poolt umbes 40 tk., kuid maailmas on teada originaaliks peetavaid autosid üle 50 tk. Seega on osa neist võltsingud. Arvan, et enamus võltsingute omanikest teab, et tegu pole originaaliga, kuid ei taha seda tunnistada. SS/SSK/SSKL on ainus Mercedes-Benz, millest tehakse väga autentseid replikaid, mida on ka vilunud silmal raske originaalist eristada. Hästi tehtud SS/SSK/SSKL replika maksab 1/2-2/3 originaali väärtusest.

MB300SL-ist selliseid replikaid ei tehta, mida müües saaks isegi vilumatut silma, autot originaali pähe müües, ära petta. Esiteks suudavad MB300SL-i toruraami algusest lõpuni valmis teha üksnes 1-2 firmat Saksamaal. Veelgi enam, ka MB300SL-i kereplekkide täielikku komplekti õiges mõõdus, õigete nurkadega ja täiesti autentsena suudavad teha ainult need 1-2 firmat. Selle auto kereplekkide valmistamisel tehases algselt kasutatud puust pukki (wooden buck) on maailmas ainult üks eksemplar ja see on neist kahest firmast ühes. Seda autot lihtsalt ei suuda järgi teha. Isegi, kui suudaks, on võltsingut lihtne Mercedes-Benz Classic Centeri abiga tuvastada ja selle auto replika ei maksa sugugi nii palju kui originaal. MB300SL-i võltsimine täiesti autentsena ei tasu lihtsalt ära. See on põhjus, miks teadaolevalt ei ole MB300SL-i võltsingut kunagi müüdud originaali pähe. Isegi sellist spekulatsiooni ei ole ajakirjanduses kunagi olnud.

Hoopis teine lugu on 1930-ndate kuulsate Bentley'dega, eriti Speed Six, Blower ja 8-Litre. Selliste autode taasamisel on vaja kasutada väga palju uusi detaile. Neid müüb peamiselt Bob Petersen Engineering Ltd. (http://www.bobpetersenengineering.co.uk/). Olen seda teemat Bob Peterseniga aastaid tagasi põhjalikult arutanud. B.Petersen on küsinud, et kust siis jookseb originaali ja koopia piir, kui kõigist kunagi valmistatud 50-st Blower Bentley'st enamus koosneb suures osas tema valmistatud uutest detailidest. Aastaid oli B.Peterseni poolt mulle (ja ilmselt ka teistele) esitatud küsimus vastuseta. See küsimus sai vastatud alles 2010.a. lõpus. Kuulsaim 1930.-date aastate Bentley'de taastaja, rallisõitja ja diiler Stanley Mann (Stanley Mann Racing Ltd., http://www.stanleymann.com/) jäi vahele ühele daamile võltsitud Bentley Speed Six'i müümisega. Kohus otsustas, et sellest ei piisa, kui tükk auto raamist on originaal ja kõik muu on ise külge pandud. Stanley Mann, kellest ma varem väga lugu pidasin, kaotas kohtuvaidlusega mitte ainult rahaliselt, vaid ka reputatsiooni (http://www.dailymail.co.uk/news/article-...-FAKE.html). NB! Vaadake mõnikord, kui detailselt S.Mann nüüdsest kirjeldab enda müüdavate 1930-ndate Bentley'de komplektatsiooni Smile

Mercedes-Benzi osas sarnaseid hiljutisi kohtulahendeid - nagu Stanley Manni Bentley kaasus - ei ole. Samas on see kohtulahend heaks orientiiriks ka kalli uunikum-Mercedese ostmisel.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#2
(22-07-2011, 11:11 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Väärtusliku Mercedes-Benzi uunikumi ostmisel on vaja teada, mida ja kui palju võltsitakse, kuidas tuvastada originaali ja kui palju peab originaalautol olema kasutatud originaalvaruosi.

Väärtuslikest ja/või haruldastest autodest tehakse mõnikord koopiaid. Selliseid koopiaid kutsutakse replikateks. Põhjus, miks replikaid tehakse, on seotud originaaluunikumi liiga kalli maksumusega (näit. Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL, Porsche 356 kabriolett, Porsche 550, Bentley Speed Six jt.) ja/või siis, kui ükski originaali omanik pole nõus oma autot müüma (Bugatti Royale). Replika müümine originaali pähe on ostja petmine. See on kuritegu. Ülikalleid uunikume müüvad ainult väga hea mainega diilerid ja oksjonimajad. Nurgataguse diileri käest keegi ülikallist uunikumi ei osta. Kui mainekas diiler jääb võltsingu originaali pähe müümisega vahele, on väga piinlik ja maine igaveseks rikutud. Sellega ei riskita.

Ühes 2010.a. Daimler-Benzi ametlikus ajakirjas Classic Magazin kirjeldati detailselt, kuidas käib teenustöö korras Mercedes-Benzi originaalsuse tuvastamine. Sellist teenust on võimalik tellida Mercedes-Benzi Classic Centerist Fellbachis (ilmselt ka Irvine'is ja Brooklandsis). Kõigepealt võrreldakse muidugi analüüsitava auto komplektatsiooni tehase "data card'iga", mõõtmeid, agregaate jne. Kui kõik klapib - ja originaali puhul peab kõik klappima - siis jätkatakse detailsemate analüüsidega. Raamist puuritakse välja ümmargune mündisuurune metallitükk ja analüüsitakse selle omadusi ja keemilist koostist. Võltsingu puhul on muidugi välistatud, et metalli keemiline koostis oleks originaaliga identne. Peale analüüsi keevitatakse raami tehtud augu sisse märgistatud plomm. Originaalautole väljatatakse originaalile vastavuse sertifikaat. See teenus maksab mõni tuhat eurot. Data Card'i on, muide, võimalik iga Mercedes-Benz'i kohta Classic Centerist e-posti teel tasuta küsida.

Olen siin foorumis varem kirjutanud, et Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL on toodetud tehase poolt umbes 40 tk., kuid maailmas on teada originaaliks peetavaid autosid üle 50 tk. Seega on osa neist võltsingud. Arvan, et enamus võltsingute omanikest teab, et tegu pole originaaliga, kuid ei taha seda tunnistada. SS/SSK/SSKL on ainus Mercedes-Benz, millest tehakse väga autentseid replikaid, mida on ka vilunud silmal raske originaalist eristada. Hästi tehtud SS/SSK/SSKL replika maksab 1/2-2/3 originaali väärtusest.

MB300SL-ist selliseid replikaid ei tehta, mida müües saaks isegi vilumatut silma, autot originaali pähe müües, ära petta. Esiteks suudavad MB300SL-i toruraami algusest lõpuni valmis teha üksnes 1-2 firmat Saksamaal. Veelgi enam, ka MB300SL-i kereplekkide täielikku komplekti õiges mõõdus, õigete nurkadega ja täiesti autentsena suudavad teha ainult need 1-2 firmat. Selle auto kereplekkide valmistamisel tehases algselt kasutatud puust pukki (wooden buck) on maailmas ainult üks eksemplar ja see on neist kahest firmast ühes. Seda autot lihtsalt ei suuda järgi teha. Isegi, kui suudaks, on võltsingut lihtne Mercedes-Benz Classic Centeri abiga tuvastada ja selle auto replika ei maksa sugugi nii palju kui originaal. MB300SL-i võltsimine täiesti autentsena ei tasu lihtsalt ära. See on põhjus, miks teadaolevalt ei ole MB300SL-i võltsingut kunagi müüdud originaali pähe. Isegi sellist spekulatsiooni ei ole ajakirjanduses kunagi olnud.

Hoopis teine lugu on 1930-ndate kuulsate Bentley'dega, eriti Speed Six, Blower ja 8-Litre. Selliste autode taasamisel on vaja kasutada väga palju uusi detaile. Neid müüb peamiselt Bob Petersen Engineering Ltd. (http://www.bobpetersenengineering.co.uk/). Olen seda teemat Bob Peterseniga aastaid tagasi põhjalikult arutanud. B.Petersen on küsinud, et kust siis jookseb originaali ja koopia piir, kui kõigist kunagi valmistatud 50-st Blower Bentley'st enamus koosneb suures osas tema valmistatud uutest detailidest. Aastaid oli B.Peterseni poolt mulle (ja ilmselt ka teistele) esitatud küsimus vastuseta. See küsimus sai vastatud alles 2010.a. lõpus. Kuulsaim 1930.-date aastate Bentley'de taastaja, rallisõitja ja diiler Stanley Mann (Stanley Mann Racing Ltd., http://www.stanleymann.com/) jäi vahele ühele daamile võltsitud Bentley Speed Six'i müümisega. Kohus otsustas, et sellest ei piisa, kui tükk auto raamist on originaal ja kõik muu on ise külge pandud. Stanley Mann, kellest ma varem väga lugu pidasin, kaotas kohtuvaidlusega mitte ainult rahaliselt, vaid ka reputatsiooni (http://www.dailymail.co.uk/news/article-...-FAKE.html). NB! Vaadake mõnikord, kui detailselt S.Mann nüüdsest kirjeldab enda müüdavate 1930-ndate Bentley'de komplektatsiooni Smile

Mercedes-Benzi osas sarnaseid hiljutisi kohtulahendeid - nagu Stanley Manni Bentley kaasus - ei ole. Samas on see kohtulahend heaks orientiiriks ka kalli uunikum-Mercedese ostmisel.

Kulla inimene, kui Sinul on niivõrd laiad kogemused Saksamaal, siis ilmselt tunned sakslaste psühholoogiat paremini,

Mida otsib üks sakslastest pensionär kes pensionile minnes müüs oma elutöö-firma aktsiad ära, maksis selle pealt korraliku kodanikuna 45% tulumaksu ning seejärel jäi tal mõnikümmend miljonit euro, paar maja, ning võib olla paremad elu aastad mis on ees?

Ta läheb ja ostab endale Horchi Sport Cabrioleti 500 000 EUR eest - ok, see kellest mina räägin maksis 380 000, aga see oli mitu aastat tagasi, ehk inflatsioon...

Sellel autol on restaureerimisajalugu küljes, Horch Classic GMBH kinnitused, et sellele kulunud 5000 töötundi, ajalugu, koopia valgevene passist ja palju muud.

Mis saab vanaonu sellega? Ta saab osaleda oma Rheinlandi oldtimer-treffidel, kus iga kord tema auto saab jack-poti, saab mitu korda aastas oma Duisburgis õhtuti ringi sõita, saab tähelepanu ja austust.

Kas teda huvitab kui palju selles Horchis originaalseid III Reichis toodetud detaile? Ei huvita. Absoluutselt. Suure tõenäolisusega ei taha ta isegi meenutada, et tegelik Horch mis kandis selle numbri, oli 1941 aastal Wehrmachtisse rekviseeritud, selle tagaosa oli äralõigatud, ning selle asemel pandi vineerist kiirabikere, ning selleks hetkeks kui kolme aasta pärast see auto sai kuskil tolmusel Valgevene teel vene lennukilt otsetabamuse, oli tegemist juba vana rondiga millel olid küljes väga erinevate autode osad...

[Pilt: hh830furgonWH-581376_Y.jpg]

[Pilt: hh830furgon_1005_W.jpg]

[Pilt: a993ce13c8ca.jpg]

Ta ei tahagi ilmselt seda teada...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#3
Esimesel kahel pildil on V8 Horch ...seega mitte kohe 853

Dad.
Vasta
#4
(22-07-2011, 12:17 PM)denis23 Kirjutas:
(22-07-2011, 11:11 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Väärtusliku Mercedes-Benzi uunikumi ostmisel on vaja teada, mida ja kui palju võltsitakse, kuidas tuvastada originaali ja kui palju peab originaalautol olema kasutatud originaalvaruosi.

Väärtuslikest ja/või haruldastest autodest tehakse mõnikord koopiaid. Selliseid koopiaid kutsutakse replikateks. Põhjus, miks replikaid tehakse, on seotud originaaluunikumi liiga kalli maksumusega (näit. Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL, Porsche 356 kabriolett, Porsche 550, Bentley Speed Six jt.) ja/või siis, kui ükski originaali omanik pole nõus oma autot müüma (Bugatti Royale). Replika müümine originaali pähe on ostja petmine. See on kuritegu. Ülikalleid uunikume müüvad ainult väga hea mainega diilerid ja oksjonimajad. Nurgataguse diileri käest keegi ülikallist uunikumi ei osta. Kui mainekas diiler jääb võltsingu originaali pähe müümisega vahele, on väga piinlik ja maine igaveseks rikutud. Sellega ei riskita.

Ühes 2010.a. Daimler-Benzi ametlikus ajakirjas Classic Magazin kirjeldati detailselt, kuidas käib teenustöö korras Mercedes-Benzi originaalsuse tuvastamine. Sellist teenust on võimalik tellida Mercedes-Benzi Classic Centerist Fellbachis (ilmselt ka Irvine'is ja Brooklandsis). Kõigepealt võrreldakse muidugi analüüsitava auto komplektatsiooni tehase "data card'iga", mõõtmeid, agregaate jne. Kui kõik klapib - ja originaali puhul peab kõik klappima - siis jätkatakse detailsemate analüüsidega. Raamist puuritakse välja ümmargune mündisuurune metallitükk ja analüüsitakse selle omadusi ja keemilist koostist. Võltsingu puhul on muidugi välistatud, et metalli keemiline koostis oleks originaaliga identne. Peale analüüsi keevitatakse raami tehtud augu sisse märgistatud plomm. Originaalautole väljatatakse originaalile vastavuse sertifikaat. See teenus maksab mõni tuhat eurot. Data Card'i on, muide, võimalik iga Mercedes-Benz'i kohta Classic Centerist e-posti teel tasuta küsida.

Olen siin foorumis varem kirjutanud, et Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL on toodetud tehase poolt umbes 40 tk., kuid maailmas on teada originaaliks peetavaid autosid üle 50 tk. Seega on osa neist võltsingud. Arvan, et enamus võltsingute omanikest teab, et tegu pole originaaliga, kuid ei taha seda tunnistada. SS/SSK/SSKL on ainus Mercedes-Benz, millest tehakse väga autentseid replikaid, mida on ka vilunud silmal raske originaalist eristada. Hästi tehtud SS/SSK/SSKL replika maksab 1/2-2/3 originaali väärtusest.

MB300SL-ist selliseid replikaid ei tehta, mida müües saaks isegi vilumatut silma, autot originaali pähe müües, ära petta. Esiteks suudavad MB300SL-i toruraami algusest lõpuni valmis teha üksnes 1-2 firmat Saksamaal. Veelgi enam, ka MB300SL-i kereplekkide täielikku komplekti õiges mõõdus, õigete nurkadega ja täiesti autentsena suudavad teha ainult need 1-2 firmat. Selle auto kereplekkide valmistamisel tehases algselt kasutatud puust pukki (wooden buck) on maailmas ainult üks eksemplar ja see on neist kahest firmast ühes. Seda autot lihtsalt ei suuda järgi teha. Isegi, kui suudaks, on võltsingut lihtne Mercedes-Benz Classic Centeri abiga tuvastada ja selle auto replika ei maksa sugugi nii palju kui originaal. MB300SL-i võltsimine täiesti autentsena ei tasu lihtsalt ära. See on põhjus, miks teadaolevalt ei ole MB300SL-i võltsingut kunagi müüdud originaali pähe. Isegi sellist spekulatsiooni ei ole ajakirjanduses kunagi olnud.

Hoopis teine lugu on 1930-ndate kuulsate Bentley'dega, eriti Speed Six, Blower ja 8-Litre. Selliste autode taasamisel on vaja kasutada väga palju uusi detaile. Neid müüb peamiselt Bob Petersen Engineering Ltd. (http://www.bobpetersenengineering.co.uk/). Olen seda teemat Bob Peterseniga aastaid tagasi põhjalikult arutanud. B.Petersen on küsinud, et kust siis jookseb originaali ja koopia piir, kui kõigist kunagi valmistatud 50-st Blower Bentley'st enamus koosneb suures osas tema valmistatud uutest detailidest. Aastaid oli B.Peterseni poolt mulle (ja ilmselt ka teistele) esitatud küsimus vastuseta. See küsimus sai vastatud alles 2010.a. lõpus. Kuulsaim 1930.-date aastate Bentley'de taastaja, rallisõitja ja diiler Stanley Mann (Stanley Mann Racing Ltd., http://www.stanleymann.com/) jäi vahele ühele daamile võltsitud Bentley Speed Six'i müümisega. Kohus otsustas, et sellest ei piisa, kui tükk auto raamist on originaal ja kõik muu on ise külge pandud. Stanley Mann, kellest ma varem väga lugu pidasin, kaotas kohtuvaidlusega mitte ainult rahaliselt, vaid ka reputatsiooni (http://www.dailymail.co.uk/news/article-...-FAKE.html). NB! Vaadake mõnikord, kui detailselt S.Mann nüüdsest kirjeldab enda müüdavate 1930-ndate Bentley'de komplektatsiooni Smile

Mercedes-Benzi osas sarnaseid hiljutisi kohtulahendeid - nagu Stanley Manni Bentley kaasus - ei ole. Samas on see kohtulahend heaks orientiiriks ka kalli uunikum-Mercedese ostmisel.

Kulla inimene, kui Sinul on niivõrd laiad kogemused Saksamaal, siis ilmselt tunned sakslaste psühholoogiat paremini,

Mida otsib üks sakslastest pensionär kes pensionile minnes müüs oma elutöö-firma aktsiad ära, maksis selle pealt korraliku kodanikuna 45% tulumaksu ning seejärel jäi tal mõnikümmend miljonit euro, paar maja, ning võib olla paremad elu aastad mis on ees?

Ta läheb ja ostab endale Horchi Sport Cabrioleti 500 000 EUR eest - ok, see kellest mina räägin maksis 380 000, aga see oli mitu aastat tagasi, ehk inflatsioon...

Sellel autol on restaureerimisajalugu küljes, Horch Classic GMBH kinnitused, et sellele kulunud 5000 töötundi, ajalugu, koopia valgevene passist ja palju muud.

Mis saab vanaonu sellega? Ta saab osaleda oma Rheinlandi oldtimer-treffidel, kus iga kord tema auto saab jack-poti, saab mitu korda aastas oma Duisburgis õhtuti ringi sõita, saab tähelepanu ja austust.

Kas teda huvitab kui palju selles Horchis originaalseid III Reichis toodetud detaile? Ei huvita. Absoluutselt. Suure tõenäolisusega ei taha ta isegi meenutada, et tegelik Horch mis kandis selle numbri, oli 1941 aastal Wehrmachtisse rekviseeritud, selle tagaosa oli äralõigatud, ning selle asemel pandi vineerist kiirabikere, ning selleks hetkeks kui kolme aasta pärast see auto sai kuskil tolmusel Valgevene teel vene lennukilt otsetabamuse, oli tegemist juba vana rondiga millel olid küljes väga erinevate autode osad...

[Pilt: hh830furgonWH-581376_Y.jpg]

[Pilt: hh830furgon_1005_W.jpg]

[Pilt: a993ce13c8ca.jpg]

Ta ei tahagi ilmselt seda teada...

Sinu mainitud Horchide kered valmistati omal ajal mitte Horchi poolt, vaid need tehti erinevate iseseisvate keretootjate juures. Horch valmistas "liikuva raami", kered tehti mujal. Seepärast on väga levinud, et Horchi taastamisel võetakse aluseks originaalraam, mootor ja agregaadid ning kliendi soovil ehitatakse uus kere. Niikuinii tuleb kere täielikult taastada ja väga suures osas asendada. Kui nii suureks tööks paratamatult läheb, tasub Horchi raami peale panna kõige suurema turuväärtusega kere - kabriolettkere. Sellist Horchi, mille raam, mootor ja agregaadid on (taastatud) originaalid, kuid kere on tehtud uus, lähtudes omaaegse iseseisva keretootja stiilist (ehk kere on replika), peetakse originaaliks. Sellist autot ei peeta võltsinguks. (Mitme 1930-ndate Bentley ja Rolls-Royce'i mudeli puhul on selline kere asendamine lausa reegel, mitte erand ja neid autosid peetakse peale uue kere kasutuselevõttu endiselt originaalideks.)

Ennesõjaaegsete kõige kallimate Mercedes-Benzi mudelitega (380, 500K, 540K) on lood vähe teised kui Horchidega. Suur osa nimetatud Mercedestest sai kered Daimler-Benzi enda tehases Sindelfingenis. Teine osa neist sai kered väga erinevate iseseisvaste keretootjate juures - need on spetsiaalrodsterid. Üldjuhul taastatakse ennesõjaaegsed Mercedesed, originaalkeret aluseks võttes. Pole kuulda olnud, et keegi paneks Sindelfingeni kere asemele näiteks Erdmann&Rossi kere. Samas, kui seda tehtaks, oleks auto ikkagi originaal, sest raam, agregaadid ja mootor jääks originaalid.

Kas selline taastamine, kus raam, mootor ja agregaadid jäävad originaalid, kuid kere on täiesti uus ja erineb stiililt selle poolest, mis autol uuest peast oli, meeldib või mitte, on maitseasi. Loomulikult on (üliharuldased) hästi säilinud originaalkerega autod paljude huviliste ja kollektsionääride poolt oluliselt kõrgemini hinnatud, võrreldes asendatud kerega originaalautodega. Ka pealesõjaaegsete uunikumide juures hinnatakse originaalsuse taset kõrgelt. Mitmed inimesed lasevad oma auto praktiliselt uuesti üles ehitada, kuid jätavad näiteks salongis võimalikult palju puutumata, et autol säiliks esialgne "hing".
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#5
(22-07-2011, 01:36 PM)dad Kirjutas: Esimesel kahel pildil on V8 Horch ...seega mitte kohe 853

Dad.

Ma ju ütlesin et 9-seeria sportkabriod moodustasid väikese osa tootmisprogrammist, aga kes on see loll, kes 830 Horchi taastab?

Taastad ju nii kui nii nullist alguses peale, et siis loomulikult vorbitakse kallimat mudelit.
(22-07-2011, 03:45 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Sinu mainitud Horchide kered valmistati omal ajal mitte Horchi poolt, vaid need tehti erinevate iseseisvate keretootjate juures. Horch valmistas "liikuva raami", kered tehti mujal. Seepärast on väga levinud, et Horchi taastamisel võetakse aluseks originaalraam, mootor ja agregaadid ning kliendi soovil ehitatakse uus kere. Niikuinii tuleb kere täielikult taastada ja väga suures osas asendada. Kui nii suureks tööks paratamatult läheb, tasub Horchi raami peale panna kõige suurema turuväärtusega kere - kabriolettkere. Sellist Horchi, mille raam, mootor ja agregaadid on (taastatud) originaalid, kuid kere on tehtud uus, lähtudes omaaegse iseseisva keretootja stiilist (ehk kere on replika), peetakse originaaliks. Sellist autot ei peeta võltsinguks. (Mitme 1930-ndate Bentley ja Rolls-Royce'i mudeli puhul on selline kere asendamine lausa reegel, mitte erand ja neid autosid peetakse peale uue kere kasutuselevõttu endiselt originaalideks.)

Ennesõjaaegsete kõige kallimate Mercedes-Benzi mudelitega (380, 500K, 540K) on lood vähe teised kui Horchidega. Suur osa nimetatud Mercedestest sai kered Daimler-Benzi enda tehases Sindelfingenis. Teine osa neist sai kered väga erinevate iseseisvaste keretootjate juures - need on spetsiaalrodsterid. Üldjuhul taastatakse ennesõjaaegsed Mercedesed, originaalkeret aluseks võttes. Pole kuulda olnud, et keegi paneks Sindelfingeni kere asemele näiteks Erdmann&Rossi kere. Samas, kui seda tehtaks, oleks auto ikkagi originaal, sest raam, agregaadid ja mootor jääks originaalid.

Kas selline taastamine, kus raam, mootor ja agregaadid jäävad originaalid, kuid kere on täiesti uus ja erineb stiililt selle poolest, mis autol uuest peast oli, meeldib või mitte, on maitseasi. Loomulikult on (üliharuldased) hästi säilinud originaalkerega autod paljude huviliste ja kollektsionääride poolt oluliselt kõrgemini hinnatud, võrreldes asendatud kerega originaalautodega. Ka pealesõjaaegsete uunikumide juures hinnatakse originaalsuse taset kõrgelt. Mitmed inimesed lasevad oma auto praktiliselt uuesti üles ehitada, kuid jätavad näiteks salongis võimalikult palju puutumata, et autol säiliks esialgne "hing".
Riho-Peeter Sina oled huvitav inimene - peale seda, kui Sulle tõestatakse et Sa räigelt eksid, leiad Sa et tegemist on siiski erandiga, aga üldiselt asjad on ikkagi nii nagu ütled.

Sa ütlesid umbes a la "klassikaliste autode võltsimine pole võimalik, kuna tegemist on kuriteoga, jne"
ma tõestasin - et ikkagi need asjad toimuvad. Tõin oma (mitte internetis leitud" pildid kuidas Saksamaa suurimas klassikalises autode salongis seisab Ferrari millel on embleemid küljest maas. Ja rääkisin Horchide juttu.


Nüüd on jälle leitud "selgitus" - Horch oli algusest peale konstruktor, nii et "numbri ja ämbri" ümber taastamine on Horchi puhul ok, Mercedese puhul ei ole ok. Lugupeetud Riho-Peeter S, tule palun ikka mõistusele. Mis "originaalraam, mootor ja agregaadid"???? Need Horchid tehakse nullist peale. Vaja on ainult vettpidava identiteedi. Ja isegi kui raam ja mootor on olemas, siis reeglina see on "odavast" 830BL V8 mudelist, taastatakse aga kallist erikerega R8 mootoriga kabrioleti, millel nii raam, kui ka mootor teistsugune. Nii et birkast ei ole ka mingit abi, tuleb seda ka uuesti neetida.

Ja jälle on juttu "ei, ei Mercedes on eriline, see ei ole Horch, sellel on tehasekered" - mis sa siis arvad, on mingi vahe, kas järgi teha Erdman ja Rossi kere või Sindelfingeni kere? Mis seal vahet on?

Ja kas see "Ferrari", mida mina olen siin postis pildistanud - http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid159760

kas sellel ka "eritootjate kere" et seda võltsitakse?

Pigem ma veel kuidagi usun, et WAG on kuidagi rohkem tolerantne Horchi järeletegemise suhtes, kui Mercedes või Ferrari - ning selleks ka olemas omad põhjused. Aga jälle - ma võin lahja mürki võtta et 540K tehakse sama moodi järgi, vaadates seda, kuidas nende arv turul järjekindlalt kasvab. Jälle - mis sa arvad, mis probleem Ukrainast saada Mercedese tehniline pass ja ostu-müügi leping, kus on number "540K" kirjas??? Peale seda ükski advokaat ei saa mitte midagi väita...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#6
Denis, teeme mõned asjad selgeks.

ESITEKS. See siin on uunikum-Mercedes-Benzide foorum. Mitte Horchide ega Ferraride. Seega, katsume palun teemas püsida!

TEISEKS. Kui jutt juba Horchi peale läks, siis Sul on muidugi Horchi osas 100% õigus ja ma ei ole väitnudki vastupidist. Horchi kaubamärk pole nii kaitstud kui tänapäeval tegutsevate autotootjate oma. Seega pannakse täna tõepoolest kokku ennesõjaaegseid Horche, kasutades ühe Horchi raamitükikest, teise Horchi mudeli mootorit, kolmanda agregaate ja aretatakse peale uus kere, mis on tehtud sellise keretootja stiilis, mida sellele Horchi raamile omal ajal võib-olla peale ei pandudki. Idenditeet ja "originaali" staatus antakse selle Horchi raami järgi, mida kokku pandud auto puhul kasutatakse. Sama tehakse ka Bentley puhul ja neid autosid kutsutakse Bentley Special'iteks. Loomulikult ei ole selline auto tõeline originaal ja aus müüja ei väidagi vastupidist. Nagu kohtulahendis Mercedes Travis Brewer -v- Stanley Mann and others (2010, http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm) on tuvastatud, on vaja müüdavat kaupa õigesti kirjeldada. See on täitsa vastuvõetav, kui Horche ülal kirjeldatud viisil taasluuakse, kuid tähtis on, et kliendile öeldakse, millega on tegu. Kui klient saab müüdavast kaubast õigesti aru ning nõustub, et ostetava auto identifitseerimine "originaalse ennesõjaaegse Horchina" on, pehmelt öeldes, soovmõtlemise valdkonnast, on kõik hästi.

KOLMANDAKS. Loomulikult (taas)luuakse ülal kirjeldatud viisil peale Horchide ka Ferrarisid ja Porschesid. Näiteks:
- http://www.beckspeedster.com/
- http://www.chesil.biz/Chesil_Speedster_Evo.htm
Replica ei ole paha asi. Paha on see, kui replica müüakse maha originaali pähe. See on kliendi tüssamine. Ehk teisisõnu: kui klient teab, et ta ostab auto, mille raami see osa, kus on kerenumber, on originaal ja kõik muu on hiljem sinna külge aretatud ja sellest tulenevalt on auto identiteet väga küsitava väärtusega, ei ole probleemi. Aga kui kliendile öeldakse, et auto on 90% osas taastatud originaal ja tegelikkuses on originaalosi ainult 5%, siis on suur probleem.

NELJANDAKS. Kuna see on ikkagi Mercedes-Benzi uunikumide foorum, siis räägime natuke teemast ka. Ülal kirjeldatud viisil tehakse replicaid Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL-tüüpi autodest. Selliseid replicaid EI TEHTA Mercedes-Benz 380/500/500K/540/540K-tüübist ega tõtt-öelda ühestki teisest Mercedesest. Kindlasti ei tehta autentseid ja originaaliga äravahetamiseni sarnaseid replicaid MB300SL-ist. Ehk ainus Mercedes-Benz, mida võltsitakse nii hästi, et ainus viis eristada originaali replicast on lasta Mercedes-Benz Classic Centeril teha keemiline analüüs raamis kasutatud metalli keemilisel koostisele, on SS/SSK/SSKL.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#7
(22-07-2011, 05:37 PM)denis23 Kirjutas: Ma ju ütlesin et 9-seeria sportkabriod moodustasid väikese osa tootmisprogrammist, aga kes on see loll, kes 830 Horchi taastab?

Nagu näiteks mina ...

Dad.
(22-07-2011, 07:03 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Selliseid replicaid EI TEHTA Mercedes-Benz 380/500/500K/540/540K-tüübist ega tõtt-öelda ühestki teisest Mercedesest.

Tehakse küll ... hakkad oma sõnu sööma nagu nalja.

Dad.
Vasta
#8
Riho-Peeter, ära kurvasta palun, nüüd tuleb ka Sinu tänaval piduWink)

Loen praegu raamatu Rover P5 and P5B, Complete story by James Taylor.

Lehekülg 16. Chapter Design and Development.

"Rover had no experience of monocoque structures at this stage, and quickly bought for evaluation an example of the car generally acknowledged to be the best monocoque saloon in Europe - the Mercedes-Benz 220S."


Ja kuigi siin samas on toodud pildid, millest selgub et ikkagi erilist snitti Mersust pole võetud, siiski fakt jääb faktiks.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#9
Denis, kuigi Sa kirjutad palju ja huvitavalt, palun püsi teemas. Sinu viimane postitus sobiks pigem S600 teemas puhkenud (kuigi ka seal TeemaKõrvase liinina tekkinud) vaidlusesse raamiga/raamita autode teemal. Mis tegelikult vääriks täitsa omaette teemaks tõstmist. Kas mõni mode viitsiks?

MA usun, et too õhkõrn vahe käibki selle järgi, kas taastatud autot müüakse Originaalina või Replikana. Pelk raaminumbriga tükk ei tee autost veel originaali... Ning replika ei pruugi olla raudvaralises mõttes üldse kehvem, kui originaal - sellel lihtsalt puudub inimeste poolt juurde mõeldud "hõng". Aga see hõng just maksabki Vana Raua puhul...
Vasta
#10
(23-07-2011, 09:18 AM)v6sa Kirjutas: Denis, kuigi Sa kirjutad palju ja huvitavalt, palun püsi teemas. Sinu viimane postitus sobiks pigem S600 teemas puhkenud (kuigi ka seal TeemaKõrvase liinina tekkinud) vaidlusesse raamiga/raamita autode teemal. Mis tegelikult vääriks täitsa omaette teemaks tõstmist. Kas mõni mode viitsiks?

MA usun, et too õhkõrn vahe käibki selle järgi, kas taastatud autot müüakse Originaalina või Replikana. Pelk raaminumbriga tükk ei tee autost veel originaali... Ning replika ei pruugi olla raudvaralises mõttes üldse kehvem, kui originaal - sellel lihtsalt puudub inimeste poolt juurde mõeldud "hõng". Aga see hõng just maksabki Vana Raua puhul...


ok, V6sa üritame püsida teemas. Praktiliselt, mitte kunagi keegi ei presenteeri asja, mis on ehitatud originaalse spetsi järgi, replikana.

Võib olla pre-WWI autode puhul haruharva seda juhtub.

Teine asi on see, et ega isegi "originaalina" ehitatud autod ei ole 100% tehase tehnoloogiate järgi tehtud - ikkagi üritatakse minna lihtsamat teed - näiteks kasutaske messingu terase asemel jne.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#11
Ennesõjaaegsete MB 380/500/500K/540/540K osas ei ole kusagil räägitud, et on mingi firma või lausa tööstus, mis neid autosid nö. nullist üles ehitab ja töö alustamise eelduseks on üksnes kerenumbriga raamitükk. Kui keegi väidab, et selline tööstus kusagil eksisteerib, palun fakte! Oleks väga huvitav tutvuda selle toodanguga. (Horchi ei oska selles kontekstis kommenteerida.)

Üldiselt on ennesõjaaegse MB taastamise puhul suur probleem, kui auto ei ole komplektne. Mittekomplektse auto puhul on vaja hakata otsima varuosi. Kõike on võimalik kusagilt leida, kuid nii võib kannatada auto originaalsus. Sageli minnakse siin-seal lihtsama vastupanu teed ja pannakse taastatavale autole külge vale mudeli juppe.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#12
Kas narkolabori aadresse avaldatakse?

Dad.
Vasta
#13
(23-07-2011, 03:26 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Ennesõjaaegsete MB 380/500/500K/540/540K osas ei ole kusagil räägitud, et on mingi firma või lausa tööstus, mis neid autosid nö. nullist üles ehitab ja töö alustamise eelduseks on üksnes kerenumbriga raamitükk. Kui keegi väidab, et selline tööstus kusagil eksisteerib, palun fakte! Oleks väga huvitav tutvuda selle toodanguga. (Horchi ei oska selles kontekstis kommenteerida.)

Üldiselt on ennesõjaaegse MB taastamise puhul suur probleem, kui auto ei ole komplektne. Mittekomplektse auto puhul on vaja hakata otsima varuosi. Kõike on võimalik kusagilt leida, kuid nii võib kannatada auto originaalsus. Sageli minnakse siin-seal lihtsama vastupanu teed ja pannakse taastatavale autole külge vale mudeli juppe.

Palun, ehitatud uuena.

[Pilt: 1939-Mercedes-Benz-G4-Offroader-FA-1600x1200.jpg]
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#14
Denis, paluks andmeid: kes ja kus selle auto ehitas? Saada linke palun! Muidu on see kui tühi jutt.
Sellist originaali nägin kolm aastat tagasi Saksamaal restaureerituna müügis, musta värvi ja haakristidega. Hind veidi alla miljoni euro.
http://www.youtube.com/watch?v=VsEnQzC6yqE
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#15
Denis, kas see on:
1) võltsitud originaal;
2) taastatud originaal;
3) replika mingi vanema muu auto baasil, millele ümber istutet MB kest;
4) uutest sobivatest tükkidest kokkulapatud MBtaoline ese.

Palun, põhjenda rohkem oma juttu (ja pilte) faktidega. Anonüümsed allikad ei ole kuigi usaldusväärsed...
Vasta
#16
Arvan, et jutul, et kusagil väiketehases toodetakse uusi ennesõjaaegse puitraamiga Mercedese-Benze, puudub tõepõhi. Jah, üksikuid ennesõjaaegseid Mercedes-Benze taastatakse küll, kuid mitte ei looda nö. nullist uusi. Miks neid ei tehta, ei oska ma kommenteerida, aga julgen väita, et neid ei tehta. Selliste autode taastamisega tegelevad erinevad firmad. Samas ükski neist teadaolevalt ei loo nullist uusi autosid - ikka on restaureerimiseks vaja algset autot. Mida komplektsem on restaureerimisobjekt, seda parem.

Mercedesest täiesti erinev on Bentley. Kuna Bob Petersen Engineering Ltd. (http://www.bobpetersenengineering.co.uk/) toodab 1930-ndate Bentleyde (v.a. Bentley 4 1/2-liitrisele) väga paljusid varuosi, siis on Bentley ehitamine jõukohane ettevõtmine:

1. Bob Peterseni juppidest ehitab juba varem mainitud Stanley Mann Racing Ltd. (http://www.stanleymann.com/) selliseid Bentley'sid, millel on justkui "päris" vanaaegne identiteet. Stanley Manni autodel on mingi osa raamist (ja võib-olla veel mõni üksik jupp) pärist autolt, mille identiteet antakse sisuliselt nullist üles ehitatud autole.

2. Bob Petersen ise "päris" vanaaegse identiteediga vaeva ei näe ja kutstub enda ehitatud autosid ausalt Bentley Special'iteks.

3. Samuti ehitab Bentley Special'eid tuntud Luksemurgi firma Vintage Racing Sarl. (http://www.vintageracing.eu/).

4. 1930-ndate aastate Bentley kloon on võimalik tellida ka firmast William Medcalf Ltd. (http://www.vintagebentley.com/), kuigi selle firma peamine tegevus on autode ralliks ettevalmistamine ja restaureerimistööd.

Põhjus, miks ma Bentley näitena ära tõin, on illustreerimaks seda, et niisugune tööstusharu reaalselt eksisteerib - vähemalt Bentley osas. Denis väidab, et ka Horchi osas ja ma ei vaidle siin vastu. Aga Mercedes-Benzi osas sellist tööstusharu ei ole olemas, välja arvatud Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL puhul. Seda mudelit tõesti toodetakse identse replikana. Teisi MB mudeleid minu teada mitte.

Kust jookseb piir "päris" vanasõiduki ja replika vahel, on hägune. Nagu me teame Stanley Manni kohtuasjast (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm), siis ei saa autot, mille ainus originaalilt pärit jupp on kerenumbriga raamitükike, nimetada muuks kui koopiaks. Kui samalt autolt, mille identiteet väidetakse vanasõidukil olevat, pärinevad ka sillad ja mootor, on raske väita, et tegu ei ole originaaliga. Ametlikult peetakse sellist autot originaaliks.

See ei ole probleem, kui restaureerimise käigus pannakse autole peale uus kere. Näiteks enamus Bentley tippmudeleid - Bentley Eight Litre - on saanud restaureerimise käigus omale lahtise kere (open tourer body). Minu teada Walter Owen Bentley isiklik Bentley Eight Litre on ainsana veel alles sedaankerega. Lahtist keret ostjad lihtsalt väärtustavad rohkem ja kere vahetus väärtuslikuma vastu lisab auto hinnale oluliselt. Ka see on loomulikult aktsepteeritav, kui I Maailmasõja ajal Rolls-Royce Silver Ghost'ile pandud kiirabifurgoon asendatakse atraktiivse open tourer- kerega. Sellist tegevust on kutsutud "restoration to original specification".

Tõelised autohuvilised hindavad kõrgemalt muidugi autosid, mille juppidest maksimaalselt suur osa pärineb originaalsõidukilt. Loomulikult raam, sillad ja mootor, aga ka originaalkere olemasolu hinnatakse väga kõrgelt. Üks maailma tunnustatumaid uunikum-Rolls-Royce'i ja Bentley diilereid P&AWood on öelnud, et nö. nullist üles ehitatud autod ei ole kaugeltki nii väärtuslikud kui originaalid. Nõustun.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#17
(24-07-2011, 10:28 AM)v6sa Kirjutas: Denis, kas see on:
1) võltsitud originaal;
2) taastatud originaal;
3) replika mingi vanema muu auto baasil, millele ümber istutet MB kest;
4) uutest sobivatest tükkidest kokkulapatud MBtaoline ese.

Palun, põhjenda rohkem oma juttu (ja pilte) faktidega. Anonüümsed allikad ei ole kuigi usaldusväärsed...

See on auto mille puhul ei varjata, et see ei ole sündinud Mercedes G4, ehk siis AH paraadautoks. Selle taastamisel on kasutatud nii originaalsed MB osad (kuna G4 oli tehtud teiste autode baasil), ku ka uued osad.

Nii et pigem ma ütleksin et tegemist on autentse replikaga.
Ma küsiks - kui Mercedes 220SE kupeest tehakse Mercedes 220SE kabrio, kusjuures, muudetakse ka identiteedi, ehk siis pannakse uus tehasesilt. Kas see on siis mis asi - võltsimine, replika?
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#18
(24-07-2011, 05:52 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Arvan, et jutul, et kusagil väiketehases toodetakse uusi ennesõjaaegse puitraamiga Mercedese-Benze, puudub tõepõhi. Jah, üksikuid ennesõjaaegseid Mercedes-Benze taastatakse küll, kuid mitte ei looda nö. nullist uusi. Miks neid ei tehta, ei oska ma kommenteerida, aga julgen väita, et neid ei tehta.


Tuleks kokku leppida, millal on auto restaureeritud ja millal uesti ehitatud.

Kui võetakse aluseks mädanenud kereraibe, tehakse uus karkass, pannakse uus plekk, uus raam, käiguosa komplekteeritakse kuidagi kokku ... siis kuidas seda fekaali nimetada?

Dad.
Vasta
#19
(24-07-2011, 09:56 PM)dad Kirjutas:
(24-07-2011, 05:52 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Arvan, et jutul, et kusagil väiketehases toodetakse uusi ennesõjaaegse puitraamiga Mercedese-Benze, puudub tõepõhi. Jah, üksikuid ennesõjaaegseid Mercedes-Benze taastatakse küll, kuid mitte ei looda nö. nullist uusi. Miks neid ei tehta, ei oska ma kommenteerida, aga julgen väita, et neid ei tehta.


Tuleks kokku leppida, millal on auto restaureeritud ja millal uesti ehitatud.

Kui võetakse aluseks mädanenud kereraibe, tehakse uus karkass, pannakse uus plekk, uus raam, käiguosa komplekteeritakse kuidagi kokku ... siis kuidas seda fekaali nimetada?

Dad.


Praegu on jah, sinu kirjeldatud juhtum on restaureerimine. Kes siis see loll mis rahast loobub
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#20
Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)

Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.

Et auto kvalifitseeruks taastatud originaalina, on vaja, et raam oleks suures osas originaalauto oma. Agregaadid ja mootor (ning loomulikult ka kere) võivad olla sama mudeli teistelt eksemplaridelt. Kere ei ole ennesõjaaegste autode puhul kuigi oluline. Peaasi, et sellist keret omal ajal autole peale pandi. Kere võib olla tehtud täiesti uus või võetud teiselt autolt. Identiteet tuleb raami, mitte kere järgi.
Linki Stanley Manni kohtuasjale ei õnnestunud kopeerida. Lisan lingi ajaleheartiklile:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/a...bentley.do

Olen Stanley Manni poolt esitatud versiooniga selles osas nõus, mis puudutab hageja käitumismotiive. Tädi ostis Stanley Mannilt suurepärase auto, sõitis sellega poolteist aastat, viis auto Stanley Mannile tagasi ja nõudis oma raha täies ulatuses. Stanley Mann oli nõus naisele kogu raha tagastama, aga naine nõudis veel intresse lisaks. Sellega polnud Stanley Mann nõus, klient kaebas ta kohtusse ja sai oma võidu. Miks tädi nii tegi? Selleks, et ta teadis juba enne auto ostmist, et Stanley Manni "originaal"-Bentley'd polegi nii originaalid nagu ta väidab. See oli avalik saladus juba aastaid. Tegelikult Stanley Mann tüssas oma klienti. See on OK, kui autol on ainult tükike raamist originaal ja muu on ise tehtud, kuid nii on vaja autot kliendile ka tutvustada.
Ja ikkagi, Denis! Paluks konkreetseid fakte Sinu poolt kirjeldatud väidetava ennesõjaaegseid Mercedeste nullist üles ehitava tööstuse kohta! See, kui keegi ehitab omale ühe Mercedes-Benz G4, ei ole veel tööstus. Samuti nagu Sinu poolt teises postituses kirjeldatud juhtum, kus mees ehitab omale Corvette'ist MB300SL-ga väljaselt sarnaneva koopia. Selline MB300SL-i replika on originaalist kaugel ja see pole veel tööstus. Veel üks näide: üks inimene lasi omale umbes 1,5 miljoni GBP eest ehitada Bugatti Royale'i, mis on väidetavalt originaali identne koopia: http://www.youtube.com/watch?v=-Zgr2T4PYDw. Ühe auto tegemine pole tööstus. Julgen jätkuvalt väita, et ainus Merdedes-Benzi mudel, millest tehakse väikeses koguses identseid replikaid, on SS/SSK/SSKL. Sellist Mercedes-Benz "special'ite" ehitamist nagu Bentley'de puhul, ei ole olemas (v.a. SS/SSK/SSKL).
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 3,991 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Millal saab uunikum? auto 13 24,149 12-02-2009, 01:07 AM
Viimane postitus: kalacompany
  Üks kena uunikum vaatamind 1 4,855 29-03-2007, 09:04 AM
Viimane postitus: Truck
  auto24 uunikum meqa 8 12,510 06-06-2006, 08:03 PM
Viimane postitus: Kalev



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne