Postitused: 36
Teemad: 5
Liitus: Jan 2011
Maine:
0
12-04-2011, 10:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-04-2011, 10:22 PM ja muutjaks oli juhanp.)
(12-04-2011, 10:03 PM)apsik Kirjutas: (12-04-2011, 09:44 PM)juhanp Kirjutas: (12-04-2011, 08:59 PM)hannes_s Kirjutas: (12-04-2011, 07:27 PM)juhanp Kirjutas: Nii, minul on hoopis suurem probleem. Mitte ükski armatuuri tuli ei põle, ei kellade plokil, ei armatuuris ega el.akende tõstukite juures. Kelladeploki kaitse oli terve, kontrollisin üle testeriga ning proovisin ka kõik kaitsmed üle kapoti alt. Üks pirn oli kellade plokis läbi. vahetasin selle ka välja kuid siiani ükski pirn ei põle. Kuhu see vool kaduda sai täiesti lambist? Tutvu el. skeemidega http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...-14-a.html
Aitäh, aga pole eriti pädev el. skeemi lugeja
99% on reostaat on peetis/sulanud ...... Hehhee, ja nii ongi. mõtlesin, et mul polegi reostaati, ei teadnud et see selle kellaploki üks nupp on..igatahes jah, reostaat on omadega kulund, aitäh sulle
Postitused: 89
Teemad: 15
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
(12-04-2011, 10:12 PM)juhanp Kirjutas: (12-04-2011, 10:03 PM)apsik Kirjutas: (12-04-2011, 09:44 PM)juhanp Kirjutas: (12-04-2011, 08:59 PM)hannes_s Kirjutas: (12-04-2011, 07:27 PM)juhanp Kirjutas: Nii, minul on hoopis suurem probleem. Mitte ükski armatuuri tuli ei põle, ei kellade plokil, ei armatuuris ega el.akende tõstukite juures. Kelladeploki kaitse oli terve, kontrollisin üle testeriga ning proovisin ka kõik kaitsmed üle kapoti alt. Üks pirn oli kellade plokis läbi. vahetasin selle ka välja kuid siiani ükski pirn ei põle. Kuhu see vool kaduda sai täiesti lambist? Tutvu el. skeemidega http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...-14-a.html
Aitäh, aga pole eriti pädev el. skeemi lugeja
99% on reostaat on peetis/sulanud ...... Hehhee, ja nii ongi. mõtlesin, et mul polegi reostaati, ei teadnud et see selle kellaploki üks nupp on..igatahes jah, reostaat on omadega kulund, aitäh sulle
Reostaadi saab eraldi vahetada. Läbipõlenud reostaat on vale võimsusega lampide kasutamise tulemus.
Apsik
-----------------
E300DT W124 (1992) 108kw 12v turbodiisel
E250T S124 (1992) 83kw 24v diisel
Postitused: 397
Teemad: 20
Liitus: Dec 2010
Maine:
1
Küssa. Keskel ja servades olevate vent ketaste all on 0,4W pirnid(neid pidin eraldi tellima, kuskilt ei leia). Sama suured on igas autopoes-tanklas jne 1,2W. Mis võimsusega pliidinuppude all on? Pliidinuppude ümbris, mis näitan kuhu vent puhub ja mis tegevus, see ka 0,4W. Proovisin mõlemaid, kui pliitanupu all on 0,4W siis on natuke vähevõitu, heledus pole teistega võrdne. 1,2W jälle palju
NB: 0,4W pirne sain Lõunakast seal kõige taga lõpus olevast autojuppide poest.
Postitused: 191
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
1
25-05-2011, 07:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-05-2011, 07:29 PM ja muutjaks oli Cane.)
(25-05-2011, 12:19 PM)2015c Kirjutas: Küssa. Keskel ja servades olevate vent ketaste all on 0,4W pirnid(neid pidin eraldi tellima, kuskilt ei leia). Sama suured on igas autopoes-tanklas jne 1,2W. Mis võimsusega pliidinuppude all on? Pliidinuppude ümbris, mis näitan kuhu vent puhub ja mis tegevus, see ka 0,4W. Proovisin mõlemaid, kui pliitanupu all on 0,4W siis on natuke vähevõitu, heledus pole teistega võrdne. 1,2W jälle palju
NB: 0,4W pirne sain Lõunakast seal kõige taga lõpus olevast autojuppide poest.
Ma panin 1W pirnid, midagi hullu küll juhtunud pole ja kuumaks ka ei ole läinud.
Originaalis on kõik pirnid 0,4W (ei ta ainult kellade oma)
Postitused: 89
Teemad: 15
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
(25-05-2011, 07:28 PM)Cane Kirjutas: (25-05-2011, 12:19 PM)2015c Kirjutas: Küssa. Keskel ja servades olevate vent ketaste all on 0,4W pirnid(neid pidin eraldi tellima, kuskilt ei leia). Sama suured on igas autopoes-tanklas jne 1,2W. Mis võimsusega pliidinuppude all on? Pliidinuppude ümbris, mis näitan kuhu vent puhub ja mis tegevus, see ka 0,4W. Proovisin mõlemaid, kui pliitanupu all on 0,4W siis on natuke vähevõitu, heledus pole teistega võrdne. 1,2W jälle palju
NB: 0,4W pirne sain Lõunakast seal kõige taga lõpus olevast autojuppide poest.
Ma panin 1W pirnid, midagi hullu küll juhtunud pole ja kuumaks ka ei ole läinud.
Originaalis on kõik pirnid 0,4W (ei ta ainult kellade oma)
Hõiska-Hõiska ......
Apsik
-----------------
E300DT W124 (1992) 108kw 12v turbodiisel
E250T S124 (1992) 83kw 24v diisel
Postitused: 191
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
1
(25-05-2011, 08:16 PM)apsik Kirjutas: (25-05-2011, 07:28 PM)Cane Kirjutas: (25-05-2011, 12:19 PM)2015c Kirjutas: Küssa. Keskel ja servades olevate vent ketaste all on 0,4W pirnid(neid pidin eraldi tellima, kuskilt ei leia). Sama suured on igas autopoes-tanklas jne 1,2W. Mis võimsusega pliidinuppude all on? Pliidinuppude ümbris, mis näitan kuhu vent puhub ja mis tegevus, see ka 0,4W. Proovisin mõlemaid, kui pliitanupu all on 0,4W siis on natuke vähevõitu, heledus pole teistega võrdne. 1,2W jälle palju
NB: 0,4W pirne sain Lõunakast seal kõige taga lõpus olevast autojuppide poest.
Ma panin 1W pirnid, midagi hullu küll juhtunud pole ja kuumaks ka ei ole läinud.
Originaalis on kõik pirnid 0,4W (ei ta ainult kellade oma)
Hõiska-Hõiska ......
Ma sülitan kolmkorda üle õla
Pealegi põlevad mul need ainult siis kui ma lülitit keeran, ehk siis pimedas või udukatega.
Postitused: 362
Teemad: 62
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
MIna olen ka kõigil kolmel 124jal pannud need 1,2w pirnid.
Postitused: 397
Teemad: 20
Liitus: Dec 2010
Maine:
1
1,2W panna pliitanupu alla siis terve nupp on lõpuks väga kuum, kuigi sulamismärke pole. Samas, keegi on varem ketta ümbrise pirni pannud võimsama ja see on sulama läinud - seega ikka 0,4W. Tuleb kinni pidada mis ikka ette antud
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
26-05-2011, 10:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-05-2011, 10:07 PM ja muutjaks oli ReinGSM.)
Potekale ei pruugi hästi mõjuda kui suuremat voolu sellest pidevalt läbi lasta.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Kasutades võimsamaid pirne kui 0,4W.
Kui potekas on keeratud asendisse, et pirnid max. võimsusel hõõguvad, siis potekale endale suurt koormust polegi (kuna siis tema takistus on ligikaudu 0). Kui valguse eredust hakatakse potekast maha keerama, siis võib tõesti ta ära põleda.
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
Tere,
Sooviksin siinkohal autotööstuse plastikdetaile tootvas ettevõttes töötava kodanikuna veelkord ära mainida, et plastikdetailide puhul ei ole sulamine ainus, mida karta tuleb.
Iga plastikmaterjal laguneb ehk degradeerub varem või hiljem paratamatult. Lubatust kõrgem temperatuur tähendab, et plastik hakkab väga palju kiiremini lagunema. See väljendub plastiku muutumises rabedaks, eriti ekstreemsel juhul koguni pulbriks. Kusjuures kõik see toimub ka ilma UV kiirguseta - kottpimedas kui soovite.
Selle lagunemise vastu kasutatakse tavaliselt autotööstuse plastikdetailides lisandina antioksüdante, kuid arvutuslikust kõrgemal temperatuuril ei kaitse detaili ka nimetatud lisandid ja detail paratamatult laguneb väga kiiresti.
Ma ei soovita mingil juhul kasutada 0,4W asemel 1,2W pirne, sest nii pirni plastikust pesale kui seda ümbritsevale nupule teeb see päris korraliku kiirvananemise. Oma kogemusest tean, et aastaid 1,2W pirnidega sõitnud W123 ja W124 autode puhul mõranevad lõpuks nupud ja keskkonsooli detailid, milles need pirnid asuvad.
Infoks lisan pildi ühest katsest, mis on tehtud kõrgendatud temperatuuril plastikuga. Antud plastitüüp peab vastu 100 kraadi temperatuuri ilma lisanditeta vabalt vähemalt 2 kuud. Temperatuuril 150 kraadi aga muutus ta pildil näidatud pulbriks ühe nädalaga (pudeneb puudutamisel koost, kuigi pole sulanud). Sama detail peab temperatuuri 150 kraadi vastu vähemalt 2 nädalat, kui lisada materjalile vaid 0,5% antioksüdanti, kuid mitte mingi protsendiga ei venita tema eluiga selle temperatuuri juures 2 kuu peale.
Mõlemad näites toodud temperatuurid on mõistagi auto juures ekstreemsed, aga näitavad selget seost plasti eluea ja temperatuuri vahel.
Insenerid pole tegelikult rumalad ja iga väikseimagi detaili juures kaalutakse tohutul hulgal parameetreid, mille muutmine annab tavaliselt alati vastulöögi. Kuid kõik see oli lihtsalt illustreerivaks infoks ja tegelikult on igaühel oma autoga õigus teha, mida ise tahab.
Parimate soovidega,
Tauno
|