Teema hinnang:
  • 7Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W123 200 [77'-] canyondrift
Tänasega sain kätte kõik rooliotsad mida vaja peaks olema, aga kahjuks on vist väike äpradus juhtunud ja tellisin vale varuosa.
Välimised rooli otsad peavad olema lühikesed, sisemised aga pikad, minul on mõlemad lühikesed.

MB107 varuosa 8/82-. SISEMINE PAREMAKÄELINE KEERE - pole ilmselt vist minu auto jaoks.
Õnneks on varuosa müüja vastutulelik ja ma saan need tagasi saata ja uued tellida.

Kui ma nüüd õigesti vaatan, siis peaksid sobima need ROOLIVARDA OTS, SISEMINE, SOB. NII PAR. KUI VAS. -9/77
Oskab ehk keegi selle väite õigeks lugeda?
Vale varuosa:
[Pilt: 08108737750985.jpg]
Õige:
[Pilt: 081087397442a2.jpg]

[Pilt: 0810873993f5e3.jpg]

Lisaks ka küsimus, et kui palju võib selle mootori sisse õli minna. 617'me manuaalist lugesin välja et ~8l kanti, kas on ka siin seda sama palju vaja varuda?
Õlide kogused saad siit:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
(03-02-2011, 10:01 PM)Karl Kirjutas: Õlide kogused saad siit:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp

Kahjuks on see automudel ka selle veebilehe jaoks muuseum ja neil seda mudelivalikus pole.
Vaatasin praegu 123 soomekeelset Alfameri kapsast ja tõdesin, et seal tehakse vahet vaid fööniga mootorile. Ehk vabalthingeldava karterisse peaks minema 6,5 l ja fööniga isendi kõhtu 7,5 l. Jahutusvedelikku 11 l. Manuaalkasti 1,6 l ATF.

Samas on neis Alfameri raamatutes ennegi asju mööda olnud... Mulle tundub too 6,5 l natuke palju lühikesele mootorile.
Sel juhul tuleb õli varuda ~6 liitri kanti, et ikka kindel olla, et väheks ei jää. 8 liitrit tundus omalegi liiga palju olles seda mootorit ka käru peal näinud ja kujutades ette, kui palju on umbes ämbritäis õli, siis mõte suundub sinna, et kuhu see küll kõik pannakse.
Igatahes tänud, hakkas kohe kergem.

W123 ja diiselmootorite elutervisest videoid vaadates jäi üks asi silma. Nimelt tähtis on klapiregull, seega küsimus on nüüdsest õhus, palju peab klapivahe olema 616 mootoril? Säeks omal asja paika, kunagi kuulates jäi neljanda silindri juures kõrva küll mingi väike klõnks ja esimese silindri surve oli nagu madalam kui teistel. Annab ka võimalust klapikambrikaanega huvitavaid katseid teha.
Klapivahed:

Sisselase 0,10
Väljalase 0,30

Külma mootoriga
Au ja kiitus sulle ,selle töö eest !Thumbsup
Tänase päeva vili on jälle mõned remonditud detailid.
Kuna tagumised peatoe katted olid heledad ja esimesed sinised, ning mind see häiris, siis andsin kunagi emale ülesande, et ta võiks mulle neid teha mõned. Otsus langes kõigi nelja uuesti tegemiseks, mis kukkus auto detaile esimest korda õmmelnud inimesel päris normaalselt välja. Tegi uue ka käetoe katte. Samas remontis ära ka uksepostil asuvad ribad, millele kummi sisse õmbles, mis seal olema peab ning lõikas parajad ribad tihendite katteks. Eelmised olid katki ja pleekinud, ei tahtnud neid jälle kasutada. Toonilt on nad küll kahjuks natuke tumedamad kui istmed ise või nahk, mis autos kasutusel on, aga vähemalt on nad kõik sinised.
Riide valikus, et saada kõvat riiet, mis vastu peaks igast väntsutamisele võttis ema ligi paar ruutu mööblikangast ja natuke kõvemat niiti kui tavalist. Mõningad lukud ja hakkas töö pihta. Kogu kraamiga sai hakkama poole päevaga.
Mina samal ajal võtsin kätte ja liimisin ribad uuesti tihendite peale ja tulemus on väga hea.
Mööblimaterjali juures ainuke miinus on see, et karvad hakkavad maru hästi külge, juba praegu on detailid parajalt karvased neljast kassist, kes majapidamises pidevalt ringi vuravad, kokku panemise käigus saab nagunii tolmuimeja kõvasti vatti niiet pole vast hullu. Vähemalt on patrull peatoed,et kes kõrvalistujana on olnud Icon_lol

[Pilt: 0811506895c04f.jpg]
[Pilt: 0811507853ed10.jpg]
[Pilt: 0811507970b758.jpg]
[Pilt: 08115080187d4c.jpg]
[Pilt: 081150809abe54.jpg]
Nädalavahetus on jälle suhteliselt luhta läinud lume tõttu. Pool päeva viskad lund, ülejäänud pool saab tööd teha ja see teine pool läheb ka nii ruttu et ei saa arugi.
Aga jah, mis ma ära jõudsin. Logarid välja võtta, ära puhastada ja kuna enamus mürast tuleb ratastest, siis panin sinna ka seda betuumenmatti, mida veel omajagu üle on. Tagumistel logaritel on ka rehvisooned sees, imelik, kuidas saab rehv nii kõrgele minna kui see koobas on. Ilmselt halvad vedrud nagu ka tollel rohelisel olid, st mõlemad katki ja mitmest kohast. Logarite juures häirb ainukese asjana see, et kui nad alla panna, siis jääb serv koopaservast üle ja see on inetu. Kas nüüd lõikan mingi riba vahelt ära või on mingid klambid millega need logarid nii kinni panna, et nad ei läheks üle serva.

Logarite kõrvalt võtsin kätte ja otsisin ilukilbid üles, kuna need lähevad ikkagi ka kasutusse, siis tuli ka need ära värvida.
Kunagisest ostetud 100g värvi, mille kõvendi oli juba peaaegu süldistunud (lahjendasin nitrolahustiga) tuisutasin need kilbid üle. Nagu ikka on sellise töö juures see kõige raskem katmisprotsess. Noaga lõikumine ja teipimine on ikka parajalt peenike töö.

Siis on ka väike mure, et mis saab esistangega. Tihendi alune liist on ikka totaalselt läbi omadega ja ma ei näinud seal enam mingit muud varianti kui liistud lihtsalt maha murda ja võtan järgmine kord vaevaks teha identsed liistude hoidikud ja need stange külge uuesti keevitada. Ainuke mure on see, et mis saab nende aukudega mille on roosteuss suutnud tekitada.. augu kõrvalt kannatab küll pleki ära lõigata, aga ma kipun kahtlema et keevitada kannatab, kuna kroom võib lahti lasta ja stange päris ära rikkuda.

Täna ostsin ka 10W40 õli, filtri ja generaatori ning roolivõimu rihma. Et ikka sõitmisele kindlalt vastu minna. Õli on muidugi loogiline, et tuleb vahetada.

Rooliotste saaga jätkub... Sain autoosad.ee'lt kirja, et neil minu soovitud rooliotsi laos pole, et tellivad. Tellimise juures sai selgeks, et neid juppe pole ka vahelaos, ainult üks on sees. Ühega ei ole mul midagi peale hakata, mul mõlemad läbi. Seega otsin ikka samu detaile, pikki sisemisi rooliotsi - uusi. Hoian sõrmi risti, et vaheladu kas eksis oma laojäägiga või saavad nad kiiresti asju juurde tellida.
Kui ei saa ja kui ei ole ikka minu soovitud varuosi, siis pakun enda omi müügiks (pildidel mustad) ja tellin terved roolivardad.

[Pilt: 08125274152148.jpg]
[Pilt: 081252747a907a.jpg]
[Pilt: 08125275164526.jpg]
[Pilt: 081252755b2bc9.jpg]
Lahe on jälgida kuidas garaaži nugas olev kolihunnik järjest väiksemaks jääb ja Mercedes-Benz näoilme järjest paraneb.
Selle nädalavahetuse produktiks võib lugeda:
Korrastatud esistange. Kuna kummist liiste kinni hoidev plekk oli täielikult läbi mädanenud ja võtnud kaasa ka jupike stangest, siis tuli hakata remontima, et need hiljem küljest ei kukuks. Mõtlesin ja mõtlesin ning sai ka asja mõtlemisest. Lõikasin ära roostes ja haprad ribad, käiasin nii palju puhtaks kui kannatas ja alustasin uute liistude tegemist. Alul mõtlesin nad ise väänata, aga kuna puudub täielikult fikseeritud valtsipink, siis jäi see teema mängust välja. Tahtsin nii et asi näeks võimalikult sarnane välja sellele mille ma sealt ära olin just lõiganud, seega leidsin garaaži rauahunnikust nelikanttoru ja idee käes. See neljaks jupiks pikkupidi, mõõtu lõigata ja alt servad kokku punktida. Stange külge läksid nad juba kergelt, auk ette ja tagant kinni, nagu originaalis on. Tulemusega igati rahul, asjad oranžiks võõbatud ja peale kuivamist ajasin ka liistud peale. Sai väga hea.
Tagumised logarid panin alla. Esimesi lihtsalt ei jõudnud, pere auto tahab õlivahetust saada ja ma pean enda käru eest ära koristama ja kanali vabastama.
Vasaku tagaukse panin 80% kokku. Jäänud on lisada sisedetailid ja välised liistud. Paras nikerdamine on ikka. Et asja enam ei mäleta kuidas lahti käis ja kõik asjad on karpi pandud nii, et peale ei kirjutanud läks tükk aega enne kui mõne asja külge sain, samas nagu kombeks ikka unustad mõne ära ja pead jälle otsast alustama.
Tagastangega tegin sama nagu esimesega, ainult see keevitust ei tahtnud, seega lihtsalt puhastus ja oranžiks.
Esistange on igatahes ees, võre küljes, veerennide katted peal, üks väike elektiline jama parandatud (õnneks ainult kaitsme vahetus) ja vaakumsüsteemiga natuke mässatud, tagumine vasak uks peaks igatahes korralikult lukku käima.
Vanaisa käest sain veneaegse plokisoojendi kah. Mosse mootori pidi poole tunniga päris soojaks kütma. Eks vaatan ämbris, kaua läheb aega 10l vee soojendamiseks.

[Pilt: 08138944709fcf.jpg]
[Pilt: 081389451b9761.jpg]
[Pilt: 081389459f0383.jpg]
[Pilt: 0813894717b5be.jpg]
Jube kolakas ka see plokisoojendus ju, näeb välja nagu lisaahi Icon_smile
(14-02-2011, 07:19 PM)hannes_s Kirjutas: Jube kolakas ka see plokisoojendus ju, näeb välja nagu lisaahi Icon_smile
Nagu vene mõõt ikka, asjad teha piisavalt suured ja massiivsed. Nii suur ta tegelt polegi kui alul paista on. Kuskil hinnanguliselt 4 tikutoosi pikkust ja arvestades seda palju mul praegu kapoti all ruumi on, siis on selle ahju paigaldamine ülilihtne. Iseasi kas ma seda tahan. Sihin siiski Webasto eelsoojendi poole, mis on oluliselt kasutajasõbralikum kui pidevalt 220V otsida ja pikendus pagasiruumis ringi sõita.

Kui on kellegil huvi, võin ka selle soojendi loovutada mingisuguse sümboolse hinna eest. Vanaisa sõnul on see isegi reguleeritava temperatuuriga.

Pannes kokku vasakut tagumist ust, kahjuks pidin pettuma ühe asja suhtes. Nimelt on osad klaasid kriimustatud ja mitte mingi väike kriim, vaid ikka selline kivi või millegiga tõmmatud. Et neid on ikka mõned uurisin jõutuubist klaasiparanudus aparatuure ja tehnikat. Tundub täitsa lihtne, kui mul oleks ainult kahte abrasiivketast ja klaasipoleervahendit. Poleks probleem klaas eest ära võtta ja see laua peal ilusaks poleerida. Ja kui juba, siis juba võtta ka ette plastmassist tuledeklaasid, mitte esitulede klaasid. Esitulede omad on lihtsalt nii odavad, et neid oleks täielik mõttetus hakata poleerima või üldse lihvima + siia peaks juurde käima fakt, et poleerimisel ja lihvimisel muutub klaasi paksus õhemaks ja tekib vale nurga all murdumine.

Käigukanginupu andsin ka ülesandena kasuisa kätte. Tuleb teine tammepuust, tammepaku südamikust. Hiljem läheb asi äädikhappe ja raua/terasnuustiku lahusesse, mis selle mustaks muudab.
Näeb täitsa mercedes välja küll. Nädalavahetus möödas, ees on kõik ukseklaasid (õnneks olid doonoril sama tooni ja kirjadega klaasid nagu minul, sortisin paremad välja), klaasitihendid, alumiinliistud ustele, aknamehanismid õlitatud, ukselingid külge, lukud üle kontrollitud, esituled ette ja parandatud üks suur anomaalia, nimelt vasak suunatuli ei tahtnud põleda. Tükk aega läks vea avastamiseks, aga sain jälile. Nimelt oli katkestus suunatule massjuhtmes, mis läks esitule pistikusse. Juhet liigutades kõik töötas mingi nurga all ja mingi aja peale kustus jälle ära. Ei saa nii ka jätta, mersul on relee ohutulede blokiga koos ja suunad ilmselt järjest ühendatud, kui üks tagant ära kaob hakkab teine kiiremini vilkuma. Esituled olid ka igavesti ära oksüdeerunud ja puhastasin neid mõni aeg, muidu hõõgusid ainult. Leidsin ka ühe puuduoleva massjuhtme, mille ka kere külge keerasin, sai hulka parem. Minu nn õpetaja tuli ka korraks Eestimaad külastama ja nüüd on plaanis vabariigi aastapäevade raames saadavatel puhkepäevadel tööd teha. Võtta kätte ja ära reguleerida klapivahed, kaanega midagi huvitavat teha kui see juba maas on, õli vahetada ja rihmad ümber visata.

Väline osa hakkab lõpule jõudma, jäänud on külge panna ukse alaliistud, küljeliistud, akende alumiinliistud kinnitada, tagatuled külge keerata ja stange. Numbrid ka külge panna. Siis hakkab pihta sisetöö, kõigepealt pagasiruum ja siis sööstan juba sisemisi polstreid kokku ajama. Sisust otsin ikka veel taga siniseid esiuksepolstreid ja kahte plastikut, mis käivad juhi ja kõrvalistuja jalgade juurde esiposti katteks.

Ajalukku jäänud sääreväristaja seisab ka hirmunult Mercedes-Benz ees ja ootab aega kuna ka selle kokku saan panna ja uuele omanikule edasi nö pärandada.

Üks asi veel, et häbi küll tunnistada ise auto täiesti pulkadeks lammutanud ja mässanud, aga vot ühte asja pole ma üles leidnud. Sellel autol on olemas nii esimesed kui tagumised udukad, aga ma ei suuda kuskilt üles leida lülitit, millega nad tööle käiks.

[Pilt: 0816387574c1ad.jpg]
[Pilt: 081638761ae391.jpg]
[Pilt: 081638765291fc.jpg]
[Pilt: 081638769f1d51.jpg]
[Pilt: 081638775122fc.jpg]
(20-02-2011, 08:52 PM)canyondrift Kirjutas: Üks asi veel, et häbi küll tunnistada ise auto täiesti pulkadeks lammutanud ja mässanud, aga vot ühte asja pole ma üles leidnud. Sellel autol on olemas nii esimesed kui tagumised udukad, aga ma ei suuda kuskilt üles leida lülitit, millega nad tööle käiks.

Sikuta tuledelülitit välja .
Üks aste välja, esimesed udukad, kaks astet välja, tagumised udukad.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Võrril jäi mootori vahetus pooleli ja hakkasid merssi renoveerima? Icon_smile
Mis ajaks Mercedes-Benz valmimine planeeritud on? Kui valmis saab, siis KINDLASTI külasta ka mõnda klubi üritust! Seda pilli tahaks nii mõnigi oma silmaga näha. Nod
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
(20-02-2011, 10:28 PM)ReinGSM Kirjutas: Võrril jäi mootori vahetus pooleli ja hakkasid merssi renoveerima? Icon_smile
Mis ajaks Mercedes-Benz valmimine planeeritud on? Kui valmis saab, siis KINDLASTI külasta ka mõnda klubi üritust! Seda pilli tahaks nii mõnigi oma silmaga näha. Nod

Võrriga on asjalood tegelikult sellised, et teeninud on ta mind truult vähemalt 3 aastat kui mitte rohkem. Läbi sõidetud küttekogust ei tea enam keegi. Eelmine aasta oli asendamatu abimees Mercedes-Benz juurde saamiseks ja tagasi koju, jalavaevatu masin, lihtsa tehnika ja ökonoomse mootoriga. Võrril said enne talve tulekut kolvirõngad otsa, kus ma jäin lihtsalt ühe tõusu peale lollilt seisma ja jalutasin garaaži juurde. Garaaži ees vahetasin mõned kuluosad ja pill töötas jälle, aga kehvalt. Otsustasin mootori laiali lammutada, aga nüüd seisavad jupid juba pikemat aega pooleks lõigatud kanistris ja ei viitsi temaga keegi tegeleda. Võrri olen ka igasuguste asjadega premeerinud, näiteks on esituli PowerLED'iga, tagatuled, pidurituli, kunagi olid ka funktsioneerivad suunatuled ja mis peamine, see masin sõitis ka talvel.

Ma olen valmimise planeerimisest loobunud, osade taga ajamine ja enda aja õige planeerimine ei taha kunagi sellise töö juures hästi välja tulla, kuna ei tea korralikult tööde mahtu ja kõik mis tagasi panna tuleb õlitada ning puhastada. Kui nüüd saab õnne peale minna ja rehvid alla, siis kevadel ehk olen liikumas.

Klubiüritused, kindlasti. Plaanis on ka liikmeks astuda, aga hetkene finants on suunatud kõik absoluutselt viimase kui sendini sellesse taevakarva diislipressi.

Udukate koha pealt tuli jah see variant ka meelde, et vanaisa Opelil on ka selline süsteem, et miks ma selle peale ei tulnud. Igatahes, tänud, sain asja teada ja nüüd saab ka testid ära teha.
Finantsi taha sinu klubiliikmex hakkamine nüüd küll jääda ei saa. Sellise pühendumuse eest ühe vana MB restaureerimisel olen nõus austuse märgix ise osa sinu esimeset liikmemaxust maxma ja klubiliikmeid kes minuga samal arvamusel on on kindlasti veelgi.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Niiöelda pikk nädalavahetus, mis on tingitud vabariigi aastapäevast ja presidendi kätlemisest. Minul läks igatahes edukalt ja võin lugeda Mercedese väljast kokku laotuks. Kõik poldid, mutrid ja keermed on saanud tõrvamääret, kõik jupid puhastatud ja nii palju kui midagi külge keerasin sai kõik tehnilist vaseliini.
Suunatule sain ka korda, viga oli ära murdunud massjuhtmes mis oli muidugi palju oksüdeerunud. Tinutasin uue juhtme ja töötab nagu kellavärk. Udukad ka funktsioneerivad, algul ei saanudki aru kuidas asi töötab, sest nii palju kui ma mäletasin siis tõesti lüliti välja tõmmates välja ei jäänud, aga lüliti peab olema sisselülitatud tulede asendis, et seda välja tõmmata. Küllalt kavalalt tehtud teine.
Näeb ikka tõsine murdja välja küll, tahaks hirmsalt välja ajada ja pilli ka kaugemast küljest vaadata õige päiksevalguse käes. Auring on vaja ikka ära teha Big Grin
Mis veel... Sain kätte kauaoodatud roolivardad, mis suurt muret tekitasid. Ei olegi nii hullud kui ma alul arvasin, kõik asjad on peale vaadates hästi tehtud ja nüüd kui alla läheb saab palju määri ja õli, et hiljem oleks hõlpsam ehk. Õnn on ka hoovis nende vanade rooliotste üle, mille juba varem tellisin, õnneks tuli varras 14mm keermega ja nüüd saab need varuosaks jätta.
Vahetasin ära ka õli, sisse läks 10W40 poolsünt. Vana õli sai mootori sisepesuainet ka.
Pagasiruum on puhtalt kokku pandud, kui välja arvata see pisiasi, et kärukonksu juhtmed on vaja kuskilt vedada ja neile auk tekitada.
Suurest huvist, et mis saab küll, kui võtaks klapikambri kaane ja poleeriks selle üle. Samas klapivahed üle kobistada ja nende olukorda kontrollida. Igatahes läikima see kaas eriti ei läinud, päris peegliks ei saanud, aga näeb läikivam välja küll. Klapi vahed on enamvähem ja kõik nägi normaalne välja, keti kaise polt oli ainult palju pingutatud ja oli tüki välja visanud.
[Pilt: 08185581546361.jpg]
[Pilt: 081855817ff2d4.jpg]
[Pilt: 081855823a89a4.jpg]
[Pilt: 081855833d0dd5.jpg]
[Pilt: 081855853df1f1.jpg]
[Pilt: 0818558691a477.jpg]
[Pilt: 081855873bbadd.jpg]
(20-02-2011, 11:22 PM)Werewolf Kirjutas: Finantsi taha sinu klubiliikmex hakkamine nüüd küll jääda ei saa. Sellise pühendumuse eest ühe vana MB restaureerimisel olen nõus austuse märgix ise osa sinu esimeset liikmemaxust maxma ja klubiliikmeid kes minuga samal arvamusel on on kindlasti veelgi.

Sama siin. Ja korduvalt.
ThumbsupThumbsupThumbsupThumbsup
Indrek, saada mehele õiged numbrialused juba ette ära.
Muidu sõidab mingite ger. turu alustega.
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 280CE -W123 - Kuldar Kuldar 176 174,943 18-04-2021, 10:11 AM
Viimane postitus: Kuldar
  Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S siim_sipsaka 79 75,612 21-07-2020, 06:00 PM
Viimane postitus: siim_sipsaka
  W211 E320 - canyondrift canyondrift 35 21,934 01-07-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: ignar
  MB W210 E300 97' canyondrift canyondrift 57 54,090 11-03-2018, 11:07 PM
Viimane postitus: herki
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 31,967 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
  Minu 240d;´82 a;w123 vaatamind 14 12,936 05-11-2011, 12:35 PM
Viimane postitus: vaatamind
  Minu W123 merslane 5 7,305 03-06-2009, 01:30 PM
Viimane postitus: merslane
  MB, E 200, w124, 1994a HotPapa 10 10,377 18-10-2008, 06:47 AM
Viimane postitus: HotPapa
  MB, C 200 Kompressor, 2000, W203 rakk 3 4,884 17-09-2008, 12:21 PM
Viimane postitus: rakk
  Minu 200d, 1977, W123 110aab 6 9,306 14-05-2007, 10:12 AM
Viimane postitus: nordrainbow



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne