Tere kõigile huvilistele. Tutvustan masinat, mis garaaziz.
Lisan mõned pildid hetkeseisuga (2010 a).
Masina ehitus veninud kuna muud tööd nõuavad aega.
Ostetud sai eraautoks 1999 a, 4 a teenis Eestis hästi.
Siis kerge esiosa avarii tõttu jäi garaazi, esialgu plaani polnud,
otsustasin säilitada ning mõni aasta tagasi tekkis plaan
korda teha.
Mudeli W123 230E/automaat puhul jättis kõige parema kogemuse
tehniline külg: avar salong, mugav vedrustus, piisava varuga mootor.
Kogemus näitas, et hooldus on oluline, kui sõlmed üle käia ja hooldada
siis ei teki üllatusi.
Olen antud masinaga pikemalt Eestis ringi sõitnud ning masinast
saab õige tunde alles maanteel 100-120 km/h kulgedes.
Olen proovinud ka muid kombinatsioone näit. W123 240D/manuaal kuid loobusin
ruttu kuna kasutusmugavus pole W123 230E/aut-ga võrreldav
Samuti proovisin ka W123 250/automaat-i ning üllatas selle R6 mootori ühtlus.
Info:
Mark: Mercedes-Benz W123 230E
Mudel: W123.223
Aeg: 1981
Läbisõit: u 300000 km (hinnanguline läbisõit)
Mootor: M102.980, R4, Bensiin, 2299 cc,
mehhaaniline sissepritse Bosch K jetronic
võimsus 100 KW/136 PS 5100 rpm, moment 201 Nm 3500 rpm
surveaste 9,0:1
Kast: automaat 4K
Kere: PLK mm
Mass: tühi/täis kg
Dünaamika: tehaseandmed automaatkastiga mudel
kiirus max 176,5 km/h,
kiirendus 0-100 kmh 11.4 s,
kütusekulu keskmine 10 l 100km (hinnang)
Varustus: roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk (mehhaaniline),
valuveljed MB 14", käetugi taga, tagaklaasi soojendus
Värv: Tehasevärv tumesinine/hansablau, kood 940
Muud:
Auto ostetud Eestist, 1999 a, olnud garaaziz alates 2003 a.
Tehnilised probleemid: väike roolilõtk, automaatkast kergelt kulunud soojalt töötab ok,
mootori seisund rahuldav.
Remont/hooldus:
Kere kap remont tehasevärv (PPG),
veermik/pidurid renoveerimine torud (CuNi) voolikud kolvid supportid (ATE, Budweg),
uued veermikupuksid esi taga, uued rooliotsad,
uued kütusetorud (MB), starter/generaator renoveerimine, uus jagaja kaan, uus termostaat,
uus ketipinguti, uued tihendid (klapisääred klapikambrikaan),
süüteküünlad (Bosch), uued süütejuhtmed (Bremi), uus radiaator (Nissens), uus esiklaas,
kõik uued lõdvikud (MB), uued esisuunatuled, Mobil õlid (sild/kast/mootor)
Ehitus/tehtud muudatused:
valuveljed MB 15" W126 originaal, rehvid michelin 195/65R15 (säilitasin MB suuna, suurem diameeter andis natuke väiksema mootoripöörde (hinnang -150 rpm) maanteel/väiksema kütusekulu),
rool väiksem Selm (originaali ei suuda piisavalt kiiresti keerata, vahel läheb kiiremaks sõiduks), lisatud käetugi ette (maantee sõiduks), lisatud tehase tahhomeeter (rpm jälgimine, et mootorit kiiremal sõidul ei lammutaks/kuigi mootoril redline piiraja peal),
mootoriõli Mobil täissünt 5W-40 (et vähem kütust võtaks/talvel paremini käivituks, konversioon sujus hästi kuigi mootor oli must, ülemineku korraldasin sujuvalt poolsündid kasutamine/kerged sisepesud)
Plaanis tööd:
* 16" valuveljed/rehvid 195-205 laius
* summuti uuendus/KAT/lambda panek
* amordid vahetus
* tehase toonklaasid
* vedrud madaldus 50 mm
Kui masin koos loodan infot uuendada.
Seniks kõik,
Tänan,
sun@setcom.ee
---
---
Lisan mõned pildid hetkeseisuga (2010 a).
Masina ehitus veninud kuna muud tööd nõuavad aega.
Ostetud sai eraautoks 1999 a, 4 a teenis Eestis hästi.
Siis kerge esiosa avarii tõttu jäi garaazi, esialgu plaani polnud,
otsustasin säilitada ning mõni aasta tagasi tekkis plaan
korda teha.
Mudeli W123 230E/automaat puhul jättis kõige parema kogemuse
tehniline külg: avar salong, mugav vedrustus, piisava varuga mootor.
Kogemus näitas, et hooldus on oluline, kui sõlmed üle käia ja hooldada
siis ei teki üllatusi.
Olen antud masinaga pikemalt Eestis ringi sõitnud ning masinast
saab õige tunde alles maanteel 100-120 km/h kulgedes.
Olen proovinud ka muid kombinatsioone näit. W123 240D/manuaal kuid loobusin
ruttu kuna kasutusmugavus pole W123 230E/aut-ga võrreldav
Samuti proovisin ka W123 250/automaat-i ning üllatas selle R6 mootori ühtlus.
Info:
Mark: Mercedes-Benz W123 230E
Mudel: W123.223
Aeg: 1981
Läbisõit: u 300000 km (hinnanguline läbisõit)
Mootor: M102.980, R4, Bensiin, 2299 cc,
mehhaaniline sissepritse Bosch K jetronic
võimsus 100 KW/136 PS 5100 rpm, moment 201 Nm 3500 rpm
surveaste 9,0:1
Kast: automaat 4K
Kere: PLK mm
Mass: tühi/täis kg
Dünaamika: tehaseandmed automaatkastiga mudel
kiirus max 176,5 km/h,
kiirendus 0-100 kmh 11.4 s,
kütusekulu keskmine 10 l 100km (hinnang)
Varustus: roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk (mehhaaniline),
valuveljed MB 14", käetugi taga, tagaklaasi soojendus
Värv: Tehasevärv tumesinine/hansablau, kood 940
Muud:
Auto ostetud Eestist, 1999 a, olnud garaaziz alates 2003 a.
Tehnilised probleemid: väike roolilõtk, automaatkast kergelt kulunud soojalt töötab ok,
mootori seisund rahuldav.
Remont/hooldus:
Kere kap remont tehasevärv (PPG),
veermik/pidurid renoveerimine torud (CuNi) voolikud kolvid supportid (ATE, Budweg),
uued veermikupuksid esi taga, uued rooliotsad,
uued kütusetorud (MB), starter/generaator renoveerimine, uus jagaja kaan, uus termostaat,
uus ketipinguti, uued tihendid (klapisääred klapikambrikaan),
süüteküünlad (Bosch), uued süütejuhtmed (Bremi), uus radiaator (Nissens), uus esiklaas,
kõik uued lõdvikud (MB), uued esisuunatuled, Mobil õlid (sild/kast/mootor)
Ehitus/tehtud muudatused:
valuveljed MB 15" W126 originaal, rehvid michelin 195/65R15 (säilitasin MB suuna, suurem diameeter andis natuke väiksema mootoripöörde (hinnang -150 rpm) maanteel/väiksema kütusekulu),
rool väiksem Selm (originaali ei suuda piisavalt kiiresti keerata, vahel läheb kiiremaks sõiduks), lisatud käetugi ette (maantee sõiduks), lisatud tehase tahhomeeter (rpm jälgimine, et mootorit kiiremal sõidul ei lammutaks/kuigi mootoril redline piiraja peal),
mootoriõli Mobil täissünt 5W-40 (et vähem kütust võtaks/talvel paremini käivituks, konversioon sujus hästi kuigi mootor oli must, ülemineku korraldasin sujuvalt poolsündid kasutamine/kerged sisepesud)
Plaanis tööd:
* 16" valuveljed/rehvid 195-205 laius
* summuti uuendus/KAT/lambda panek
* amordid vahetus
* tehase toonklaasid
* vedrud madaldus 50 mm
Kui masin koos loodan infot uuendada.
Seniks kõik,
Tänan,
sun@setcom.ee
---
---