W123, 230E, 1981 - sun - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: W123, 230E, 1981 - sun (/showthread.php?tid=16483) |
W123, 230E, 1981 - sun - sun - 12-01-2010 Tere kõigile huvilistele. Tutvustan masinat, mis garaaziz. Lisan mõned pildid hetkeseisuga (2010 a). Masina ehitus veninud kuna muud tööd nõuavad aega. Ostetud sai eraautoks 1999 a, 4 a teenis Eestis hästi. Siis kerge esiosa avarii tõttu jäi garaazi, esialgu plaani polnud, otsustasin säilitada ning mõni aasta tagasi tekkis plaan korda teha. Mudeli W123 230E/automaat puhul jättis kõige parema kogemuse tehniline külg: avar salong, mugav vedrustus, piisava varuga mootor. Kogemus näitas, et hooldus on oluline, kui sõlmed üle käia ja hooldada siis ei teki üllatusi. Olen antud masinaga pikemalt Eestis ringi sõitnud ning masinast saab õige tunde alles maanteel 100-120 km/h kulgedes. Olen proovinud ka muid kombinatsioone näit. W123 240D/manuaal kuid loobusin ruttu kuna kasutusmugavus pole W123 230E/aut-ga võrreldav Samuti proovisin ka W123 250/automaat-i ning üllatas selle R6 mootori ühtlus. Info: Mark: Mercedes-Benz W123 230E Mudel: W123.223 Aeg: 1981 Läbisõit: u 300000 km (hinnanguline läbisõit) Mootor: M102.980, R4, Bensiin, 2299 cc, mehhaaniline sissepritse Bosch K jetronic võimsus 100 KW/136 PS 5100 rpm, moment 201 Nm 3500 rpm surveaste 9,0:1 Kast: automaat 4K Kere: PLK mm Mass: tühi/täis kg Dünaamika: tehaseandmed automaatkastiga mudel kiirus max 176,5 km/h, kiirendus 0-100 kmh 11.4 s, kütusekulu keskmine 10 l 100km (hinnang) Varustus: roolivõimendi, kesklukustus, katuseluuk (mehhaaniline), valuveljed MB 14", käetugi taga, tagaklaasi soojendus Värv: Tehasevärv tumesinine/hansablau, kood 940 Muud: Auto ostetud Eestist, 1999 a, olnud garaaziz alates 2003 a. Tehnilised probleemid: väike roolilõtk, automaatkast kergelt kulunud soojalt töötab ok, mootori seisund rahuldav. Remont/hooldus: Kere kap remont tehasevärv (PPG), veermik/pidurid renoveerimine torud (CuNi) voolikud kolvid supportid (ATE, Budweg), uued veermikupuksid esi taga, uued rooliotsad, uued kütusetorud (MB), starter/generaator renoveerimine, uus jagaja kaan, uus termostaat, uus ketipinguti, uued tihendid (klapisääred klapikambrikaan), süüteküünlad (Bosch), uued süütejuhtmed (Bremi), uus radiaator (Nissens), uus esiklaas, kõik uued lõdvikud (MB), uued esisuunatuled, Mobil õlid (sild/kast/mootor) Ehitus/tehtud muudatused: valuveljed MB 15" W126 originaal, rehvid michelin 195/65R15 (säilitasin MB suuna, suurem diameeter andis natuke väiksema mootoripöörde (hinnang -150 rpm) maanteel/väiksema kütusekulu), rool väiksem Selm (originaali ei suuda piisavalt kiiresti keerata, vahel läheb kiiremaks sõiduks), lisatud käetugi ette (maantee sõiduks), lisatud tehase tahhomeeter (rpm jälgimine, et mootorit kiiremal sõidul ei lammutaks/kuigi mootoril redline piiraja peal), mootoriõli Mobil täissünt 5W-40 (et vähem kütust võtaks/talvel paremini käivituks, konversioon sujus hästi kuigi mootor oli must, ülemineku korraldasin sujuvalt poolsündid kasutamine/kerged sisepesud) Plaanis tööd: * 16" valuveljed/rehvid 195-205 laius * summuti uuendus/KAT/lambda panek * amordid vahetus * tehase toonklaasid * vedrud madaldus 50 mm Kui masin koos loodan infot uuendada. Seniks kõik, Tänan, sun@setcom.ee --- --- RE: W123, 230E, 1981 - sun - Lõoke - 12-01-2010 Rool läheb ju ikka vahetusse? RE: W123, 230E, 1981 - sun - sun - 30-04-2010 Remont progress 2010 a. .. RE: W123, 230E, 1981 - sun - nostromo - 01-05-2010 Tubli töö aga mu meelest sobiksid kerevärvi ilukilbid siiski rohkem. RE: W123, 230E, 1981 - sun - sun - 07-10-2010 Tere Kõigile, Jätkan infoga 2010 masina kohta. Masin sõidab 2 kuud, likvideerin tekkivaid vigu. Seletuseks masina välimuse kohta miks pole originaalkorras ja puuduvad iluliistud - Otsustasin seda masinat mitte välimuse pärast kui pigem tehnika pärast (kere tugevus, veermik mugavus, mootori/automaatkasti iseloom) taastada. Töökojas on lisaks ootamas projekt mis plaanis taastada originaal korda, W123 230 1979 a, kollane "mimosengelb". OLEMASOLEV MASIN .. .. NÄIDIS PILDID Lisan näidispildid milline peaks masin tulevikus uuesti välja nägema NB piltidel pole antud masin PILDID ON ILLUSTRATIIVSED .. Pikem sõit perekonnaga Lõuna-eestisse näitas, et kõik töötab rahuldavalt. Pärnu mnt 110 km/h alas, 120 juures mootor OK kütusekulu ka normis. Hetkel ülesanne mootori jõud tagasi saada, hetkel jõudu vähe. Sai käidud Speedsteris, mootori töö üle vaadatud, midagi erilist ei selgunud, segud normis. Lisan infot: autodata andmed surveaste 9.0 kütus bensiin 95/98 RON tühikäik 800 +/-50 rpm CO tühikäik summutist ilmaKAT 1.0 +/- 0.5 vol % HC tühikäik 300 ppm (kuni 1982a 400 ppm) CO2 tühikäik 13-16 vol % O2 tühikäik 0.5-2.0 vol % õlitemp CO testis 60-80 c ülevaatus ARK tulemused 810 rpm, oli temperatuur 67 c CO 3.04 vol % CO2 12.10 vol % HC 214 ppm O2 1.91 lambda 0.989 2040 rpm, oli temperatuur 81 c CO 3.55 vol % CO2 12.60 vol % HC 183 ppm O2 0.88 lambda 0.932 Hetkel kõik, sun@setcom.ee (Mercedes W123 seeria huviline) RE: W123, 230E, 1981 - sun - sun - 18-11-2016 Tere W123 huvilised, Lisan masinast mõned viimase 2016 aasta pildid. Seniks kõik, PILDID: |