Teema hinnang:
  • 7Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W123 200 [77'-] canyondrift
#1
Tervitused minu poolt mersuperele, oman ka sellest nädalast ühte mersut (kere küll hetkel), millele on plaanis käpp külge visata.

Autoks W123, foorumikaaslase "suusabaas" kere.
Natuke täpsemalt:
Registreerimismärk: 199AIB
Registreerimine Eestis: 13.07.1995
VIN: 12302010040992
Helesinine Sedaan, mis läbis 2008'dal aastal Korduvülevaatuse

Kere seisis pikka aega silmapiiril, kirjavahetus suusabaasiga venis ~2 kuud. Küll ei leidnud mina raha ja kui raha koos oli, siis ei saanud me kumbki leida vastavat kuupäeva kuna järele sõita. Nokk kinni, saba lahti efekt.
Sai räägitud asjad paika, et 01.04.10 on see kuupäev kuna järele saab sõita.

Neljanda hommikul panime asjad kokku, käru taha ja kütsime siis Tallinna poole lendu. Poole tee peal viskas küll bussil külje ette ja Aegviidus nägime poolt palgikoormat maas olevat. Kohale jõudes ei olnudki midagi muud, panime käed masinale külge ja lükkasime ta kõik viis meest kes seal olid selle kere treilerile lähemale ja siis kakkusime asja üles. Asi paigal, ajasin paberid paika ja koduteele. Järgmine päev seisis masin juba Lõuna-Eestis.

Mis mul plaanis on?
Ega ise ka hetkel ei tea veel niiväga, aga üks igapäevaliikur temast ka saab. Koht, kus teha on olemas, vajalikud tööriistad, vajalik nõunik ja kohtunik samamoodi, kes vahepeal ilmselt ka käe külge lööb.
Üks plaan on peaaegu et kindel, nimelt tuleb siia kurbade silmade taha üks traktori mootor, pole veel kindel, kas 2,4 või 3,0 aga 2.0 jääb vist väga jõuetuks.

Kere, olukord on enamvähem, mõnes kohas leidub roostet, näiteks kõige hullemini on seda paremal küljel. Ukse aluääred, koopaääred ja tüüpilised kohad on õnneks puutumata. Kunagi on masin saanud ülevärvitud alumist ringi. Kuna eeltööga oli vist natuke koonerdatud, siis pahtli kohad just kooruvad üles ja värv kõrvalistuja poole tagumiselt ukselt tuleb juba niisama maha. Kunagi on vist vahetatud esikoopaid. Parem karp tahab vahetamist ja kuskil pidi ka auk olema (põhja alla pole jõudnud veel piiluda)
Kere alumine pool tahab liivapaberit, roostesurma, pahtlit ja uut värvivärskendust. Pagasiluuk on ka ilmutanud end seestpoolt, aga õnneks veel läbiv pole ja saab jaole.
Kuna kapoti all valitseb veel tühjus, siis tuleb nüüd hakata mootorit otsima või veel parem doonorautot, millelt saab võtta kõik vajaliku ja õppida konstruktsiooni.

Sisu poolest on auto korralik, uksed käivad veel väga hästi, aga suurest seismisest pole ta õli saanud ja enamus asju käib väga kangelt. Näiteks ei taha ukselingid korralikult vahepeal tagasi minna ja esitulede lüliti oli esimest korda keerates nii kange, et mõtlesin juba et keeran puruks.
Sisu tõesti ei nagise, on puhas ja hoitud, parajalt mugav on sees ka istuda, iseasi see, et juhiistme seljatoe reguleerimiskruvi on ära murdunud.
Uste sees on suurematsorti kõlariaugud, nendega esialgu midagi peale ei hakka, kuigi tunduvad nad suhteliselt vales kohas.

Mis siin ikka, hetkel jätan masina seisma, enne kui mootorit kätte ei saa. Siis on hea sõita garaaži ja vajadulel välja, et oma ilmselt kauaks veniva projektiga midagi kinni ei hoiaks.

[Pilt: 063520047764ea.jpg]
[Pilt: 0635200576f89c.jpg]
[Pilt: 0635200073ea2d.jpg]

Rohkem pilte: http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/sets/914753

Väike küsimus ka siia juurde. Mis juhtub kui auto on seisnud ~2 aastat ilma kindlustuseta mitteliikuvana, leping peaks lõppema 1 aastaga kui poliisi vahepeal ei pikendata. Kas keegi teab midagi bensiin-diisliks saagast, et kui raske on teda hiljem dokumentidesse saada ja et ARK onud mind ümberehitusloaga piinama ei hakka.
#2
canyondrift Kirjutas:Väike küsimus ka siia juurde. Mis juhtub kui auto on seisnud ~2 aastat ilma kindlustuseta mitteliikuvana, leping peaks lõppema 1 aastaga kui poliisi vahepeal ei pikendata. Kas keegi teab midagi bensiin-diisliks saagast, et kui raske on teda hiljem dokumentidesse saada ja et ARK onud mind ümberehitusloaga piinama ei hakka.

Kui on sama mudeli (w123) mootor ja summuti, siis on ümberehitusloa saamiseks ainult heitgaasitesti tulemus ülevaatuspunktist.
#3
Vrakk on siiski auto, mis on osalenud liiklusõnnetuses ja seda ei ole enam võimalik taastada.

Igatahes loodan, et masinast saab veel asja. Ja põhja alla pole vaja vaadatagi, kergita kõrvalistujapoolset matti, seal see väike auk ongi.
#4
Enne Suusabaasi kätte jõudmist oli see masin siis minu käsutuses. Väga hea auto on! Veermik ei kolise, salong ilus. Sai aastal 2008 sellega isegi Roheliste rattaretkel käidud. Tallinn-Räpina-Tallinn. Terve selle aja ligi 600kg kaaluv haagis taga Smile.
Aga siis müüsin selle auto suusabaasile maha ja ta hakkas suure hurraaga 2.3 mootorit vahele panema ja põrus selles täielikult. Tõestus, et pole vaja torkida asja, mis töötab!

Kuna tegu oli minu esimese autoga, siis ma loodan, et sa hoiad teda ilusti ja paned ta uuesti sõitma. 2007 aastal läks ta ülevaatuselt läbi täiesti ametlikult. 2008 võttis käsipidur ebaühtlaselt ja karteritihendi vahelt tilkus veidi õli selle ülevaatajahärra kiilale pealaele.

Kui mootori vahele paned ja kunagi tulevikus müüma hakkad, siis anna mulle kindlasti esimesena teada! Ikkagi minu esimene ju Tongue

EDU!
#5
Kes teab kuna seda müüma hakatakse, enne tuleb temasse palju minu kätt mängu ja tuleb ka poole kohaga automehhaaniku kätt mängu.

Hetkel pean plaani, mis mootor, milliselt autolt ja kuidas kõik käima hakkab.
Keegi oli mootoriruumi installeerinud Fordi aknapesupaagi, huvitav milleks. Radikast oli ka ainult radikakork mälestuseks jäetud.
Kõige helgem saaga oleks mootorivahetusel, kus ma toon omale õlidoonori, vajalik masin on valmis ka vaadatud, ehk näkkab ja ei müüda varem ära. Vahetada tuleb kõvasti, mootor peale, kkast, sild ja osaline juhtmesüsteem. (Keegi oli ka pagasnikus massi väga huvitava koha peale pand)

Põhja alla pole tõesti jõudnud vaadata, isegi mitte matte keerutada. Eks selle töö võtab ette kui järgmine kord masina juurde satub ja natuke põhjalikumalt asja ette võtab, tuleb veel pilte teha, aru pidada ja hakata vaikselt juppidele mõtlema.

Sisse istudes tekkis täielik nostalgiatunne, avar, hea väljavaatega ja mugavate istmetega koht kuhu istuda. Tekkis kohe tunne, et keeraks ainult võtit ja anna aga minna, aga mis tühja võtit ikka väänata.
Ainuke viga, et taga pole turvavöösid, turvalisuse mõttes peaks sinna mingisugused vööd paigaldama, et keegi tagaistuja mulle selga ei sõidaks ja mõnes kohas ka end paigal hoiaks. Samas annab turvavöö kindlustunde.

Aga tekkis küsimus, kui panna siia kere vahele W124 mootor koos kastiga, näiteks viiene manuaal.. Üks küsis mu käest küll 12k terve krempli eest, aga kindlasti saab ka odavamalt. Ehk siis palju sellega jama tuleb, milliseid dokumente tuleks eeldatavasti täita ja millist raha tuleb selle eest välja käia kui üldse midagi muud vahele tõsta kui W123 mootor. Ja selline küsimus ka, et kuna tegu on roolivõimuta autoga, siis kui loogiline see on, et ma saan ta roolivõimu peale ümber aretada (või olen ma täielik võhik ja ei näe võimust jälgegi, pagasnikus mingi tühi amordi moodi asi seisis, mis ilmselt roolivarraste külge käib)
#6
Kui tõstad sellele kerele vahele ntx nelja mootori, siis tuleb sul lisaks läbida ekspertiis, mis ise maksab juba kuskil 5k. Sinna juurde veel transport ja muud kulutused(kasvõi ntx mootorikäpad/käiguhoovad/kardaan) jne ja tulebki sul umbes 20k kokku välja käia. Kui aga paned sinna kolme enda moootori, siis 300krooni on passivahetus ja detailid kõik jäävad originaalid. Ja ongi asi lahendatud.
#7
Roolivõimendi saad peale küll. Amordimoodi asi pagassis ongi ilmselt rooliamort, mis lõhuti mootorit maha võttes ära.
Sa pane sinna 123 diisel mootor, käi arkis ära, saad passi kirja ümberehitus.
Ja kui siis veel huvi on tõsta sinna 124 R5 koos kastiga. Siis on juba passis õmberehitus ja diisel. Ja ebatõenäoline,et keegi ylevaatusel norima hakkab.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
#8
Selle "rooliamordi" ma võtsin lahti jah, kuna eelmine läks mootorit vahetades kõveraks ja nüüd ennetades seda oli too lihtsam maha keerata. See aknapesupaak ei olegi vist fordi oma, kork on ainult. Aga ma unustasin sulle kaasa anda doonorkere pealt oli täiesti korralik paak ja originaal, kui soovi siis PS.

Ma proovisin roolivõimu peale panna, aga karbi kinnitused ei sobi. Samas, mina ei näinud absoluutselt vajadust võimu omada, pane see mootor peale ja üllatud isegi kui kerge rool onEusa_dance

Kärukonksupistiku mass oli jah huvitava kohapeal juba minu kätte jõudes, aga toimis!Icon_smile
#9
suusabaas Kirjutas:Ma proovisin roolivõimu peale panna, aga karbi kinnitused ei sobi. Samas, mina ei näinud absoluutselt vajadust võimu omada, pane see mootor peale ja üllatud isegi kui kerge rool onEusa_dance
See amort peabki selline jalgrattapump olema või, et lohvelt saab seda oma suva järgi edasi tagasi väänata?
Arvestades seda, et diiselmootor on raskem tuleb sinna ikkagi see võim aretada, nagunii hakkab selle autoga maru palju manööverdamist olema ja need kinnitused pole ka mingi kunst teha, doonorauto pealt pole neid ka mingi kunst näiteks igaveseks laenata.
Kuna ma olen roolivõimuta autot proovinud ja üldiselt väikeses õues tagasipööret sooritanud, siis on see üldiselt ebamugavalt raske ja maanteel on talverehvidega vibra sees (võibolla on tasakaalustamata rehv, vanaisade värk)
Rain01 eelmisi poste uurides tekkis küsimus, et kas see masin on kunagi avarii osaline olnud, paremal tagatiival on igatahes mõnus kogus pahtlit ja mingi kindlustusepost oli ka siin vahepeal. Osaluse poolest põhjustaja?
#10
Rain sellega üheski õnnetuses ei osalenud. Temast eelmise omaniku rida on vist see info, mis LKFst kätte saab:

Eesti Tallinn 16.10.2004 Kannatanu 6200.00 EEK
_ Harjumaa 18.09.1998 Põhjustaja 34804.00 EEK

Vot amordi kohta ma ei oska öelda, lihtsalt käis edasi-tagasi küll muidu.
#11
Ühelt poolt hea, et auto sai lõpuks kellegi kätte, kes tast elulooma teha tahab.Thumbsup

Teiselt poolt kurb, et selline ost tehti emotsiooni ajel ja ei vaevutud isegi kere seisukorda lähemalt uurima. Mina käisin seda vaatamas ja minu hinnagul saab kerest veel asja, kui vahetada märgatav kogus plekki uue vastu. Kandvad elemendid tundusid korras olevat ja sirget plekki saab ometi vahetada. Kuid see nõuab kohta, oskusi ja aega. Minul polnud neist ühtegi, eriti seda teistIcon_redface Seetõttu ka ostmata jäi, minu vabandused siinkohal veelkord müüjale.

Kurvaks teeb aga see, et auto ostnud inimesel pole veel aimu, mida sellega peale hakata... Väikeseks vihjeks nii palju, et mootorivahetus pole küll raketiteadus, kuid mõningane aimdus asjade toimimise põhimõtetest võiks olla.

Kui igal juhul edu ja ma südamest loodan, et ma pean mõnel suvisel üritusel liikumapandud ja hästiremonditud auto kõrval oma pessimistliku alatooniga sõnade pärast vabandust paluma.
#12
Nii, tänase päeva võib lugeda osaliselt kordaläinuks. Alustasin näppude määrimist, seekord eestpoolt.
Koorisin Mercedes-Benz ihu natuke paljamaks, et teda oleks kunagi hõlpsam liigutada ja nagunii tuleb käiku väike roostetõrjeprotsess ja osaliselt või tervenisti ülevärvimine kuna praegune on liiga ära pleekinud ja eelmine värvitöömees on natuke lohakas olnud.
Eemaldasin kapoti ja esituled, siis uurisin natuke kõvalistujapoolset külge ja see tundub nagu üldse halvemas olukorras kui juhipoolne. Seal on kõvasti rohkem roostet kui teisel pool, samas leidsin makrofleksi ja avastasin, et keegi pole viitsinud eriti katmisega vaeva näha ja on ka stange aluse võre üle võõbanud.
Kuna ilm ei soosi väljastöötamist (garaaž on küll olemas, aga ilma mootorita on seda halb kasutada) ja maru ruttu läks pimedaks, siis ei jõudnud midagi erilist teha ja kakkusin rohelise presendi üle masina. Panin ka lauad pikuti üle, et present katust ei puudutaks, muidu see hakkab niiskust korjama, kuigi külmaga midagi tegelikult toimuma ei peaks.
Pildimaterjal:
[Pilt: 06371660787097.jpg]
[Pilt: 06371661119b9c.jpg?1263147923]
[Pilt: 063716619effb7.jpg]

Küsimus, kas esitiivad peavadki alt koos olema, või on see mingi viga? Tiivad tuleb igatahes kunagi küljest ära kakkuda ja koobaste olukorda kontrollida ning tiivaääri töödelda.
#13
Pandud kunagi omal 123 universaalile 124 2 liitrine diisel koos neljase manukastiga. Oli diislitest ja kogu moos.

#14
Oijumal..sul tööd ikka jätkub. Kuidas tagumised lasnekad muidu on?
Sai isegi nooremas eas üks 123 taastatud. Enam ei taha. Kahjuks lõpuks roostetab ikka maha, plekk on oma aja ära lihtsalt elanud.
[Pilt: rating1.jpg]
Tiivad on alt eest kinni keskmise osa küljes 2 kruviga, mis kujutab endast ca 7x50 cm plekitükki. Sul on see vist lihtsalt asendatud muu plekiga ja kokku keevitatud.
#15
Tagumisi lansekaid pole ma jõudnud veel uurida ja katete alla piiluda, kuna töötasin põhimiselt eespool, aga tagaosa paistab üldiselt väga heas korras veel. Istmeid välja kakkudes uurisin rattakoopaid, need olid veel korraliku värvi all ja roostest polnud jälgegi. Pagasiluuk oli küll seest musta krundi all, ilmselt vahetatud kunagi.
Muide, et traktori mootor salgonis olemist, ehk rääkimist maantekiirusel ära ei summutaks, siis peab ilmselt hakkama mõtlema ka mingisuguse heliisolatsiooni paigaldamisele.

Kas need tiivad on kokku keevitatud või ma ei tea, igatahes mina sealt nagu ühtegi kruvi ei leidnud, isegi mutter, kustkohast peaks see plekijupp ära tulema õnnestus mul puruks keerata.

Tööd on nüüdsete arusaamadega ise ka aru saades, et kõvasti, võib küll väljast malbe paista, aga kui sissepoole minna, siis on tööd nii et tapab.

Nii ilusaks see 123 vist ei saa kui Sinu oma, aga sõitma tahan ma ta igatahes panna, mis ei tähenda ainult seda, et tõstan mootori peale ja rass, annan tuld.

V@hh Kirjutas:Pandud kunagi omal 123 universaalile 124 2 liitrine diisel koos neljase manukastiga. Oli diislitest ja kogu moos.
Ehk siis ei pidanud läbima ei ühtegi ekspertiisi ja ei pidanud kirjutama ka projekti, ega andma neile iganädalast/kuist pildimaterjali. Ise lähen vist ikkagi lihtsamat ja kindlamat teed.
#16
Igaks juhuks mainin ka ära, et mina selle autoga mingisuguseid keretöid ei teinud. Mina istusin ainult juhiistmel ja kallasin kütust sisse.
Muidu veel hakatakse minupihta kaikaid linnapeal loopimaEusa_whistle
#17
suusabaas Kirjutas:Igaks juhuks mainin ka ära, et mina selle autoga mingisuguseid keretöid ei teinud. Mina istusin ainult juhiistmel ja kallasin kütust sisse.
Muidu veel hakatakse minupihta kaikaid linnapeal loopimaEusa_whistle
Ma ei usu, et me linnapeal kokku saame Icon_biggrin

Imestad ehk isegi mis siit välja tuleb? Igatahes on siin taga olnud üks tõsine automehhaanik, kes on vahepeal värvinud pintsliga, vahepeal pihustiga. Katmine on olnud ka minimaalne, võibolla klaasid ja muud vidinad.
#18
Sai see nädalavahetus ka midagi tehtud, ikka lammutustööd.
Eemaldatud sai igasugu isolatsiooni, kõik ebavajalik garaazi sooja kantud. Tekib üks mersunurk, kuhu ma kõik oma pudi-padi ära vean. Osad plastid on puruks, mõras või hoopis kahest jupist. Istmed on natuke määrdunud, selja osalt on natuke narmendama ka hakanud, aga need tööd annab kellegile naisosanikule, emale näiteks.
Pagasnikut koristades ja plastidest puhastamise käigus nägin, et autol on topeltantenn, üks originaal elektriline, mis on ilmselt ära murtud või ma ei tea mis tehtud, aga osavalt oli ta plasti taha ära peidetud. Samuti nägin, et mõlemal poolel on vahetatud tagatiibu, kas on masin matsus olnud või on lihtsalt roostes olnud mingi aeg. Masteks oli igastahes korralikult mõlemal pool peal, roostet kuskil ei paistnud ja jääb üle teha ainult õlitus nendesse kohtadesse. Kärukonksu tuledega on küll keegi kõvat vaeva näinud, tinutanud, juhtmeid vedanud ja paigutanud, et tagatulesid kätte saada, pidin ma need juhtmed kahjuks puruks lõikama, aga hiljem on neid võimalik värvi järgi kokku panna. Mass tuleb viia ikka normaalsesse kohta, mitte varuratta kinnitusplaadi alla. Varurattakoopa põhi on ka katsudes natuke kohmetu, äkki tahab tegemist. Kunagi on selle auto omanik olnud vist keegi kõva ehitusmees, liivapaberit ja selle jäänuseid oli tagantosast päris kõvasti leida ja see paber polnud just mitte kõige peenem, nii 60'ne või nii.
Sees koristades, taga tuleb vist teha natuke täiendust, osta paar head meetrit vilti ja liimi, kuna vana vilt on pooleldi ära vettinud ja taga aknalaua papp tuleb vist uus teha, kuna keegi on seda tjuuninud kõlariakudega. Kas seal kohtades peavad päriselt ka kõlarid olema, igatahes mingi väike süvend seal sees oli, nagu kõlarikasti jaoks. Seest, tagaosa on üldiselt heas korras, põhi on samamoodi mustaks võõbatud korrotõrjevahenditega, aga kõrvalistuja jalgealusega on natuke hapumad lood. Nimelt on seal otsast, jalgade toeosast kuni istme alla välja roostene. Terve plekk tuleb välja vahetada, samamoodi karp. Juhi poolele ma kiigata ei jõudnud, kuna vilt oli lihtsalt kinni külmunud. Kunagi tuleb välja võtta ka armatuur, kui juba isolatsiooni parandamiseks läheb, siis saab tulemüür ka omale vastava koguse isolatsiooni. Eks seda näha ole, kas pigimati näol, spetsiaalse helisummutaja näol või lihtsalt vilt+liim.
Kindalaeka klapp ei taha ka hästi kinni jääda, peab kaasa aitama, kas see on neil mingi tüüpviga?
Juhtmeid ja muid asju, mida on veetud mööda autot leidsin igatahes kõvasti, väga sitasti veetud poldud isegi, kõik oli korralikult mattide all ja ära peidetud, otsad tinutatud ja jätkukohti polnud kokkukeeramise näol.

Pilte jõudsin ka natuke maalida:
[Pilt: 0639925597d8b9.jpg]
[Pilt: 0639925679f62c.jpg]
[Pilt: 063992591d42a9.jpg]
[Pilt: 0639925978fb22.jpg]
[Pilt: 0639926193b2f9.jpg]
[Pilt: 0639926539a1d3.jpg]
[Pilt: 06399266595abe.jpg]

Lammutamistööd veel on, vaibad vaja maast lahti saada ja konsoolid välja kakkuda. Kui doonori toon, siis saab selle kohe garaazi sisse lükatud ja süda välja lõigatud, siis jääb see süda aega ootama, kuna motooriruumi korrastatakse. Uksed tuleb ka eest ära lammutada, polstrid maha võtta ja sisemust uurida. Osadel ustel on vahetatud ukse alumisi ääri, juhi poolel nagu seda tähele ei pand, et midagi tehtud oleks.
#19
Väga tuttav vaatepiltIcon_confused
Igatahes ämbriga edu ja püsivust et valmis teeks.
#20
Oh, unustasin mainida, et selle auto peal võib koristades isegi töötasu saada.. Leidsin ~28,- ja venemaal käibel olevat raha.


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 280CE -W123 - Kuldar Kuldar 176 175,006 18-04-2021, 10:11 AM
Viimane postitus: Kuldar
  Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S siim_sipsaka 79 75,700 21-07-2020, 06:00 PM
Viimane postitus: siim_sipsaka
  W211 E320 - canyondrift canyondrift 35 21,947 01-07-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: ignar
  MB W210 E300 97' canyondrift canyondrift 57 54,095 11-03-2018, 11:07 PM
Viimane postitus: herki
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 31,970 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
  Minu 240d;´82 a;w123 vaatamind 14 12,950 05-11-2011, 12:35 PM
Viimane postitus: vaatamind
  Minu W123 merslane 5 7,310 03-06-2009, 01:30 PM
Viimane postitus: merslane
  MB, E 200, w124, 1994a HotPapa 10 10,382 18-10-2008, 06:47 AM
Viimane postitus: HotPapa
  MB, C 200 Kompressor, 2000, W203 rakk 3 4,887 17-09-2008, 12:21 PM
Viimane postitus: rakk
  Minu 200d, 1977, W123 110aab 6 9,306 14-05-2007, 10:12 AM
Viimane postitus: nordrainbow



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne