17-11-2008, 04:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-11-2008, 04:10 PM ja muutjaks oli Wiha.)
taadu Kirjutas:[quote=Nustu826]
aga ikkagi - õlikorgi all on õli ja vee pläga. Kui õli mingilgi määral niiskust ei seoks, siis oleks emulsioon õlikorgi all ju valge, mitte kollane.
Ma ei taha pretendeerida mingile absoluutsele tõele aga õli nüüd küll niiskust ei seo. Õli ja vee segust saame mingiks ajaks suspensiooni (emulsiooni) aga ka see ladestub seistes taas eraldi veeks ja õliks. Vett saavad siduda sellised ained mis veega segunevad nagu nt. piiritus. Lihtne teemat kontrollida papist kütuse filtritega. Vahusta õli ja vesi omavahel ja püüa läbi filtri kallata. Õli(diiselküte) läbib filtri aga vesi jääb elemendi pinnale. Korrates sama katset vee ja piirituse seguga vett eraldi ei sadestu.
ja nii ta tavaliselt on....
kuigi tahtsin lisada veel et kui see ollus sinna korgi alla ka peale paarisaja km läbist jääb siis tõenäoliselt viga ikkagi plokikaanes kuidkesed otsad kus mootor ei soojene töötemperatuurini
Teine näide pneumopidurite süsteemide vee eraldusega. See saab olla kas mehaaniline (graanulid), piirituse baasil aga igatahes mitte õliga.
Mis nüüd puudutab aga õlikorgi alust kollast emulsiooni, siis see üheks märgiks vee sattumisest õlitussüsteemi. Sama kollast emulsiooni võib leida ka paisupaagist kui õli jahutussüsteemi sattunud.
Mõlemil korral enamasti viga plokikaane tihendis (kogemuslikult)
yep.... nii ta on...
kusjuures ise olen tähele pannud ka seda et kui autoga lühikesi otsi sõita (just ilmade jahenemisel) nii et mootor ei saavuta täielikku töötemperatuuri siis tekib ka see ollus korgi alla... a tavaliselt on see sealt kadunud peale paarisaja kilomeetrist järjest sõitu...