03-07-2021, 09:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2021, 10:28 PM ja muutjaks oli MAV.
Muutmise põhjus: juhend
)
Juhhuuu. Saab täiesti vabalt ilma diagnostikaseadmeta kogu CAN'i testida.
Tagantjärele oli see nii lihtne, et käisin tavalise testriga kogu auto läbi.
Süütelukust lühise otsimine tekitas juurde palju ajurakke ja selle põhimõttelliselt mikroprotsessorite joru vahelt, mis üheks käkraks kokku keeratud, seal ühe sitase kondeka vahetus koduste vahenditega oli hulluse tipp (lihtsalt liiga vähe käsi ja luupe). Korda ta sai. Kellegile ei soovita, väga lihtne on midagi kapitaalselt pekki keerata.
Süüteluku lühis, aga põhjustas SAM moodulis CAN-B Low signaali (mis vaatamata nimele on kõige kõrgema pingega) väljundtransistori kaudu surma seda juhtivale Wake Up kivile. Kuna mulle juba piisas koduste vahenditega mikroelektroonika komponentide vahetusest ja kivi tarneaeg on sama, mis uuele moodulile, siis otsus sai mooduli kasuks.
Ootan nüüd pingsalt minu VIN koodi järgi eelprogrammeeritud SAM moodulit.
Aga, et peale seda, kui kõik ellu ärkaks ja tohutu kihu tuli sõitma minna, siis tegin ajutiselt ise väikse Wake UP trigeri, mis prose käima tõmbab. Ainult et nüüd pean iga kord aku klemmi maha võtma, sest SAM prose muidu ei seisku.
Kokkuvõttes on hea meel, et selle reisi CAN maailma ette võtsin ja edaspidi saan läheneda kohe õigete võtetega.
Kulus jõhker aeg (mitu õhtut), et kõigest aru saada ja si selgeks õppida. Nüüd teeks sama asja ära tunniga.
Aeg on raha ja arvan et säästsin selle mõne õhtuga XXX-XXXX€, milllele võib lisada tarkuse tulevikus. Seda muidugi tänu sellele, et luku remont õnnestus.
Ainus asi peale kõigi pistikute töötlust jäi SRS ülesse ja seda vist ise maha ei saa. Vähemalt pole viitsimist hetkel. See las jääb MB abile nokkida.
Teistele asjahuvilistele jagan siis õpitud tarkuseks, et säästaksite oma aega ja vaeva:
1. Aku - klemm maha ja tagaluuk jätke lahti (võib juhtuda, et muidu sinna enam ei saa). Kõige kindlam, et kogemata lukku ei lähe on see, kui surute luugi lukusti käsitsi sisse. Uksed kah füüsiliselt lukku, mitte päriselt, aga nii, et auto arvaks, et need on kinni.
2. Otsi ülesse kus on CAN konnektorid. Sellised peenikesed mustad või pruunid klotsid, kustlähevad välja paarisjuhtmed. Mõnes autos on neid mitu, mõnes üks. Googelda ja leiad.
3. Tähista need kaablid, et pärast väljavõtmist oleks samas järjekorras. Tegelikult ei ole vahet, kas paned tagasi samasse pistikusse või suvaliselt. Lihtsalt teeninduses maksad hiljem lisatöö eest peale, kui mõni vales augus, sest nemad töötavad tehase skeemidega. Ideaalis kasuta professionaalsetes elektripoodides müüdavaid kaabli peale paigaldatavaid markereid. Teenindus hiljem rõõmustab, kui on tähistatud näiteks uks või aken.
4. Eemalda CAN konnektori fiksaator. Minul w208 oli sellel kaks kõrva otstes nagu ikka. vajutad need alla ja mitte ei tõmba ülesse, vaid eemale.
5. Tõmba kõik juhtmed välja. Kui fiksator on eemaldatud käivad need kergesti. Kui on jõudu vaja, siis ilmselt ei ole need vabastatud ja võite ära lõhkuda.
6. Kui kõik juhtmed on väljas. Veendu et pistikutes ja konnektori latil ja selle vahel ei pesitseb rohekat oksiidi, vett või muud ollust.
7. Kui mistahes pistikus, konnektori plaatide või muu elektroonika vahel on oksiidi, siis pese see puhtaks Contact cleaner R-11 vedelikuga. See eemaldab oksiidi ja jätab pisut rasvaseks. Lase seista paar tundi. Siis pese üle Contact cleaner Isopropyl L-15-ga. See teeb puhtaks.
8. Otsi välja suvaline töötav tester, mis mõõdab pinget. Analoog või digitaal, pole vahet.
9. Ühenda aku ja ära tee midagi rohkem. PS hoia uksed kinni (näiteks vajuta käsitsi lukustus riiv kinni ja teibi ukse lüliti), et CAN ei ärkaks. Juhin tähelepanu veelkord, et auto peab inult arvama, et uks on lukus. Arvesta, et kui CAN on maas, siis ei pruugi sa uksest sisse saada.
10. CAN-B paarisjuhtmed on tähistatud ühelt poolt triibuga. Vanematel autodel on pruunid juhtmed, millel musta triibuga on peamoodulid, näiteks SAM või kesklukk. Punase triibuga on kõik alamoodulid. Uuematel vähe keerulisem, värve on erinevaid, näiteks roheline, mis on vanematel hoopiski mootori CAN.
11. Triibuga juhe on CAN-B High signaal, ehk kõrge signaal. Ilma triibuta on CAN-B Low signaal.
12. Kui auto ei ole ärkvel, siis CAN B High signaal (triibuga) on unereziimil ca 0,2V ja Can B Low signaal ca 4,7-4,9V
13. Kontrolli üle kõik CAN pistiku pinged ja näed, mis on ärkel ja mis moodulid magavad. Kui mõnes pistikus on kapitaalselt vastupidi (minul oli pärast luku errorit SAM mooduli high ja low tagurpidi, kuna low oli surnud ning Wake up kivi väljund ei lülitanud CAN toite transistoreid).
14. Ära kiirusta ja võta aega. peale aku ühendamist võib minna 15-20 minutit, kui kõik tudule lähevad. Kui mõni moodul poole tunni möödudes ei ole unereziimil, siis see võib põhjustada müstilise aku tühjenemise.
15. Kui signaali pinged pole unereziimil õiged (on näiteks 0 - siis on lühis või CAN B high on üle3,5V, siis vastav moodul on pekkis).
16. Ava uks. Peavad käivituma laetulede moodul ja mõnedel mudelitel ka istme või akna moodulid
17. Kontrolli üle, mis moodulid ärkasid.
18. Ärkvel moodulite CAN-B signaalid on järgmised. CAN B Low 2,8-3,2V ja CAN B High 1,8-2,4V. Jah Low on kõrgema pingega kui High. See tekitas ka minul alguses totaalse segaduse.
19. Keera süüde 2 astmesse (ei käivita). Nüüd peavad olema kõik moodulid ärkvel. Kontrolli üle. Kui pinged erinevad kapitaalselt (on madalam - kere leke, kõrgem + leke või pekkis moodul).
20. Süüde välja, aku klemm maha. Oota 15 minutit ja lappa kõik terved moodulid tagasi.
21. Rikkega moodul jäta ühendamata, kuna võib vigastada teise mooduli, nagu minul oli.
22. Võid aku klemmi tagasi panna. Häälesta aknad, istmed jms. ning sõida.
23. Rikke tuvastamisega tegeled ise ja tee seda lahti ühendatud akuga.
24. Can signaali olemasolu tuvastamiseks, kui näiteks Otsillograafi pole, siis pane ca 0,1yf kondekas testri vahele, see laseb impulsssignaali läbi, kui tester näitab pingeks 0, järelikult andmevahetus puudub.
Juhin tähelepanu, et kõik kirjeldatud pinged on W208 ja ilmselt ka W210 CAN B pinged. Muudel markidel võivad need erineda, aga põhimõte on sama.
Võite julgelt kodus järele proovida!
Diagnostikaseadet otsin siiski ikka veel.
Foto SAM mooduli ärkamissüsteemist
https://photos.google.com/photo/AF1QipNm...RB1O0p6CiE
Tagantjärele oli see nii lihtne, et käisin tavalise testriga kogu auto läbi.
Süütelukust lühise otsimine tekitas juurde palju ajurakke ja selle põhimõttelliselt mikroprotsessorite joru vahelt, mis üheks käkraks kokku keeratud, seal ühe sitase kondeka vahetus koduste vahenditega oli hulluse tipp (lihtsalt liiga vähe käsi ja luupe). Korda ta sai. Kellegile ei soovita, väga lihtne on midagi kapitaalselt pekki keerata.
Süüteluku lühis, aga põhjustas SAM moodulis CAN-B Low signaali (mis vaatamata nimele on kõige kõrgema pingega) väljundtransistori kaudu surma seda juhtivale Wake Up kivile. Kuna mulle juba piisas koduste vahenditega mikroelektroonika komponentide vahetusest ja kivi tarneaeg on sama, mis uuele moodulile, siis otsus sai mooduli kasuks.
Ootan nüüd pingsalt minu VIN koodi järgi eelprogrammeeritud SAM moodulit.
Aga, et peale seda, kui kõik ellu ärkaks ja tohutu kihu tuli sõitma minna, siis tegin ajutiselt ise väikse Wake UP trigeri, mis prose käima tõmbab. Ainult et nüüd pean iga kord aku klemmi maha võtma, sest SAM prose muidu ei seisku.
Kokkuvõttes on hea meel, et selle reisi CAN maailma ette võtsin ja edaspidi saan läheneda kohe õigete võtetega.
Kulus jõhker aeg (mitu õhtut), et kõigest aru saada ja si selgeks õppida. Nüüd teeks sama asja ära tunniga.
Aeg on raha ja arvan et säästsin selle mõne õhtuga XXX-XXXX€, milllele võib lisada tarkuse tulevikus. Seda muidugi tänu sellele, et luku remont õnnestus.
Ainus asi peale kõigi pistikute töötlust jäi SRS ülesse ja seda vist ise maha ei saa. Vähemalt pole viitsimist hetkel. See las jääb MB abile nokkida.
Teistele asjahuvilistele jagan siis õpitud tarkuseks, et säästaksite oma aega ja vaeva:
1. Aku - klemm maha ja tagaluuk jätke lahti (võib juhtuda, et muidu sinna enam ei saa). Kõige kindlam, et kogemata lukku ei lähe on see, kui surute luugi lukusti käsitsi sisse. Uksed kah füüsiliselt lukku, mitte päriselt, aga nii, et auto arvaks, et need on kinni.
2. Otsi ülesse kus on CAN konnektorid. Sellised peenikesed mustad või pruunid klotsid, kustlähevad välja paarisjuhtmed. Mõnes autos on neid mitu, mõnes üks. Googelda ja leiad.
3. Tähista need kaablid, et pärast väljavõtmist oleks samas järjekorras. Tegelikult ei ole vahet, kas paned tagasi samasse pistikusse või suvaliselt. Lihtsalt teeninduses maksad hiljem lisatöö eest peale, kui mõni vales augus, sest nemad töötavad tehase skeemidega. Ideaalis kasuta professionaalsetes elektripoodides müüdavaid kaabli peale paigaldatavaid markereid. Teenindus hiljem rõõmustab, kui on tähistatud näiteks uks või aken.
4. Eemalda CAN konnektori fiksaator. Minul w208 oli sellel kaks kõrva otstes nagu ikka. vajutad need alla ja mitte ei tõmba ülesse, vaid eemale.
5. Tõmba kõik juhtmed välja. Kui fiksator on eemaldatud käivad need kergesti. Kui on jõudu vaja, siis ilmselt ei ole need vabastatud ja võite ära lõhkuda.
6. Kui kõik juhtmed on väljas. Veendu et pistikutes ja konnektori latil ja selle vahel ei pesitseb rohekat oksiidi, vett või muud ollust.
7. Kui mistahes pistikus, konnektori plaatide või muu elektroonika vahel on oksiidi, siis pese see puhtaks Contact cleaner R-11 vedelikuga. See eemaldab oksiidi ja jätab pisut rasvaseks. Lase seista paar tundi. Siis pese üle Contact cleaner Isopropyl L-15-ga. See teeb puhtaks.
8. Otsi välja suvaline töötav tester, mis mõõdab pinget. Analoog või digitaal, pole vahet.
9. Ühenda aku ja ära tee midagi rohkem. PS hoia uksed kinni (näiteks vajuta käsitsi lukustus riiv kinni ja teibi ukse lüliti), et CAN ei ärkaks. Juhin tähelepanu veelkord, et auto peab inult arvama, et uks on lukus. Arvesta, et kui CAN on maas, siis ei pruugi sa uksest sisse saada.
10. CAN-B paarisjuhtmed on tähistatud ühelt poolt triibuga. Vanematel autodel on pruunid juhtmed, millel musta triibuga on peamoodulid, näiteks SAM või kesklukk. Punase triibuga on kõik alamoodulid. Uuematel vähe keerulisem, värve on erinevaid, näiteks roheline, mis on vanematel hoopiski mootori CAN.
11. Triibuga juhe on CAN-B High signaal, ehk kõrge signaal. Ilma triibuta on CAN-B Low signaal.
12. Kui auto ei ole ärkvel, siis CAN B High signaal (triibuga) on unereziimil ca 0,2V ja Can B Low signaal ca 4,7-4,9V
13. Kontrolli üle kõik CAN pistiku pinged ja näed, mis on ärkel ja mis moodulid magavad. Kui mõnes pistikus on kapitaalselt vastupidi (minul oli pärast luku errorit SAM mooduli high ja low tagurpidi, kuna low oli surnud ning Wake up kivi väljund ei lülitanud CAN toite transistoreid).
14. Ära kiirusta ja võta aega. peale aku ühendamist võib minna 15-20 minutit, kui kõik tudule lähevad. Kui mõni moodul poole tunni möödudes ei ole unereziimil, siis see võib põhjustada müstilise aku tühjenemise.
15. Kui signaali pinged pole unereziimil õiged (on näiteks 0 - siis on lühis või CAN B high on üle3,5V, siis vastav moodul on pekkis).
16. Ava uks. Peavad käivituma laetulede moodul ja mõnedel mudelitel ka istme või akna moodulid
17. Kontrolli üle, mis moodulid ärkasid.
18. Ärkvel moodulite CAN-B signaalid on järgmised. CAN B Low 2,8-3,2V ja CAN B High 1,8-2,4V. Jah Low on kõrgema pingega kui High. See tekitas ka minul alguses totaalse segaduse.
19. Keera süüde 2 astmesse (ei käivita). Nüüd peavad olema kõik moodulid ärkvel. Kontrolli üle. Kui pinged erinevad kapitaalselt (on madalam - kere leke, kõrgem + leke või pekkis moodul).
20. Süüde välja, aku klemm maha. Oota 15 minutit ja lappa kõik terved moodulid tagasi.
21. Rikkega moodul jäta ühendamata, kuna võib vigastada teise mooduli, nagu minul oli.
22. Võid aku klemmi tagasi panna. Häälesta aknad, istmed jms. ning sõida.
23. Rikke tuvastamisega tegeled ise ja tee seda lahti ühendatud akuga.
24. Can signaali olemasolu tuvastamiseks, kui näiteks Otsillograafi pole, siis pane ca 0,1yf kondekas testri vahele, see laseb impulsssignaali läbi, kui tester näitab pingeks 0, järelikult andmevahetus puudub.
Juhin tähelepanu, et kõik kirjeldatud pinged on W208 ja ilmselt ka W210 CAN B pinged. Muudel markidel võivad need erineda, aga põhimõte on sama.
Võite julgelt kodus järele proovida!
Diagnostikaseadet otsin siiski ikka veel.
Foto SAM mooduli ärkamissüsteemist
https://photos.google.com/photo/AF1QipNm...RB1O0p6CiE
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,