27-03-2021, 01:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-03-2021, 01:17 PM ja muutjaks oli v6sa.)
See pole ju tehase soovitus. Hõbenool on huvitatud, et õli vahetataks tihemini. Mida ma pean väga õigeks, kuivõrd käigukasti hüdrovedelik saab üksjagu tappa meie kliimas. Ning kui siia lisada veel kasutajate tahtmatus autoehituslike piirangutega arvestada, siis tihemini vahetamine ei tee asja halvemaks. Küll aga auto pidamist kallimaks.
Kas dünaamiline õlivahetus end ära tasub, on usuküsimus rohkem. Mina usun, et tasub. Sest rasketehnika poolel on selge tendents: ettenähtust tihemini hooldust saav tehnika kestab ja tootja soovitusi pikaks laskval on probleeme. Ehk sel harval kasutajal, kes soovib pool miljonit sama autoga täis sõita, sel ilmselt tasub. Kes vahetab autosid kiiremini, selle jaoks on asjatu kulu, kuivõrd meie turul ei osteta mitte autot, vaid kalendrit ja võimalikult ilusaks keritud odomeetrinäitu. Dünaamilise õlivahetusega kasti survega läbi pestes välja uhutavat sodi on ikka tüki rohkem, kui lihtsalt kasti tühjaks nõrutades kätte saab.
Termostaat ei ütle ajule midagi - selleks on temperatuuriandur(-id). Termostaat on vaid klapp, mille ülesanne on mootor võimalikult kiiresti töötemperatuurile tuua ja sellel hoida. Küll kipuvad termostaadid väsima ja enamasti just liiga lahti jääma, mistõttu mootor ei saavuta töötemperatuuri. Mis omakorda võib viia liigse kulumiseni ja enneaegse ikaldumiseni.
Mis puudutab diagnostikat, siis "juhtmest" on vähe kasu, kui teadmised järele ei tule... Universaalsed eeldavad, et kasutaja teab, mida ta teeb. NIng väidetavlt ei saa ikka kõikidele funktsioonidele ligi. Samas reaalajaandmeid näeb ja sellest loeb juba palju välja.
Kui teada, kuidas auto töötab ...
Kas dünaamiline õlivahetus end ära tasub, on usuküsimus rohkem. Mina usun, et tasub. Sest rasketehnika poolel on selge tendents: ettenähtust tihemini hooldust saav tehnika kestab ja tootja soovitusi pikaks laskval on probleeme. Ehk sel harval kasutajal, kes soovib pool miljonit sama autoga täis sõita, sel ilmselt tasub. Kes vahetab autosid kiiremini, selle jaoks on asjatu kulu, kuivõrd meie turul ei osteta mitte autot, vaid kalendrit ja võimalikult ilusaks keritud odomeetrinäitu. Dünaamilise õlivahetusega kasti survega läbi pestes välja uhutavat sodi on ikka tüki rohkem, kui lihtsalt kasti tühjaks nõrutades kätte saab.
Termostaat ei ütle ajule midagi - selleks on temperatuuriandur(-id). Termostaat on vaid klapp, mille ülesanne on mootor võimalikult kiiresti töötemperatuurile tuua ja sellel hoida. Küll kipuvad termostaadid väsima ja enamasti just liiga lahti jääma, mistõttu mootor ei saavuta töötemperatuuri. Mis omakorda võib viia liigse kulumiseni ja enneaegse ikaldumiseni.
Mis puudutab diagnostikat, siis "juhtmest" on vähe kasu, kui teadmised järele ei tule... Universaalsed eeldavad, et kasutaja teab, mida ta teeb. NIng väidetavlt ei saa ikka kõikidele funktsioonidele ligi. Samas reaalajaandmeid näeb ja sellest loeb juba palju välja.
Kui teada, kuidas auto töötab ...