08-08-2019, 01:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2019, 01:42 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(08-08-2019, 11:31 AM)mbw204 Kirjutas: Väga pikalt on siis, kui sa jõuad mõttes autoga sellise vestluse peale pedaali alla vajutamist ja enne kiirendamist ära pidada:
Auto (A): "Oo, sa soovi kiirendada?"
Sina (S): "Jah"
A: "Kas oled ikka kindel, et soovid kiirendada?"
S: "Jah"
A: "Kui sa nüüd kohe jalga pedaalilt ei tõsta, siis ma kiirendan päriselt"
S: "Just"
A: "Ooook, hakkame minema siis!"
Loomulikult on võimalik kõik sellised autod saanideks nimetada muidugi- ka alla 20k sõitnud autod.
Jälle üks õrnapõrnaline, kes ei saa küsimuse mõttest aru.
Ma suudan selle teksti kõva häälega kahe sekundiga ära lugeda. Mis pole üldse palju nüüdisaegse turbomootori kohta. Kolmandiksekund kulub aktuaatorite liigutamiseks, teine kolmandik kuni sekund rõhu tõusuks ja siis alles hakkab mootor pöördeid tõstma. Kuniks rõhku pole tõstetud, ei anta ka lisakütust oluliselt. Sekund aga tiksub. Sama kolmandiksekund kulub käigukastis solenoidide liigutamiseks ja õli liikumahakkamiseks. Julgelt pool sekundit kulub selleks, et õlirõhk ühe käigu lülituse vabastaks ja teise ühendaks. Jälle pea sekund läinud. Ning natuke kulub aega ka selleks, et jõuülekande leevendusmuhvid ja rehvid suurenenud koormuse all uue asendi võtavad ja hakkavad autot edasi tõukama suurema intensiivsusega, kui enne. Enne paari sekundit kiirendust väga loota ei ole. Seda eeldusel, et pedaal lüüakse põhja Bruce Lee stiilis ja mitte sekundit venitades.
Kui viive on viis sekundit (mida võiks üsna vaimukast aja mõõtühikust eeldada), on seda selgelt palju. Ehk kuskil on rike. Kui veatuli ei põle, pole viga ohtlik. Mis omakorda tähendab, et seda autot peab üle kuulama Diagnostik, mitte veakoodikustutaja. Kus, mis ja miks, seda neti teel ei remondi. Küll on meil teema asjalike kodanike kontaktidega. Palun lahkesti tarvitada.
Mis puudutab seisukorda ja auto läbisõitu meie oludes, siis siin sõltub kõik säilitus- ja hooldustingimustest. Väga vähesed autod garažeeritakse konditsioneeritud õhuga ruumides. Enamus säärastest seisab kuskil katuse all.
Kuna me ei tea tootmisaastast, siis auto on parimal juhul kuus, halvimal kolmteist aastat vana. Igal juhul mitte uus.
Kui kõnealune 221 on sõitnud alla 20 kkm, siis tõenäoliselt on õlid läinud seismisest halvaks ja vajavad vahetust. Samuti mõjub rohke seismine meie kliimas halvasti igasuguste elektriühenduste kontaktidele. Ehk kehvemal juhul tuleb üle käia pistikud, vahetada õlid, uuendada tarkvara.
Või on kõnealune auto siiski rohkem sõitnud, kui 20 kkm?
Küsime üle need põhiasjad:
mitu ja kui erineva sõidustiiliga juhti autol on?
millal on vahetatud käigukasti õli ja -filter?
kas on tehtud adaptsioonide kustutamine?
kas auto kütusekulu ja suitsemise aste on "normis"?