30-07-2019, 01:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-07-2019, 03:06 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Põhimõtteliselt olin ma nüüd asendanud ühe probleemi kahega, sest egas see mu "uus" kutsikas ju ka mingi prillikivi olnud.
Kuigi auto oli müüja lubadusele vastates tõepoolest originaalvärvi all, selgus lähemal vaatlusel, et peaaegu kõik ta originaalvärviga kaetud kereplekid olid lisaks kaetud ka kriimude ja parklatäketega ning seetõttu oli ainus mõistlik lahendus terve alumine ring üle värvida. See on juba iseenesest terve suur projekt, sest kui kedagi teist ei usalda, tuleb selleks taaskord endal kogu auto lahti võtta ja kokku panna, tellida ja otsida loomulikult terve posu uusi juppe ja kulutada hulk õhtuid olemasolevate detailide puhastamisele ja parendamisele.
Aga juba enne igasuguste töödega alustamist läksid vahetusse autol ees olnud suunatuled, sest valgetega olnuks isegi kriimulise ja pesemata vanatehnikaga piinlik läbi linna sõita.
Egas sellest muidugi auto veel päriselt korda saanud ja seega ohkasin raskelt, tõmbasin tööriided selga ning alustasin oma järjekordse Mercedese dekomplekteerimist. Autot lahti võttes läks tuju veidi paremaks, sest selgus, et masina kere ei olnud üldse nii roostes nagu ühest Euroopas sõitnud vanast Mercedesest karta võinuks ja pisut tõsisemat taastamist vajaski vaid vasak esimene tõstukiga tõstmiseks mõeldud koht. Üldjoontes oli pilt küll räpane ja kindlasti mitte nagu Jaapanist pärit autodel, kuid minu maitsele siiski pigem hea.
Põhjust, miks need autod esimeste tõstukipunnide juurest roostetama kipuvad, võib vist sellelt pildilt otsida.
Samal ajal kui auto kerega tegeleti, sain ise teha muid peatset koostamist ettevalmistavaid töid.
Ja kui masin lõpuks pleki- ja värvitöödest naases, asendusid plekkveljed nagu võluväel märksa nägusamate 8-auguliste originaalvaluvelgedega, kapott sai uue mürasummutuse ja teda toetava amordi, süütejuhtmed ja jagajakaas kattusid tuliuute plastiktoodetega ning standardpaketina läks vahetusse komplekt iluvõreliiste.
Kohatult moodsa Blaupunkti asemel võttis keskkonsoolis taas koha sisse märksa sobivam Becker Europa 2000 ja raske südamega tuli välja vahetada "pisut katki" olnud kõlarid.
Kuna päris originaalkõlareid ei suutnud ma korralikuna isegi eBayst mitme kuu vältel leida, olin sunnitud need asendama täpselt sobiva ja W201 autode jaoks Saksamaal valmistatud alternatiivtootega, mida julgen teistelegi soovitada.
Lisaks on nüüdsest empiiriliselt tõestatud, et mitme Mercedese omamine tekitab tohutut sünergiat, sest lootusetult kinnijäänud elektriantenn sai uue teleskoobi ning annetas organidoonori kombel oma vanas sisus leidunud hammasjõhvi mu W126 auto tagaaknalauas laisalt lebanud rulookardina remondiks.
Lõpuks jäi teha veel tavapärane paarisajaeurone pesu, paigaldada kirsina tordile poleerimise hõlbustamiseks seni paigaldamata tuliuued embleemid ning veljekapslid ja ei kulunud aastatki kui üks vana auto oli oma uueks eluks valmis.
Kõlab tagantjärele muidugi lihtsalt, aga tegelikult jäi aastast puudu täpselt 11 päeva ja nagu vanal autol ikka, leidub ju endiselt asju, mida saaks parendada. Kuid kõik oli läinud nii nagu plaanitud. Mul oli nüüd korralik ja väga sarnane 2.6-liitrine W201 kerega Mercedes võrdluseks olemas ja sain taas keskenduda enda katkisele autole.
Kuigi auto oli müüja lubadusele vastates tõepoolest originaalvärvi all, selgus lähemal vaatlusel, et peaaegu kõik ta originaalvärviga kaetud kereplekid olid lisaks kaetud ka kriimude ja parklatäketega ning seetõttu oli ainus mõistlik lahendus terve alumine ring üle värvida. See on juba iseenesest terve suur projekt, sest kui kedagi teist ei usalda, tuleb selleks taaskord endal kogu auto lahti võtta ja kokku panna, tellida ja otsida loomulikult terve posu uusi juppe ja kulutada hulk õhtuid olemasolevate detailide puhastamisele ja parendamisele.
Aga juba enne igasuguste töödega alustamist läksid vahetusse autol ees olnud suunatuled, sest valgetega olnuks isegi kriimulise ja pesemata vanatehnikaga piinlik läbi linna sõita.
Egas sellest muidugi auto veel päriselt korda saanud ja seega ohkasin raskelt, tõmbasin tööriided selga ning alustasin oma järjekordse Mercedese dekomplekteerimist. Autot lahti võttes läks tuju veidi paremaks, sest selgus, et masina kere ei olnud üldse nii roostes nagu ühest Euroopas sõitnud vanast Mercedesest karta võinuks ja pisut tõsisemat taastamist vajaski vaid vasak esimene tõstukiga tõstmiseks mõeldud koht. Üldjoontes oli pilt küll räpane ja kindlasti mitte nagu Jaapanist pärit autodel, kuid minu maitsele siiski pigem hea.
Põhjust, miks need autod esimeste tõstukipunnide juurest roostetama kipuvad, võib vist sellelt pildilt otsida.
Samal ajal kui auto kerega tegeleti, sain ise teha muid peatset koostamist ettevalmistavaid töid.
Ja kui masin lõpuks pleki- ja värvitöödest naases, asendusid plekkveljed nagu võluväel märksa nägusamate 8-auguliste originaalvaluvelgedega, kapott sai uue mürasummutuse ja teda toetava amordi, süütejuhtmed ja jagajakaas kattusid tuliuute plastiktoodetega ning standardpaketina läks vahetusse komplekt iluvõreliiste.
Kohatult moodsa Blaupunkti asemel võttis keskkonsoolis taas koha sisse märksa sobivam Becker Europa 2000 ja raske südamega tuli välja vahetada "pisut katki" olnud kõlarid.
Kuna päris originaalkõlareid ei suutnud ma korralikuna isegi eBayst mitme kuu vältel leida, olin sunnitud need asendama täpselt sobiva ja W201 autode jaoks Saksamaal valmistatud alternatiivtootega, mida julgen teistelegi soovitada.
Lisaks on nüüdsest empiiriliselt tõestatud, et mitme Mercedese omamine tekitab tohutut sünergiat, sest lootusetult kinnijäänud elektriantenn sai uue teleskoobi ning annetas organidoonori kombel oma vanas sisus leidunud hammasjõhvi mu W126 auto tagaaknalauas laisalt lebanud rulookardina remondiks.
Lõpuks jäi teha veel tavapärane paarisajaeurone pesu, paigaldada kirsina tordile poleerimise hõlbustamiseks seni paigaldamata tuliuued embleemid ning veljekapslid ja ei kulunud aastatki kui üks vana auto oli oma uueks eluks valmis.
Kõlab tagantjärele muidugi lihtsalt, aga tegelikult jäi aastast puudu täpselt 11 päeva ja nagu vanal autol ikka, leidub ju endiselt asju, mida saaks parendada. Kuid kõik oli läinud nii nagu plaanitud. Mul oli nüüd korralik ja väga sarnane 2.6-liitrine W201 kerega Mercedes võrdluseks olemas ja sain taas keskenduda enda katkisele autole.