17-02-2018, 08:22 PM
(16-01-2018, 06:29 PM)Treiku Kirjutas: ...
Kapott lahti, uksed-aknad kinni ja ootad mõned minutid, et auto elektrisüsteemid "magama" jääks.
1. Võta tester, alalisvoolu voolutugevuse(A) mõõtmise režiimi. Võta miinusklemmilt juhe maha ja ühenda tester miinusklemmi ja akujuhtme vahele (miinusklemm-testrijuhe-tester-testrijuhe-akujuhe).
...
Jämedalt õige, aga on kaks aga.
S210 on aku tagaistme all. Kapoti all on vaid lisavoolu võimalus, aga seda võib ka kasutada, kui põhiaku mõõtmise ajaks lahti ühendada.
Teoorias peaks 10A skaalast lahedasti jätkuma. Aga ma olen mõõtnud ühte masinat, mille võimendi oli ühendatud valesti ja peale akuklemmi ühendamist tarvitas mõne sekundi jooksul paarteist A. See võib odavama multimeetri loojakarja lasta. Ohutum on teha nii: avada aku kaablikinga mutter ja loksutada klemmi natuke. Seejärel ühendada multimeetri otsad nii, et need kindlasti ühendust annavad ja siis tõmmata tuhe maha. Siin on hea lisakätepaari olemasolu.
Aga muus osas on küll õige, et üks viks ja viisakas auto üle 50 mA süüa ei tohiks.