17-07-2017, 01:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2017, 01:51 PM ja muutjaks oli aialipp.)
(17-07-2017, 10:30 AM)v6sa Kirjutas:(14-07-2017, 02:28 PM)aialipp Kirjutas: Kes Teemat sirvib, avaldagu arvamust....!
...
Vahet pole, millised on rajaauto pidurid. See ei pea ju teelegaalne olema. Tee nii, nagu meeldib.
Head: saad rataste lohisedes efektselt pambusesse põrutada. Rehvid saab lahedalt kandiliseks lasta.
Vead: piloot peab täpne olema, kui on tahtmine mitte lohistada ja kõval pinnal maksimaalselt aeglustust saada.
Kodustamata ülevaatuspunkt võib hüdrokässari avastamisel rabanduse saada, mujal ei koti kedagi. Eks seda pead arvestama, et KUI peaks seisupiduri maharoomamise tõttu mingi jama tekkima, siis vastutad täiega.
ABS pump minema, armatuurist märgulamp minema ja puhtalt tehes tuleb vahetada ka märgutulede liist absitu vastu. Seejärel puhas labane mehhaanikutöö uute torude vedamiseks. Õhud välja ja proovisõidule!
Kui mingil arusaamatul põhjusel on vaja oma elu keeruliseks elada liikluses säärase hübriidiga toimetades, siis oleks paslik kaotada jäljed ABS-i olemasolust, muu hulgas peita ripnev pistik ja nühkida üle kinnitustele jäänud jäljed.
Keegi targem võiks kommenteerida, kas mootori aju kah ABSi mahanüsimisest midagi arvab. Kas tuleb ABSi pistikus mingeid klemme sillata?
Millist pahandust ABS tagurpidi liikumisel tekitab?
Njaa
ABSi olemasolu tingimata ei tähenda kiiremat seisma jäämist või paremat pidurdamist. ABSi eesmärk on ainult aidata juhil säilitada pidurdamisel parem kontroll auto üle ning rataste mitte blokeerumise tulemusena püsib masin ka enamjuhtudel iga asjatundmatu "piloodi" käes manööverdusvõimeline pidurdusteekonna kestes. Süsteem toimib läbi sensorite mis registreerivad ratta pöörlemisel, ennem selle blokeerumist, olukorra ning vastavas sadulas langetatakse rõhk ja ratas vabastub. Seda kõike muidugi kui süsteem on õigesti hooldatud ning parimas töökorras. Juhul kui ei ole, võib ABSi rakendumine pidurdusteekonda oluliselt pikendada ning "piloot" võib lõpetada pambuses rattad jätkuvalt ümmargused ja seda ka kuiva ilmaga hea teekattega tingimustes.
Ironiseerime koos
Muidugi Hr V6sa puhul sellist olukorda tekkida ei saa, sest tema vahetab pidurivedeliku vähemalt iga kahe aasta tagant või 30 000 km läbimise puhul varem, nagu tootja ette kirjutab. Puhastab ABSi andureid regulaarselt pidurdamisel eraldunud metallilistest osakestest, et tagada täpsed andmed rataste pöörlemisest ning veendub andurite tööseisukorrale vastavuses enne iga sõidu alustamist. Kindlasti sõidab läbi mõnest "kodustamata" ülevaatuspunktist, et teha testpidurdus ja täie südamerahuga veenduda ja mitte ümmarguste ratastega pambusesse põrutada, sest pidurdusteekond osutus pikemaks. Kindlasti "piloodina" ta ei hinda tee- või ilmastikuolusid, rehvide seisukorda sõitu alustades ning muid pidurdusteekonda mõjutavaid aspekte, sest tal on teadaolevalt toimiv ABS.
Ja kõik need teisted inimesed maailmas, kes sõidavad masinatega millel puudub ABS, on kandiliste rehvidega. Ah jaa... Tuleb täpsustada, et ka pambuses.
Mõtteid
Tegelikult on nii, et selle teemaga on nii ja naa. Sellest ka arutelu. On olukordi kus ABSi olemasolu on lausa õnnistus. Samas Keegi ei tea kuidas on nii vanal masinal hooldatud pidurisüsteemi. Kaldun arvama, et vaevalt tootja ettekirjutuste järgi või isegi kilometraaži põhiselt. 1. generatsiooni ABS süsteemi puhul ma ei oleks selle otstarbekohases 100% toimimises enam nii kindel. Kaldun arvama, et vähemalt enda masina puhul kaotus ei ole marginaalne. Pigem teadlik valik ning otsus iseseisvalt kontrollida pidurdusteekonda mitte lasta pool sellest teha 28a vanal süsteemil, mille asjakohases hoolduses ma kindel ei ole...
Tagurpidi ümmarguste ratastega
Mis puudutab tagurpidi liikumist.
Normaalne pidurdamine on tugevalt häiritud ABSi tööpõhimõtte tõttu. Kurjajuur peitub selles, et süsteem on loodud masina manööverdamise säilitamiseks. Iseenesest anduri jaoks ei ole vahet, kas ratas keerleb üht või teist pidi kuid kaalujaotusest tingituna on väiksema koormusega sild tagurpidi liikudes ees pool ning blokeerumise vältimiseks rõhk vabastatakse pidurisadulates. Esisild, mis peab tagama manööverdusvõimekuse, hoitakse süsteemis võimlaikult vabana. Sisuliselt pidurdab sul üks ratas ning sedagi mitte koguaeg.
Ma küll pole kõige etem seletama seda füüsikalist nähtust kuid kõige lihtsam on talvel ise järgi proovida kui on soovi.
ABS süsteemide ja nende tööpõhimõtete kohta saab huviline lugeda alljärgnevalt lingilt: LINK