13-06-2017, 04:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-06-2017, 05:52 PM ja muutjaks oli aialipp.)
Vahepeal toimunust
Vahepeal olen jõudnud välja nuputada jahutuse ja sisselaske.
Radikaks tellisin kahe realise alumiiniumradika, mis mõeldud on hoopis Hondale. Mõõtude poolest sobib enam-vähem ja palju ümber ehitama ei pea. Radikas saab olema ilma paisupaagita ehk siis sisuliselt mishimoto radika "rip off". Sisse ja väljalaske avad on 31mm. Paisupaagist otsustasin üldse loobuda ruumi juurde saamise eesmärgil.
Lisaks uuele radikale tellisin ka ära elektri ventika. Ette läheb 12 tolline ja kümne labaga vent. 90w 50A. Käima hakkab termolülitiga alates 85'C ning 80 peal jääb uuesti vait.
Lisaks panen radika sisselaskele vahele adapteri koos temperatuurianduriga. Lisan väikese LED tabloo salongi. Tahan sellega saavutada ülevaate, et mis temperatuuriga täpselt jõuab jahutusvedelik radikasse.
Salongiradikasse mineva toru tahan asendada messingust toruga. Praegune on sisuliselt viimase piiri peal ja pikka pidu sellega enam pole. Messing peaks ka oluliselt parema soojusjuhtivusega olema kui praegune jurakas...
Kuna jahutuseks vajalike jupide ootamisega läheb aega, hakkasin tasapisi sisselaske kallal nuputama.
Mulle on hakkand mõte orginaalmootorist väga meeldima ning korraliku uurimustöö tulemusena leian ka, et "Ke-Jetronic" on päris vahva väljakutse ning kindlasti huvitav.
Sisselaske teen täies ulatuses 3" toru peale. Kohalikus keeles siis d=76mm.
Esialgu tuleb siis kogu süsteem valmis ehitada vabalt hingavana, sest tahaks suve lõpus ikka korra Eestisse koos teiste kutsikatega pildistama, sõitma tulla. Tulevikus jääb siis viimaseks etapiks turbo, aju, mootori kap rem jms. Esialgu saab vabalt hingavaga ringi kärutada küll.
Kolme tollilse sisselaskega on muidugi terve rida väljakutseid. Kütuse poole pealt pole isegi probleemi. Õigete pihustite ja pealevooluga saan rõhu ja kogused paika aga asjade mahutamine on hoopis teine jutt.
Esmalt kindlasti tuleb korralik nuputamine kuidas mahub ära 3 tolliste "intercooler". Tegemist paraja mürakaga. Torud tuleb keerutada ilmselt tulede tagant läbi. See aga hakkab edaspidi segama igasugu pirnide jms vahetust aga ma ei näe selles eriti tõsist väljakutset. Võimalik, et leian mingi parema lahenduse.
Kuna raha puuotsas ei kasva, panen esialgu käima lihtsalt koos koonusfiltriga. Kui jääb silma mõni sobiv cooler, viskan ka selle vabalthingavale veel külge ja tõstan koonusfiltri juba väljalaskekollektoriga samake poolele. Antud toru lahenduse tegin nö pudelikaela tekkimise vältimise eesmärgil. Muidugi oleks saanud kasutada ka mõnda VW sisselaske lõdvikut aga sellist lahendust, mis praegu, pole kellelgi .
Üks mis kindel, kapotti tuleb modifitseerida.
Torustiku pärast tuleb kindlasti modifitseerida kapotti juhi poolsest küljest. Samas tahan teha sama lahenduse teisele poole kuna hiljem turbo lisamisega tekib seal täpselt sama seis, sest koonusfilter tuleb teisele poole.
Samas modifitseerimisega saab otse õhuvoolu hiljem filtrisse, mis on kidlasti väga tugeva kaaluga argument. Koonuse tipp jääb muidugi koos turboga "scoopi" alt paistma.
Modimise ja keretöödega hakkan tegelema kohe kui jahutus paigas ja uued juhtmed mootoriruumis. Siis korraks vana õhufilter peale tagasi ja mootori pesu ja saab kerele keskenduda.
Link hooldusraamatusse ja varuosakalendrisse:
Sellised lahendused
Pildid:
Vahepeal olen jõudnud välja nuputada jahutuse ja sisselaske.
Radikaks tellisin kahe realise alumiiniumradika, mis mõeldud on hoopis Hondale. Mõõtude poolest sobib enam-vähem ja palju ümber ehitama ei pea. Radikas saab olema ilma paisupaagita ehk siis sisuliselt mishimoto radika "rip off". Sisse ja väljalaske avad on 31mm. Paisupaagist otsustasin üldse loobuda ruumi juurde saamise eesmärgil.
Lisaks uuele radikale tellisin ka ära elektri ventika. Ette läheb 12 tolline ja kümne labaga vent. 90w 50A. Käima hakkab termolülitiga alates 85'C ning 80 peal jääb uuesti vait.
Lisaks panen radika sisselaskele vahele adapteri koos temperatuurianduriga. Lisan väikese LED tabloo salongi. Tahan sellega saavutada ülevaate, et mis temperatuuriga täpselt jõuab jahutusvedelik radikasse.
Salongiradikasse mineva toru tahan asendada messingust toruga. Praegune on sisuliselt viimase piiri peal ja pikka pidu sellega enam pole. Messing peaks ka oluliselt parema soojusjuhtivusega olema kui praegune jurakas...
Kuna jahutuseks vajalike jupide ootamisega läheb aega, hakkasin tasapisi sisselaske kallal nuputama.
Mulle on hakkand mõte orginaalmootorist väga meeldima ning korraliku uurimustöö tulemusena leian ka, et "Ke-Jetronic" on päris vahva väljakutse ning kindlasti huvitav.
Sisselaske teen täies ulatuses 3" toru peale. Kohalikus keeles siis d=76mm.
Esialgu tuleb siis kogu süsteem valmis ehitada vabalt hingavana, sest tahaks suve lõpus ikka korra Eestisse koos teiste kutsikatega pildistama, sõitma tulla. Tulevikus jääb siis viimaseks etapiks turbo, aju, mootori kap rem jms. Esialgu saab vabalt hingavaga ringi kärutada küll.
Kolme tollilse sisselaskega on muidugi terve rida väljakutseid. Kütuse poole pealt pole isegi probleemi. Õigete pihustite ja pealevooluga saan rõhu ja kogused paika aga asjade mahutamine on hoopis teine jutt.
Esmalt kindlasti tuleb korralik nuputamine kuidas mahub ära 3 tolliste "intercooler". Tegemist paraja mürakaga. Torud tuleb keerutada ilmselt tulede tagant läbi. See aga hakkab edaspidi segama igasugu pirnide jms vahetust aga ma ei näe selles eriti tõsist väljakutset. Võimalik, et leian mingi parema lahenduse.
Kuna raha puuotsas ei kasva, panen esialgu käima lihtsalt koos koonusfiltriga. Kui jääb silma mõni sobiv cooler, viskan ka selle vabalthingavale veel külge ja tõstan koonusfiltri juba väljalaskekollektoriga samake poolele. Antud toru lahenduse tegin nö pudelikaela tekkimise vältimise eesmärgil. Muidugi oleks saanud kasutada ka mõnda VW sisselaske lõdvikut aga sellist lahendust, mis praegu, pole kellelgi .
Üks mis kindel, kapotti tuleb modifitseerida.
Torustiku pärast tuleb kindlasti modifitseerida kapotti juhi poolsest küljest. Samas tahan teha sama lahenduse teisele poole kuna hiljem turbo lisamisega tekib seal täpselt sama seis, sest koonusfilter tuleb teisele poole.
Samas modifitseerimisega saab otse õhuvoolu hiljem filtrisse, mis on kidlasti väga tugeva kaaluga argument. Koonuse tipp jääb muidugi koos turboga "scoopi" alt paistma.
Modimise ja keretöödega hakkan tegelema kohe kui jahutus paigas ja uued juhtmed mootoriruumis. Siis korraks vana õhufilter peale tagasi ja mootori pesu ja saab kerele keskenduda.
Link hooldusraamatusse ja varuosakalendrisse:
Sellised lahendused
Pildid: